Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Pozycjonowanie stron internetowych (ang. search engine optimization) – to szereg działań marketingowych mających na celu uzyskanie możliwie najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarek internetowych (np. Google). Bardzo często pozycjonowanie nazywane jest również optymalizacją strony dla wyszukiwarek internetowych lub po prostu SEO.
Walczyć o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania może każdy materiał, jaki tylko uda się odczytać i zaindeksować robotom sieciowym Google. Udział w tym niełatwym wyścigu mogą brać zarówno firmowe serwisy i sklepy internetowe, jak i blogi i portale o innym charakterze. W zależności od tego, czy zależy nam na promocji ogólnopolskiej (lub nawet ogólnoświatowej!) czy też widoczności strony dla użytkowników z naszej okolicy, pozycjonowanie możemy podzielić na lokalne i globalne. Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak działania prowadzące do uzyskania wysokich pozycji przede wszystkim dla użytkowników z naszego miasta lub regionu. Globalne to natomiast działania prowadzące do wyświetlenia promowanej witryny w całym kraju, niezależnie od regionu z którego wyszukuje użytkownik. Lokalne SEO to dobre rozwiązanie w szczególności dla małych firm i przedsiębiorstw, które nie prowadzą działalności online, a swoje usługi wykonują wyłącznie w siedzibie firmy (np.: fryzjer, mechanik samochodowy, restauracja lub hotel). W przypadku firm prowadzących swoją działalność przez Internet (np. tworzenie stron www, księgowość online) oraz sklepów internetowych z możliwością sprzedaży wysyłkowej warto zainwestować w szerszą promocję – SEO w ogólnych (krajowych, globalnych) wynikach wyszukiwania. Gdzie możesz pokazać swoją firmę w Google? Zobacz możliwości wyszukiwarki:
Aktualizacje
algorytmów
Każdego roku Google zmienia swój algorytm ok. 500-600 razy (a nawet więcej!). Większość zmian jest drobna, ale raz na jakiś czas wprowadzana jest duża aktualizacja algorytmu (taka jak Panda, czy Pingwin), która mocno wpływa na pozycjonowanie i wyniki wyszukiwania.
Słownik
SEO
Czytając o optymalizacji i pozycjonowaniu stron internetowych w wyszukiwarkach można spotkać się z licznymi pojęciami, których poznanie jest kluczowe dla zrozumienia całego artykułu. Właśnie dlatego przygotowaliśmy poniższy słownik SEO, w którym znajdziecie najistotniejsze terminy związane pośrednio lub bezpośrednio z tą tematyką.
Pozycjonowanie
lokalne
Jeśli chcesz, żeby Twoja witryna wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania mieszkańcom danego regionu, dobrym rozwiązaniem jest lokalne SEO dla małych firm. Działania prowadzone w jego ramach pozwolą zwiększyć popularność Twojego przedsiębiorstwa, a co za tym idzie dotrzeć do szerszej grupy Klientów.
Ster na
SEO
Oddajemy w Wasze ręce wyjątkową serię – poradnik pozycjonowania „Ster na SEO”. W ramach naszego SEO bloga będziemy regularnie publikować artykuły poradnikowe, przeznaczone dla każdego – od osób stawiających dopiero pierwsze kroki w świecie Google, po ekspertów, poszukujących szczegółowych informacji o pozycjonowaniu.
Wyniki wyszukiwania najczęściej składają się z przynajmniej 2 typów wyników. Mowa o naturalnych wynikach wyszukiwania, nazywanych też organicznymi, oraz wynikach płatnych, należących do programu Google Ads. Organiczne wyniki wyszukiwania to właśnie ta część, na którą bezpośredni wpływ ma pozycjonowanie strony w Google.Na widocznym zrzucie ekranu ten fragment wyników został zaznaczony kolorem zielonym. Zazwyczaj na pierwszej stronie prezentowanych jest dziesięć wyników naturalnych, jednak w zależności od zapytania użytkownika, liczba ta może się zmieniać.
Kolorem czerwonym oznaczyliśmy reklamy, za które Google pobiera opłaty. Mogą być wyświetlone zarówno u góry jak i u dołu wyników naturalnych. Najczęściej płatne reklamy prezentowane są w formie tekstowej, mogą jednak przedstawiać np. produkty ze sklepu internetowego wraz z ich zdjęciem i ceną.
Google bardzo stara się ułatwić życie użytkownikom i maksymalnie skrócić czas odnalezienia interesujących ich informacji. Właśnie dlatego wyniki wyszukiwania mogą być wspomagane dodatkowymi elementami, takimi jak na przykład tzw. lokalny 3-pak z wynikami z Map Google. Ten element zaznaczony został kolorem żółtym.
Dla właścicieli stron internetowych zarówno płatna reklama Google Ads jak i obecność w lokalnych wynikach wyszukiwania może okazać się doskonałym wsparciem pozycjonowania. Warto przy tym pamiętać, że fakt uczestnictwa w programie Google Ads nie ma bezpośredniego wpływu na efekty standardowego pozycjonowania w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Dlaczego skuteczne pozycjonowanie strony www w Google jest takie ważne? Trudno nawet wyobrazić sobie, jak ogromną liczbę zapytań internauci wprowadzają do wyszukiwarki każdego dnia – a liczba ta stale rośnie! Wg bardzo przybliżonych wyliczeń w ciągu tylko jednego roku wyszukiwarka obsłużyła:
Jeszcze trudniej obliczyć jaki potencjał marketingowy stanowi to dla firm i ich stron www! Obecność w wynikach wyszukiwania tej najpopularniejszej wyszukiwarki pozwala na potencjalne wyświetlenie swojej „reklamy” nawet kilkaset razy w ciągu dnia – w zależności od tego jak często wyszukiwane są usługi podobne do oferowanych!
Według badań firmy Gemius z wyszukiwarki Google korzysta niemal 97% polskich internautów. Dorównanie w tej materii Google, które niezmiennie od lat zajmuje czołowe miejsce w rankingu wyszukiwarek, jest praktycznie niemożliwe.
Z pewnością każdy z Państwa niejednokrotnie szukał za pomocą tej wyszukiwarki informacji, usług lub produktów, albo porównywał oferty kilku obecnych na rynku firm. Być może również dzięki obecności danej firmy w wynikach wyszukiwania dokonali Państwo zakupu przez Internet lub podpisali umowę z inną firmą.
Z Internetu korzystają dziś niemal wszyscy. Zarówno młodzi jak i starsi. Wszyscy przeglądamy strony internetowe korzystając z komputerów stacjonarnych lub laptopów, ale również tabletów, smartfonów czy nawet telewizorów. Zanim jednak trafimy na interesująca nas witrynę, najprawdopodobniej poszukamy jej w Google! Dzięki widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania mamy szansę pojawić się zawsze wtedy, kiedy jesteśmy poszukiwani!
Korzystając z wyszukiwarki to internauta decyduje czego szuka. Jeśli użytkownikowi szukającemu akurat „noclegu w Poznaniu” wyświetli się strona prowadzonego przez nas hotelu, trafimy z naszą ofertą do potencjalnego klienta – osoby faktycznie zainteresowanej noclegiem w naszym hotelu. Im lepiej wypozycjonujemy naszą witrynę, tym większe prawdopodobieństwo, że skorzysta ona właśnie z naszej oferty (a nie oferty konkurencji).
A co jeśli użytkownik nieoczekiwanie zmuszony będzie poszukać np. restauracji? Najpewniej skorzysta ze swojego smartfona, aby za pomocą wyszukiwarki poszukać dobrego lokalu w swojej okolicy. W przeciwieństwie do reklam przestrzennych takich jak np. billboardy, w Google nasza strona www może pokazać się dokładnie tam, gdzie jest potrzebna – na ekranie urządzenia naszego potencjalnego klienta!
Tradycyjne reklamy mają jedną wadę – rzadko pojawiają się dokładnie w tym momencie, w którym odbiorca chce dokonać zakupu lub poszukuje rozwiązania swojego problemu. Z pozycjonowaniem jest inaczej! Przez dobrą optymalizację strony internetowej i wypromowanie jej na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania dajemy użytkownikowi odpowiedź na jego potrzeby właśnie wtedy, kiedy tego potrzebuje.
Chociaż profesjonalne pozycjonowanie stron w Google wymaga czasu aby uzyskać bardzo dobre wyniki, w zdecydowanej większości przypadków osiągnięte efekty są długotrwałe. Dzięki skutecznej promocji witryny uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania może przynosić korzyści przez bardzo długi czas. Raz zainwestowane środki procentują więc nie tylko obecnie, ale i w przyszłości.
Im częściej pojawiamy się w wynikach wyszukiwania, tym większe zaufanie możemy wzbudzać. Dla potencjalnego kontrahenta staniemy się firmą, którą „zna”. W końcu widział naszą stronę www już wielokrotnie. Pozycjonowanie strony w Google jest więc również świetnym sposobem na skuteczne budowaniu świadomości marki u odbiorców.
W porównaniu do kosztów, jakie trzeba przeznaczyć na każdy inny typ marketingu, reklama w wyszukiwarce internetowej Google poprzez pozycjonowanie czy linki sponsorowane generuje relatywnie niskie koszty dotarcia do klienta. Jednocześnie jest to reklama trafiająca do odbiorców już zainteresowanych naszą działalnością – w końcu sami wpisali w wyszukiwarkę hasło, po którym wyświetliła się im nasza strona.
Dobór właściwych fraz kluczowych (czyli takich, które cieszą się faktycznym zainteresowaniem ze strony użytkowników) nie tylko pozwala Twojej witrynie piąć się w rankingach – analiza najpopularniejszych sformułowań to również dobry sposób na to, by śledzić trendy wśród konsumentów. Wiedza o potrzebach i tendencjach panujących wśród odbiorców konkretnej branży pozwala Ci trzymać rękę na pulsie, dostosowując własną ofertę do aktualnych realiów.
Regularna identyfikacja najbardziej korzystnych fraz (a tylko działając systematycznie mamy szansę na uzyskanie zadowalających efektów) wiąże się jednak z koniecznością weryfikacji bardzo dużej liczby danych. Takie działanie może okazać się zbyt trudne i czasochłonne dla osoby, która na co dzień nie jest specjalistą od pozycjonowania stron internetowych. Wsparcie profesjonalnej agencji SEO jest niezwykłą wartością, szczególnie dla małych i średnich firm.
Jednocześnie ważne jest, by działać kompleksowo. Przykładem takiej strategii jest usługa SEO Cloud – w tym przypadku zyskujesz cały pakiet działań (m.in. optymalizację Twojej witryny, analizę słów kluczowych oraz okresowe raporty efektów), mających na celu wypromowanie Twojego biznesu w internecie.
Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie i dostosowujemy koszt świadczonych usług do możliwości finansowych zarówno małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Jeżeli nie znalazłeś na naszej witrynie modelu współpracy, który Cię interesuje, to zgłoś się do nas – zrobimy niezobowiązującą wstępna wycenę pozycjonowania Twojej strony. Dostosujemy propozycję do Twoich potrzeb oraz oczekiwań, by pomóc Ci w zwiększeniu widoczności Twojego biznesu w organicznych wynikach wyszukiwania.
Głównym celem pozycjonowania każdej witryny internetowej jest zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwarek internetowych. Zwiększanie jej zasięgu w sieci powinno iść w parze również ze wzrostem ruchu na stronie, a więc większą liczbą potencjalnych klientów, którzy zobaczą naszą ofertę.
Bez wątpienia, im wyższą pozycję zajmiemy w Google, tym większe prawdopodobieństwo, że internauta odwiedzi właśnie nasz serwis. Według statystyk Advanced Web Ranking pierwsze miejsce w Google może zyskać aż 34% ruchu z tej wyszukiwarki (statystyki międzynarodowe na dzień 05.04.2017 roku). Warto zadbać o to, aby na pierwszym miejscu znalazła się właśnie nasza witryna!
Przykładowo, wg Keyword Plannera fraza „sklep zoologiczny” wyszukiwana jest około 33 100 razy miesięcznie (statystyki na dzień 05.04.2017 roku). Zajmując pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania możemy liczyć zatem na 34%, a więc na aż 11254 odwiedziny – i to tylko w skali miesiąca!
Przed rozpoczęciem działań związanych z pozycjonowaniem warto dokonać dokładnej analizy serwisu. Doskonałym rozwiązaniem będzie więc audyt SEO. Usługa ta ma na celu dokładne sprawdzenie konkretnych elementów witryny mających wpływ na pozycję w wyszukiwarce Google. Pod uwagę brana jest zarówno budowa i zawartość samej strony (czynniki on-site), jak i elementy poza jej kodem źródłowym (czynniki off-site). Nie można także zapomnieć o samej analizie konkurencji, która z pewnością przyda się w trakcie planowania kroków związanych z optymalizacją strony www.
Pierwszy krok do skutecznego pozycjonowania? Audyt SEO!
Audyt SEO pozwala na sporządzenie raportu uwzględniającego niezwykle ważne z punktu widzenia pozycjonowania statystyki, a także rekomendacje. Dzięki dokładnej analizie możliwe będzie zaplanowanie wszystkich prac, mających na celu poprawę jakości strony zarówno dla algorytmów, jak i dla samych użytkowników. Co ważne, tego typu usługę można dopasować do indywidualnych oczekiwań każdego klienta, skupiając się na całej witrynie oraz na konkretnych elementach.
Darmowe narzędzie do analizy strony z Sunrise System
Z Sunrise System każdy zainteresowany może zamówić darmowy audyt SEO. Wszystko dzięki naszemu narzędziu, które w zaledwie 90 sekund zweryfikuje najważniejsze parametry witryny.
Każda strona www, która jest dostępna w Google, musiała zostać odwiedzona przez roboty sieciowe tej wyszukiwarki i zapisana w jej indeksie. Oznacza to, że wyszukiwarka dotarła do witryny, „przeczytała” jej zawartość i zapisała ją w swojej bazie.
Skąd jednak Google wie, która witryna powinna być na pierwszym miejscu, która na dziesiątym, a która w ogóle nie powinna zostać zaprezentowana użytkownikowi?
Za taką ocenę stron i ustalanie kolejności witryny w wynikach wyszukiwania odpowiadają zaawansowane algorytmy stworzone przez Google. Ich zadaniem jest właśnie ocena witryny i podjęcie decyzji, na której pozycji powinna się ona pojawić.
Google deklaruje, że podczas ustalania rankingu stron pod uwagę brane są setki różnych wskaźników, które dodatkowo każdego roku przechodzą tysiące aktualizacji!
Przykładowe czynniki rankingowe wskazane w powyższym dokumencie dotyczą przede wszystkim budowy i zawartości strony, a w tym:
Tak częste zmiany i zaawansowany proces sprawiają, że wyniki wyszukiwania są coraz lepsze. Jednocześnie odpowiednie pozycjonowanie strony w Google wymaga ciągłego trzymania ręki na pulsie i szerokiej znajomości wiedzy z tego zakresu.
Pozycjonowanie to nie tylko dbanie o wszystkie najważniejsze parametry strony, jej wygląd czy treści. To także inne kanały ruchu organicznego, o których nie można zapominać. Działając na wielu polach jednocześnie, możemy osiągnąć więcej korzyści. Właśnie dlatego warto zwrócić szczególną uwagę na:
Ten kanał ruchu organicznego jest jednym z tych, bez których trudno wyobrazić sobie obecnie wyszukiwanie nowych lokali czy wyznaczenie trasy z jednego punktu do drugiego. Właśnie dlatego każda firma powinna mieć swoją wizytówkę na Mapach Google. Utworzenie Profilu Firmy w Google jest proste i każdy powinien sobie z tym poradzić. To, o czym warto pamiętać, to uzupełnianie profilu aktualnymi danymi, które są umieszczone również na stronie internetowej. Chodzi przede wszystkim o to, aby nazwa, adres fizyczny, numer telefonu, a także adres URL były dokładnie takie same zarówno w wizytówce, jak i w witrynie. Dzięki temu Google będzie mógł powiązać je ze sobą. Warto w tym pomóc robotom poprzez umieszczenie mapki na stronie w zakładce Kontakt. Dodatkowo trzeba regularnie uzupełniać profil, zamieszczając informacje o godzinach otwarcia, ofercie usługowej, a także dodawać aktualne zdjęcia. Warto poprosić klientów o umieszczenie opinii po skorzystaniu z usług firmy, ponieważ Google promuje te przedsiębiorstwa, które posiadają wysokie oceny. Nową opcją jest dodawanie wpisów w postaci ogłoszeń czy nowych ofert i promocji.
To jeden z ważniejszych kanałów ruchu organicznego dla branży odzieżowej, ale nie tylko. Wszystko dlatego, że coraz więcej użytkowników internetu szuka odpowiednich produktów na podstawie zdjęć, podając odpowiednio szczegółowe zapytania. Warto zatem zadbać o to, aby nasze grafiki pojawiły się w Google Grafika. Jeśli zależy nam na tym, żeby dany obrazek faktycznie znalazł się w odpowiednich wynikach wyszukiwania, należy umieścić go na stronie internetowej i właściwie opisać. W tym przypadku niezwykle istotny jest atrybut „Alt” oraz cały tekst otaczający daną ilustrację. Warto pamiętać również o nazwie całego pliku, która może nawiązywać do tego, co znajduje się na grafice. Najlepiej w tym celu wykorzystać słowa kluczowe. Dzięki temu algorytmy oraz roboty indeksujące będą wiedziały, że ten element na stronie jest istotny. Oczywiście nie można zapominać o wysokiej jakości takiego obrazka. Wszystkie te, które są mało czytelne mogą zostać zignorowane, ponieważ nie będą użyteczne dla użytkowników.
To doskonałe rozwiązanie dla różnego rodzaju portali informacyjnych. Ten kanał organiczny ma za zadanie gromadzić analizy i artykuły związane z aktualnymi wydarzeniami w danym kraju i na świecie. Pojawiają się one na pierwszej stronie wyników SERP po wprowadzeniu danego zapytania w wyszukiwarce. Co jest niezwykle istotne to fakt, że ten kanał ruchu organicznego wymaga treści użytecznych, wartościowych i aktualnych, aby faktycznie w nim zaistnieć. Na samej stronie internetowej artykuły muszą ukazywać się regularnie.
Filmy na tej platformie to doskonały sposób na zwiększenie ruchu organicznego. Firmowy kanał z użytecznymi i ciekawymi treściami z pewnością doskonale się sprawdzi! Wystarczy tylko stosować się do kilku ważnych zasad, aby uzyskać wymierne korzyści. Należy pamiętać o tym, aby utworzone nagranie miało wysoką jakość i posiadało dopasowaną do tematyki miniaturę. Co więcej, warto zwrócić szczególną uwagę na tytuł oraz opis, gdzie powinny się znaleźć słowa kluczowe. Przy odpowiednich zapytaniach, to właśnie filmiki umieszczone w ramach portalu YouTube mogą być częścią odnośników na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Na zakres profesjonalnego pozycjonowania składają się działania, które w podstawowej wersji możemy podzielić na dwie główne grupy:
To jakie prace są realizowane w ramach SEO, zależy od specyfiki witryny oraz umówionego zakresu współpracy.
Co do zasady, strategiczne aspekty SEO to:
Podobno „nieplanowanie to planowanie katastrofy”. Właśnie dlatego proces pozycjonowania strony w Google rozpoczynamy od szeregu kompleksowych analiz. Na ich podstawie indywidualny opiekun pozycjonowania przygotowuje kilkumiesięczną strategię optymalizacji oraz linkowania witryny, która następnie jest starannie realizowana. Ponieważ każda witryna jest oceniana indywidualnie, nie ma jednej recepty na skuteczne pozycjonowanie.
Podczas prowadzenia analiz uwzględniamy wiele czynników takich jak na przykład:
Co więcej, nasi specjaliści poddają analizie nie tylko przekazaną do pozycjonowania stronę www, ale również analizę aktualnych wyników wyszukiwania oraz serwisów konkurencji.Co więcej, nasi specjaliści poddają analizie nie tylko przekazaną do pozycjonowania stronę www, ale również analizę aktualnych wyników wyszukiwania oraz serwisów konkurencji.
Pierwszy etap pozycjonowania to optymalizacja najważniejszych czynników technicznych. Witryna zoptymalizowana zostanie w taki sposób, aby roboty mogły poprawnie zaindeksować pełną strukturę serwisu bez zbędnych duplikatów wewnętrznych oraz stron o niskiej wartości. Zadbamy również o skorelowanie witryny z najważniejszymi wyrażeniami kluczowymi.
W kolejnym etapie optymalizacji podlega zawartość strony i jej warstwa wizualna. Treść, jej ilość, jakość, tematyczność czy nasycenie wyrażeniami kluczowymi i słowami powiązanymi, można uznać za jeden z najważniejszych czynników rankingowych.
Oprócz działań typowo technicznych, przez cały okres naszej współpracy realizujemy również dodatkowe działania off-page, w tym przede wszystkim dostarczamy odnośniki wspomagające skuteczne pozycjonowanie strony w Google.
Pozycjonowanie stron internetowych to ogromne możliwości dla wszystkich firm, zarówno tych niewielkich, jak i największych korporacji. Dobrze zaplanowana i starannie przeprowadzona promocja w organicznych wynikach wyszukiwania może przynieść długofalowe efekty w postaci np. zwiększonego ruchu na stronie czy większej rozpoznawalności marki. Warto zaufać w tej kwestii specjalistom SEO, którzy od lat wspierają tysiące firm w promocji działalności w wyszukiwarce.
W czasie trwania umowy do Państwa dyspozycji pozostaną indywidualni opiekunowie, którzy chętnie odpowiedzą na wszelkie nurtujące Państwa pytania. Tymczasem zapraszamy do zapoznania się z najczęściej zadawanymi pytaniami.
Opisywane poniżej case study utwierdza tylko w przekonaniu, że nowa strona internetowa nie musi być z góry skazana na niepowodzenie w SEO. Dzięki naszej innowacyjnej usłudze SEO Cloud masz możliwość podjęcia wielowymiarowego pozycjonowania, które zapewnia regularne analizy i systematyczne optymalizacje strony internetowej. Nasze niekonwencjonalne rozwiązanie stworzone jest do uzyskiwania długotrwałych efektów, co można zobaczyć na poniższym przykładzie.
Klient postanowił stworzyć i uruchomić nową wersję serwisu internetowego w połowie 2017 roku. Od momentu zmiany witryny klient powierzył ją nam. Niewątpliwie zaletą usługi SEO Cloud, którą wybrał, jest brak ograniczeń w przypadku promowanych wyrażeń. Głównym celem naszej współpracy było zwiększenie widoczności całej oferty klienta. Podjęte przez nas działania miały zwiększyć liczbę wyświetleń serwisu o co najmniej 100% w stosunku do wyników poprzedniej wersji witryny, co przełożyłoby się bezpośrednio na zwiększenie liczby leadów.
Pierwszym etapem było przeprowadzenie kompleksowego audytu SEO, który umożliwił nam podjęcie planowej optymalizacji serwisu wraz z systematyczną rozbudową contentu serwisu (dzięki pracy zespołu Copywriterów). Kolejnym etapem były tzw. działania off-page (poza stroną) mające na celu analizę profilu linkowego i systematyczną publikację wartościowych wpisów, które wpływają na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w Google.
Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, m.in. przez ciągle zmieniające się algorytmy Google. Dlatego do dnia dzisiejszego systematycznie analizujemy stronę i podejmujemy na niej regularne działania SEO.
Systematyczne prace optymalizacyjne wraz z działaniami off-page spowodowały, że już po kilku miesiącach współpracy uzyskaliśmy trzykrotnie wyższą widoczność na ponad tysiąc fraz. Dodatkowym efektem był również spektakularny wzrost odwiedzin serwisu przez użytkowników i wzrost zapytań o ofertę klienta. Z kolei dzięki optymalizacji wersji mobilnej serwisu uzyskaliśmy również ponad trzykrotny wzrost odwiedzin z urządzeń mobilnych.
Na poniższym zrzucie ekranu prezentujemy efekty naszej współpracy miesiąc po miesiącu, od jej samego początku. Już 6 miesięcy wystarczyło, aby uzyskać satysfakcjonujące wyniki dla klienta, a w kolejnych miesiącach jeszcze bardziej je poprawialiśmy.
Przez niecały rok współpracy doszliśmy do niemal 300 tys. wyświetleń serwisu w wyszukiwarce Google, przy łącznej liczbie 19,2 tys. kliknięć.
Zastosowana przez nas strategia przerosła oczekiwania naszego Klienta: wypracowaliśmy aż 657% więcej kliknięć w porównaniu do danych z początków współpracy!
Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze mity związane z pozycjonowaniem i pracami nad nim:
MIT: Pozycjonowanie daje natychmiastowy efekt
Prace nad pozycjonowaniem cechuje długofalowość, dlatego ich realizacja wymaga trochę cierpliwości. To, jak długo trzeba będzie czekać na efekty, zależy od wielu aspektów, np. konkurencyjności. Pozycjonowanie to niezwykle złożony proces, w którego skład wchodzi: tworzenie contentu zgodnego z zasadami SEO, wybór odpowiedniego dostawcy usług hostingowych, projektowanie strony według wytycznych Google, responsywna i przyjazna dla urządzeń mobilnych wersja witryny i wiele więcej. Natychmiastowe efekty przynieść może natomiast płatna kampania reklamowa.
MIT: Pozycjonowanie gwarantuje efekty/sprzedaż
Nie można nigdy zagwarantować konkretnej, stałej pozycji i efektu. Dzieje się tak, ponieważ działania są wykonywane w środowisku zewnętrznym. Celem pozycjonowania jest oczywiście zapewnienie witrynie jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania, jednak nie można zagwarantować konkretnego miejsca w rankingu. Doskonałym przykładem jest tutaj konkurencja ogromnych, międzynarodowych przedsiębiorstw oraz małych, lokalnych sklepów. Te drugie nie uzyskają lepszej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania niż znane na całym świecie marki.
MIT: Pozycjonowanie to krótkofalowa, raz wykonana seria działań
Efektów pozycjonowania nie możemy oczekiwać od razu po wdrożeniu zmian na stronie internetowej. Działania z nimi związane trwają miesiącami, a często nawet latami i jest to całkowicie naturalny proces. W zależności od tego, z jakim serwisem i jakimi celami mamy do czynienia, prace związane z pozycjonowaniem mogą być niezwykle szerokie. Nie można zapominać także o tym, że Google regularnie aktualizuje swoje algorytmy oraz wytyczne, do których należy się dostosować.
MIT: Do osiągnięcia lepszych wyników wystarczy samo linkowanie
Pozycjonowanie możemy podzielić na działania on-site oraz off-site. Link building to tylko jeden z elementów z zakresu działań off-site. Do osiągnięcia jak najlepszego rezultatu niezbędne jest wdrożenie także innych prac, takich jak optymalizacja treści znajdujących się na stronie, stworzenie profilu firmy w Google, zadbanie o odpowiednią szybkość ładowania strony, zgodność treści z zasadami SEO czy wdrożenie certyfikatu SSL (szczególnie wymaganego dla podstron logowania oraz płatności).
MIT: Rozbudowa treści na stronie nie jest potrzebna
Regularne rozbudowywanie treści na stronie internetowej jest jednym z najważniejszym elementów, które pozwalają algorytmom powiązać ją z wyrażeniami kluczowymi. Dzięki niej witryna może zostać lepiej oceniona względem konkurencji, co z kolei wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto zadbać zatem nie tylko o samą rozbudowę contentu, ale także jego zgodność z zasadami SEO oraz wytycznymi Google. Ważnym aspektem jest także użyteczność proponowanych treści dla potencjalnych odbiorców, którzy na naszej stronie mogą odnaleźć odpowiedzi na nurtujące ich pytania lub interesujące produkty czy usługi.
MIT: Reklama płatna (Google Ads) wpływa na wyniki organiczne
Wyniki organiczne i płatne to całkowicie niezależne od siebie środowiska. Za notowanie w wynikach organicznych odpowiada szeroki zakres działań z zakresu pozycjonowania. Google Ads to natomiast płatny rodzaj reklamy, który gwarantuje nam widoczność po opłaceniu kampanii. Wyniki płatne wyświetlają się na samej górze wyszukiwarki, jednak należy pamiętać, że pozycja ta nie jest powiązana z wynikami organicznymi uzyskanymi dzięki działaniom SEO. W momencie zaprzestania opłacania kampanii w Google Ads link do naszej strony zniknie.
MIT: Po wypracowaniu efektów, współpraca z agencją SEO nie jest już potrzebna
Pozycjonowanie to proces długotrwały, a uzyskanie pożądanej widoczności nie oznacza, że nasza pozycja pozostanie na zawsze w tym samym miejscu. Google to niezwykle dynamiczne środowisko, wciąż wprowadzające nowe zmiany i wytyczne związane z pozycjonowaniem. Dlatego wypracowanie efektów nie oznacza, że współpraca z agencją SEO jest nam już zbędna. Pamiętajmy jednocześnie, że konkurencja również może intensywnie pracować nad swoją pozycją i z czasem algorytm przyzna jej lepszą widoczność, jeśli nie będziemy regularnie dbać o swoje notowania.
MIT: Google Ads bez SEO organicznego to w pełni wystarczająca strategia
Choć wydawać się może, że jest to znacznie łatwiejsze rozwiązanie, długofalowe opłacanie kampanii Google Ads jest zwyczajnie niekorzystne dla naszego portfela. Wdrażając działania związane z pozycjonowaniem walczymy z konkurencją o coraz lepszą pozycję. Prowadzenie długofalowych działań dla wyników organicznych jest bardziej opłacalne od kosztów, jakie ponosimy regularnie opłacając reklamy za pośrednictwem Google Ads.
MIT: Dodanie i utrzymywanie wizytówki w Mapach Google jest płatne
Usługa proponowana przez Google jest w pełni darmowa dla wszystkich użytkowników. Stworzenie Profilu Firmy jest jednym z przykładów działań off-site, które umożliwiają uzyskanie lepszej widoczności strony internetowej. Dodasz w nim informacje na temat godzin otwarcia, adresu, danych kontaktowych czy innych dodatkowych informacji. A dzięki geolokalizacji internauci z łatwością odnajdą lokal, a Ty zyskasz nowych klientów!
MIT: Firmy SEO mają wgląd do działania algorytmów Google
Nie ma na świecie agencji SEO, która miałaby dostęp do schematów działań algorytmów Google. Prace realizowane przez pozycjonerów oparte są na wieloletnim doświadczeniu, branżowym know-how, własnoręcznie wykonanych analizach oraz oficjalnych dokumentacjach Google. Schemat działania algorytmów jest owiany tajemnicą, dlatego tak cenna jest wiedza specjalistów z zakresu SEO, którzy dzięki swoim wnikliwym obserwacjom potrafią ocenić, w jaki sposób kierować działania związane z pozycjonowaniem, aby przyniosły jak najlepsze efekty.
Pomożemy Ci zwiększyć widoczność Twojej strony w Internecie.
Z pomocą tego narzędzia sprawdzisz, czy Google może odnaleźć i zindeksować Twoją witrynę lub poprosisz o zindeksowanie nowego contentu. Platforma umożliwia także zweryfikowanie, na jakich stronach pojawiają się linki do Twojej domeny, jak często strona pojawia się w wynikach wyszukiwania i które zapytania są najlepiej klikane. Otrzymasz także alerty w momencie, gdy Google wykryje jakiekolwiek problemy związane z Twoim serwisem.
To niezwykle złożony program, który pozwala na bieżąco śledzić liczbę osób aktualnie przebywających na Twojej witrynie. Udostępnia także informacje o tym, jakie podstrony użytkownicy odwiedzają i jakie są źródła, z których uzyskali dostęp do linku Twojego serwisu. Pozwala także na dostęp do danych związanych z liczbą nowych i stałych odwiedzających, współczynnikiem odrzuceń, średnim czasem sesji, liczby odsłon, najchętniej odwiedzanych stron, a także ścieżkach, po których klienci poruszają się, odwiedzając witrynę.
Dzięki tej płatnej platformie masz dostęp do najważniejszych danych z zakresu pozycjonowania. Możesz z jej pomocą sprawdzić nie tylko widoczność swojej strony w Google i fraz, ale także sezonowość słów kluczowych, analizę treści w porównaniu z contentem konkurencji czy analizę linków wewnętrznych.
Jedno z najważniejszych narzędzi, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych. Dzięki kompleksowości, jaką oferuje platforma możesz na bieżąco śledzić ranking wybranych fraz, pisać teksty bezpośrednio w edytorze, prowadzić analizę konkurencji, monitorować swoją pozycję, czy przeprowadzać audyty swojego serwisu.
Równie popularny, co pozostałe narzędzia, portal, który pozwala na dokładną ocenę pozycji strony w wynikach wyszukiwania w kilku językach. W przeciwieństwie do reszty programów, skupia się na prowadzeniu analiz profilu linkowania.
Podobnie jak Ahrefs, jego głównym celem jest analiza pozycjonowania linków, jakie prowadzą do Twojej strony. Majestic umożliwia weryfikację w trybie rzeczywistym i historycznym. Zapewnia także możliwość sprawdzenia wskaźników Trust Flow oraz Citation Flow, które określają kolejno jakość oraz liczbę linków.
Jego głównym celem jest weryfikowanie kodu witryny oraz badanie contentu, jaki znajduje się na platformie. Zadaniem tego crawlera jest wykrywanie wszelkich nieprawidłowości tak, aby osoba zarządzająca stroną mogła je w łatwy i szybki sposób poprawić.
Narzędzie, które zostało stworzone z myślą o optymalizacji treści znajdujących się na stronie. Dzięki niemu możesz w niezwykle łatwy sposób tworzyć teksty zgodne z zasadami SEO za pomocą edytora treści. Surfer pozwala także weryfikować odnośniki on-page oraz back-linki, analizować konkurencję i dopasować Twój content do wymagań Google.
O co najczęściej pytają nasi nowi Klienci na pozycjonowanie? Zebraliśmy kwestie najczęściej poruszane przy
podpisywaniu umowy. Jeżeli Ty masz inne pytania – jesteśmy do Twojej dyspozycji!
Zapewniamy jasne zasady i pomoc całego zespołu SEO.
Nic nie dzieje się bez Twojej wiedzy. Za każdym razem, kiedy planujemy wprowadzić zmiany widoczne na stronie, przesyłamy propozycję do Twojej akceptacji. Jesteś na bieżąco informowany o postępach prac, a w razie wątpliwości możesz skontaktować się z nami bezpośrednio.
Nad pozycjonowaniem Twojej strony czuwają zawsze minimum 3 osoby:
Stawiamy na elastyczność.
Każdy biznes i każda branża jest inna. Dlatego indywidualnie podchodzimy do Twoich potrzeb. Nie mamy więc jednego sztywnego szablonu współpracy – wszystko zależy od specyfiki Twojej firmy, Twoich oczekiwań a także możliwości. Najlepszy dowód? Niezwykle zróżnicowane portfolio naszych Klientów! Do wyboru kilka modeli rozliczeń, wszystkie w oparciu o krótką i przejrzystą umowę.
Zadzwoń lub napisz, aby rozpocząć negocjacje.
Działająca strona internetowa.
Idealnie, jeśli zawiera już wiele użytecznych informacji o firmie oraz fachowych materiałów branżowych. Jeśli nie, należy przyjąć, że trzeba będzie w nią włożyć jeszcze trochę pracy, by SEO przyniosło odpowiedni efekt.
Nie jesteś pewien, czy Twoja strona nadaje się do pozycjonowania? Zgłoś się do nas! Przeanalizujemy ją, wskażemy silne i słabe strony oraz kluczowe obszary, wymagające korekty i/lub rozbudowy. Nasi specjaliści ds. pozycjonowania i SEO Copywriterzy są do Twojej dyspozycji, by przygotować wytyczne lub – samodzielnie wykonać wymagane zmiany.
Absolutnie nie! Zmiana strony to idealny moment na podjęcie działań SEO.
W trakcie tworzenia nowej strony, wspólnie ze specjalistą SEO możesz przygotować witrynę przyjazną dla użytkowników oraz wyszukiwarki. Tym samym stworzony zostanie solidny fundament pod dalsze działania pozycjonerskie.
Co więcej, dotychczas wypracowane efekty SEO można przenieść na nową wersję strony. Dlatego im szybciej zaczniemy współpracę, tym lepiej!
Od skali trudności zleconego projektu SEO – czyli od ilości pracy niezbędnej do wypracowania efektów.
Wpływ na to mają, między innymi:
Naturalnie, zawsze masz pełną kontrolę nad kosztami. Przed podpisaniem umowy informujemy, jakie są możliwości i wspólnie dobieramy optymalny model współpracy oraz jednoznacznie określamy budżet.
Niekiedy tak.
Często są to jednak zmiany kosmetyczne.
Najczęściej jest to związane z koniecznością umieszczenia wzbogaconych o słowa kluczowe tekstów lub całkowicie nowych treści.
Czasami tworzymy również nowe podstrony lub sugerujemy zmiany w menu, aby użytkownicy i roboty Google mogli łatwiej dotrzeć do najważniejszych podstron serwisu.
Żadna zmiana nie zostanie jednak wprowadzona bez Twojej wiedzy. Jeśli to możliwe, zawsze staramy się zaproponować alternatywne rozwiązania tak, aby pogodzić Twoją wizję wyglądu strony z wymogami SEO.
Wiemy, że nie lubisz tej odpowiedzi, ale – to zależy. Czasy błyskawicznych efektów pozycjonowania minęły bezpowrotnie.
Nie podajemy nigdy konkretnej daty – jej określenie nie jest możliwe. Liczba stron w Internecie nieustannie rośnie, co sprawia, że aby roboty sieciowe zaindeksowały optymalizację na danej stronie, musi minąć pewien czas.
SEO to proces, a wynik może pojawić się równie dobrze po kilku tygodniach, jak i nawet kilku miesiącach. Próba przyspieszenia np. poprzez wykorzystanie technik niezalecanych przez Google może skończyć się dla strony obniżeniem rankingu, a nawet całkowitym usunięciem z indeksu wyszukiwarki. Pójście na skróty nie jest więc dobrym pomysłem.
„Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w rankingu Google.”
Powyższy cytat pochodzi z Pomocy Google*.
Nie gwarantujemy więc wyników, szczególnie, że efekty SEO zależą od wielu różnorodnych, w tym od nas niezależnych czynników:
*https://support.google.com/webmasters/answer/35291?hl=pl
Nie, pozycjonowanie to proces, nastawiony na długofalowe efekty.
Czy wiedziałeś, że w ciągu roku Google wprowadza nawet kilka tysięcy zmian i poprawek w swoich algorytmach? Dlatego obecnie SEO to cykl – optymalizacji, linkowania, analiz, kontroli, poprawek, kolejnej weryfikacji etc.
Co więcej, Google wybiera do top 10 te strony, które w jego ocenie najlepiej odpowiadają na oczekiwania użytkownika. A przecież konkurencja nie śpi! Niezbędna jest więc ciągła rozbudowa i aktualizacja oferty, zawartości strony, aby wyróżnić ją spośród konkurencji.
Tak – we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki Google.
Z sukcesami pozycjonowaliśmy już strony między innymi w niemieckojęzycznych, rosyjskojęzycznych, anglojęzycznych i innych wersjach Google. Część z nich wymaga większego nakładu pracy, natomiast możliwe jest pozycjonowanie we właściwie dowolnym języku.
Podstawą jest jednak strona internetowa stworzona w tym języku, w którym chcesz ją promować.
Bez ograniczeń!
Nasze doświadczenie pokazuje, że aby SEO przełożyło się na widoczne efekty biznesowe, niezbędne jest przynajmniej 5 fraz kluczowych. Natomiast górny limit nie istnieje! Można promować stronę nawet na kilkadziesiąt czy kilkaset fraz kluczowych. Naturalnie w takim modelu nie da się osiągnąć efektu dla wszystkich fraz jednocześnie, a pozycjonowanie wymaga znacznie większego zaangażowania czasowego.
Tak, przy zachowaniu równowagi współpracy.
Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie danej frazy kluczowej to wiele godzin pracy Pozycjonera, SEO Copywritera, a także Twojego doradcy biznesowego z Działu Obsługi Klienta. Wspólnie z Tobą dobieramy wyrażenia na etapie negocjowania umowy.
Oczywiście, dynamicznie zmieniająca się sytuacja na rynku wymusza elastyczność. Dlatego przygotowaliśmy modele współpracy, w których umożliwiamy wymianę nawet 20% fraz co pół roku współpracy.
Zawsze jesteśmy też otwarci na Twoje sugestie: jeśli sytuacja tego wymaga, przygotujemy propozycję optymalnych zmian w umowie.
Analizując pozycje i statystyki strony.
Co miesiąc wysyłamy raport lub otrzymujesz dostęp do Panelu Klienta z podsumowaniem wypracowanych pozycji. Dzięki temu możesz na bieżąco śledzić postępy naszych działań.
Pochodną pozycji strony w top 10 może być również zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Warto więc analizować statystyki dostępne między innymi w Google Search Console, czy bardziej zaawansowanym Google Analytics.
W zależności od wybranego modelu współpracy przygotowujemy staranne raporty z wykonanych prac i / lub osiągniętych efektów.
Dbamy o to, abyś miał aktualną informację o zakresie prowadzonych prac na stronie i poza nią, planowanych działaniach i osiągniętych efektach. Zawsze masz też możliwość zgłaszania swoich uwag i zadawania pytań na temat naszych działań. Właśnie dlatego nad Twoją stroną pracuje cały zespół fachowców.
Raporty ilościowe to jednak nie wszystko! Często wysyłamy również dodatkowe materiały, które wyjaśniają jak działa pozycjonowanie i jak je wspomóc, aby osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: