Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Wybierz
Pozycjonowanie

Pozycjonowanie szerokie (long-tail)

Zwi─Öksz widoczno┼Ť─ç witryny w sieci

Budowanie widoczno┼Ťci strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania wymaga znajomo┼Ťci dzia┼éania algorytm├│w Google i dopasowanego do nich, elastycznego podej┼Ťcia. I takie w┼éa┼Ťnie jest nasze podej┼Ťcie.

Bezpłatna wycena

Odchodzimy od tradycyjnego modelu pozycjonowania i stawiamy na stosunkowo nowy model, tj. pozycjonowanie szerokie, kt├│re pozwala nie tylko zwi─Ökszy─ç widoczno┼Ť─ç witryny w sieci, ale te┼╝ wygenerowa─ç warto┼Ťciowy ruch. ÔÇ×Warto┼ŤciowyÔÇŁ, czyli taki, kt├│ry ko┼äczy si─Ö konwersj─ů.

pozycjonowanie-szerokie
grafika_31

Na czym polega pozycjonowanie szerokie?

U┼╝ytkownicy wyszukiwarki internetowej maj─ů coraz wi─Öksze i coraz bardziej sprecyzowane oczekiwania. Nie chc─ů te┼╝ traci─ç czasu na przeklikiwanie si─Ö przez r├│┼╝ne strony/podstrony w poszukiwaniu tego, czego aktualnie potrzebuj─ů. Dlatego kieruj─ů do Google bardzo sprecyzowane zapytania, kt├│re sk┼éadaj─ů si─Ö z minimum kilku wyraz├│w – w ┼Ťwiecie SEO okre┼Ťlane s─ů one jako frazy long tail, czyli z d┼éugiego ogona.

St─ůd te┼╝ narodzi┼éa si─Ö potrzeba zmiany podej┼Ťcia do budowania widoczno┼Ťci witryny ÔÇô pozycjonowanie szerokie polega na doborze precyzyjnych s┼é├│w kluczowych, kt├│re sk┼éadaj─ů si─Ö z kilku, a nawet kilkunastu wyraz├│w. Wyra┼╝enia te s─ů mniej konkurencyjne ni┼╝ pojedyncze, og├│lne s┼éowa, odpowiadaj─ů te┼╝ na dok┼éadnie sprecyzowane potrzeby u┼╝ytkownik├│w. A to oznacza wi─Öksz─ů szans─Ö dotarcia do klienta, kt├│ry rzeczywi┼Ťcie jest zainteresowany danym produktem lub us┼éug─ů. Dlatego podajmy klientowi na wirtualnej tacy to, czego szuka! A nie b─Ödzie to mo┼╝liwe bez wykorzystania fraz long tail.

W pozycjonowaniu szerokim nie ograniczamy si─Ö te┼╝ do kr├│tkiej listy wyra┼╝e┼ä kluczowych ÔÇô w ramach tej us┼éugi SEO stawiamy na budowanie widoczno┼Ťci na wiele niszowych fraz z d┼éugiego ogona.

B─ůd┼║ widoczny w Google!

Sprawdzimy Twoj─ů stron─Ö WWW i przygotujemy dla Ciebie ofert─Ö.

Bezpłatna wycena
Audyt SEO

Zalety pozycjonowania szerokiego

Nie jest tajemnic─ů, ┼╝e sprostanie oczekiwaniom wsp├│┼éczesnego konsumenta stanowi nie lada wyzwanie. Konkurencja nie ┼Ťpi, a to oznacza, ┼╝e nale┼╝y skupi─ç si─Ö zar├│wno na budowaniu jak najwy┼╝szej jako┼Ťci i szerokiego asortymentu, jak i jego promocji. Z pomoc─ů przychodzi skuteczne pozycjonowanie szerokie ze swoimi licznymi zaletami.

Mniejsza konkurencja

Frazy long tail s─ů mniej konkurencyjne ni┼╝ te og├│lne. S─ů to cz─Östo wyra┼╝enia niszowe, a to oznacza, ┼╝e oparte na nich dzia┼éania maj─ů wi─Öksze szanse powodzenia ni┼╝ w przypadku pozycjonowania tradycyjnego. To z kolei wi─ů┼╝e si─Ö nie tylko z wi─Öksz─ů widoczno┼Ťci─ů witryny czy te┼╝ lepsz─ů pozycj─ů w rankingu, ale te┼╝ z realn─ů szans─ů na dotarcie do zdecydowanego klienta o bardzo sprecyzowanych oczekiwaniach.

W tym miejscu nale┼╝y zaznaczy─ç, ┼╝e frazy mniej konkurencyjne nie oznaczaj─ů fraz gorszych. Po prostu, wiele firm wci─ů┼╝ stawia na tradycyjny model pozycjonowania na og├│lne zapytania typu ÔÇ×zas┼éonyÔÇŁ. Ich wypromowanie bywa bardzo czasoch┼éonne i kosztowne, a nak┼éad w┼éo┼╝onej pracy cz─Östo si─Ö nie zwraca ÔÇô wysokie pozycje na og├│lne, konkurencyjne frazy niekoniecznie wi─ů┼╝─ů si─Ö ze spe┼énieniem oczekiwa┼ä klienta, a tym samym z prze┼éo┼╝eniem pozycji na zysk firm. Bo przecie┼╝, u┼╝ytkownik wpisuj─ůcy do wyszukiwarki Google pojedyncze s┼éowo ÔÇ×zas┼éonyÔÇŁ niekoniecznie jest zainteresowany ich kupnem ÔÇô mo┼╝e szuka inspiracji do samodzielnego uszycia zas┼éon, a mo┼╝e tylko szuka informacji na temat tego produktu i to niekoniecznie w celu dokonania zakupu, a na przyk┼éad napisania artyku┼éu o zas┼éonach. St─ůd te┼╝ szeroka promocja na niszowe, rozbudowane wyra┼╝enia z d┼éugiego ogona daje nam wi─Öksze szanse na dotarcie do klienta zdecydowanego i to przy nieco mniejszym nak┼éadzie czasu.

Warto┼Ťciowy ruch

Wyra┼╝enia z d┼éugiego ogona precyzyjnie odpowiadaj─ů na potrzeby u┼╝ytkownika. Skoro wpisuje on w wyszukiwark─Ö Google has┼éo ÔÇ×sklep internetowy z fuksjowymi zas┼éonami zaciemniaj─ůcymi na ta┼Ťmie 140 x 200 cmÔÇŁ, to znaczy, ┼╝e ma on ┼Ťci┼Ťle sprecyzowane oczekiwania oraz dok┼éadnie wie, czego szuka i prawdopodobnie jest zdecydowany na zakup. Dlatego, je┼Ťli podamy mu na tacy stron─Ö, gdzie znajdzie te konkretne zas┼éony, istnieje du┼╝a szansa, ┼╝e dokona ich zakupu. Wszak, po tego typu zapytaniach z d┼éugiego ogona wida─ç, ┼╝e u┼╝ytkownik ma jasno sprecyzowany cel, a nie ┼╝e dopiero rozgl─ůda si─Ö za zas┼éonami.

W pozycjonowaniu szerokim nie chodzi przecie┼╝ tylko o to, ┼╝eby wybi─ç si─Ö w organicznych wynikach wyszukiwania. Owszem, jest to jeden z cel├│w, aczkolwiek nadrz─Ödnym celem jest zysk. St─ůd te┼╝ wa┼╝ne jest zdobywanie warto┼Ťciowego ruchu, a ten pozyskamy, odpowiadaj─ůc na wyra┼║nie sprecyzowane oczekiwania klienta. Zdecydowanie zmniejsza to ryzyko, ┼╝e u┼╝ytkownik wejdzie na nasz─ů stron─Ö i za chwil─Ö j─ů zamknie, bez podejmowania jakiegokolwiek dzia┼éania (w┼éo┼╝enie produktu do koszyka, zakup, kontakt, zapis do newslettera, itp.).

Budowanie og├│lnej widoczno┼Ťci ca┼éego serwisu

Pozycjonowanie szerokie nie lubi ogranicze┼ä. Dlatego nie skupia si─Ö – w przeciwie┼ästwie do modelu tradycyjnego ÔÇô na pojedynczych podstronach, a na ca┼éym serwisie. Dzi─Öki promowaniu niemal nieograniczonej liczby fraz long tail powi─ůzanych z zawarto┼Ťci─ů ca┼éego serwisu, budujemy lepsz─ů widoczno┼Ť─ç witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.

Dzi─Öki budowaniu widoczno┼Ťci na szeroki zakres wyra┼╝e┼ä z d┼éugiego ogona zapewnimy stronie wi─Öksz─ů odporno┼Ť─ç na aktualizacje Google, kt├│re czasami potrafi─ů nie┼║le namiesza─ç w organicznych wynikach wyszukiwania. Warto pami─Öta─ç, ┼╝e Google stale wprowadza udoskonalenia algorytm├│w i prowadzi wiele test├│w, wprowadza te┼╝ aktualizacje – cz─Östo w og├│le o nich nie informuj─ůc. A mo┼╝e si─Ö zdarzy─ç, ┼╝e niespodziewana zmiana w wyszukiwarce oka┼╝e si─Ö niezwykle bolesna dla witryny i spowoduje niekorzystne wahania w rankingu. Pozycjonowanie szerokie stanowi w tym przypadku nasz parasol bezpiecze┼ästwa – je┼Ťli wypromujemy serwis na wiele wyra┼╝e┼ä long tail, nag┼ée aktualizacje nie pomieszaj─ů nam szyk├│w (utrata widoczno┼Ťci nawet na kilka fraz nie wp┼éynie wtedy znacz─ůco na og├│ln─ů widoczno┼Ť─ç serwisu wypromowanego na szeroki zakres wyra┼╝e┼ä z d┼éugiego ogona).

pozycjonowanie_szerokie_3

Kiedy pozycjonowanie szerokie przyniesie najwi─Öksze korzy┼Ťci?

Cz─Östo spotykamy si─Ö z tym pytaniem. Jest to zrozumia┼ée, poniewa┼╝ w pozycjonowaniu szerokim (i nie tylko!) wszystko sprowadza si─Ö do korzy┼Ťci, jakie przynios─ů dla strony internetowej, a tym samym biznesu nasze dzia┼éania. Dlatego odpowiadamy: POZYCJONOWANIE SZEROKIE TO SAME KORZY┼ÜCI, NIEZALE┼╗NIE OD BRAN┼╗Y. A kiedy mo┼╝na si─Ö tych korzy┼Ťci spodziewa─ç? To zale┼╝y.

Jak wiadomo, pozycjonowanie (zar├│wno szerokie, jak i tradycyjne) to proces i tutaj nie ma drogi na skr├│ty. Google wy┼éapuje wszelkie nieuczciwe praktyki, dlatego naprawd─Ö nie op┼éaca si─Ö pr├│bowa─ç skr├│ci─ç czasu oczekiwania na efekty. W zale┼╝no┼Ťci od wielu czynnik├│w (bran┼╝a, dzia┼éania konkurencji, sezon, aktualna sytuacja na rynku, zmiany zachowa┼ä konsument├│w, sytuacja ekonomiczna, aktualizacje algorytm├│w, itd.), na pierwsze efekty pozycjonowania szerokiego nale┼╝y czeka─ç od kilku tygodni do kilku miesi─Öcy. Zapewniamy jednak, ┼╝e warto na nie czeka─ç i dzia┼éa─ç zgodnie z oficjalnymi wytycznymi Google – cierpliwo┼Ť─ç naprawd─Ö pop┼éaca.

Co wyr├│┼╝nia pozycjonowanie szerokie?

Jak ju┼╝ wcze┼Ťniej wspomnieli┼Ťmy, ten model pozycjonowania wyr├│┼╝nia przede wszystkim kwestia doboru fraz. Tutaj stawiamy na wyra┼╝enia long tail, czyli sk┼éadaj─ůce si─Ö z minimum 3 s┼é├│w – s─ů one bardzo opisowe, przez co dok┼éadnie odzwierciedlaj─ů sprecyzowane oczekiwania u┼╝ytkownika.

Dodatkowo, pozycjonowanie szerokie stawia na wype┼énienie niszy. Ka┼╝dego dnia do wyszukiwarki Google kierowane s─ů nowe zapytania, czyli takie, kt├│rych nikt wcze┼Ťniej nie zada┼é. Zdarza si─Ö, ┼╝e s─ů to tak szczeg├│┼éowe pytania, ┼╝e trudno uzyska─ç na nie odpowied┼║ bez wi─Ökszego nak┼éadu pracy! St─ůd te┼╝ w pozycjonowaniu szerokim du┼╝y nacisk k┼éadzie si─Ö na znalezienie niszy (i dobranie na jej podstawie fraz long tail) ÔÇô a t─Ö znajdziemy chocia┼╝by na forach tematycznych, w komentarzach u┼╝ytkownik├│w w social mediach, grupach dyskusyjnych, itp.


Skupianie si─Ö na niszach oraz wielu, szczeg├│┼éowych zapytaniach (tj. na frazach z d┼éugiego ogona) daje wi─Öksz─ů szans─Ö na dotarcie do klienta, kt├│ry jest zainteresowany zakupem. I to przede wszystkim wyr├│┼╝nia pozycjonowanie szerokie! Nie m├│wi─ůc ju┼╝ o takich innych wyr├│┼╝nikach, jak generowanie warto┼Ťciowego ruchu, zwi─Ökszanie widoczno┼Ťci ca┼éego serwisu w SERP-ach oraz ochrona przed konsekwencjami nag┼éych aktualizacji algorytm├│w.

Dla kogo pozycjonowanie szerokie?

Nasze wieloletnie do┼Ťwiadczenie pozwala nam stwierdzi─ç, ┼╝e… DLA KA┼╗DEGO! Cho─ç oczywi┼Ťcie s─ů bran┼╝e, dla kt├│rych zlecenie pozycjonowania szerokiego jest szczeg├│lnie korzystne. Mowa tutaj przede wszystkim o:

  • bran┼╝y e-commerce,
  • agregatorach ofert,
  • serwisach informacyjnych
  • oraz r├│┼╝nego rodzaju witrynach, kt├│re posiadaj─ů rozbudowan─ů ofert─Ö i du┼╝─ů liczb─Ö podstron.

Model pozycjonowania szerokiego sprawdzi si─Ö r├│wnie┼╝ w przypadku blog├│w i innych serwis├│w zamieszczaj─ůcych wpisy o zr├│┼╝nicowanej tematyce.

A mo┼╝e cz─Östo zmieniasz ofert─Ö swojej firmy i w zwi─ůzku z tym zmienia si─Ö zawarto┼Ť─ç Twojej strony internetowej? W takim razie pozycjonowanie szerokie jest tak┼╝e dla Ciebie! W tym modelu w ka┼╝dej chwili mo┼╝esz rozbudowa─ç list─Ö promowanych wyra┼╝e┼ä o te, kt├│re s─ů zwi─ůzane z nowymi produktami b─ůd┼║ us┼éugami – u nas zrobisz to bez dodatkowych op┼éat w modelu SEO Cloud. Sprawd┼║ r├│wnie┼╝ nasz cennik pozycjonowania oraz audyt SEO.

Dlaczego warto tworzyć długi ogon?

Wszystko si─Ö zmienia. Zmienne jest ┼Ťrodowisko Google, zmienne s─ů tak┼╝e zachowania konsument├│w. Zmienia si─Ö r├│wnie┼╝ rynek konkurencji i jej strategie promocji. Jak to mawia┼é Albert Einstein: ÔÇťSzale┼ästwem jest robi─ç wci─ů┼╝ to samo i oczekiwa─ç r├│┼╝nych rezultat├│wÔÇŁ – co oznacza, ┼╝e nie warto sztywno trzyma─ç si─Ö upartych schemat├│w. Ma to r├│wnie┼╝ prze┼éo┼╝enie na SEO – to, co sprawdza┼éo si─Ö w pozycjonowaniu jeszcze kilka lat temu, dzi┼Ť ju┼╝ nie przyniesie po┼╝─ůdanych efekt├│w i dlatego nale┼╝y i┼Ť─ç z duchem czasu oraz postawi─ç na nowe podej┼Ťcie iÔÇŽ d┼éugi ogon.


W czym tkwi potencja┼é fraz long tail i dlaczego warto je tworzy─ç?

  1. S─ů mniej konkurencyjne, a tym samym ich wypromowanie jest mniej kosztowne i czasoch┼éonne.
  2. Odzwierciedlaj─ů jasno sprecyzowany cel u┼╝ytkownika.
  3. Dostarczaj─ů u┼╝ytkownikowi szczeg├│┼éowe wyniki wyszukiwania.
  4. Generuj─ů warto┼Ťciowy ruch.
  5. Pozwalaj─ů na budowanie widoczno┼Ťci serwisu na niemal nieograniczon─ů liczb─Ö fraz.
  6. Chroni─ů przed skutkami waha┼ä w rankingu wynikaj─ůcymi z aktualizacji algorytm├│w.
  7. Pozwalaj─ů promowa─ç ca┼é─ů ofert─Ö, a nie tylko wybrane elementy.
  8. Szybszy efekt pozycjonowania szerokiego ni┼╝ w przypadku og├│lnych, konkurencyjnych fraz.

Oczywi┼Ťcie, to tylko te najbardziej oczywiste argumenty przemawiaj─ůce na korzy┼Ť─ç fraz long tail. Warto r├│wnie┼╝ zaznaczy─ç, ┼╝e przecie┼╝ wyra┼╝enia z d┼éugiego ogona zawieraj─ů w sobie cz─Östo te┼╝ fraz─Ö g┼é├│wn─ů (og├│ln─ů) – a tym samym stanowi─ů rozwi─ůzanie typu 2w1.

Nie zapomnijmy te┼╝ o bardzo wa┼╝nym trendzie, kt├│ry jest niejako znakiem naszych czas├│w! ┼╗yjemy w biegu, wszystko chcemy mie─ç podane na tacy, nie mamy czasu na przekilkiwanie si─Ö przez podstrony w poszukiwaniu tego, czego aktualnie potrzebujemy. Cz─Östo te┼╝ nie tracimy czasu na wpisywanie zapyta┼ä do wyszukiwarki Google i korzystamy z wyszukiwania g┼éosowego – a to oznacza, ┼╝e coraz cz─Ö┼Ťciej kierujemy do Google naprawd─Ö d┼éugie i sprecyzowane zapytania. Frazy z d┼éugiego ogona i pozycjonowanie szerokie stanowi─ů zatem odpowied┼║ tak┼╝e na coraz bardziej popularne wyszukiwanie g┼éosowe.

Chcesz dociera─ç do wi─Ökszej liczby klient├│w?

Pomo┼╝emy Ci zwi─Ökszy─ç widoczno┼Ť─ç Twojej strony w Internecie.

Bezpłatna konsultacja

Audyt SEO

Pozycjonowanie szerokie

ÔÇô czy rzeczywi┼Ťcie skuteczne?

Google co sekund─Ö przetwarza ok. 40 000 zapyta┼ä u┼╝ytkownik├│w, ok. 15% z nich to ca┼ékiem nowe zapytania. Co ciekawe, ponad 50% wszystkich zapyta┼ä sk┼éada si─Ö z trzech i wi─Öcej s┼é├│w (d┼éugi ogon)! Te liczby m├│wi─ů same za siebie ÔÇô pozycjonowanie szerokie w tych czasach jest niezast─ůpione!

Cz─Östo pojawia si─Ö pytanie o to, czy ten model pozycjonowania na pewno jest skuteczny. Nasza pozna┼äska agencja SEO mo┼╝e z pe┼én─ů odpowiedzialno┼Ťci─ů powiedzie─ç na te s┼éowa: TAK. I TO BARDZO.

pozycjonowanie_szerokie_3-2
pozycjonowanie_szerokie_2

Long tail to nie wszystko!

Dob├│r odpowiednich fraz z d┼éugiego ogona to zaledwie pocz─ůtek pracy nad pozycjonowaniem szerokim witryny. Nale┼╝y przy tym pami─Öta─ç, by dobiera─ç te wyra┼╝enia z g┼éow─ů – musz─ů one odzwierciedla─ç nie tylko oczekiwania u┼╝ytkownik├│w, ale te┼╝ ofert─Ö firmy. Nie ma chyba nic gorszego dla u┼╝ytkownika ni┼╝ wprowadzenie w b┼é─ůd – budowanie widoczno┼Ťci na frazy z d┼éugiego ogona, kt├│re nie pokrywaj─ů si─Ö z realnym asortymentem spowoduje niezadowolenie i utrat─Ö zaufania do witryny nie tylko przez konsumenta, ale te┼╝ algorytmy Google!

Co zatem zrobi─ç, gdy ju┼╝ wiemy, jak dobra─ç frazy long tail i mamy do┼Ť─ç d┼éug─ů list─Ö rozbudowanych wyra┼╝e┼ä? W pozycjonowaniu szerokim kluczowe jest zaplanowanie contentu odpowiednio nasyconego wyra┼╝eniami z d┼éugiego ogona. Opis strony g┼é├│wnej, kategorii, podkategorii, pojedynczych artyku┼é├│w, wpisy blogowe… Mo┼╝liwo┼Ťci na rozbudow─Ö contentu jest naprawd─Ö sporo!

Warto przy tym pami─Öta─ç, ┼╝e same frazy to za ma┼éo, ┼╝eby wypozycjonowa─ç content. Zar├│wno u┼╝ytkownicy, jak i algorytmy (szczeg├│lnie Panda!) bior─ů te┼╝ pod uwag─Ö inne aspekty contentu, tj. poprawno┼Ť─ç gramatyczn─ů, interpunkcyjn─ů i ortograficzn─ů, aktualno┼Ť─ç informacji, anga┼╝uj─ůce tre┼Ťci, zawarto┼Ť─ç merytoryczn─ů, konkretne informacje bez tzw. lania wody, naturalne nasycenie, prosty i zrozumia┼éy j─Özyk, unikalno┼Ť─ç – og├│lnie m├│wi─ůc, przyda si─Ö tutaj profesjonalny SEO copywriting. Nie mo┼╝na pomin─ů─ç tak┼╝e pozosta┼éych aspekt├│w zwi─ůzanych z pozycjonowaniem stron w Google ÔÇô linkowania, optymalizacji i wielu innych dzia┼éa┼ä.

Najcz─Ö┼Ťciej zadawane pytania

Co to jest long tail?
Rozwiń Zwiń Ikona

Jest to model pozycjonowania polegaj─ůcy na promocji ca┼éej oferty przy wykorzystaniu wielowyrazowych fraz, tj. long tail. Wyra┼╝enia te nazywane s─ů tak┼╝e d┼éugim ogonem, a ich zadaniem jest odzwierciedlenie jasno sprecyzowanych oczekiwa┼ä u┼╝ytkownik├│w i konkretnych, rozbudowanych zapyta┼ä kierowanych przez nich do wyszukiwarki Google. W tym modelu dzia┼éania nie ograniczaj─ů si─Ö do w─ůskiej listy wyra┼╝e┼ä, a opieraj─ů si─Ö na niemal nieograniczonej liczbie fraz, kt├│re stale mo┼╝na rozbudowywa─ç – st─ůd te┼╝ okre┼Ťlenie pozycjonowanie szerokie.

Koncepcja d┼éugiego ogona zosta┼éa sformu┼éowana przez redaktora naczelnego magazynu ÔÇťWiredÔÇŁ, Chrisa Andersona, w 2004 roku. Nie odnosi┼éa si─Ö ona bezpo┼Ťrednio do pozycjonowania stron internetowych, a do og├│lnej promocji asortymentu firm z szerok─ů ofert─ů. W jej my┼Ťl bardziej op┼éacalne jest promowanie wielu, niszowych produkt├│w, ani┼╝eli skupianie wszystkich dzia┼éa┼ä na promocji bestseller├│w. Okazuje si─Ö bowiem, ┼╝e dzi─Öki rzadziej poszukiwanym przez konsument├│w produktom mo┼╝na osi─ůgn─ů─ç znacznie wi─Ökszy doch├│d.

Co wyr├│┼╝nia pozycjonowanie szerokie?
Rozwiń Zwiń Ikona

Pozycjonowanie szerokie wyr├│┼╝nia przede wszystkim kwestia wyra┼╝e┼ä kluczowych. W tym modelu stawia si─Ö na niemal nieograniczon─ů liczb─Ö fraz sk┼éadaj─ůcych si─Ö z minimum 3 s┼é├│w (d┼éugi ogon). Dzi─Öki temu s─ů precyzyjne i stanowi─ů odpowied┼║ na konkretne oczekiwania u┼╝ytkownika. Model ten wyr├│┼╝nia si─Ö:

  • wi─Öksz─ů szans─ů dotarcia do grupy docelowej,
  • wi─Ökszym wska┼║nikiem konwersji i mniejszym wska┼║nikiem odrzuce┼ä => warto┼Ťciowym ruchem,
  • ni┼╝szymi kosztami promocji (frazy long tail s─ů mniej konkurencyjne ni┼╝ og├│lne),
  • prostym sposobem na skuteczne linkowanie wewn─Ötrzne,
  • kr├│tszym czasem oczekiwania na efekty,
  • odporno┼Ťci─ů na aktualizacje Google i wahania rankingu,
  • zwi─Ökszeniem warto┼Ťci strony w ÔÇťoczachÔÇŁ algorytm├│w,
  • stabilnym efektem.

Dodatkowo, w pozycjonowaniu szerokim nie skupiamy si─Ö na ograniczonej li┼Ťcie wyra┼╝e┼ä. Promocja opiera si─Ö na chmurze jak najwi─Ökszej liczby fraz z d┼éugiego ogona zwi─ůzanych z dan─ů dzia┼éalno┼Ťci─ů. Pozwalaj─ů one na promocj─Ö ca┼éego serwisu, w ka┼╝dej chwili mo┼╝na t─Ö list─Ö rozbudowa─ç o kolejne wyra┼╝enia.

Co wi─Öcej, taka promocja na wiele rozbudowanych wyra┼╝e┼ä zwi─Öksza og├│ln─ů widoczno┼Ť─ç serwisu w SERP-ach. A co to oznacza? A chocia┼╝by to, ┼╝e im cz─Ö┼Ťciej dana strona b─Ödzie si─Ö pojawia┼éa na r├│┼╝ne zapytania zwi─ůzane z dan─ů bran┼╝─ů, tym wi─Öksza szansa na to, ┼╝e zostanie ona uznana za godn─ů zaufania, a tak┼╝e zyska wizerunek eksperta!

Kiedy wybrać pozycjonowanie na długi ogon?
Rozwiń Zwiń Ikona

Model pozycjonowania szerokiego tak naprawd─Ö nie zna ogranicze┼ä i dlatego skierowany jest do ka┼╝dego, komu zale┼╝y na zwi─Ökszeniu widoczno┼Ťci w organicznych wynikach wyszukiwania Google przek┼éadaj─ůcej si─Ö na realny zysk firmy. W szczeg├│lno┼Ťci strategia oparta na wykorzystaniu szerokiego zakresu fraz long tail polecana jest firmom z rozbudowan─ů ofert─ů i zawarto┼Ťci─ů witryny. Mowa przede wszystkim o:

  • bran┼╝y e-commerce,
  • serwisach informacyjnych,
  • agregatorach ofert,
  • portalach z du┼╝─ů liczb─ů podstron.

Dodatkowo, pozycjonowanie na d┼éugi ogon sprawdzi si─Ö wsz─Ödzie tam, gdzie mamy do czynienia z bardzo du┼╝─ů konkurencj─ů w bran┼╝y, a tak┼╝e wtedy, gdy dysponujemy mniejszym bud┼╝etem na dzia┼éania promocyjne.

Strategia pozycjonowania szerokiego pozwala wykorzysta─ç maksymalnie potencja┼é ca┼éej witryny i to przy stosunkowo niskich kosztach, a zatem warto j─ů wybra─ç niezale┼╝nie od tego, w jakiej bran┼╝y dzia┼éamy.

Pozycjonowanie szerokie
a e-commerce

W ostatnim czasie bran┼╝a e-commerce coraz bardziej przybiera na sile. Wiele sklep├│w przenosi swoj─ů dzia┼éalno┼Ť─ç do sieci b─ůd┼║ te┼╝ rozszerza dzia┼éalno┼Ť─ç stacjonarn─ů o sklep online ÔÇô zatem konkurencja na tym rynku stale ro┼Ťnie. Natomiast konsumenci cz─Östo decyzje zakupowe poprzedzaj─ů skierowaniem zapytania zakupowego do Google. Dlatego mo┼╝na ┼Ťmia┼éo stwierdzi─ç, ┼╝e w dzisiejszych czasach bran┼╝a e-commerce nie jest w stanie przetrwa─ç bez promocji w sieci i pozycjonowanie sklep├│w internetowych jest niezb─Ödne.

Asortyment sklepu online cz─Östo bywa bardzo zr├│┼╝nicowany – nawet w sklepie z odzie┼╝─ů damsk─ů mamy do czynienia z wieloma r├│┼╝nymi produktami. Do tego, konkurencja jest ogromna. Dlatego, zamiast traci─ç czas na promowanie og├│lnych fraz typu ÔÇťbutik damskiÔÇŁ, warto od razu skorzysta─ç z pozycjonowania szerokiego dla e-commerce, kt├│re pozwoli trafi─ç do zdecydowanego klienta. Promocja na chmur─Ö wyra┼╝e┼ä z d┼éugiego ogona sprawi, ┼╝e klient poczuje si─Ö w pe┼éni zrozumiany i dostanie na wirtualnej tacy dok┼éadnie ten produkt, kt├│rego szuka ÔÇô a st─ůd ju┼╝ kr├│tka droga do dokonania transakcji!

Maj─ůc na uwadze szczeg├│lne potrzeby bran┼╝y e-commerce, przygotowali┼Ťmy specjaln─ů ofert─Ö pozycjonowania szerokiego dla e-sklep├│w, kt├│ra stawia na d┼éugofalowe efekty, zwi─Ökszenie rozpoznawalno┼Ťci marki, dotarcie do zdecydowanych klient├│w, a tak┼╝e zwi─Ökszenie sprzeda┼╝y.
pozycjonowanie_szerokie_6
pozycjonowanie_szerokie_7

Frazy z d┼éugiego ogona a wsp├│┼éczynnik konwersji

Pozycjonowanie szerokie przek┼éada si─Ö na zwi─Ökszenie widoczno┼Ťci witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Jednak Ciebie, tj. w┼éa┼Ťciciela firmy, zapewne interesuj─ů konkrety takie jak prze┼éo┼╝enie na konwersj─Ö – czyli po┼╝─ůdane zachowanie konsumenta (np. w postaci dokonania zakupu, zapisu do newslettera, podj─Öcia kontaktu z przedstawicielem firmy, wykupienia dost─Öpu do tre┼Ťci p┼éatnych, pobrania materia┼é├│w, udost─Öpnienia tre┼Ťci i nie tylko). Zatem spieszymy z wyja┼Ťnieniami.

U┼╝ytkownik, kt├│ry kieruje do wyszukiwarki Google szczeg├│┼éowe zapytanie sk┼éadaj─ůce si─Ö z minimum kilku s┼é├│w (long tail), zazwyczaj znajduje si─Ö na dalszym etapie procesu zakupowego ni┼╝ ten, kt├│ry wpisuje kr├│tkie, og├│lne frazy. Jego oczekiwania s─ů jasno sprecyzowane, dlatego te┼╝ oczekuje dok┼éadniejszych wynik├│w (prawdopodobnie jest te┼╝ zdecydowany na dokonanie zakupu). Je┼Ťli je dostanie, jest du┼╝a szansa na to, ┼╝e zostanie na stronie i dokona transakcji b─ůd┼║ te┼╝ podejmie inne dzia┼éanie.

W pozycjonowaniu szerokim i wykorzystaniu fraz z d┼éugiego ogona nie chodzi o to, ┼╝eby tylko pojawi─ç si─Ö na pierwszej stronie organicznych wynik├│w wyszukiwania, ale ┼╝eby ta obecno┼Ť─ç w SERP-ach prze┼éo┼╝y┼éa si─Ö na konkretne dzia┼éanie u┼╝ytkownika i wymierny zysk dla firmy ÔÇô i tym z ch─Öci─ů zajm─ů si─Ö dla Ciebie specjali┼Ťci z Sunrise System.

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultacj─Ö z do┼Ťwiadczonym ekspertem
  • ofert─Ö dopasowan─ů do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzed┼║
konkurencj─Ö

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700