Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:50 min Ikona 27.09.2018

Jak zwracać się do odbiorców, czyli o personalizacji treści słów kilka

Wiele osób piszących teksty na strony internetowe zastanawia się, czy personalizować przekaz kierowany do odbiorców oraz w jaki sposób tego dokonać, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Przez wiele lat w przestrzeni publicznej dominował oficjalny sposób komunikacji, lecz w ostatnim czasie, gdy Polska przechodząc na drogę demokracji i dołączając do grona członków Unii Europejskiej otworzyła się na kraje zachodnie, zaczęły do nas przenikać zwyczaje panujące głównie w krajach anglosaskich, zmierzające do skracania dystansu pomiędzy rozmówcami, a także nadawcą i odbiorcą w konwersacji pisanej.

 

Zmiana pokoleniowa

 

Coraz powszechniejsza modyfikacja komunikacji z „Państwo” na „Wy” i „Ty” jest nie tylko podyktowana zmianami kulturowymi, które dotykają szczególnie najmłodsze pokolenia w społeczeństwie, zdecydowanie bardziej otwarte na integrację międzynarodową niż ich rodzice czy dziadkowie. Skłania do tego także obserwacja ludzkich zachowań poparta analizami specjalistów.

 

Do wszystkich, czyli do nikogo

 

Badania marketingowe wyraźnie pokazują, że zmniejszanie dystansu, a także personalizacja przekazu jest znacznie skuteczniejsza niż ogólna treść skierowana do uniwersalnego odbiorcy. Potwierdzają to chociażby analizy, które przeprowadziła agencja FreshMail, w świetle których jego skuteczność wzrasta nawet o 126%. Z tego powodu coraz częściej maile kierowane do ludzi zawierają ich imiona, co od razu zwraca uwagę i z reguły wywołuje pozytywną reakcję.

 

Gromadzenie informacji

 

Ludzie czują się w ten sposób docenieni, a badania pokazały, że przekaz ogólny często nie trafia do nikogo lub tylko do niewielkiej grupy odbiorców. Przy spersonalizowaniu treści szanse te znacznie się zwiększają. Z tego powodu firmy marketingowe oraz agencje oferujące pozycjonowanie stron przykładają obecnie ogromną wagę do bazy danych, dzięki której mają nie tylko dane personalia obecnych lub potencjalnych klientów, ale także są w stanie zgromadzić informacje na temat ich preferencji, kierując kolejne oferty w oparciu o historię zakupów czy wyszukiwań.

 

Zachęcaj do działania

 

Podobne informacje są także istotne dla osób prowadzących stronę internetową czy sklep online oraz zajmujących się jej pozycjonowaniem. Jeśli uda się możliwie wiernie skonstruować model grupy odbiorców, dostosować content i personalizować treść, można w ten sposób znacznie zwiększyć sprzedaż. Naturalną konsekwencją przyjęcia takiej strategii jest stosowanie techniki copywriterskiej „call to action”, która zachęca klienta do wykonania pożądanego ruchu. Nie można w niej przesadzić i zbyt nachalnie wzywać odbiorców do działania, ale trzeba ją stosować z umiarem – w odpowiedniej formie i we właściwym momencie.

 

Branże „zakazane”

 

Trzeba pamiętać, że w niektórych dziedzinach skracanie dystansu może przynieść więcej szkody niż pożytku. Z pewnością trzeba uważać z takimi działaniami w przypadku branż, które obowiązuje zakaz reklamy. Biorąc pod uwagę lekarzy czy prawników, których obowiązują pewne restrykcje w zachęcaniu do korzystania ze swoich usług, treść powinna zawierać jedynie informacje o działalności, a sam zawód jest uważany za prestiżowy i wymaga używania do jego opisu stosownego stylu.

Trudno sobie też wyobrazić personalizację w kontekście tekstów dla zakładu pogrzebowego, gdzie brak powagi i wyczucia nastroju odbiorcy mógłby zostać negatywnie odebrany, tym bardziej przez klientów pogrążonych w żałobie po stracie najbliższej osoby.

Musimy także zwrócić uwagę na content, który już jest na stronie, i dostosować swój przekaz do niego, aby treść na różnych podstronach była spójna i nie budziła wątpliwości odbiorców w kontekście intencji osób ją tworzących.

 

Podsumowanie

 

Warto używać w tekstach bezpośredniej komunikacji i personalizacji w stosunku do odbiorców, ale trzeba to robić z umiarem i wyczuciem sytuacji, szczególnie w przypadku firm działających chociażby w branży medycznej, prawniczej czy pogrzebowej. Nasze działania muszą być także dostosowane do innych treści znajdujących się na stronie internetowej. Dlatego Wam radzimy: personalizujcie, ale z głową, bo wiele na tym zyskacie!

Źródła:  Nowy MarketingFreshMail

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Na właściwym miejscu w Google – case study ze współpracy z firmą Mateusz Jurewicz Swimming for life Ikona 4:25 min Strona internetowa wyświetlająca się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania Google to marzenie każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na promocji firmy oraz pozyskaniu nowych klientów. Dzięki współpracy z Sunrise System, spełnił je właściciel szkoły pływania Swimming For Life. Chcesz wiedzieć jak to osiągnęliśmy? Zapoznaj się z naszym case study! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:30 min 08.07.2010 Firma Google postanowiła przyczynić się do spopularyzowania treści naukowych. Wyszukiwarka Google Scholar to miejsce, gdzie możemy znaleźć artykuły i prace naukowe, poświęcone różnym dziedzinom wiedzy. Pokazując nam wyniki wyszukiwania, Google Scholar uwzględnia nie tylko ich trafność, ale także reputację autora, datę wydania artykułu, a także jego cytowanie w innych materiałach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.2 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

rebranding_SEO Ikona 7:20 min 13.07.2023 Planując rebranding warto pomyśleć o tym, aby nie zaprzepaścić osiągniętych wcześniej efektów SEO, na które pracowało się często wiele lat. W artykule przedstawimy kilka najważniejzych czynników, o których należy pamiętać planując zmiany na firmowej stronie. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700