Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 3:20 min Ikona Michalina 20.04.2023

Pozycjonowanie szerokie – co kryje się pod tym pojęciem?

Konsumenci mają coraz bardziej sprecyzowane oczekiwania. A to odzwierciedla się w sposobie, w jaki szukają produktów i informacji w sieci. Coraz częściej do wyszukiwarki Google trafiają dokładne zapytania składające się z kilku wyrazów. Jeśli na przykład użytkownik szuka butów na wiosnę, często już ma pewną wizję i konkretne oczekiwania. Dlatego nie wpisze ogólnej frazy “buty na wiosnę”, tylko opisze swoje potrzeby typu “damskie buty na wiosnę czółenka czarne na niskim obcasie”. I właśnie tutaj wkracza pozycjonowanie szerokie, czyli pozycjonowanie z uwzględnieniem wielu kilkuwyrazowych, szczegółowych fraz z tzw. długiego ogona (long tail).

Dlaczego warto wybrać pozycjonowanie szerokie?

Odpowiedź jest prosta: bo to się po prostu opłaca! Powołajmy się jednak na konkretne liczby, bo to najlepszy dowód na to, że warto zainwestować w pozycjonowanie szerokie.

Każdego dnia Google przetwarza około 99 000 zapytań na… sekundę! Zdecydowana większość haseł kierowanych przez użytkowników do Google składa się z kilku słów (wg badań Backlinko jest to aż 91,8%!).

Co więcej, szacuje się, że ok. 15% kierowanych do Google wyrażeń to całkiem nowe zapytania. To chyba wystarczający powód, by przyjrzeć się bliżej frazom long tail i oprzeć na nich strategię pozycjonowania. Jednak to nie koniec zalet tego modelu.

Wśród najważniejszych korzyści dla biznesu wymienić należy:

  • Generowanie wartościowego ruchu – kilkuwyrazowe, szczegółowe frazy odzwierciedlają sprecyzowane oczekiwania użytkownika. Oznacza to, że wie on, czego szuka – zatem jest większa szansa na to, że zakupi nasz produkt/skorzysta z naszych usług. Jest to bowiem klient, który już nie szuka ogólnych informacji czy też taki, który dopiero rozgląda się za chociażby wspomnianymi wcześniej butami. To osoba, która już wie, jakich butów potrzebuje i gdy je znajdzie na naszej stronie, bardzo możliwe, że dokona zakupu.
  • Mniejsza konkurencyjność – w pozycjonowaniu szerokim skupiamy się na mniej konkurencyjnych, za to bardziej szczegółowych frazach. A to oznacza większą szansę na sukces w postaci szybszego zwiększenia widoczności w SERP-ach, uzyskania lepszej pozycji strony w rankingu Google oraz dotarcie do klientów, którzy faktycznie są zainteresowani konkretną ofertą. To również szansa na trafienie do niszy, a także potencjalnie krótszy czas oczekiwania na satysfakcjonujące efekty oraz… niższe koszty promocji!
  • Stabilność efektów pozycjonowania – każdy, kto obraca się w świecie Google, doskonale wie, że jest to środowisko zmienne. Zmieniają się potrzeby i oczekiwania użytkowników, zmieniają się też algorytmy. Gdy skupimy się na pozycjonowaniu konkurencyjnych, nielicznych fraz, możemy stracić w kilka chwil stabilność efektów. W przypadku pozycjonowania szerokiego, możemy czuć się bezpieczniej – promocja skupiona na wielu różnych, rozbudowanych wyrażeniach z długiego ogona zapewnia stabilniejsze efekty w postaci nie tylko dobrych pozycji w rankingu, ale też ogólnego zwiększenia widoczności całego serwisu. A to oznacza większą odporność na zmiany algorytmów. Poza tym frazy long tail są naturalne, a te są bardzo dobrze odbierane przez Google.

Kiedy sprawdzi się pozycjonowanie szerokie?

Budowanie widoczności na wiele rozbudowanych fraz sprawdzi się tak naprawdę w każdej branży i dla każdej witryny. W szczególności jednak ten model pozycjonowania polecany jest rozbudowanym serwisom e-commerce, portalom informacyjnym, blogom o zróżnicowanej tematyce wpisów, agregatorom ofert i nie tylko. Ważne, by odpowiednio dobrać i wykorzystać wyrażenia kluczowe, a dzięki temu trafić do niszy oraz zainteresowanych ofertą użytkowników.

Pozycjonuj się szeroko i zwiększ widoczność swojego biznesu w sieci!

Model pozycjonowania szerokiego stanowi odpowiedź na zmiany zachodzące w środowisku Google, a także w oczekiwaniach współczesnych użytkowników sieci. W tym zabieganym świecie pragniemy dostać na wirtualnej tacy propozycje stron i produktów/usług odpowiadających naszym potrzebom – bez konieczności mozolnych poszukiwań i przeklikiwania się przez kolejne strony i podstrony. Nie bez znaczenia jest tutaj także wpływ wyszukiwania głosowego – gdy nie musimy wpisywać ręcznie zapytań do wyszukiwarki, nie ograniczamy się do jednego czy dwóch słów i kierujemy do Google bardzo rozbudowane i sprecyzowane hasła.

Stąd też tak ważne jest, by uwzględnić te zmiany w planowaniu strategii promocji witryny. I tutaj z pomocą przychodzi pozycjonowanie szerokie, czyli takie, które opiera się na chmurze wyrażeń z długiego ogona.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 14.07.2011 Google dało znak, że na dobre rozpoczęła się bezwzględna wojna ze spamem. Aby pokazać swoją determinację, firma postanowiła usunąć z wyszukiwarki prawie 11.5 miliona domen z końcówką .CO.CC. Niestety – jak to na wojnie – nie obędzie się bez ofiar. Zdecydowany ruch Googla budzi spore kontrowersje, godząc w interesy osób, które pomimo nieprowadzenia nieuczciwych praktyk pozycjonerskich posiadały witryny w tej domenie. Czytaj więcej
Pozycjonowanie na miarę sklepu internetowego – case study ze współpracy z firmą ACS Auto Części Serwis s.c. Ikona 5:05 min Sukces w zakresie pozycjonowania to nie tylko uzyskanie jak najwyższej pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google, ale również spełnienie oczekiwań biznesowych Klienta. Taki efekt wypracowaliśmy wraz z firmą ACS Auto Części Serwis, która zdecydowała się na skorzystanie z naszego wsparcia. Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z naszym case study! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketingowe podsumowanie trendów 2021 roku Ikona 04:30 min 30.12.2021 4, 3, 2, 1... Szczęśliwego Nowego Roku! Już za chwilę będziemy wykrzykiwać te życzenia z szampanem w ręku. Zanim jednak oddamy się świętowaniu, warto rzucić okiem na to, co wydarzyło się w minionym roku w branży marketingu internetowego. Przygotowałam krótkie podsumowanie najważniejszych trendów, które królowały w sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy i niewykluczone, że będą kontynuowane w 2022 roku. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700