Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Wybierz

Pozycjonowanie Woocommerce

A┼╝ 77% internaut├│w deklaruje dokonywanie zakup├│w online. To wystarczaj─ůcy pow├│d, by zadba─ç o widoczno┼Ť─ç sklepu internetowego w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Cz─Östo wybieran─ů platform─ů umo┼╝liwiaj─ůc─ů funkcjonowanie sklep├│w online jest WordPress wraz z wtyczk─ů WooCommerce. Jak wygl─ůda pozycjonowanie tego typu serwis├│w?

sunrise-ecommerce-isometric-img-3

Czym jest WooCommerce?

 

Jest to e-commercowy dodatek do WordPressa, tj. popularnego systemu zarz─ůdzania tre┼Ťci─ů. WooCommerce pozwala na stworzenie w pe┼éni funkcjonalnego sklepu online z mo┼╝liwo┼Ťci─ů instalacji dalszych wtyczek. Bior─ůc pod uwag─Ö fakt, ┼╝e og├│lnie WordPress jest ┼éatwy w obs┼éudze i przyjazny SEO, warto przyjrze─ç si─Ö bli┼╝ej procesowi, jakim jest pozycjonowanie WooCommerce.

W tym przypadku podstaw─Ö optymalizacji pod k─ůtem SEO stanowi zainstalowanie odpowiednich wtyczek, kt├│re wspomog─ů pozycjonowanie strony w Google. Do najpopularniejszych (i darmowych!) nale┼╝─ů:

 

  • Yoast SEO,
  • All in One SEO Pack.

 

Oba te narz─Ödzia u┼éatwiaj─ů pozycjonowanie WooCommerce poprzez m.in. indeksacj─Ö i optymalizacj─Ö tre┼Ťci, generowanie mapy strony, edycj─Ö plik├│w robots.txt, dodawanie meta tag├│w i zarz─ůdzanie nimi. Yoast SEO posiada dodatkowe funkcje, takie jak np. analiza s┼é├│w kluczowych i edycja struktury wewn─Ötrznej link├│w. Dzi─Öki All in One SEO Pack z kolei mo┼╝emy zablokowa─ç z┼éo┼Ťliwe roboty czy zarz─ůdza─ç wydajno┼Ťci─ů strony WooCommerce.

Jak skutecznie pozycjonowa─ç stron─Ö na WooCommerce?

Skorzystaj z do┼Ťwiadczenia specjalist├│w i um├│w si─Ö na rozmow─Ö.

Bezpłatna wycena
Audyt SEO

Najwa┼╝niejsze elementy SEO dla sklepu WooCommerce

 

Pozycjonowanie WooCommerce nie ogranicza si─Ö do zainstalowania odpowiednich wtyczek. To dopiero pocz─ůtek – za pomoc─ů tych dodatk├│w mo┼╝na zadba─ç o najwa┼╝niejsze elementy SEO, do kt├│rych nale┼╝─ů:

 

Meta tagi
Rozwiń Zwiń Ikona

S─ů to znaczniki zawieraj─ůce informacje o stronie widoczne nie w serwisie, a w wynikach wyszukiwania. Najwa┼╝niejszy z nich to meta title, czyli tytu┼é strony. Przy jego uzupe┼énianiu nale┼╝y pami─Öta─ç, by liczy┼é jedyne 40-60 znak├│w, by┼é unikalny oraz zawiera┼é konkretne informacje o zawarto┼Ťci witryny, a tak┼╝e wyra┼╝enia kluczowe. To cz─Östo od niego zale┼╝y, czy u┼╝ytkownik odwiedzi stron─Ö. Warto jednak pami─Öta─ç, ┼╝e to Google decyduje o tym, jaka zawarto┼Ť─ç zostanie wy┼Ťwietlona w SERP-ach jako tytu┼é strony (zdarza si─Ö, ┼╝e w tym miejscu zaci─ůgni─Öta zostaje tre┼Ť─ç na przyk┼éad z nag┼é├│wk├│w H1 i H2).

Wa┼╝nym znacznikiem jest r├│wnie┼╝ meta description, tj. opis licz─ůcy 140-160 znak├│w wy┼Ťwietlany w SERP-ach tu┼╝ pod meta title. Description to unikalna tre┼Ť─ç nawi─ůzuj─ůca do zawarto┼Ťci strony oraz zawieraj─ůca wezwanie do dzia┼éania. Mo┼╝e, ale nie musi zawiera─ç frazy kluczowe ÔÇô opis musi by─ç naturalny. W tym miejscu warto r├│wnie┼╝ wspomnie─ç o meta keywords, czyli tagu s┼é├│w kluczowych ÔÇô od 2009 roku oficjalnie nie jest brany pod uwag─Ö przy ustalaniu pozycji stron w rankingu.

Opisy meta w znacz─ůcy spos├│b mog─ů wp┼éyn─ů─ç na zwi─Ökszenie ruchu na stronie internetowej ÔÇô to w wi─Ökszo┼Ťci przypadk├│w pierwsze informacje o stronie, kt├│re widzi u┼╝ytkownik. Dlatego nale┼╝y pami─Öta─ç, by tworzy─ç unikalne, naturalne, konkretne i kr├│tkie meta tagi dla ka┼╝dej z podstron ÔÇô tak, by na ich podstawie u┼╝ytkownik wiedzia┼é, czego mo┼╝e si─Ö spodziewa─ç po wej┼Ťciu na dan─ů stron─Ö.

Przyjazne adresy URL
Rozwiń Zwiń Ikona

Adresy URL generowane automatycznie niekoniecznie bywaj─ů zrozumia┼ée dla robot├│w Google i u┼╝ytkownik├│w, co ma negatywny wp┼éyw na pozycjonowanie. Dlatego warto zadba─ç o to, by by┼éy ┼éatwe do zapami─Ötania, kr├│tkie, pozbawione ÔÇťpodejrzanychÔÇŁ ci─ůg├│w liczb i innych znak├│w oraz zawiera┼éy konkretne informacje o zawarto┼Ťci danej strony/podstrony. W sklepie WooCommerce mo┼╝na w prosty spos├│b zmieni─ç ustawienia generowania adres├│w URL poprzez wej┼Ťcie w opcj─Ö ÔÇťBezpo┼Ťrednie odno┼ŤnikiÔÇŁ na platformie WordPress.

Unikalne tre┼Ťci
Rozwiń Zwiń Ikona

Podstaw─Ö budowania widoczno┼Ťci sklepu w sieci stanowi unikalny content na stronie. Tre┼Ťci w e-commerce to zazwyczaj opisy kategorii, produkt├│w, a tak┼╝e artyku┼éy blogowe. Dla pozycjonowania wa┼╝ne jest, by by┼éy to teksty bezb┼é─Ödne, zawieraj─ůce u┼╝yteczne informacje, naturalnie nasycone s┼éowami kluczowymi, z odpowiednim formatowaniem ÔÇô istotne, ┼╝eby by┼éy warto┼Ťciowe dla u┼╝ytkownika. W├│wczas b─Öd─ů dobrze ocenione tak┼╝e przez algorytmy (content to jeden z g┼é├│wnych czynnik├│w rankingowych!).

Certyfikat SSL
Rozwiń Zwiń Ikona

Wa┼╝nym elementem pozycjonowania WooCommerce s─ů te┼╝ zabezpieczenia. Pomo┼╝e w tym certyfikat SSL, tj. protok├│┼é sieciowy zabezpieczaj─ůcy wymian─Ö danych mi─Ödzy u┼╝ytkownikiem a stron─ů. Jego obecno┼Ť─ç zwi─Ökszy zaufanie do witryny w┼Ťr├│d internaut├│w oraz algorytm├│w Google (jest to jeden z czynnik├│w rankingowych). Co wi─Öcej, np. w przegl─ůdarce Chrome u┼╝ytkownik zobaczy przy pr├│bie wej┼Ťcia na stron─Ö bez wdro┼╝onego protoko┼éu SSL, ┼╝e jest to po┼é─ůczenie niebezpieczne, co mo┼╝e odstraszy─ç potencjalnych klient├│w i utrudni─ç proces pozycjonowania.

sunrise-ecommerce-isometric-img-4

Zalety WooCommerce

Bez w─ůtpienia WooCommerce u┼éatwia prowadzenie i pozycjonowanie sklepu internetowego. Co wi─Öcej, jest to bezp┼éatna wtyczka do popularnej platformy CMS WordPress, kt├│rej u┼╝ytkowanie tak┼╝e jest darmowe. Najwa┼╝niejsze zalety tej wtyczki to:

  • brak op┼éat (jest to dodatek darmowy z mo┼╝liwo┼Ťci─ů rozbudowy o bardziej zaawansowane funkcjonalno┼Ťci – p┼éatne, jak i bezp┼éatne),┬á
  • r├│┼╝ne wersje j─Özykowe (w tym polska),┬á
  • intuicyjny design (┼éatwa instalacja i obs┼éuga nawet przez osoby bez wiedzy programistycznej),┬á
  • ogromna baza dodatk├│w u┼éatwiaj─ůcych prowadzenie i pozycjonowanie sklep├│w internetowych,┬á
  • obs┼éuga certyfikatu SSL,┬á
  • mo┼╝liwo┼Ť─ç zastosowania w przypadku zar├│wno ma┼éych, ┼Ťrednich, jak i du┼╝ych sklep├│w,┬á
  • proste zarz─ůdzanie wygl─ůdem strony i mo┼╝liwo┼Ť─ç dopasowania pod k─ůtem User Experience (spora baza szablon├│w graficznych i motyw├│w),┬á
  • cz─Öste, regularne aktualizacje systemu,┬á
  • sp├│jno┼Ť─ç z SEO (praktycznie brak technicznych ogranicze┼ä przy wprowadzaniu zmian on-site wspieraj─ůcych proces pozycjonowania).┬á

Tre┼Ťci na sklepach WooCommerce ÔÇô gdzie powinny wyst─ůpi─ç?

 

Bardzo wa┼╝nym elementem pozycjonowania sklepu internetowego WooCommerce s─ů unikalne, warto┼Ťciowe tre┼Ťci. G┼é├│wne miejsca w sklepie internetowym, w kt├│rych nale┼╝y zamie┼Ťci─ç je to:

Check
Strona główna

To wizyt├│wka firmy. Nale┼╝y tutaj z jak najlepszej strony przedstawi─ç dzia┼éalno┼Ť─ç i zach─Öci─ç do zapoznania si─Ö z asortymentem. W szczeg├│lno┼Ťci nale┼╝y pami─Öta─ç o dba┼éo┼Ťci j─Özykowej, odpowiednim formatowaniu, zamieszczeniu najistotniejszych informacji o firmie (tekst powinien by─ç zwi─Öz┼éy i nie powiela─ç zawarto┼Ťci sekcji ÔÇťO nasÔÇŁ) oraz naturalnym nasyceniu frazami zwi─ůzanymi z dzia┼éalno┼Ťci─ů. Dobrym zabiegiem w pozycjonowaniu WooCommerce jest zamieszczenie odno┼Ťnik├│w do najwa┼╝niejszych kategorii sklepu.

Check
Kategorie produktowe

Dzi─Öki opisom kategorii u┼╝ytkownik wie, w kt├│rym miejscu si─Ö znajduje i jaki asortyment tutaj znajdzie. Tre┼Ť─ç w tej sekcji powinna zawiera─ç informacje o zakresie oferowanych produkt├│w ze wskazaniem ich zalet, zastosowania, parametr├│w czy r├│┼╝nic pomi─Ödzy poszczeg├│lnymi rodzajami artyku┼é├│w. Dla pozycjonowania wa┼╝ne jest, by niezale┼╝nie od prezentowanego asortymentu, tekst by┼é napisany w spos├│b zrozumia┼éy dla ka┼╝dego ÔÇô zar├│wno dla profesjonalisty z danej bran┼╝y, jak i laika.

Check
Produkty

Unikalny opis produktu nie tylko pozwoli osi─ůgn─ů─ç potencjalnie lepszy efekt w SEO, ale tak┼╝e przyci─ůgnie uwag─Ö osoby kupuj─ůcej. Zawarcie najbardziej przydatnych informacji, specyfikacji technicznej, zalet czy wskaz├│wek u┼╝ytkowania u┼éatwi podj─Öcie decyzji co do zakupu danego przedmiotu.

Check
Blog firmowy

Dobr─ů praktyk─ů jest stworzenie w sklepie online zak┼éadki blogowej. Mo┼╝na tam zamieszcza─ç wpisy mniej lub bardziej powi─ůzane z asortymentem, tre┼Ťci poradnikowe, por├│wnania produkt├│w, relacje z wydarze┼ä bran┼╝owych i wiele wi─Öcej. To dobry pomys┼é na wzbudzenie zaufania odbiorcy, tak┼╝e budowanie wizerunku eksperta oraz tematyczno┼Ťci strony, a przez to wsparcie pozycjonowania WooCommerce. Warto kierowa─ç si─Ö zasad─ů, ┼╝e je┼Ťli teksty s─ů pomocne i warto┼Ťciowe dla u┼╝ytkownika, b─Öd─ů te┼╝ wysoko ocenione przez algorytmy Google.

Czy warto pozycjonowa─ç sklep oparty na WooCommerce?


Oczywi┼Ťcie, ┼╝e warto ÔÇô a nawet trzeba! Aktualnie trudno wyobrazi─ç sobie sukces biznesu bez zadbania o obecno┼Ť─ç w sieci. Us┼éuga SEO w ramach pozycjonowania WooCommerce, jak i sklep├│w opartych o inne systemy czy wtyczki, stanowi podstaw─Ö wsp├│┼éczesnej strategii biznesowej.

Ka┼╝dy sklep potrzebuje indywidualnie dobranych dzia┼éa┼ä on-site (w obr─Öbie witryny) i off-site (poza witryn─ů). Cho─ç WooCommerce umo┼╝liwia samodzielne wprowadzania wielu zmian optymalizacyjnych, lepiej zaufa─ç specjalistom z do┼Ťwiadczeniem w pozycjonowaniu, kt├│rzy b─Öd─ů wiedzieli, jakie modyfikacje wprowadzi─ç dla zwi─Ökszenia widoczno┼Ťci serwisu w SERP-ach. Istnieje bowiem wiele strategii SEO ÔÇô w przypadku sklep├│w internetowych sprawdzi si─Ö przede wszystkim pozycjonowanie szerokie na wiele fraz z tzw. d┼éugiego ogona (long tail). O szczeg├│┼éy najlepiej zapyta─ç specjalist├│w, kt├│rzy przeprowadz─ů rzetelny SEO audyt i na jego podstawie opracuj─ů indywidualny plan promocji sklepu WooCommerce.

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultacj─Ö z do┼Ťwiadczonym ekspertem
  • ofert─Ö dopasowan─ů do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzed┼║
konkurencj─Ö

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700