Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 08:00 min Ikona 04.07.2013

Jak stworzyć skuteczny content i osiągnąć wysokie pozycje?

Pozycjonowanie jest obecnie chyba jedną z najbardziej dynamicznych branż na świecie, która permanentnie przechodzi (często bardzo radykalne) zmiany. To wszystko między innymi za sprawą licznych aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google. Właśnie od zasad ustalonych przez giganta z Mountain View zależy późniejsze funkcjonowanie agencji interaktywnych i firm zajmujących się pozycjonowaniem. Kolejne aktualizacje zmuszają branżę do skupienia się na jakości treści wprowadzanej do serwisów, również tej krążącej w sieci społecznościowej. Można oczekiwać, że kolejne zmiany algorytmów będą jeszcze bardziej promowały teksty wysokiej jakości – istotne dla użytkowników, (a przy okazji – premiowane przez roboty).

Jak więc w czasach postępującej ewolucji algorytmów powinien wyglądać skuteczny SEO Copywriting? Należy trzymać się 10-ciu, wydawałoby się prostych reguł. Opierają się one przede wszystkim na przejrzystości treści, wykorzystywaniu synonimów i odmian słów kluczowych (zamiast przesycania stron wyrażeniami i tworzenia nienaturalnych tekstów.)

 

Zasady skutecznego contentu

 

1. Pisz dla użytkowników, nie dla robotów. Ważna jest treść, którą się przyjemnie czyta i która przynosi rzeczywiste korzyści dla użytkownika.

2. Zapomnij o gęstym upychaniu słów kluczowych w tekście. Przesycenie frazami to obecnie najczęstszy błąd, który od razu jest wychwytywany przez Google, co prowadzi do spadków pozycji.

3. Wykorzystuj pokrewne słowa kluczowe, synonimy, odmiany gramatyczne, itp. Im bogatszy tekst tym lepiej. Ważne jest jednak, aby trzymać się tematu i tworzyć zdania wzajemnie ze sobą powiązane.

4. Korzystaj z narzędzi propozycji słów kluczowych i innych darmowych wariantów, które mogą podpowiedzieć jaki jest łańcuch skojarzeń Google dla słów kluczowych.

5. Skup się na tworzeniu rozbudowanej, szczegółowej i wysokiej jakości treści. Nie lej wody, pisz konkretnie, wyczerpuj temat.

6. Wykorzystuj celne, lecz mało konkurencyjne frazy, którymi nie jest przesycony cały Internet.

7. Twórz treści odpowiadające najczęstszym pytaniom użytkowników. Internauci w jakimś celu wpisują w wyszukiwarkę konkretne frazy. Warto więc dać im to, czego rzeczywiście szukają i co pomoże im rozwiązać konkretny problem.

8. Spraw, aby Twoje treści były wymieniane w sieciach społecznościowych. Facebook, Twitter, Google+ i inne serwisy społecznościowe mają obecnie kluczowy wpływ na ocenę jakości Twojej marki. Im więcej interakcji, użytkowników, polubień, udostępnień i komentarzy, tym wyżej rankingować będzie strona. Warto więc tworzyć atrakcyjny i wartościowy content w mediach społecznościowych, który będzie chętniej wymieniany pomiędzy ich użytkownikami.

9. Postaraj się, aby Twój profil na google+ zdobył jak najwyższą ocenę. Logiczne jest to, że Google chcąc promować swój serwis społecznościowy, najbardziej ceni sobie właśnie marki działające w jego obszarze. Warto więc zatroszczyć się, aby zdobyć jak najwyższy Author Rank i zaangażowane audytorium.

10. Nie zapominaj o tytułach i meta danych w kodzie strony, które są pierwszymi rzeczami, na które zwracają uwagę internauci korzystający z wyszukiwarki. Odpowiedni opis może zachęcić użytkowników do wejścia na daną stronę, nawet gdy znajduje się ona niżej w SERP.

 

Content Marketing wchodzi do gry

 

Powyższe zasady sprawiają, że na pierwszy plan wysuwa się treść, którą zawieramy zarówno na swojej stronie internetowej, blogu, jak i profilach w mediach społecznościowych. Tutaj do gry wkracza content marketing, czyli w wolnym tłumaczeniu marketing treści. Na czym polega i skąd się wziął? Tak naprawdę z natury człowieka, który od zawsze szuka odpowiedzi na swoje pytania.

Content Marketing ma zaspokajać potrzeby zarówno użytkowników, jak i autorów. Wysokiej jakości treść, często specjalistyczna, angażująca i wyjaśniająca konkretne aspekty działalności danej branży to coś, co dziś się liczy. Marketing treści, dzięki nastawieniu na interakcje z klientami jest niezwykle skutecznym narzędziem, które pomaga nie tylko doprowadzić do zakupu produktu, ale również wypracowuje lojalność klientów, która na dłuższą metę jest pożądana o wiele bardziej niż pojedyncze zakupy.

Content Marketing przejawia się w tworzeniu: artykułów, wpisów na blogu i profilach w mediach społecznościowych, artykułów sponsorowanych, e-mailingu i newsletterów, infografik i ilustracji, zdjęć, filmów, przewodników, seminariów internetowych, e-booków, itp. Pole do popisu jest więc ogromne, a skuteczny copywriter będzie w stanie wykorzystać każdy z tych kanałów, aby przemycić ważne treści zarówno z punktu widzenia firmy, jak i klienta.

 

Korzyści z Content Marketingu

 

1. Pozytywny wpływ na pozycjonowanie. Częste wrzucanie wysokiej jakości treści do Internetu pozwala uczynić daną firmę ekspertem w konkretnej dziedzinie. Użyteczny content zawsze się obroni, niezależnie od ilości zmian algorytmu przez Google. Roboty szybko zdadzą sobie sprawę, że nie nastawiasz się na tworzenie suchych treści przesyconych słowami kluczowymi, lecz dajesz internautom odpowiedzi, których szukają. Efekt? Twoja strona wskakuje na coraz wyższe pozycje w SERP.

2. Treść, która pomaga jest chętniej udostępniana. Celne uwagi i wskazówki, a także istotne z punktu widzenia klienta informacje, bardzo często są przekazywane dalej, co wzmaga nie tylko ruch na stronie, ale również świadomość marki wśród internautów. Interakcje sprawiają natomiast, że możemy zyskać lojalnych klientów, którzy nie tylko kupują, ale również dobrze mówią o naszej firmie.

3. Im więcej kanałów wykorzystujesz, tym więcej masz możliwości informowania dotychczasowych, bądź potencjalnych klientów o swojej działalności, nawet jeśli nie wypuszczasz co tydzień na rynek nowego produktu. Połączenie bloga, newslettera, profilu na Facebooku oraz dodanie filmiku instruktażowego na YouTube, daje nie tylko ogromny zasięg, ale również wzmacnia pozycję Twojej firmy w Internecie.

4. Wreszcie, odpowiednia treść jest w stanie zachęcić do zakupienia konkretnego produktu. Jeśli zostanie on opisany w sposób szczegółowy, ale przystępny oraz jeśli będą w nim ukazane jego atuty, możliwości zastosowania i atrakcyjna cena, na pewno łatwiej będzie się zdecydować na kliknięcie „KUP”.

 

Jak stworzyć dobrą strategię marketingu treści?

 

1. Identyfikacja celów content marketingu

– Ustal punkty odniesienia

– Oceń konkurencję

– Nakreśl cele marketingu treści

2. Zrozumieć kupujących

– Identyfikacja kategorii kupującego

– Definiowanie etapów procesu zakupu

3. Identyfikacja luk

– Inwentaryzacja istniejących zasobów Content Marketingu w firmie

– Odpowiedź na pytanie: Co jest najbardziej odpowiednie na każdym etapie procesu zakupu?

– Odpowiedź na pytanie: Co jest najważniejsze dla kupujących?

– Określ, jakich zasobów Ci brakuje

4. Budowanie treści

– Określenie kluczowych wiadomości, które chcesz dostarczyć

– Generowanie nowych pomysłów na treści wokół tych wiadomości

– Zarys standardów jakości

– Zbudowanie grona autorów-specjalistów

– Modyfikowanie treści, kiedy jest to tylko możliwe

– Zapewnienie spójności treści

5. Organizacja kanałów dystrybucji

– Wybierz odpowiednie kanały dystrybucji treści

– Ułatwiaj wymianę treści w sieci społecznościowej

– Buduj wartościowe strony docelowe

6. Pomiar zwrotu z inwestycji (ROI)

– Śledzenie efektywności poprzez badanie ruchu w sieci, interakcji w mediach społecznościowych oraz skuteczności liderów sprzedaży

– Monitorowanie programów oraz zaangażowania użytkowników

– Twórz raporty na temat postępów

Wydaje się więc, że kolejne zmiany algorytmu mogą być błogosławieństwem dla dobrych copywriterów, którzy doskonale wiedzą jak tworzyć wartościowe i uzyteczne treści, odpowiadające intencjom internautów korzystających z wyszukiwarki. Więcej pracy włożonej w tworzenie tekstów, na pewno przełoży się na osiąganie o wiele lepszych efektów pozycjonowania, jak również pozytywnie wpłynie na obecność firmy w internecie oraz w świadomości potencjalnych klientów. Krótko mówiąc – Content is king!

Źródła:

socialmediatoday.com 1 socialmediatoday.com 2

Więcej:

SEO Copywriting – sztuka osiągania kilku celów jednocześnie

Rola SEO Copywritingu w zarządzani reputacją w Sieci

Content is King. Really

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:40 min 08.09.2009 Uwaga świata offline i online zwraca się w stronę mikrobloggingu i związanego z nim wyszukiwania w czasie rzeczywistym. Poniższy artykuł wyjaśnia, jakie znaczenie może mieć ten sposób wyszukiwania dla firm oraz jaki ma to związek z serwisami społecznościowymi. Wskazujemy również, co na tego typu trendy odpowiada koncern Google i jak będą się różniły wyniki wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:30 min 16.10.2013 Sunrise System we współpracy z bydgoskimi i poznańskimi szkołami średnimi i wyższymi organizuje cykl otwartych, bezpłatnych warsztatów na temat pozycjonowania. Zajęcia kierowane są do wszystkich osób zainteresowanych tematyką SEM/SEO, w szczególności informatyków i absolwentów kierunków ścisłych wiążących swoją zawodową przyszłość z profesjonalnym marketingiem internetowym. Dla zainteresowanych - możliwość zweryfikowania swoich umiejętności na rozmowie rekrutacyjnej na stanowisko pozycjonera. Czeka kilkadziesiąt etatów na różnych poziomach zaawansowania. Zapraszamy! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:05 min 13.05.2008 Czy mniejsza liczba kliknięć w linki sponsorowane oznacza zmniejszenie popularności oraz skuteczności AdWords? Niekoniecznie. Większa liczba kliknięć nie zawsze oznacza zainteresowanie ofertą. Nowe techniki pozwolą zminimalizować przypadkowe kliknięcia, a tym samym zwiększyć kliknięcia potencjalnych klientów. Kampania AdWords stawia na jakość, a nie na ilość! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700