Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Wybierz

Kampanie Facebook Ads – Oferta

Facebook Ads jest rodzajem narzędzia reklamowego, które umożliwia prowadzenie płatnych kampanii marketingowych w obrębie samego FB, a także powiązanych z nim portali i aplikacji, jak Instagram, Messenger oraz serwisy wydawców objętych siecią Audience Network.

Bezpłatna wycena

Skuteczna kampania na Facebooku pozwoli Ci dotrzeć do precyzyjnie określonej grupy odbiorców za pośrednictwem targetowanych reklam, co daje znacznie większe szanse na konwersję. A jest z czego wybierać – w Polsce liczba użytkowników portalu już dawno przekroczyła 20 milionów, a największą grupę stanowią tutaj osoby w wieku 25-34 lat.

facebook_ads

Kampanie Facebook Ads – dla kogo?

Mówiąc wprost – dla każdego. Kampania na Facebooku to niezwykle korzystne rozwiązanie dla osiedlowego fryzjera, sklepu internetowego z odzieżą streetwearową, jak i producenta specjalistycznych mebli medycznych, którego zasięg wykracza daleko poza granice naszego kraju. Biorąc pod uwagę obecny krajobraz marketingowy, warto byłoby nawet odwrócić tak postawione pytanie. Czy stać Cię na to, aby nie mieć reklamy w najpopularniejszym serwisie internetowym na świecie?

Podstawą funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa jest wyznaczenie jasno określonego celu, który przyświecać będzie działalności biznesu. Zwiększenie tygodniowego utargu z trzech do siedmiu tysięcy złotych? Trzystu nowych followersów na Instagramie Twojego sklepu z butami? A eksplorowanie zupełnie nowych sposobów na interakcję z klientami restauracji w centrum Bydgoszczy? Bez względu na to, co jest celem Twojej firmy, reklama Facebook Ads pomoże Ci dostawić kolejny krok we właściwą stronę. Czasem będzie to również stumetrowy sprint.

Bądź widoczny na Facebooku!

Przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę. 

Bezpłatna wycena
Audyt SEO

Formaty reklam Facebook Ads

Konkretna reklama w ramach Facebook Ads może przyjmować kilka różnych odsłon. To, na jaki format się zdecydujesz, zależy kilku różnych czynników – począwszy od specyfiki Twojego produktu lub usługi, poprzez preferencje odbiorców, aż po charakter aktualnie prowadzonej kampanii. Najpopularniejsze formaty to pojedynczy obraz, krótkie video, karuzela oraz kolekcja. Przyjrzyjmy się każdemu z nich.

Check

Reklama obrazowa

Klasyczna forma prezentacji produktu, usługi lub autorskiego contentu. Treści wizualne pozwalają dużo skuteczniej przebić się do świadomości odbiorcy. Angażująca grafika w połączeniu z chwytliwym wezwaniem do działania to w wielu przypadkach wszystko, czego potrzebuje Twoja kampania reklamowa Facebook Ads.

Check

Reklama wideo

Animowana reklama zdecydowanie bardziej rzuca się w oczy, przykuwając uwagę użytkownika scrollującego sekcję aktualności. Pamiętaj, że prosty i czytelny komunikat dodatkowo wzmacnia przekaz.

Check

Reklama w formie karuzeli

Nawet 10 następujących po sobie obrazów – każdy z osobnym linkiem. Karuzela to świetny sposób prezentacji produktów, idei lub angażującej opowieści w wygodnej do przeglądania formie.

Check

Reklama w formie kolekcji

Połączenie filmu i obrazu pozwala na dużo bardziej atrakcyjne, a przy tym czytelne przedstawienie oferty produktowej. Ten format reklamy na Facebooku składa się z materiału błyskawicznego oraz katalogu produktów.

facebook_2

Kampanie Facebook Ads – cennik prowadzenia

Ile kosztuje reklama na Facebooku? W praktyce ostateczny koszt kampanii zależy od wielu czynników. Finalnie to Ty określasz wysokość budżetu – nigdy nie wydasz więc więcej niż zakładał pierwotny plan działań marketingowych. W naszej gestii leży natomiast optymalne wykorzystanie dostępnych środków, tak by efekt marketingowy spełnił Twoje oczekiwania. Na cenę kampanii wpływa między innymi staż Twojego przedsiębiorstwa, rozpoznawalność marki, wielkość oraz ilość źródeł ruchu organicznego, społeczność czy też cel.

Nasza agencja SEO prowadzi efektywne kampanie Facebook Ads  jak i Google Ads dla firm z całej Polski. Posiadamy oddziały w Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Bydgoszczy i Toruniu. Dysponujemy odpowiednią wiedzą, doświadczeniem i zapleczem technologicznym, co pozwala nam precyzyjnie przewidzieć rezultat prowadzonych działań marketingowych w odniesieniu do celu, profilu działalności, lokalizacji oraz budżetu. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać wycenę usługi.

Kampania Facebook Ads – cele reklamowe

Jak już wspominaliśmy, wyznaczenie podstawowego celu ma niebagatelne znaczenie – zarówno w przypadku ogólnego rozwoju przedsiębiorstwa, jak i samej kampanii Facebook Ads. Jasno określony kierunek działania pozwoli nam skuteczniej zaplanować strategię marketingową Twojej firmy. Zależy nam, aby efekty naszej pracy były zgodne z Twoimi oczekiwaniami.

Kampania na Facebooku pozwala na wybranie konkretnych celów reklamowych, które podzielono na trzy odrębne kategorie – Świadomość, Działania oraz Konwersje. Przyjrzyjmy się każdej z nich.

Świadomość

Stawiając na budowanie świadomości skupiasz się przede wszystkim na rozpoznawalności Twojego brandu. Zależy Ci na zwiększaniu zainteresowania Twoim produktem lub usługą, a dotarcie do możliwie największej liczby użytkowników stawiasz sobie za punkt honoru. W ramach tej kategorii masz do wyboru:

  • rozpoznawalność marki – promuj swoją firmę, pobudzaj zainteresowanie i spraw, że Twoja oferta stanie się obiektem pożądania wielu użytkowników,
  • zasięg – docieraj do możliwie największej liczby odbiorców w ramach konkretnych grup docelowych.

Działania

Wolisz pobudzać działania, wywoływać i monitorować konkretne reakcje grupy odbiorców Twojej kampanii reklamowej, a aktywność użytkowników to dla Ciebie najwyższy priorytet. Cele z tej kategorii mają skłaniać do podjęcia konkretnych interakcji oraz poszukiwania dodatkowych informacji o Twojej firmie, marce i produkcie. Twoje opcje to:

  • ruch – kieruj swoich odbiorców w konkretne miejsca w ramach Twojej witryny (podstrony ofertowe, artykuły blogowe, aplikacja, etc.),
  • aktywność – docieraj do użytkowników, którzy chętnie wejdą w interakcję z Twoją reklamą, zostawiając lajka, komentarz czy udostępniając post,
  • instalacja aplikacji – promuj swoją aplikację mobilną,
  • wyświetlenia filmu – docieraj do użytkowników preferujących treści video,
  • pozyskiwanie kontaktów – zdobywaj potencjalnych klientów, rozbudowując bazę kontaktów poprzez stworzenie odpowiedniego formularza,
  • wiadomości – nawiązuj bezpośredni kontakt z użytkownikami (np. w aplikacji Messenger).

Konwersje

Twoje działania w ramach kampanii reklamowej na FB sprowadzają się do jednego – maksymalizacji sprzedaży. Im więcej osób wybierze Twoją ofertę, tym większy zysk odnotuje Twoja firma. Zachęcasz użytkowników do zakupów w Twoim sklepie, rozpoczęcia płatnej subskrypcji czy skorzystania z usług, które świadczysz. W tym przypadku masz do wyboru:

  • Konwersje – zachęcaj do podejmowania istotnych dla Ciebie działań w obrębie witryny (dodanie produktu do koszyka czy finalizacja zakupu, ale również przesłanie formularza lub wyświetlenie konkretnej podstrony),
  • Sprzedaż z katalogu – zaprezentuj wybrane produkty z oferty swojego sklepu,
  • Ruch w firmie – promuj fizyczne lokalizacje Twojej firmy, docierając do użytkowników znajdujących się w pobliżu.

Tworzenie kampanii reklamowej Facebook Ads – krok po kroku

Jak stworzyć własną kampanię Facebook Ads? Choć cały proces nie należy do przesadnie skomplikowanych (zdecydowanie pomaga tutaj intuicyjny interfejs Menadżera reklam), to warto nieco niżej pochylić się nad jego poszczególnymi etapami. Przekonajmy się zatem, jak przebiegać będzie Twoja własna ścieżka ku wymarzonej kampanii.
krok_1

Wybór celu

Znasz już możliwe cele reklamowe (zwiększanie świadomości, zachęcanie do działania i konwersja) oraz wiesz z czym wiąże się każdy z nich. Pora na dokonanie wyboru – zdecyduj, jakie efekty mają dla Ciebie najwyższy priorytet i ustal ogólny kierunek działań promocyjnych. To również dobry moment, by nazwać Twoją kampanię na Facebooku.

krok_2

Określenie grupy docelowej

Stare powiedzenie mówi, że dobrze jest znać swojego wroga – w marketingu natomiast warto poznać swojego odbiorcę. Zdefiniuj grupę docelową swojej kampanii reklam Facebook Ads na podstawie targetowania demograficznego (wiek i płeć), behawioralnego (nawyki konsumenckie) lub geograficznego (lokalizacja).

krok_3

Wybór platformy i umiejscowienie

Musisz także podjąć decyzję odnośnie do konkretnej platformy, na której Twoja kampania będzie mogła rozkwitnąć (Facebook, Instagram lub nawet Messenger, a może inna aplikacja z sieci Audience Network). Następnie wybierz konkretne miejsce w obrębie danego serwisu – np. tablicę aktualności, relacje czy skrzynkę odbiorczą użytkownika.

krok_4

Budżet i harmonogram

Określ budżet, który przeznaczysz na promocję swoich produktów w mediach społecznościowych. Możesz zdefiniować zarówno budżet w wymiarze dziennym, jak i na cały czas trwania kampanii FB Ads. Kolejnym krokiem jest także ustalenie ogólnych ram czasowych oraz harmonogramu publikacji.

krok_5

Tworzenie reklamy

Pora na zdefiniowanie cech konkretnych materiałów promocyjnych składających się na kampanię. Wybierz format reklamy (poszczególne rodzaje omawialiśmy nieco wyżej), a następnie określ jej treść oraz podstronę, do której będzie prowadzić. Możesz dodawać również tekst (wezwanie do działania!) oraz materiały multimedialne.

krok_6

Akceptacja

Ostatni krok na drodze do stworzenia własnej kampanii Facebook Ads to zatwierdzenie Twojego projektu. Algorytmy dokonają skrupulatnej oceny Twojej reklamy – nie pozostaje zatem nic innego, jak tylko czekać na akceptację.

Wiesz już, jak zadbać o widoczność w mediach społecznościowych. Nie oznacza to bynajmniej końca wyzwań, które przed Tobą stoją. Pamiętaj, że kampania na Facebooku to swego rodzaju żywy organizm – monitoruj, optymalizuj, zmieniaj i obserwuj rezultaty. Nie bój się eksperymentować – sprawdź, jakie działania przynoszą najlepszy skutek i zwiększaj efektywność swoich działań marketingowych.

Reklamy na Facebooku – dlaczego warto?

Jeśli wciąż zastanawiasz się, dlaczego właściwie warto skorzystać z reklam FB Ads, spieszymy z odpowiedzią. Facebook to bezdyskusyjnie największy portal społecznościowy na świecie, zrzeszający przeszło 20 milionów aktywnych użytkowników w Polsce, co przekłada się na około 16 milionów unikalnych odbiorców, do których może trafić Twoja kampania. Gdy dodać do tego Instagram (7 milionów) oraz inne serwisy i aplikacje mobilne zebrane pod banderą Audience Network, mamy do czynienia z potencjałem marketingowych, obok którego nie sposób przejść obojętnie.

Nasza agencja SEO z Poznania specjalizuje się w dostarczaniu pożądanego efektu marketingowego – także w kontekście działań reklamowych w portalach społecznościowych. Możesz liczyć na pełne wsparcie naszych ekspertów od social media rozsianych po lokalizacjach w całym kraju – naszą poznańską siedzibę wspierają oddziały w Warszawie, Bydgoszczy, Wrocławiu i Toruniu.

dlaczego_wrto

Chcesz wiedzieć, ile możesz zarobić dzięki Facebook Ads?

Zamów bezpłatną konsultację z naszym specjalistą!

Skonsultuj się

Audyt SEO

Kampania Facebook Ads niesie za sobą wiele atrakcyjnych korzyści dla przedsiębiorcy, jak choćby:

  • zasięg i rozpoznawalność – tak duża baza użytkowników stwarza doskonałe warunki do promocji, a badania wykazują, że każdy z nich ogląda przynajmniej kilkanaście reklam miesięcznie,
  • większa sprzedaż – lepsza widoczność to więcej sprzedanych produktów, a precyzyjne targetowanie całych grup odbiorczych znacznie zwiększa trafność wyświetlanych reklam,
  • narzędzia analityczne – Facebook Ads dostarcza szeroką gamę systemów, statystyk i narzędzi, dzięki którym jesteś w stanie precyzyjnie i na bieżąco monitorować postępy Twojej kampanii,
  • ruch na Twojej własnej stronie – poszczególne elementy kampanii mogą przekierowywać użytkowników na konkretne podstrony Twojego serwisu, dzięki czemu Twoje własne treści, produkty czy artykuły blogowe zyskają na popularności, a autorytet strony wzrośnie,
  • szybkie efekty – praktycznie natychmiastowa informacja zwrotna w postaci obszernych statystyk i wyników poszczególnych publikacji sprawia, że od razu wiesz, jakie działania przynoszą najlepsze efekty.

Portale społecznościowe stanowią sporą część życia coraz większego wycinka naszej populacji. Duża liczba potencjalnych odbiorców przekłada się natomiast na zyski – średnio co czwarty użytkownik FB dokonuje zakupu po kliknięciu w reklamę. Skuteczność samych publikacji w ramach kampanii wzrasta z kolei dzięki coraz doskonalszym algorytmom targetowania. Reklama Facebook Ads stanowi zatem następny logiczny krok w rozwoju każdego przedsiębiorstwa.

facebook_ads_2

Facebook Pixel – czym jest i do czego służy?

W uproszczeniu, Facebook Pixel to po prostu fragment kodu, który warto zaimplementować na stronie internetowej – bez tego prawdopodobnie nie doświadczysz pełni korzyści płynących z reklamy w portalu społecznościowym. Pixel umożliwia śledzenie użytkowników odwiedzających Twoją witrynę, co z kolei otwiera przed Tobą furtkę do sprawniejszego monitorowania faktycznych efektów kampanii oraz głębszego zrozumienia tendencji panujących wśród konsumentów.

Facebook Pixel zaimplementowany w kodzie strony pozwala Ci na:

  • tworzenie własnych grup odbiorców,
  • monitorowanie konwersji,
  • optymalizację reklam,
  • śledzenie ruchu na stronie,
  • remarketing.

Pixel umożliwia Ci także zbieranie użytkowników, którzy dokonali konkretnej aktywności na Twojej stronie. Możliwości jest tutaj wiele – począwszy od wejścia na podstronę produktową, poprzez dodanie pozycji do listy życzeń, aż po porzucenie koszyka. Dzięki temu możesz stworzyć spersonalizowaną reklamę, mającą zachęcić niedoszłych klientów do finalizacji zakupu. To wszystko czyni z Pixela nieodzowny element każdej kampanii Facebook Ads.

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700