Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:00 min Ikona Natalia 17.02.2023

Jak założyć wizytówkę w Profilu Firmy w Google?

Rozwój technologii ułatwił nam znacząco pozyskiwanie różnych informacji. Dzięki temu bez problemu znajdziesz m.in. najbliższą restaurację w danym mieście, kosmetyczkę czy też mechanika. Aby jednak mogło do tego dojść, potrzebujesz wizytówki, która będzie się wyświetlała w Mapach Google. Czym ona dokładnie jest? Jak ona wygląda? Jak ją założyć? Tego dowiesz się z naszego artykułu!

Wizytówka w Profilu Firmy w Google – czym jest?

Jest to nic innego, jak zbiór najważniejszych informacji o Twojej firmie umieszczonych na Mapach Google. Nazwa przedsiębiorstwa, adres fizyczny, numer telefonu, a także profil działalności to podstawowe dane, które zawsze muszą być aktualne. Dokładnie takie same informacje z pewnością umieszczasz na wydrukowanej wizytówce, którą przekazujesz swoim klientom czy kontrahentom. Jednak w tradycyjny sposób nie możesz dotrzeć do wszystkich potencjalnie zainteresowanych osób. Internetowa wersja pozwoli Ci nawiązać kontakty z firmami czy też osobami prywatnymi z różnych części Polski, Europy, a nawet i świata.

Czy trzeba płacić za wizytówkę w Profilu Firmy w Google?

To, co jest najlepsze to fakt, że wizytówka w Profilu Firmy w Google jest całkowicie bezpłatna. Chodzi tutaj zarówno o samo jej założenie, jak i prowadzenie. To niezwykle istotna informacja, ponieważ wiele firm wykorzystuje niewiedzę wielu osób i oferuje utworzenie i optymalizację wizytówki, pobierając za to opłaty. To zwykłe oszustwo, na które nie możesz dać się nabrać!

Przy prowadzeniu profilu w Profilu Firmy w Google możesz spotkać się z dwoma płatnymi propozycjami usług, które jednak nie są wymagane do posiadania czy też optymalizacji wizytówki. Chodzi tutaj o reklamę na platformie Google Ads, a także o wynajęcie fotografa, który może stworzyć wirtualny spacer w widoku Street View.

Wizytówka w Profilu Firmy w Google – jak ją założyć?

Przede wszystkim zacznij od tego, aby zarejestrować swój adres z domeną firmy, jako adresem Google. Co to dokładnie oznacza? Nie musisz wcale zakładać nowego Gmaila, aby móc korzystać z różnych usług takich jak Youtube czy właśnie wizytówka. Wystarczy, że wejdziesz w ten link, aby utworzyć konto Google na podstawie maila z inną domeną, np. biuro@halinexpol.pl.

Oczywiście możesz również założyć całkowicie nowe konto Google. Pamiętaj jednak, aby nie było ono również Twoim prywatnym. W momencie, kiedy będziesz musiał przekazać dostęp do wizytówki pracownikom czy też firmie zewnętrznej, pojawi się spory problem.

1. Wprowadź nazwę firmy
Po wejściu do panelu Profil Firmy w Google będziesz proszony o wprowadzenie nazwy firmy. Nawet, jeśli nigdy nie zakładałeś wizytówki, to może się okazać, że Google samodzielnie ją stworzył i pojawi się ona w podpowiedziach.

microsoftteams-image-22

Jeśli jednak nie ma żadnej podpowiedzi, wtedy wystarczy, że wpiszesz nazwę Twojej firmy. Pamiętaj, aby w tym etapie znalazła się nazwa, którą wykorzystujesz na co dzień, tzn. Halinexpol, a nie Halinexpol sp. z o.o. Nie ma konieczności wpisywania pełnej prawnej nazwy, ponieważ ma to być użyteczne dla Twoich potencjalnych klientów.

 

microsoftteams-image-20-2

2. Wybierz rodzaj swojej działalności
W tym kroku musisz wybrać, czy Twoja firma prowadzi swoją działalność online, stacjonarnie czy też pracownicy dojeżdżają do klientów. Oczywiście Google rozumie, że możesz jednocześnie spełniać trzy rodzaje działalności naraz. Dlatego możesz wybrać wszystkie opcje!

microsoftteams-image-24

3. Wprowadź adres witryny internetowej
Nie jest to obowiązkowy element w przypadku działalności stacjonarnej czy usługowej. Dlatego, jeśli nie masz własnej strony, nic straconego! Istnieje możliwość pominięcia tego kroku.

microsoftteams-image-25

4. Kategoria działalności
To jedna z najważniejszych informacji definiująca Twoją działalność. Pamiętaj jednak, że Google nie daje tutaj dowolności. Kategorię możesz wybrać z zamkniętej puli branż. Nie zawsze uda się znaleźć akurat Twoją. Dlatego możesz znaleźć bardziej ogólne określenie.

microsoftteams-image-27

5. Podaj adres fizyczny firmy
Pamiętaj, aby podać jak najbardziej dokładny adres wraz z numerem mieszkania, oznaczeniem klatki, czy nazwą pasażu lub galerii. Dzięki temu będziesz miał pewność, że klienci do Ciebie trafią.

microsoftteams-image-20-3

6. Wprowadź numer telefonu
To jedna z najważniejszych informacji obok nazwy i adresu fizycznego, dlatego koniecznie podaj aktualny i poprawny numer dla potencjalnych klientów.

microsoftteams-image-23

7. Zweryfikuj wizytówkę jedną z metod
Po przejściu powyższych kroków Google będzie chciało zweryfikować wizytówkę. Może to odbyć się za pomocą:

  • rozmowy telefonicznej,
  • wiadomości SMS,
  • e-mailu,
  • kartki pocztowej,
  • rozmowy wideo na żywo,
  • nagranego filmu.

Ostatnią możliwością jest także weryfikacja błyskawiczna. Nie wymaga ona wpisywania żadnego kodu w profilu Google Moja Firma czy wstawiania wideo. To Google narzuca, w jaki sposób dojdzie do weryfikacji.

Zacznij działać z wizytówką w Profilu Firmy w Google!

To, o czym musisz bezwzględnie pamiętać, to fakt, aby wszystkie informacje, które podasz w wizytówce, znajdowały się na Twojej stronie internetowej. Mogą się one pojawić w stopce, w nagłówku, w regulaminie czy zakładce Kontakt. Dzięki temu algorytmy będą mogły pobierać informacje zarówno z witryny, jak i z wizytówki na Mapach Google. Pozwoli to na ich powiązanie, co może pozytywnie wpłynąć na samo pozycjonowanie Twojej strony. Pokaż swoją firmę już dziś na Mapach Google i zdobywaj kolejnych nowych klientów!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce Ikona 7:25 min 03.03.2023

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce

Prowadzisz na swojej stronie blog, który nie generuje widoczności i ruchu? Twoja witryna zawiera już wiele wpisów, ale część z nich jest niektualna, a Ty dawno nie dodałeś nic nowego? A może dopiero zaczynasz przygodę z blogowaniem, ale nie wiesz, jakie tematy warto poruszyć, aby były poczytne i przynosiły wartościowy ruch na stronę? Jeśli tak – ten wpis jest dla Ciebie! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak „robić” Zakupy Google – praktyczny poradnik Ikona 5:55 min 01.03.2023

Jak „robić” Zakupy Google – praktyczny poradnik

Zakupy Google, czyli Google Shopping funkcjonują w Polsce od 10 lat, a mimo to świadomość na temat tej usługi wśród właścicieli firm jest wciąż niewielka. Czym właściwie są Zakupy Google i dlaczego warto z nich korzystać w ramach reklamowania sklepu w wyszukiwarce? Tego dowiesz się z mojego artykułu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zmiana domeny – jak zmienić domenę i nie stracić na SEO? Ikona 6:40 min 28.02.2023

Zmiana domeny – jak zmienić domenę i nie stracić na SEO?

Zmiana domeny internetowej w kontekście pozycjonowania to bardzo duże zagrożenie. Źle zaplanowany i przeprowadzony proces może przekreślić dotychczasowe działania na rzecz wzmocnienie widoczności strony w wyszukiwarce. Jak uchronić się przed negatywnymi skutkami zmiany domeny? Jak ochronić SEO na stronie i przeprowadzić prawidłowo migrację? O tym przeczytasz w tekście. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55