Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:45 min Ikona 19.09.2022

Google Discover – czym jest i jak działa?

 
Już od dłuższego czasu każdy z nas może zaobserwować pojawianie się spersonalizowanych informacji, reklam czy sklepów  dopasowanych względem indywidualnych preferencji. Głównym zadaniem Google Discover jest dostarczanie użytkownikom treści, które będą dostosowane do ich potrzeb i wymagań. Dopasowuje się je na podstawie zbieranych danych w postaci wcześniejszych wyszukiwań w sieci czy też interakcji z Google. Oczywiście usługa ta może także przedstawiać różnego rodzaju filmiki, wyniki sportowe, a nawet i notowania giełdowe. Dzięki temu z powodzeniem możemy wybierać to, co faktycznie nas interesuje.

Warto zwrócić szczególną uwagę na fakt, że wyświetlane informacje nie zawsze będą najnowsze. Często może się okazać, że Google Discover, a przede wszystkim same algorytmy, zdecydują się na pokazanie nam starszych treści, które z różnych względów zostały wcześniej pominięte. Wchodząc w tę usługę, oprócz nagłówka wyświetli się także podsumowanie tekstu, a nawet i grafika czy też nagłówki.

 

Google News a Google Discover – czy to jest to samo?

 

Jak wspomnieliśmy, potentat z Mountain View posiada wiele rozbudowanych usług. Jedną z nich jest Google News. Można zadawać sobie pytanie czy jest to to samo, co Discover. Odpowiadamy – zdecydowanie nie! W pierwszym przypadku użytkownicy mogą korzystać ze wszystkich informacji o różnej tematyce z całego świata. Natomiast w drugim przypadku otrzymujemy przede wszystkim spersonalizowane wiadomości, związane z zainteresowaniami czy pracą. To bardzo wygodne rozwiązanie, które sprawia, że nie musimy szukać treści tylko dostajemy to czego chcemy od razu.

 

Jakie treści mogą znaleźć się w Google Discover?

 

Wspomnieliśmy już, że gigant z Mountain View dopasowuje wyświetlane treści indywidualnie dla każdego użytkownika. Jest to możliwe, dzięki pobieraniu informacji zarówno z samego urządzenia, jak i różnych usług Google. Chodzi przede wszystkim o zapisywane dane związane z:
 
  • historią wyszukiwania w Google,
  • lokalizacją telefonu czy tabletu, a także adresu,
  • informacjami dotyczącymi kalendarza, innych aplikacji lub też kontaktów zapisanych w telefonie.
Wszystkie te dane można znaleźć w zakładce Moja aktywność w Google. Oczywiście istnieje możliwość wyłączenia opcji zapisywania wykonywanych ruchów w sieci, jednak będzie wiązało się to z gorzej dopasowanymi treściami wyświetlanymi w Discover. Wszystkie gromadzone informacje są analizowane przez sztuczną inteligencję AI/ML. Istnieje także szansa na to, aby każdy użytkownik zarządzał własnymi zainteresowaniami. Najlepiej sprawdzi się to w momencie korzystania z funkcji Artykuły dla Ciebie w Chrome, gdzie wyświetlają się proponowane treści. Dodatkowo warto wiedzieć, że można samodzielnie określić tematy, które nas nie interesują lub ukryć informacje ze wskazanych stron.

 

Czy można trafić do Discover?

 

Zawsze istnieje możliwość, aby dana strona znalazła się w Discover. Należy jednak pamiętać o kilku ważnych aspektach:
  • witryna powinna być zaindeksowana w Google Search Console;
  • treści nie mogą nawoływać do nękania, terroryzmu, szerzyć nienawiści czy manipulować faktami;
  • strona musi być responsywna i zoptymalizowana pod widok na urządzeniach mobilnych. W przypadku jakichkolwiek problemów witryna nie ma szans na znalezienie się w Discover;
  • wszystkie artykuły muszą być najwyższej jakości, a tytuły powinny odpowiadać treściom. Wszystkie wpisy mają być tworzone dla użytkowników, a nie dla algorytmów i SEO;
  • świetnie sprawdzą się dobrej jakości grafiki w rozdzielczości min. 1200 px;
  • warto stawiać na treści wiecznie zielone, tzw. evergreen content. To głównie różnego rodzaju recenzje, FAQ czy też poradniki.
Musimy jednak pamiętać, że czynniki te pozwolą jedynie zwiększyć szanse na pojawienie się w Discover. Nie znamy dokładnych wytycznych, które zagwarantują wyświetlanie się w tej usłudze użytkownikom o danych zainteresowaniach.

Warto pamiętać o stosowaniu się do powyższych zasad, ponieważ to one mają wpływ także na widoczność strony w wynikach organicznych wyszukiwania. Dlatego zacznij już dziś tworzyć wartościowy content i optymalizuj stronę dla obecnych i przyszłych użytkowników! Kto wie, może znajdziesz się w Discover szybciej niż myślisz?
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:55 min 17.12.2009 Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to nic innego jak dążenie do wzajemnej integracji pracowników na każdym szczeblu firmy. W kwestii zarządzania firmą wyróżnić możemy cztery obszary odpowiedzialności społecznej - miejsce pracy, rynek, społeczeństwo oraz środowisko naturalne. I to właśnie na tym ostatnim aspekcie skupia się najnowsza inicjatywa Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 7:15 min 08.07.2019 W drugiej części naszej serii tekstów dotyczących content marketingu wyjaśnione zostanie, czemu tworzenie szczegółowej strategii działań jest konieczne. Omówione będą kolejne kroki, umożliwiające stworzenie skutecznego planu dotarcia do użytkownika. Przedstawione zostaną także zagadnienia związane z dopasowywaniem treści do potrzeb odbiorców oraz sprawdzeniem efektywności naszych działań. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak reklamować się na TikToku? Ikona 5:00 min 17.03.2023 Jeśli wydaje Ci się, że TikTok to jedynie miejsce, na której ogląda się śmieszne filmy z kotami, to grubo się mylisz. Aplikację tę pobrano już ponad 3 miliardy razy i stanowi świetną platformę reklamową. Przeczytaj, jak możesz wykorzystać TikTok w promocji swojego biznesu.  Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700