Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:45 min Ikona 19.09.2022

Google Discover – czym jest i jak działa?

 
Już od dłuższego czasu każdy z nas może zaobserwować pojawianie się spersonalizowanych informacji, reklam czy sklepów  dopasowanych względem indywidualnych preferencji. Głównym zadaniem Google Discover jest dostarczanie użytkownikom treści, które będą dostosowane do ich potrzeb i wymagań. Dopasowuje się je na podstawie zbieranych danych w postaci wcześniejszych wyszukiwań w sieci czy też interakcji z Google. Oczywiście usługa ta może także przedstawiać różnego rodzaju filmiki, wyniki sportowe, a nawet i notowania giełdowe. Dzięki temu z powodzeniem możemy wybierać to, co faktycznie nas interesuje.

Warto zwrócić szczególną uwagę na fakt, że wyświetlane informacje nie zawsze będą najnowsze. Często może się okazać, że Google Discover, a przede wszystkim same algorytmy, zdecydują się na pokazanie nam starszych treści, które z różnych względów zostały wcześniej pominięte. Wchodząc w tę usługę, oprócz nagłówka wyświetli się także podsumowanie tekstu, a nawet i grafika czy też nagłówki.

 

Google News a Google Discover – czy to jest to samo?

 

Jak wspomnieliśmy, potentat z Mountain View posiada wiele rozbudowanych usług. Jedną z nich jest Google News. Można zadawać sobie pytanie czy jest to to samo, co Discover. Odpowiadamy – zdecydowanie nie! W pierwszym przypadku użytkownicy mogą korzystać ze wszystkich informacji o różnej tematyce z całego świata. Natomiast w drugim przypadku otrzymujemy przede wszystkim spersonalizowane wiadomości, związane z zainteresowaniami czy pracą. To bardzo wygodne rozwiązanie, które sprawia, że nie musimy szukać treści tylko dostajemy to czego chcemy od razu.

 

Jakie treści mogą znaleźć się w Google Discover?

 

Wspomnieliśmy już, że gigant z Mountain View dopasowuje wyświetlane treści indywidualnie dla każdego użytkownika. Jest to możliwe, dzięki pobieraniu informacji zarówno z samego urządzenia, jak i różnych usług Google. Chodzi przede wszystkim o zapisywane dane związane z:
 
  • historią wyszukiwania w Google,
  • lokalizacją telefonu czy tabletu, a także adresu,
  • informacjami dotyczącymi kalendarza, innych aplikacji lub też kontaktów zapisanych w telefonie.
Wszystkie te dane można znaleźć w zakładce Moja aktywność w Google. Oczywiście istnieje możliwość wyłączenia opcji zapisywania wykonywanych ruchów w sieci, jednak będzie wiązało się to z gorzej dopasowanymi treściami wyświetlanymi w Discover. Wszystkie gromadzone informacje są analizowane przez sztuczną inteligencję AI/ML. Istnieje także szansa na to, aby każdy użytkownik zarządzał własnymi zainteresowaniami. Najlepiej sprawdzi się to w momencie korzystania z funkcji Artykuły dla Ciebie w Chrome, gdzie wyświetlają się proponowane treści. Dodatkowo warto wiedzieć, że można samodzielnie określić tematy, które nas nie interesują lub ukryć informacje ze wskazanych stron.

 

Czy można trafić do Discover?

 

Zawsze istnieje możliwość, aby dana strona znalazła się w Discover. Należy jednak pamiętać o kilku ważnych aspektach:
  • witryna powinna być zaindeksowana w Google Search Console;
  • treści nie mogą nawoływać do nękania, terroryzmu, szerzyć nienawiści czy manipulować faktami;
  • strona musi być responsywna i zoptymalizowana pod widok na urządzeniach mobilnych. W przypadku jakichkolwiek problemów witryna nie ma szans na znalezienie się w Discover;
  • wszystkie artykuły muszą być najwyższej jakości, a tytuły powinny odpowiadać treściom. Wszystkie wpisy mają być tworzone dla użytkowników, a nie dla algorytmów i SEO;
  • świetnie sprawdzą się dobrej jakości grafiki w rozdzielczości min. 1200 px;
  • warto stawiać na treści wiecznie zielone, tzw. evergreen content. To głównie różnego rodzaju recenzje, FAQ czy też poradniki.
Musimy jednak pamiętać, że czynniki te pozwolą jedynie zwiększyć szanse na pojawienie się w Discover. Nie znamy dokładnych wytycznych, które zagwarantują wyświetlanie się w tej usłudze użytkownikom o danych zainteresowaniach.

Warto pamiętać o stosowaniu się do powyższych zasad, ponieważ to one mają wpływ także na widoczność strony w wynikach organicznych wyszukiwania. Dlatego zacznij już dziś tworzyć wartościowy content i optymalizuj stronę dla obecnych i przyszłych użytkowników! Kto wie, może znajdziesz się w Discover szybciej niż myślisz?
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:35 min 25.05.2009 Czy wiesz, że coraz więcej przyszłych przedsiębiorców decyduje się na zakładanie firmy za pośrednictwem Internetu? Teraz może okazać się to jeszcze łatwiejsze za sprawą nowego projektu MSWiA. ePUAP, czyli elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, docelowo ma ułatwić pozyskiwanie informacji na temat kwestii formalnych związanych z zakładaniem własnej działalności. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 05.05.2016 Użytkownicy Twittera wychodzą poza Internet! Coraz częściej organizowane są spotkania nazywane przez wszystkich tweetupami, czyli nieformalnymi spotkaniami „ćwierkających” użytkowników. Są one coraz częściej organizowane w różnych miastach Polski, a także wykorzystywane jako narzędzie marketingowe. Dzięki nim wirtualni znajomi mogą w końcu spotkać się również w realnym świecie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:15 min 20.05.2015 Narzędzia Google dla Webmasterów (z ang. Google Webmaster Tools) przeobrażają się w Google Search Console. Nowa nazwa ma lepiej opisywać użytkowników, korzystających z GWT, a więc nie tylko webmasterów, ale także mniej zaawansowanych internautów. Czy zmiana marki niesie za sobą większe przeobrażenia? Fakt jest jeden: zmieniamy „GWT” na „GSC” – wg badań terenowych w Dziale Pozycjonowania utrudni to ... wymowę skrótu ;-) Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700