Ikona 03:45 min Ikona Sunrise System 19.09.2022
 
Już od dłuższego czasu każdy z nas może zaobserwować pojawianie się spersonalizowanych informacji, reklam czy sklepów  dopasowanych względem indywidualnych preferencji. Głównym zadaniem Google Discover jest dostarczanie użytkownikom treści, które będą dostosowane do ich potrzeb i wymagań. Dopasowuje się je na podstawie zbieranych danych w postaci wcześniejszych wyszukiwań w sieci czy też interakcji z Google. Oczywiście usługa ta może także przedstawiać różnego rodzaju filmiki, wyniki sportowe, a nawet i notowania giełdowe. Dzięki temu z powodzeniem możemy wybierać to, co faktycznie nas interesuje.

Warto zwrócić szczególną uwagę na fakt, że wyświetlane informacje nie zawsze będą najnowsze. Często może się okazać, że Google Discover, a przede wszystkim same algorytmy, zdecydują się na pokazanie nam starszych treści, które z różnych względów zostały wcześniej pominięte. Wchodząc w tę usługę, oprócz nagłówka wyświetli się także podsumowanie tekstu, a nawet i grafika czy też nagłówki.

 

Google News a Google Discover – czy to jest to samo?

 

Jak wspomnieliśmy, potentat z Mountain View posiada wiele rozbudowanych usług. Jedną z nich jest Google News. Można zadawać sobie pytanie czy jest to to samo, co Discover. Odpowiadamy – zdecydowanie nie! W pierwszym przypadku użytkownicy mogą korzystać ze wszystkich informacji o różnej tematyce z całego świata. Natomiast w drugim przypadku otrzymujemy przede wszystkim spersonalizowane wiadomości, związane z zainteresowaniami czy pracą. To bardzo wygodne rozwiązanie, które sprawia, że nie musimy szukać treści tylko dostajemy to czego chcemy od razu.

 

Jakie treści mogą znaleźć się w Google Discover?

 

Wspomnieliśmy już, że gigant z Mountain View dopasowuje wyświetlane treści indywidualnie dla każdego użytkownika. Jest to możliwe, dzięki pobieraniu informacji zarówno z samego urządzenia, jak i różnych usług Google. Chodzi przede wszystkim o zapisywane dane związane z:
 
  • historią wyszukiwania w Google,
  • lokalizacją telefonu czy tabletu, a także adresu,
  • informacjami dotyczącymi kalendarza, innych aplikacji lub też kontaktów zapisanych w telefonie.
Wszystkie te dane można znaleźć w zakładce Moja aktywność w Google. Oczywiście istnieje możliwość wyłączenia opcji zapisywania wykonywanych ruchów w sieci, jednak będzie wiązało się to z gorzej dopasowanymi treściami wyświetlanymi w Discover. Wszystkie gromadzone informacje są analizowane przez sztuczną inteligencję AI/ML. Istnieje także szansa na to, aby każdy użytkownik zarządzał własnymi zainteresowaniami. Najlepiej sprawdzi się to w momencie korzystania z funkcji Artykuły dla Ciebie w Chrome, gdzie wyświetlają się proponowane treści. Dodatkowo warto wiedzieć, że można samodzielnie określić tematy, które nas nie interesują lub ukryć informacje ze wskazanych stron.

 

Czy można trafić do Discover?

 

Zawsze istnieje możliwość, aby dana strona znalazła się w Discover. Należy jednak pamiętać o kilku ważnych aspektach:
  • witryna powinna być zaindeksowana w Google Search Console;
  • treści nie mogą nawoływać do nękania, terroryzmu, szerzyć nienawiści czy manipulować faktami;
  • strona musi być responsywna i zoptymalizowana pod widok na urządzeniach mobilnych. W przypadku jakichkolwiek problemów witryna nie ma szans na znalezienie się w Discover;
  • wszystkie artykuły muszą być najwyższej jakości, a tytuły powinny odpowiadać treściom. Wszystkie wpisy mają być tworzone dla użytkowników, a nie dla algorytmów i SEO;
  • świetnie sprawdzą się dobrej jakości grafiki w rozdzielczości min. 1200 px;
  • warto stawiać na treści wiecznie zielone, tzw. evergreen content. To głównie różnego rodzaju recenzje, FAQ czy też poradniki.
Musimy jednak pamiętać, że czynniki te pozwolą jedynie zwiększyć szanse na pojawienie się w Discover. Nie znamy dokładnych wytycznych, które zagwarantują wyświetlanie się w tej usłudze użytkownikom o danych zainteresowaniach.

Warto pamiętać o stosowaniu się do powyższych zasad, ponieważ to one mają wpływ także na widoczność strony w wynikach organicznych wyszukiwania. Dlatego zacznij już dziś tworzyć wartościowy content i optymalizuj stronę dla obecnych i przyszłych użytkowników! Kto wie, może znajdziesz się w Discover szybciej niż myślisz?
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 32

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.2 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pozycjonowanie serwisów informacyjnych – poznaj 5 niezawodnych wskazówek! Ikona 05:00 min 30.09.2022 Może się wydawać, że dziennikarstwo i SEO Copywriting to dwa różne światy. Owszem, kiedyś tak było. Jednak w dobie wszechobecnej cyfryzacji, konieczne stało się zgłębienie tajników SEO przez osoby tworzące treści na serwisy informacyjne. Nie da się ukryć, że pozycjonowanie stron z newsami stanowi nie lada wyzwanie! Jak sprawić, by internauci czerpali wiedzę o aktualnych wydarzeniach z kraju i świata właśnie z Twojego portalu? Kilka cennych wskazówek znajdziesz w tym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Search On 2022 – Search Outside the Box Ikona 8:35 min 04.10.2022 To wydarzenie, na które czekaliśmy z niecierpliwością! Google Search On sprawia, że jesteśmy na bieżąco z nowościami, które będą miały swoją premierę w niedalekiej przyszłości. W tym roku większość nowości to rozwiązania z wykorzystaniem sztucznej intelogencji (AI). Jej szybki rozwój sprawia, że mamy coraz większe możliwości, a przy tym pokazuje jak zmienia się branża oraz czego możemy się spodziewać w przyszłości. Jeśli jesteście ciekawi nowości w wyszukiwarce Google, zapraszamy do lektury! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czym są Google Core Update? Ikona 5:50 min 16.09.2022 Aktualizacje algorytmów to największa zmora specjalistów SEO, digital marketingowców oraz właścicieli stron. Google oficjalnie informuje, że publikuje zazwyczaj 1 zmianę silnika wyszukiwania dziennie (tak, to ponad 300 aktualizacji rocznie). Wszystko po to, aby zwiększyć komfort korzystania z wyszukiwarki i jeszcze lepiej odpowiedzieć na zapytanie użytkownika. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 18

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700