Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 26.02.2016

Tradycyjna reklama nie wystarcza, czyli content marketing w praktyce

Od czego zacząć? Podstawą wartościowego contentu zawsze była, jest i będzie prawda. Obiektywne informacje są w stanie zagwarantować odbiorcy dostęp do wiedzy, która bezpośrednio go interesuje i za sprawą której podjął się czytania danego artykułu. Jednakże o długofalowym sukcesie będzie decydowała forma, w jaką informacje zostaną przyobleczone. Opis powinien być zatem możliwie najbardziej naturalny, z kolei kwestie marketingowe warto w możliwie nienarzucający się sposób harmonijnie wpleść w całość treści.

 

Chcąc dokonać konwersji odbiorców w aktywnych klientów warto zatem sięgnąć po sprawdzone narzędzia, do których należą m. in.:

  • Traktowanie artykułu jako pierwszego kroku konwersji

    Warto zadbać o to, aby przygotowany content był nie tylko wartościowy, ale także by pozytywnie wpływał na odczucia użytkownika i zachęcał do do dalszej interakcji. To właśnie od niego zależy bowiem, czy odbiorca zechce przejść na naszą stronę oraz czy po wejściu na nią nie odrzuci jej ze względu na natłok informacji czy kłopoty z odnalezieniem oczekiwanych treści.

    • Tworzenie treści SEO przyjaznych

      Wartościowy content, opracowany dodatkowo w oparciu o wyznaczniki SEO, jest najlepszą drogą do tego, aby strona właściwie się pozycjonowała, a tym samym – zajmowała wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki Google. Co za tym idzie, użytkownicy będą mieli dostęp do artykułu nie tylko bezpośrednio po dodaniu go do sieci, ale także nawet po upływie długiego czasu.

    • Wzywanie do akcji (CTA)

      CTA może przebiegać dwojako – w linkach tekstowych lub graficznych. Ważną kwestią będzie tutaj tworzenie zachęcających do zapoznania się z opisem anchor-textów, a także linkowanie nastawione na przekaz spersonalizowanego komunikatu. Z kolei rozwiązania graficzne to doskonała okazja ku temu, aby zareklamować się zgodnie z podejmowanym w konkretnym artykule kontekstem. Takie połączenie pozwala nie tylko pozyskiwać i aktywizować użytkowników, ale podnosi także widoczność strony w wyszukiwarce

    • Przeprowadzenie testów A/B

      Te polegające na porównaniu kilku wersji strony internetowej badania są w stanie znacznie wpłynąć na zainteresowanie użytkowników danym portalem. Porównanie wersji aktualnej i przygotowanej dla niej alternatywy ma na celu wybranie tej, która prowadzi do osiągnięcia bardziej spektakularnych rezultatów. Badania dowodzą, że taki zabieg w niektórych przypadkach jest w stanie zwiększyć ilość wejść do serwisu nawet dwukrotnie! W ramach Google Analytics możliwe jest testowanie linków tekstowych i graficznych, jak również wielkości czy położenia dodanych treści.

       

    • Śledzenie linków przyjaznych poprzez UTM

      Kreator adresów URL pozwala na wytworzenie specjalnego kodu, za pomocą którego możliwe będzie zbieranie danych za pomocą Google Analytics. Pozwoli to na raportowanie danych dotyczących skuteczności poszczególnych kampanii content marketingowych, a co za tym idzie – dokonanie analiz i doboru najskuteczniejszych strategii działania.

    • Zablokowanie konkurencyjnych reklam

      Artykuł zamieszczony w serwisie zewnętrznym może zupełnie przypadkowo promować produkty konkurencyjnych marek. Może dojść także do sytuacji, w której taki zabieg marketingowy będzie wynikiem boksu Google AdSense, który generuje grafikę z propozycją w samym środku tekstu. Zablokowanie takich działań sprawi, że nie będziemy musieli obawiać się o przekierowanie uwagi potencjalnych klientów na inną firmę i oferowane przez nią produkty czy usługi.

    • Postawienie na reklamę

      Istnieje możliwość wykorzystania istniejącego już w sieci artykułu i dodanie do niego własnego materiału promocyjnego, a tym samym dotarcie do użytkowników zainteresowanych konkretnymi kwestiami.

  • Wykorzystywanie remarketingu

    Kampania remarketingowa pozwala na docieranie do osób, które wstępnie wykazały zainteresowanie omawianym artykułem oraz reklamą, co wiadome jest dzięki ich kliknięciu w link. Google Adwords oraz Google Analytics umożliwiają przypominanie im o sobie za pomocą reklamy graficznej.

Analizując narzędzia mające na celu wspomaganie konwersji łatwo można dojść do wniosku, że zwykła reklama w dzisiejszych czasach nie wystarcza. Użytkownicy stali się bardzo wyczuleni na jej nachalność i z łatwością są w stanie odczytać zamiary marki nakłaniającej do kolejnych zakupów czy skorzystania z szeregu usług.

Właśnie dlatego warto postawić na artykuły oparte o zasadę content marketingu – wartościowe, bogate w konkretne informacje, a przy tym ujęte w ciekawą formę. Przekaz powinien mieć dużą siłę merytoryczną, zaś kwestie reklamowe należy przekazywać w sposób możliwe subtelny, niewywołujący w odbiorcy zniechęcenia i poczucia, że próbowano nim manipulować i skłaniać do podjęcia konkretnych decyzji.

Tworząc treści warto zrobić jednak coś więcej, niż tylko trzymać się faktów. Warto wychodzić poza utrwalone schematy i przełamywać bariery powszechnie dostępnych informacji. Wiedza niszowa może być dla czytelnika dużo bardziej interesująca i fascynująca, niż kwestie, o których może przeczytać w zasadzie wszędzie.

Oferowana treść powinna być także możliwie najlepsza – tak, aby pobić konkurencję. Należy pamiętać, że odbiorca artykułu zapoznaje się z nim w konkretnym celu i pomagając mu go osiągnąć – osiągamy sukces i zwiększamy swoje szansę na jego aktywność na naszej stronie.

Istotne jest także dostarczanie wartościowych treści systematycznie, a tym samym budowanie zaufania do marki, bowiem tylko stałe źródło wiedzy pozwala na uzyskanie miana eksperta w branży w oczach odbiorców.

 

Źródło: b2b-marketing

Nie mniej istotne są oczywiście również kwestie formalne. Dobra widoczność w wyszukiwarce jest kluczem do tego, aby użytkownik był w ogóle w stanie znaleźć dany artykuł w nieprzebranych odmętach sieci. Ważnym aspektem stanie się więc wykorzystanie mechanizmów SEO, a także mediów społecznościowych oraz wspieranie kampanii content marketingowej innymi działaniami. Konieczne jest także umożliwienie odbiorcom subskrypcji, co ma na celu generowanie leadów.

TL;DR

Podsumowując, skuteczny marketing to nie tylko to, CO przekazujemy, ale także W JAKI SPOSÓB to robimy. Każdy artykuł powinien być prawdziwą skarbnicą rozległej, rzeczowej i ciekawej wiedzy, która sprawi, że odbiorca poczuje, że znalazł się we właściwym miejscu i zechce zagłębiać się w kolejne zagadnienia oferowane przez autora treści.

 

Tradycyjna reklama to już przeżytek – nie warto inwestować w promocję, którą potencjalny klient odbiera jako sztuczną i nachalną. Zamiast tego warto sięgnąć po nowoczesne narzędzia content marketingowe i sprawić, by użytkownik sam zechciał pochylić się nad naszą ofertą.

Budowanie bazy aktywnych odbiorców powinno opierać się na spełnianiu ich oczekiwań, których rezultatem z całą pewnością będzie zwiększona efektywność prowadzonej przez markę kampanii. Zaspokajanie potrzeb użytkowników jest tym, co w obecnych czasach pozwala osiągnąć największy sukces marketingowy.

Źródła: SocialPress; WhitePress; Brief; b2b-marketing

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55