Ikona 01:30 min Ikona 26.02.2016

Od czego zacząć? Podstawą wartościowego contentu zawsze była, jest i będzie prawda. Obiektywne informacje są w stanie zagwarantować odbiorcy dostęp do wiedzy, która bezpośrednio go interesuje i za sprawą której podjął się czytania danego artykułu. Jednakże o długofalowym sukcesie będzie decydowała forma, w jaką informacje zostaną przyobleczone. Opis powinien być zatem możliwie najbardziej naturalny, z kolei kwestie marketingowe warto w możliwie nienarzucający się sposób harmonijnie wpleść w całość treści.

 

Chcąc dokonać konwersji odbiorców w aktywnych klientów warto zatem sięgnąć po sprawdzone narzędzia.

 

Traktowanie artykułu jako pierwszego kroku konwersji

 

Warto zadbać o to, aby przygotowany content był nie tylko wartościowy, ale także by pozytywnie wpływał na odczucia użytkownika i zachęcał do do dalszej interakcji. To właśnie od niego zależy bowiem, czy odbiorca zechce przejść na naszą stronę oraz czy po wejściu na nią nie odrzuci jej ze względu na natłok informacji czy kłopoty z odnalezieniem oczekiwanych treści.

 

Tworzenie treści SEO przyjaznych

 

Wartościowy content, opracowany dodatkowo w oparciu o wyznaczniki SEO, jest najlepszą drogą do tego, aby strona właściwie się pozycjonowała, a tym samym – zajmowała wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki Google. Co za tym idzie, użytkownicy będą mieli dostęp do artykułu nie tylko bezpośrednio po dodaniu go do sieci, ale także nawet po upływie długiego czasu.

 

Wzywanie do akcji (CTA)

 

CTA może przebiegać dwojako – w linkach tekstowych lub graficznych. Ważną kwestią będzie tutaj tworzenie zachęcających do zapoznania się z opisem anchor-textów, a także linkowanie nastawione na przekaz spersonalizowanego komunikatu. Z kolei rozwiązania graficzne to doskonała okazja ku temu, aby zareklamować się zgodnie z podejmowanym w konkretnym artykule kontekstem. Takie połączenie pozwala nie tylko pozyskiwać i aktywizować użytkowników, ale podnosi także widoczność strony w wyszukiwarce

 

Przeprowadzenie testów A/B

 

Te polegające na porównaniu kilku wersji strony internetowej badania są w stanie znacznie wpłynąć na zainteresowanie użytkowników danym portalem. Porównanie wersji aktualnej i przygotowanej dla niej alternatywy ma na celu wybranie tej, która prowadzi do osiągnięcia bardziej spektakularnych rezultatów. Badania dowodzą, że taki zabieg w niektórych przypadkach jest w stanie zwiększyć ilość wejść do serwisu nawet dwukrotnie! W ramach Google Analytics możliwe jest testowanie linków tekstowych i graficznych, jak również wielkości czy położenia dodanych treści.

 

Śledzenie linków przyjaznych poprzez UTM

 

Kreator adresów URL pozwala na wytworzenie specjalnego kodu, za pomocą którego możliwe będzie zbieranie danych za pomocą Google Analytics. Pozwoli to na raportowanie danych dotyczących skuteczności poszczególnych kampanii content marketingowych, a co za tym idzie – dokonanie analiz i doboru najskuteczniejszych strategii działania.

 

Zablokowanie konkurencyjnych reklam

 

Artykuł zamieszczony w serwisie zewnętrznym może zupełnie przypadkowo promować produkty konkurencyjnych marek. Może dojść także do sytuacji, w której taki zabieg marketingowy będzie wynikiem boksu Google AdSense, który generuje grafikę z propozycją w samym środku tekstu. Zablokowanie takich działań sprawi, że nie będziemy musieli obawiać się o przekierowanie uwagi potencjalnych klientów na inną firmę i oferowane przez nią produkty czy usługi.

 

Postawienie na reklamę

 

Istnieje możliwość wykorzystania istniejącego już w sieci artykułu i dodanie do niego własnego materiału promocyjnego, a tym samym dotarcie do użytkowników zainteresowanych konkretnymi kwestiami.

 

Wykorzystywanie remarketingu

 

Kampania remarketingowa pozwala na docieranie do osób, które wstępnie wykazały zainteresowanie omawianym artykułem oraz reklamą, co wiadome jest dzięki ich kliknięciu w link. Google Adwords oraz Google Analytics umożliwiają przypominanie im o sobie za pomocą reklamy graficznej.

 

 

Jak tworzyć treści, które przyciągają i budują zaufanie odbiorców

 

Analizując narzędzia mające na celu wspomaganie konwersji łatwo można dojść do wniosku, że zwykła reklama w dzisiejszych czasach nie wystarcza. Użytkownicy stali się bardzo wyczuleni na jej nachalność i z łatwością są w stanie odczytać zamiary marki nakłaniającej do kolejnych zakupów czy skorzystania z szeregu usług.

 

Właśnie dlatego warto postawić na artykuły oparte o zasadę content marketingu – wartościowe, bogate w konkretne informacje, a przy tym ujęte w ciekawą formę. Przekaz powinien mieć dużą siłę merytoryczną, zaś kwestie reklamowe należy przekazywać w sposób możliwe subtelny, niewywołujący w odbiorcy zniechęcenia i poczucia, że próbowano nim manipulować i skłaniać do podjęcia konkretnych decyzji.

 

Tworząc treści warto zrobić jednak coś więcej, niż tylko trzymać się faktów. Warto wychodzić poza utrwalone schematy i przełamywać bariery powszechnie dostępnych informacji. Wiedza niszowa może być dla czytelnika dużo bardziej interesująca i fascynująca, niż kwestie, o których może przeczytać w zasadzie wszędzie.

 

Oferowana treść powinna być także możliwie najlepsza – tak, aby pobić konkurencję. Należy pamiętać, że odbiorca artykułu zapoznaje się z nim w konkretnym celu i pomagając mu go osiągnąć – osiągamy sukces i zwiększamy swoje szansę na jego aktywność na naszej stronie.

 

Istotne jest także dostarczanie wartościowych treści systematycznie, a tym samym budowanie zaufania do marki, bowiem tylko stałe źródło wiedzy pozwala na uzyskanie miana eksperta w branży w oczach odbiorców.

 

Jak zdobyć uwagę odbiorcy i zbudować bazę lojalnych klientów

 

Nie mniej istotne są oczywiście również kwestie formalne. Dobra widoczność w wyszukiwarce jest kluczem do tego, aby użytkownik był w ogóle w stanie znaleźć dany artykuł w nieprzebranych odmętach sieci. Ważnym aspektem stanie się więc wykorzystanie mechanizmów SEO, a także mediów społecznościowych oraz wspieranie kampanii content marketingowej innymi działaniami. Konieczne jest także umożliwienie odbiorcom subskrypcji, co ma na celu generowanie leadów.

Podsumowując, skuteczny marketing to nie tylko to, CO przekazujemy, ale także W JAKI SPOSÓB to robimy. Każdy artykuł powinien być prawdziwą skarbnicą rozległej, rzeczowej i ciekawej wiedzy, która sprawi, że odbiorca poczuje, że znalazł się we właściwym miejscu i zechce zagłębiać się w kolejne zagadnienia oferowane przez autora treści.

 

Tradycyjna reklama to już przeżytek – nie warto inwestować w promocję, którą potencjalny klient odbiera jako sztuczną i nachalną. Zamiast tego warto sięgnąć po nowoczesne narzędzia content marketingowe i sprawić, by użytkownik sam zechciał pochylić się nad naszą ofertą.

 

Budowanie bazy aktywnych odbiorców powinno opierać się na spełnianiu ich oczekiwań, których rezultatem z całą pewnością będzie zwiększona efektywność prowadzonej przez markę kampanii. Zaspokajanie potrzeb użytkowników jest tym, co w obecnych czasach pozwala osiągnąć największy sukces marketingowy.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:30 min 29.03.2016 Nic się nie dzieje. Nuda. Zastój. Hop hop! Czy jest tam kto? Czy ktoś w ogóle tu zagląda? Strona bez ruchu – to może prowadzić do frustracji. Tym bardziej, jeśli głęboko wierzysz, że już wszystkie asy z rękawa zostały wyjęte, a skutek twoich działań jest opłakany. A teraz szczerze! Czy zrobiliście wszystko? Wykorzystaliście content marketing do zwiększenia konwersji? Sprawdźcie proste rozwiązania o dużej sile oddziaływania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:10 min 08.08.2016 Pisanie treści na strony internetowe nie jest tak łatwe, jak być może z początku się wydaje. Wymaga przyswojenia kilku zasad, które odbiegają od tego, czego uczyli nas w szkołach. Jednakże stosując je, możemy przyciągnąć na naszą stronę nowych czytelników, którzy być może skorzystają z naszych usług lub kupią produkty. Sprawdź, co zrobić, aby zachęcić internautów do pozostania na stronie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:45 min 25.02.2016 Od pewnego czasu funkcjonuje w branży SEO pojęcie content marketingu, które swoją ogromną siłę – z pełną mocą – ukazuje każdorazowo po aktualizacji algorytmu Panda. Głównym celem tego googlowskiego zwierzaka jest pomoc małym oraz średnim stronom, respektującym wysoką jakość, w pojawianiu się wysoko w wynikach wyszukiwania. Ten model działania wielu już realizuje i wdraża z sukcesem w strategie własnych firm, a tymczasem na rynku coraz silniejszy staje się nowy gracz – context marketing. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 13

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700