Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 4:20 min Ikona Natalia Golik 18.01.2023

Google Helpful Content Update – co warto wiedzieć o aktualizacji Google?

Teoretycznie wie to każdy: jeśli strona internetowa ma zostać uznana za wartościową, trzeba zadbać o to, aby na jej łamach publikować unikalne, tematyczne treści. W praktyce okazuje się jednak, że wciąż niewielu twórców zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna jest jakość contentu. Doskonale wiedzą to webmasterzy Google, którzy nie tracą czasu i proponują nam kolejną zmianę – tym razem aktualizację działającego od ponad pół roku algorytmu.

 

Google Helpful Content – podstawowe informacje

 

Przypomnijmy sobie: w sierpniu 2022 roku Google poinformował o wprowadzeniu Helpful Content – algorytmu odpowiedzialnego za ocenę treści publikowanych na stronach internetowych.

Według algorytmu wartościowy content to taki, który odpowiada na potrzeby użytkownika, został przygotowany przez fachowca w swojej dziedzinie, jest merytoryczny oraz daje użytkownikowi możliwość poszerzenia wiedzy na dany temat.

Słabo oceniane przez Google Helpful Content mają być wszystkie te treści, które powstały automatycznie lub przygotowane zostały wyłącznie po to, aby generować większy ruch na stronie. Na cenzurowanym znajdą się więc wszelkiego typu artykuły niezwiązane z tematyką strony, pisane pod słowa kluczowe lub przygotowane przez osobę, która dysponuje specjalistyczną wiedzą dla danej dziedziny.

Co działanie Google Helpful Content oznacza w praktyce?

Stworzenie dodatkowego algorytmu oceniającego jakość contentu pod względem tematyczności i eksperckości ma jeden cel: ograniczyć publikowanie treści, które służą wyłącznie uzyskiwaniu wyższych miejsc w rankingu wyszukiwarki Google. Teksty oraz wszelkie inne materiały umieszczane na łamach witryn internetowych powinny być wartościowe dla użytkownika. Oznacza to walkę ze spamem, upychaniem fraz kluczowych, clickbaitem oraz innymi praktykami, które mogą mieć dziś negatywny wpływ na pozycjonowanie strony w Google.

Co to oznacza dla właścicieli stron internetowych? To, że pisanie „pod wyszukiwarkę” może być w przyszłości niemożliwe do wykonania. Algorytmy, takie jak Google Helpful Content, opierają się na uczeniu maszynowym. Mają tę przewagę nad działaniami ręcznymi webmasterów, że działają w sposób automatyczny i niemal pozbawiony błędów. To kiepska informacja dla każdego, kto dotychczas zlecał content pozbawiony wartości dla użytkownika.

 

Google Helpful Content Update – aktualizacja algorytmu

 

Z listy aktualizacji rankingu w wyszukiwarce Google dowiadujemy się, że ostatni update Google Helpful Content czyni algorytm dostępnym we wszystkich wersjach językowych. Oznacza to, że ocena contentu z użyciem nowych klasyfikatorów może mieć już miejsce także w Polsce. A to z kolei w niedługim czasie przełoży się na ranking wyników wyszukiwania.

Co to oznacza dla branży SEO? Google już od dłuższego czasu zwraca uwagę na jakość contentu, racząc nas aktualizacjami algorytmów odpowiedzialnych za jak najlepsze wyniki wyszukiwania (od PageRank, przez Pandę czy Kolibra, po September 2019 Core Update).

Specjaliści od marketingu internetowego wiedzą więc, jak działać i co robić, aby strony internetowe windowały bez uciekania się do nieuczciwych praktyk SEO. Treści niepożądane lub takie, które nie spełniają wytycznych, nie powinny wyświetlać się użytkownikowi tak wysoko, jak witryny z wartościowym contentem.

Z drugiej strony istnieje ryzyko, że już istniejące treści, które nie spełniają wymogów algorytmu, mogą przyczyniać się do spadków w rankingu Google.

 

Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu contentu?

 

Rodzi się pytanie, w jaki sposób uchronić widoczność strony internetowej? Robić wszystko to, co dotychczas, z jeszcze większym naciskiem na jakość contentu.

Czym zatem powinny charakteryzować się materiały?

  1. Powinny być przede wszystkim oryginalne, merytoryczne, związane z tematyką witryny, poprzedzone porządnym researchem i oparte na rzetelnych informacjach.
  2. Muszą odpowiadać na konkretne pytania użytkownika wprost, bez przysłowiowego lania wody (dotyczy to także tytułów oraz śródtytułów).
  3. Powinny być pisane przez osoby, które znają się na konkretnej branży, używają właściwych słów kluczowych i znają działania konkurencji.

Google Helpful Content – nie taki straszny, jak go malują

 

Na zakończenie warto zaznaczyć, że Google Helpful Content pozostanie jednym z wielu innych algorytmów, jakie oceniają zawartość strony internetowej. Do regularnie proponowanych zmian, szczególnie w obrębie jakości zawartości witryn internetowych, zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Najnowsza aktualizacja to po prostu kolejny krok ku temu, aby porządnie przygotowana, aktualna i unikatowa treść rzeczywiście królowała nad spamem, zgodnie z popularnym wśród speców od SEO powiedzeniem „Content is a king”. Tym samym powinniśmy przygotować się na kolejne, zapewne już planowane przez webmasterów zmiany, o których dowiemy się wkrótce!

Natalia – absolwentka studiów antropologicznych oraz polonistycznych UAM. Copywriter z powołania, który klawiaturę traktuje jak dodatkowy organ. Prywatnie mama kotki Manfredy, świeżo upieczona żona z prawie 20-letnim stażem i niepoprawna wielbicielka grozy wszelakiej.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Czysty zysk z kampanii PPC – Case study ze współpracy z Higiena-Med Ikona 5:00 min Sprawdź, jak dotarliśmy do odbiorców B2B, prowadząc kampanię PPC dla hurtowni medycznej. Wymagająca branża nie przeszkodziła nam w doskonałych efektach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 02:20 min 25.05.2010 Wciąż rozwijający zakres swoich zainteresowań koncern Google wyszedł już dawno poza samą wyszukiwarkę internetową i zajął się telefonią komórkową oraz kartografią. Teraz przyszedł moment na telewizję – stworzono bowiem platformę Google TV, która wraz z przeglądarką internetową Chrome ma być wbudowana w sprzęt marki Sony. Więcej o tej innowacyjnej usłudze przeczytasz w tym poście. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700