Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 06:25 min Ikona 31.07.2018

Jak tworzyć angażujące treści?

Jeżeli zastanawiasz się, dlaczego jedne strony czy profile w social media wzbudzają większe zaangażowanie niż twoje, przyjrzyj się swojemu contentowi i zastanów, co możesz poprawić lub zmienić. Mamy nadzieję, że nasze wskazówki okażą się pomocne. Pamiętaj jednak, że budowanie zaangażowania to proces, który wymaga odrobiny czasu. Na popularność trzeba zapracować!

 

Zasada nr 1: Wyróżnij się!

Możesz wyróżnić się nawet wtedy, gdy przygotowujesz treść na temat wielokrotnie omawiany w internecie. Kluczem do sukcesu jest to, aby przygotować treść inaczej niż wszyscy. Jak to zrobić? Rozpocznij pisanie posługując się inną tezą, wyjdź z odmiennego punktu widzenia, zacznij od przykładu z własnego podwórka (doświadczenie, branża). Stosuj storytelling – najlepiej wykorzystaj w tym celu branżowe anegdoty. Dzięki tym trikom twój tekst (lecz także wideo czy podcast) będzie ciekawszy, wciągający, a przy tym zachęci użytkownika do skomentowania, udostępnienia, a w końcu zakupu bądź skorzystania z usługi. Taki zabieg nie tylko zwiększy aktywność użytkowników, lecz także korzystnie wpłynie na pozycjonowanie.

 

Przykład: Strona szkoły językowej.

 

W większości przypadków treść ogranicza się do wyliczanki języków, grup, certyfikatów. Twoja strona może wyróżnić się interesującą historią o tym, jak nauka języka odmieniła czyjeś życie. Możesz posłużyć się historiami zasłyszanymi od swoich klientów lub własną – „ubierz” ją jednak w formę osobistej opowieści. Możesz też nagrać wideo lub wymyślić jeszcze coś innego. Ogranicza cię tylko wyobraźnia.

 

Zasada nr 2: Skoncentruj się na czytelniku

Jeżeli chcesz wypromować/sprzedać produkt lub usługę, musisz stworzyć taki content, który uświadomi odbiorcy, w jaki sposób ten produkt lub usługa spełnią jego oczekiwania i potrzeby. Nie używaj utartych sloganów i frazesów. Wczuj się w potrzeby swojej grupy docelowej i odwołuj się do nich w przygotowywanych treściach. Pisz i twórz tak, aby puentą była odpowiedź na pytanie: w jaki sposób mój produkt/usługa poprawi wasze życie?

Przykład: Sklep z materacami.

Pisz treść tak, aby uświadomić klientowi, że materac to nie tylko wygodne miejsce do spania, lecz także czynnik podnoszący jakość snu, a co za tym idzie lepszego samopoczucia na co dzień. Im więcej przykładów podasz, tym lepiej.

 

Zasada nr 3: Wzbogać tekst o dane i statystyki

Ludzie kochają liczby! Nic tak nie przemawia do naszej wyobraźni jak cyfry. Wykorzystane w tekście jako element tytułu, śródnagłówka czy nawet wyróżnik graficzny cyfra przykuje uwagę i sprawi, że informacje z tekstu zostaną lepiej zapamiętane (przynajmniej przez tzw. wzrokowców).

Pamiętaj przy tym o wiarygodności, dlatego zawsze podawaj źródła danych, a jeżeli pobierasz je z innych witryn, wybieraj tylko sprawdzone i rzetelne serwisy. Oczywiście możesz też samodzielnie przeprowadzać badania i ankiety do celów statystycznych. Jest to zadanie bardzo czasochłonne, ale za to daje wysokie szanse, że do twoich wyników odwoływać się będą kolejni autorzy, co również nie pozostanie bez znaczenia dla pozycjonowania witryny.

Przykład: Jeżeli napiszesz, że 9/10 klientów poleciłoby towary/usługi swoim znajomym, to zdecydowanie zadziałasz na wyobraźnię odbiorców. To oczywiście tylko przykład – pomysłów na liczby jest zdecydowanie więcej. Ważne, by miały poparcie w dowodach.

 

Zasada nr 4: Bądź na bieżąco

W swoich treściach nawiązuj do bieżących wydarzeń ze świata, w tym z popkultury i życia codziennego. Takie treści pobudzają odbiorców do komentowania, dzielenia się opiniami i własnymi przemyśleniami. Uwaga – radzimy zachować ostrożność w przypadku tematów politycznych. Te, jak wiadomo, mają szczególną skłonność do dzielenia odbiorców i podnoszenia negatywnych emocji. W sferze profesjonalnej lepiej tego unikać.

Przykład: Strona firmy produkującej okolicznościowe koszulki i gadżety.

Produkując linię dedykowaną jakiemuś wydarzeniu, o którym się mówi, powiedzmy koncertowi gwiazdy światowego formatu albo finałowi mistrzostw sportowych, można w ciekawy sposób zaangażować odbiorców. Takie produkty przykują uwagę, a ponieważ dotyczą tego, o czym ludzie aktualnie mówią, to z pewnością dobrze się sprzedadzą. Ten pomysł sprawdzi się świetnie szczególnie w mediach społecznościowych.

Zasada nr 5: Zachęć nagłówkiem

Nagłówek to pierwszy element, jaki dostrzeże potencjalny odbiorca twoich treści. Aby kliknął w link i z pozostał na stronie, musi zostać czymś zaintrygowany. Dlatego staraj się tworzyć nagłówki-przynęty. Oto przykłady: „Zobacz, co się stanie, gdy…”, „Oto dlaczego…”, „X powodów, dla których…”, „Gdy zobaczysz X, nie przestaniesz się śmiać”, „Nie wiesz dlaczego X? Powód cię zaskoczy!” i tak dalej…

Uwaga, nie należy wykorzystywać zachęcających nagłówków do tworzenia clickbaitów, czyli treści mających na celu wyłącznie wygenerowanie zysku z reklamy. Nagłówki powinny odnosić się do treści pełnowartościowych i użytecznych dla odbiorcy.

Przykład: Sklep ze zdrową żywnością.

Nadając treści tytuł „10 powodów, dla których warto jeść kaszę” z pewnością bardziej zachęcisz do wejścia na stronę, niż w przypadku monotonnego i nieco sztampowego wyliczania rodzajów kasz dostępnych w ofercie. Taki nagłówek wymusza zaprezentowanie oferty w ciekawszej formie – patrz Zasada nr 1.

 

Zasada nr 6: Baw czytelników

Tę zasadę, choć z umiarem, zdecydowanie warto stosować. Gros internautów, szczególnie w social media i blogosferze, poszukuje rozrywki. Warto więc od czasu do czasu dodać treść, która wywoła na ich twarzach uśmiech i zaskoczenie. Taki content będzie udostępniany, komentowany, a być może stanie się viralem? Ludzie lubią się śmiać, dlatego wzbogacaj swój content o elementy rozrywki i żartu.

Przykład: Strona internetowa gabinetu stomatologicznego.

Większość stron medycznych wygląda podobnie, m.in. z powodu ograniczeń związanych z ustawowym zakazem reklamy. Wprowadzając żartobliwe treści np. w swoje kanały w social media, pokazujesz swój dystans do siebie i zyskujesz popularność, choć de facto nie reklamujesz usług. Zabawne filmiki, śmieszne obrazki, memy, dowcipy czy rebusy i łamigłówki są niezwykle angażujące. Warto się do nich przekonać.

 

Podsumowanie

To tylko niektóre ze sposobów na zwiększenie zaangażowania wśród odbiorców contentu. Spróbuj podkręcić swój styl pisania – nadaj mu lekkiego, żartobliwego charakteru, wzbogać tekst o anegdoty i elementy storytellingu, a całość ubierz w zatrzymujące uwagę nagłówki i śródnagłówki. Nie zapominaj o elementach graficznych.

Przez cały czas koncentruj się na potrzebach swojej grupy docelowej. Im lepiej je poznasz, tym bardziej angażujące treści stworzysz.

Wreszcie – miksuj i mieszaj różne rodzaje contentu, aby nie znudzić swoich czytelników. Urozmaicaj stronę, bloga czy profil w mediach społecznościowych wieloma rodzajami treści i obserwuj reakcje. Pamiętaj o odpowiadaniu na komentarze!

Źródła: Quicksprout, doświadczenia własne

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Nowe rozwiązanie do monitorowania mediów społecznościowych Ikona 01:50 min 29.10.2010 Media społecznościowe dokładają wielu starań do tego, aby użytkownicy, korzystając z nich, byli jak najbardziej zadowoleni z jakości obsługi. Dlatego nie dziwi przygotowanie nowego narzędzia, mającego na celu monitorowanie mediów społecznościowych, a także raportowanie ich zawartości. W jakich serwisach narzędzie będzie wykorzystywane? Zapraszamy do lektury. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak poprawić ruch organiczny? Ikona 03:30 min 04.08.2016 Istnieje wiele czynników, które mogą wpływać na ruch organiczny na stronie oraz na konwersje. Jeśli więc nasze starania w zakresie ich pozyskania nie przynoszą pożądanych rezultatów, choć zadbaliśmy o prawidłowe pozycjonowanie: tytuły oraz nagłówki, linki zewnętrzne i uporaliśmy się z kwestiami technicznymi – czas poszerzyć obszar poszukiwań. Dlaczego? Ponieważ czynników wpływających na ruch organiczny jest bardzo dużo i nie wszystkie są aż tak oczywiste – warto więc wiedzieć, co jeszcze można sprawdzić. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 09:35 min 21.12.2017 Święta za pasem! U nas to już chyba tradycja, że niecierpliwie wyczekujemy spotów świątecznych rodzimych i światowych marek. W tym roku zdradzam Wam nasze zakulisowe rozmowy – żebyście trochę nas poznali i byli na bieżąco ze świątecznymi trendami reklamowymi. W imieniu Działu Copywritingu Sunrise System przedstawiam oficjalny, absolutnie subiektywny ranking spotów świątecznych! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700