Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:55 min Ikona Sunrise System 14.12.2022

5 błędów przy tworzeniu opisów produktów. Jak sprawić, żeby produkt trafił do koszyka klienta?

 

Idziemy na wirtualne zakupy

 

Na start powiedzmy sobie jednak, na czym polega fenomen zakupów w sieci. Przede wszystkim zamawianie produktów przez internet jest szybkie, łatwe i wygodne. Co więcej, można szybko porównać sobie ceny i wybierać najatrakcyjniejszą ofertę. Wreszcie, żeby zdobyć upragniony artykuł, nie trzeba wychodzić z domu czy pracy, stać w korkach i czekać w kolejkach po zakupy. Nie dziwi więc, że odsetek internautów wydających pieniądze w sieci sięga obecnie 77%. Użytkowników do robienia zakupów online zachęca również to, że  oferty są dostępne przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Na co klienci zwracają uwagę buszując pośród wirtualnych półek?
 
Cena i dostępność towaru, są oczywiście ważne, ale czynników, dzięki którym właściciele e-sklepów zyskują przychylność odbiorców, jest więcej. Istotne są również: rodzaj i bezpieczeństwo płatności, gwarancja możliwości zwrotu produktów oraz, co ciekawe, kwestie związane z ekologią (sposób pakowania czy wpływ formy dostawy na środowisko). My dorzucimy do tej listy jeszcze jedną, niezwykle ważną, a często zaniedbywaną kwestię, czyli opis produktów!

 

Opis produktu w e-sklepie – najpopularniejsze błędy, których powinniście się wystrzegać

 

W sklepie stacjonarnym sprzedawcy czarują klientów, wymieniając na jednym wydechu zalety artykułu. Klient może szybko zweryfikować słowa sprzedającego, oglądając i wypróbowując produkt na miejscu. W przypadku zakupów internetowych taką rolę pełni opis towaru. Może zachęcić, zaintrygować lub wręcz przeciwnie, zniechęcić klienta, który po kilku sekundach zamknie okno witryny w przeglądarce. Co robić, żeby koszyk w sklepie online zapełniał się produktami? Unikając błędów, o których za moment opowiemy, zwiększycie szanse na finalizację zakupów.
 
  1. Nie kopiujemy, tworzymy unikalne opisy
 
Jeśli robicie zakupy w sieci, zapewne nie uszło Waszej uwadze, że opisy tego samego produktu często są… identyczne na różnych platformach sprzedażowych. Powód? Właściciele sklepów idą często na skróty i kopiują tekst ze strony producenta. Pomijając fakt, że tworzą w ten sposób duplikaty treści, które obniżają efekt pozycjonowania sklepu, oraz że podobne działania wymagają zgody producenta, tracą być może jedyną szansę na wyróżnienie swojej oferty na tle konkurencji. Nie rezygnujcie z tworzenie oryginalnego contentu i planujcie treści, których klienci nie napotkają odwiedzając inne sklepy.
 
  1. Nie zastępujemy języka korzyści technicznymi opisami
 
Klienci przeczesujący sieć w poszukiwaniu idealnej suszarki, wiertarki czy patelni, często niezwykle wnikliwie czytają i porównują parametry czy funkcje danego produktu. Powinniście o tym pamiętać w trakcie przygotowywania opisu, ale… nie oznacza to, że ma on przypominać typową specyfikację techniczną! Ograniczenie się do podania mocy, rodzaju regulacji czy zasilania, bez stosowanego komentarza i posiłkowania się językiem korzyści, mogą odstręczyć zamiast zachęcić do zakupów.

Pełną specyfikację można zawsze umieścić pod opisem – dzięki temu klient otrzyma zarówno pomocną treść ogólną o produkcie, jak i wgląd w bardziej szczegółowe informacje.

 
  1. Nie „lejemy wody” i unikamy „okrągłych frazesów”
 
Za najbardziej wartościowe opisy produktu, które z pewnością docenią klienci, uchodzą teksty bazujące na konkretach. Co to oznacza w praktyce? Nic innego, jak to, że w cenie będą wszelkie przydatne i merytoryczne informacje o asortymencie.

Warto podkreślić korzyści, zaakcentować mocne strony produktu i pokazać w obrazowy sposób, dlaczego klient potrzebuje akurat naszego produktu. To oczywiste, ale przeglądając ofertę w wielu sklepach, trudno oprzeć się wrażeniu, że twórcy contentu koncentrują się często na obiecywaniu „gruszek na wierzbie” i „złotych gór”, co może nie spotkać się z aprobatą klientów nastawionych na rzetelny przekaz. Nie mówiąc już o tym, że skuszony opisem klient, po otrzymaniu „najlepszego pod słońcem” towaru, może oczekiwać po nim znacznie więcej niż byśmy chcieli, a to już prosta droga do reklamacji lub wystawienia niepochlebnej opinii o na temat sklepu.

 
  1. Unikamy niedbalstwa!
 
Klient, nawet ten szybko czytający opis produktu, z pewnością wychwyci drobne potknięcia. Jakie? Takie jak literówki, błędy gramatyczne i stylistyczne, czy podwójne spacje. Być może przymknie na nie oko, ale… czy nie wzbudzi to jego obaw odnośnie jakości produktu i rzetelności sprzedawcy? Błędy w opisie, o których wspominamy, mogą wydawać się niewinną błahostką. Z drugiej strony mogą być odbierane jako oznaka braku profesjonalizmu i położyć się cieniem na wizerunku sklepu.

Nasza rada? Przed publikacją opisu, który zamieścicie na stronie internetowej, przeczytajcie go uważnie lub dajcie komuś innemu do wglądu. Czasem lepiej poświęcić na coś 5 minut więcej – to znacznie przyjemniejsze i bardzie efektywne niż mierzenie się z uwagami klientów, którzy prędzej czy później, z pewnością wytkną nam błędy.

 
  1. Burzymy ścianę tekstu
 
Użytkownicy odwiedzający e-sklepy  robią to często z wygody. Po to, żeby nie tracić czasu na dojazd do stacjonarnego punktu, nie musieć wysłuchiwać sprzedawcy zachwalającego zalety produktu i po to, żeby na spokojnie dokonać najlepszego wyboru. Opis artykułu na stronie ma być pomocny i zachęcający. Żeby tak się jednak stało, nie może przypominać zwartej ściany tekstu.

Dbałość o formę przekazu, jest często równie ważna, jak sama jego treść. Niewielu klientów będzie chciało poświęcić czas i energię na przedzieranie się przez długi i zwarty tekst. Podział na akapity, używanie krótkich śródtytułów i prostych zdań oraz praktycznych wypunktowań, to proste sposoby na to, żeby opis był przyjazny i łatwy w odbiorze dla użytkowników.

 

Stosowanie się do zasad to dopiero początek!

 

Wskazówki, porady, triki i podpowiedzi – mogą stanowić cenne źródło wiedzy o branży e-commerce, upodobaniach użytkowników i tworzeniu contentu. Na koniec nieśmiało przypomnimy jednak, że każdy e-sklep ma własną tożsamość, grupę docelową i wyznacza sobie konkretne cele. Warto, żeby filozofia firmy znalazła odzwierciedlenie w opisach produktów, ponieważ oprócz wyżej wymienionych sposobów na zaplanowanie treści, w cenie jest przede wszystkim autentyczność.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Skąd pobierać darmowe zdjęcia na stronę? Ikona 4:20 min 05.05.2023 Jak przyciągnąć uwagę odbiorcy? Oddziałując na jego zmysły! W przypadku contentu warto wzbogacić słowo pisane o atrakcyjne, tematyczne multimedia. Nie trzeba być artystą i polegać na własnych, autorskich zdjęciach czy grafikach. Wystarczy sięgnąć po legalne i darmowe banki zdjęć dostępne w sieci. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 09.07.2014 Współczesna promocja marki jest zadaniem niemalże karkołomnym, biorąc pod uwagę obecne możliwości technologiczne oraz ogrom rozwiązań marketingowych i liczbę konkurentów. Wydaje się coraz istotniejsze wypracowanie takiego elementu, który będzie natychmiastowo identyfikował się z marką, a przy tym budował pozytywne relacje z odbiorcą. Wiele brandów decyduje się stworzyć własnego bohatera. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Relacja z  Konferencji – SEO Poland 2022 Ikona 7:55 min 21.09.2022 To było jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń SEO w 2022 roku! Poprzedzone, aż 16 (dokładnie tyle, co liczba województw - ekipa SEO Poland od kwietnia do sierpnia odwiedziła każdy region Polski) mniejszymi spotkaniami w ciekawej formie barcampu zwiastowała naprawdę sporą dawkę wiedzy i zawsze oczekiwanego „mięsa”, ale również pozakulisowych emocji. Musimy przyznać, że debiut był udany! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700