Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Na lokalnych grupach w social mediach często padają pytania o polecenie hydraulika, złotnika, szewca, cukiernika, krawcowej, kosmetyczki czy też różnego rodzaju sklepów w okolicy. I co się okazuje? Że usługi te mamy w zasięgu ręki, choć w internecie nie znaleźliśmy takiej informacji.
Jak sama nazwa wskazuje, pozycjonowanie lokalne to działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania związanych z konkretną lokalizacją – może to być miasto bądź też dzielnica. Od razu zaznaczamy, że jest to długofalowy proces i nie ogranicza się jedynie do promowania na frazy geolokalizowane. Istotne są także inne działania, które omówimy już za chwilę.
Internauci często szukają dostawców różnego rodzaju produktów i usług w bliskiej okolicy. Nawet jeśli nie wpiszą wprost w pasku wyszukiwania frazy powiązanej z konkretną miejscowością/dzielnicą, a jedynie ogólne hasło, Google i tak pokaże im wyniki uwzględniające ich lokalizację. Dlatego warto ułatwić Google to zadanie.
Wiemy już, czym jest pozycjonowanie lokalne i dlaczego warto w nie zainwestować. Teraz pora na omówienie konkretnych działań.
Od czego zacząć?
Następnie pora na opracowanie indywidualnej strategii uwzględniającej takie działania, jak:
Prawidłowo uzupełniona i zweryfikowana wizytówka w Google to szansa na widoczność firmy nie tylko bezpośrednio na Mapach Google, ale także w lokalnych wynikach wyszukiwania oraz w panelu Google Knowledge Graph.
Dobry profil linkowy to jeden z fundamentów SEO. W przypadku pozycjonowania lokalnego należy zadbać o wartościowe linki z regionalnych serwisów o dużym autorytecie. Mogą to być lokalne serwisy informacyjne, fora internetowe, strony gazet oraz – to może być trudniejsze – urzędu miasta i innych organów administracyjnych.
W SEO bardzo ważna jest zgodność NAP. Co to właściwie znaczy? NAP to skrót od słów “Name, Adress, Phone number” i oznacza dane teleadresowe. Istotne dla pozycjonowania jest to, by dbać o spójność tych danych zamieszczonych zarówno na stronie internetowej firmy, Profilu Firmy w Google, jak i w zaufanych katalogach. Warto zadbać o obecność nie tylko w ogólnokrajowych bazach firm, ale też tych, które skupiają informacje o fachowcach z danego regionu.
Z każdym rokiem rośnie liczba użytkowników, którzy korzystają z Internetu w smartfonie i na tablecie. Co więcej, wiele wyszukiwań lokalnych pochodzi z urządzeń mobilnych i są to wyszukiwania “na już”, np. użytkownik szuka restauracji, w której mógłby zjeść obiad w tej chwili. Dlatego nie wolno zapominać o optymalizacji witryny pod kątem urządzeń mobilnych.
Nie będzie przesadą stwierdzenie, że w obecnych czasach bardzo trudno osiągnąć sukces w biznesie, nie inwestując w zwiększenie jego widoczności w sieci. To właśnie od wyszukiwarki Google najczęściej rozpoczynają się poszukiwania konkretnych usług bądź produktów – stąd też tak ważna jest odpowiednia strategia SEO.
Jeśli prowadzisz niewielką firmę działającą na określonym obszarze, postaw na pozycjonowanie lokalne zamiast prowadzić nierówną walkę z globalnymi gigantami – dzięki temu nie tylko zwiększysz widoczność swojej strony w internecie, ale też zyskasz lojalnych Klientów, którzy przyniosą Twojej firmie realny zysk.
A na koniec garść statystyk, które potwierdzają, że lokalne SEO naprawdę się opłaca!
Źródła: Seroundtable; Think with Google: 1, 2; Inter Growth Michalina – copywriter z wieloletnim doświadczeniem, absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na UAM. Z pisaniem związana, odkąd tylko sięga pamięcią. Na co dzień zajmuje się głównie tworzeniem treści na strony internetowe oraz profile w social mediach. Ma bzika na punkcie poprawnej polszczyzny i…przecinków! Prywatnie twardo stąpająca po ziemi kociara, miłośniczka czarnej kawy oraz żelków…i wierna fanka „Na Wspólnej”.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: