Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:40 min Ikona 30.09.2016

Google Assistant

Pierwsi wirtualni pomocnicy

Już w czerwcu 2012 roku został zaprezentowany Google Now – wirtualny asystent, który na podstawie zawartości naszej skrzynki gmail wyświetlał informacje o planowanych podróżach czy spotkaniach. Pokazywał prognozy pogody i podpowiadał adresy hoteli czy restauracji w miejscowości, do której się wybieraliśmy. Bazował na treści wysyłanych i otrzymywanych wiadomości, a także na naszej geolokalizacji i historii wyszukiwań w Google. W październiku 2015 pojawiła się odpowiedź Facebooka – konkurencyjny asystent, a właściwie spersonalizowana wersja Messengera. Działa podobnie, bazując na informacjach, które sami udostępniamy na Facebooku.

Aplikacja działa na telefonach z systemami Android oraz iOS (nie ma wersji desktopowej – na komputery stacjonarne, i najwyraźniej nie jest ona planowana). Znajdziemy ją w Google Play oraz App Store. Pozwala na prowadzenie rozmów tekstowych z innymi użytkownikami w czasie rzeczywistym, przesyłanie zdjęć i grafik – wszystko to już znamy. Czym więc wyróżnia się Google Allo na tle innych aplikacji do rozmawiania?

Ciekawym rozwiązaniem jest system Smart Reply, który rozumie przesłaną do nas wiadomość i podsuwa nam sugestie odpowiedzi – krótkie teksty czy emotikony. Umożliwia w ten sposób szybką reakcję na wpisany przez rozmówcę tekst, ale także na przesłane zdjęcie czy grafikę. Co więcej, system uczy się z czasem i uwzględnia kontekst. Poznając nasze zwyczaje komunikacyjne i często używane wyrażenia, dopasowuje sugestie do naszego stylu. Bazując na wpisywanych przez nas tekstach czy najczęściej wybieranych podpowiedziach, coraz lepiej oddaje charakter naszej komunikacji, nawet w odniesieniu do konkretnych rozmówców.

Źródło: Blog Google

 

Dodatkowo, aplikacja pozwala na dowolną personalizację grafik i zdjęć, poprzez opatrzenie ich odręcznym rysunkiem czy dodanie własnego tekstu. Do wyboru jest również ponad 25 zestawów grafik i rozbudowanych, często bardzo oryginalnych emotikon i naklejek, stworzonych przez artystów oraz studia graficzne z całego świata. Co ciekawe, je również można modyfikować, powiększać czy personalizować.

Wirtualny asystent Google

Wszystkie te cechy nowego komunikatora wydają się interesujące, nie są jednak bynajmniej innowacyjne – większość proponowanych rozwiązań znajdziemy przecież u konkurencji. Tym, co wyróżnia Google Allo jest dostęp do Google Assistant, który, najprościej mówiąc, umożliwia skorzystanie z wyszukiwarki w trakcie i w ramach czatu. Czyni to jednak w sposób niebanalny i innowacyjny – w formie naturalnej rozmowy. Możemy zapytać go niemal o wszystko, a on odpowie szybko i na temat.

Z asystentem możemy rozmawiać bezpośrednio, zadając pytania i uzyskując pomoc w ramach czatu. Można również w każdej chwili dodać go do prowadzonej już z kimś rozmowy – wystarczy wpisać @google, a asystent włącza się do konwersacji, udzielając inteligentnych (p)odpowiedzi.

Pierwsze opinie użytkowników Google

Wrażenia osób, które miały okazję przetestować już Google Allo są dość różnorodne, od pozytywnych („Jestem oczarowany”) po negatywne („Jestem rozczarowany”). Podstawową wadą Google Allo, na którą zwracają uwagę użytkownicy jest możliwość korzystania z niego tylko za pomocą telefonu komórkowego i brak zapisywania archiwum konwersacji w chmurze. Co oznacza, że nie jesteśmy w stanie kontynuować rozmowy na innym urządzeniu, a w momencie odinstalowania aplikacji – wszystkie rozmowy przepadają.

Krytycy zwracają również uwagę na brak w Allo jakiegokolwiek odnośnika do Duo – aplikacji do mobilnych rozmów video, udostępnionej w połowie sierpnia 2016. Ponieważ w ramach Allo można wysyłać jedynie nagrane wcześniej wiadomości audio czy krótkie filmiki, aby wykonać rozmowę głosową lub video na żywo trzeba uruchomić (a wcześniej zainstalować) osobną aplikację.

Być może głosy niezadowolenia wynikają z faktu, iż na iPhone’ie aplikacja nie posiada wszystkich funkcji i działa gorzej, niż na telefonach z Androidem. Zapewne w dużej mierze to tylko tymczasowe problemy i niedociągnięcia pierwszej wersji, które zostaną usunięte przy najbliższej aktualizacji aplikacji.

Prywatność i bezpieczeństwo?

Pojawiają się również obawy dotyczące prywatności. Dla pełnego wykorzystania funkcji Smart Reply, konieczne jest udostępnienie systemowi „kontekstu” naszych wypowiedzi, historii wyszukiwań, prowadzonych rozmów itp. Tym bardziej, że chociaż rozmowy są szyfrowane, a archiwum nie jest zapisywane i użytkownik nie ma do nich dostępu, Google nie informuje w jakiej formie przechowuje dane na swoich serwerach i czy są one szyfrowane.

Dostępny jest co prawda tryb incognito, jednak jego włączenie uniemożliwia korzystanie ze Smart Reply oraz z Google Assistant.

Rozmowy automatyczne i z maszynami

Oczywiście jak zawsze w takich sytuacjach pojawiają się obawy o rosnący udział technologii i sztucznej inteligencji w naszym codziennym życiu. Prowadzimy rozmowy z botem i udostępniamy aplikacji bardzo dużo prywatnych informacji, dotyczących naszych znajomości, stylu komunikacji, zainteresowań, planów, a także danych osobowych itp. Poza tym automatyzacja rozmów z wykorzystaniem funkcji Smart Reply sprawia, że jest w nich coraz mniej „czynnika ludzkiego” i prawdziwej interakcji międzyludzkiej.

 

Źródło: Gazeta.pl

 

 

Nie ulega jednak wątpliwości, że Google Assistant to rozwiązanie bardzo funkcjonalne, które umożliwia wyszukiwanie informacji na dowolny temat w czasie rzeczywistym. A jednocześnie pomaga w organizacji dnia. Robi to w sposób przyjazny i inteligentny – ucząc się i wyciągając wnioski, jak przystało na technologię przyszłości. Czas pokaże, na ile takie rozwiązania zyskają przychylność użytkowników.

 

Biorąc pod uwagę, jak wiele czasu spędzamy wpatrzeni w ekrany komputerów, a zwłaszcza smartfonów i jak wiele decyzji i działań poprzedzanych jest ‘researchem’ w sieci, nic dziwnego, że rynek programów i aplikacji, mających nam pomagać rozwija się bardzo dynamicznie.

 

 

Źródła: Google, Antyweb, Spider’ s Web, Komputer Świat, Gazeta.pl, Social Media Today

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:45 min 14.06.2018 Na co zwracasz szczególną uwagę, przygotowując content na swoją stronę internetową? Tekst, formatowanie, dodatkowe filmiki, reklamy, a może jeszcze coś innego? Tak, jak w świecie, przy tworzeniu treści niezwykle ważna jest równowaga. Przedstawiamy niezawodny przepis na atrakcyjny i przyciągający uwagę content. Sprawdź, czy stosujesz wszystkie składniki. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 06:40 min 07.11.2012 870% wzrostu przychodów w latach 2007-2011  zapewniło Sunrise System 15. miejsce w tegorocznym rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. Spółka została wyróżniona w zestawieniu po raz 4., co stanowi wyjątkowe osiągnięcie, biorąc pod uwagę metodologię konkursu. O obecności w rankingu decyduje dynamika przychodu za 5 poprzednich lat obrotowych.  Dla dojrzałej firmy o dużych przychodach zrobienie po raz kolejny wysokiej dynamiki to ogromny sukces. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 02:15 min 30.01.2013 Spółka Sunrise System znalazła się w gronie "Diamentów Forbesa" po raz trzeci - jako jedno z przedsiębiorstw najszybciej zwiększających swoją wartość.  Wśród kryteriów obecności w zestawieniu, opracowanych przez analityków Bisnode Polska i miesięcznik Forbes, jest wysoka rentowność, płynność bieżąca i brak zaległości płatniczych. W tegorocznym zestawieniu znalazło się mniej firm niż w latach ubiegłych - pozytywny rating wiarygodności i status "Diamenta Forbesa" osiągnęły  te przedsiębiorstwa, które wypracowały odpowiednią strategię działania również na czas kryzysu. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700