Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 03.03.2008

Algorytm Google… zagadka rozwiązana?

Na jednym z zagranicznych blogów, poruszających tematy reklamy internetowej i pozycjonowania, pojawił się kiedyś artykuł, którego autor próbował rozwiązać zagadkę algorytmu Google.

GoogScore = (użyteczność słów kluczowych * 0.3) + (siła domeny * 0.25) + (punkty za linki przychodzące * 0.25) + (dane od użytkowników * 0.1) + (punkty za zawartość strony * 0.1) + (dodatkowe punkty przyznawane ręcznie) – (automatycznie i ręcznie przyznawane kary – filtry).

 

Użyteczność słów kluczowych

 

  • słowa kluczowe w tytule strony
  • słowa kluczowe w nagłówkach
  • słowa kluczowe w treści strony
  • słowa kluczowe w linkach wewnętrznych strony
  • słowa kluczowe w nazwie domeny lub w adresie URL

 

Siła domeny

 

  • historia rejestracji
  • wiek domeny
  • siła linków prowadzących do domeny
  • tematyczne “sąsiedztwo” domeny na podstawie linków przychodzących i wychodzących
  • cel użytkowania domeny w przeszłości

 

Punkty za linki przychodzące

 

  • wiek linków
  • jakość domen z linkami przychodzącymi
  • jakość stron z linkami przychodzącymi
  • anchor-text linków
  • moc linków
  • tematyka stron linkujących

 

Dane od użytkowników

 

  • CTR (click through rate – stosunek ilości kliknięć w link do ilości jego odsłon) w SERP’ach
  • czas jaki użytkownik spędza na stronie
  • ilość zapytań w wyszukiwarce odnoszących się do URL/domeny
  • wizyty/użytkowanie URL/domeny przez użytkowników, które Google jest w stanie monitorować (np poprzez Google Toolbar lub Google Analytics)

 

Punkty za zawartość strony

 

  • ustalane ręcznie przez człowieka dla popularnych zapytań w wyszukiwarkach lub dla popularnych stron
  • ustalane automatycznie przez algorytmy oceniające jakość/czytelność/itp. tekstu
Autor zaznaczył, że nie należy traktować tego rozwiązania na poważnie, ale z całą pewnością gdyby algorytm Google został ujawniony to wiele jego punktów pokrywałoby się z powyższymi, a pozycjonowanie byłoby prawdopodobnie znacznie łatwiejsze.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:35 min 24.06.2008 Obecność w szeregach tak prestiżowych organizacji napawa nas niezwykłą dumą. Przynależność do IAB oraz SEMPO świadczy o naszym zaangażowaniu w rozwój biznesu oraz dbałości o Klienta. Ci oddają swoje strony internetowe w naprawdę dobre ręce. Nie zamierzamy jednak zwalniać - daje nam to energię do podejmowania kolejnych ambitnych zadań! Czeka nas jeszcze więcej pracy! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 00:50 min 30.08.2011 Klika dni temu Google oznajmił na swoim oficjalnym blogu wprowadzenie, do tej pory testowanej, nowej, ulepszonej i rozszerzonej aż do 12 wyników wersji linków witryny, pokazywanych pod głównym adresem strony. Linki witryny, które znamy sprzed debiutu tej nowej wersji posiadały 2 kolumny i maksimum 4 linie. Ponadto, ta nowa wersja wyświetlana przy zapytaniach zawierających markę, nazwę firmy lub organizacji, może zawierać różną liczbę i kolejność linków, dostosowanych w dynamiczny sposób do zapytania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 02.09.2016 Opis działalności firmy na Mapach Google już od dłuższego czasu pełnił funkcję bardziej dekoracyjną niż praktyczną. Nic więc dziwnego, że od początku sierpnia nie można już dodawać opisu w panelu edycji Google Moja Firma. W zamian mamy otrzymać możliwość edycji tajemniczych "atrybutów" (wciąż nie wiemy co dokładnie Google ma na myśli), a jeśli uparcie chcemy dodać opis, wciąż możemy to zrobić w Google+. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700