Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 03.03.2008

Algorytm Google… zagadka rozwiązana?

Na jednym z zagranicznych blogów, poruszających tematy reklamy internetowej i pozycjonowania, pojawił się kiedyś artykuł, którego autor próbował rozwiązać zagadkę algorytmu Google.

GoogScore = (użyteczność słów kluczowych * 0.3) + (siła domeny * 0.25) + (punkty za linki przychodzące * 0.25) + (dane od użytkowników * 0.1) + (punkty za zawartość strony * 0.1) + (dodatkowe punkty przyznawane ręcznie) – (automatycznie i ręcznie przyznawane kary – filtry).

Użyteczność słów kluczowych:
  • słowa kluczowe w tytule strony
  • słowa kluczowe w nagłówkach
  • słowa kluczowe w treści strony
  • słowa kluczowe w linkach wewnętrznych strony
  • słowa kluczowe w nazwie domeny lub w adresie URL
Siła domeny:
  • historia rejestracji
  • wiek domeny
  • siła linków prowadzących do domeny
  • tematyczne “sąsiedztwo” domeny na podstawie linków przychodzących i wychodzących
  • cel użytkowania domeny w przeszłości
Punkty za linki przychodzące:
  • wiek linków
  • jakość domen z linkami przychodzącymi
  • jakość stron z linkami przychodzącymi
  • anchor-text linków
  • moc linków
  • tematyka stron linkujących
Dane od użytkowników (statystyki pobierane od użytkowników np. za pomocą Google Toolbar):
  • CTR (click through rate – stosunek ilości kliknięć w link do ilości jego odsłon) w SERP’ach
  • czas jaki użytkownik spędza na stronie
  • ilość zapytań w wyszukiwarce odnoszących się do URL/domeny
  • wizyty/użytkowanie URL/domeny przez użytkowników, które Google jest w stanie monitorować (np poprzez Google Toolbar lub Google Analytics)
 
Punkty za zawartość strony:
  • ustalane ręcznie przez człowieka dla popularnych zapytań w wyszukiwarkach lub dla popularnych stron
  • ustalane automatycznie przez algorytmy oceniające jakość/czytelność/itp. tekstu
Autor zaznaczył, że nie należy traktować tego rozwiązania na poważnie, ale z całą pewnością gdyby algorytm Google został ujawniony to wiele jego punktów pokrywałoby się z powyższymi, a pozycjonowanie byłoby prawdopodobnie znacznie łatwiejsze.

Źródło:
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55