Każdy meta description, czyli opis strony, który będzie się wyświetlał w wynikach wyszukiwania Google, powinien uwzględniać 2 elementy: wymagania wyszukiwarki internetowej oraz potrzeby internauty. Jeśli w pozycjonowaniu uda nam się połączyć te 2 aspekty w jednym opisie, a dodatkowo wykorzystamy proste sztuczki marketingowe, szansa na „klik”, czyli wizytę internauty na naszej stronie, znacznie wzrośnie.
Dlatego też przedstawiamy kilka prostych porad, ogólnych wyznaczników, jak powinno się tworzyć opisy stron, aby jak najpełniej wykorzystać ich potencjał.
Około 140 – 160 znaków.
W zależności od zapytania i strony Google lubi jednak trochę poeksperymentować. Czasami wyświetli trochę więcej znaków, czasami mniej. Natomiast 140 do 160 znaków to względnie bezpieczny przedział, który powinien zawsze wyświetlać się w całości w wynikach wyszukiwania.
Bezpośredni zwrot do użytkownika.
Również w pozycjonowaniu celem tworzenia description powinno być zachęcenie użytkownika do kliknięcia. Wykorzystanie utartych zwrotów wskazujących na „wysoką jakość” i „profesjonalizm” firmy z pewnością się nie sprawdzi.
Call-to-action – wezwanie do działania.
Powiedz użytkownikowi, co może zrobić. Zachęć go do kliknięcia, przeczytania artykułu, skorzystania z promocji, a może nawet zakupu lub skorzystania z usług.
Krótko poinformuj użytkownika co oferujesz. Skup się na informacjach zawartych na danej podstronie i jasno poinformuj internautę, czym zajmuje się Twoja firma.
Jedno naturalne wystąpienie.
Upychanie na siłę fraz kluczowych w formie nieodmienionej może wręcz przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Należy wybrać 1-2 najważniejsze frazy, na które promujemy daną podstronę i umieścić je w opisie.
Opis nie może być duplikatem. Dodanie takiego samego opisu do całej grupy produktów lub podstron mija się z celem. Każdy z nich powinien być unikalny i opisywać zawartość tej podstrony, do której jest przypisany.
Np. dla aparatów fotograficznych, sprzętu audio etc.
W przypadku produktów tego rodzaju opis może zawierać np. producenta, cenę, rozdzielczość, funkcje itp. Osoby poszukujące sprzęt tego rodzaju już na wstępie otrzymają jasną informację o oferowanym produkcie i chętniej klikną w link, aby dowiedzieć się o nim więcej.
Skorzystaj z darmowej analizy i zwiększ swoją widoczność online poprzez pozycjonowanie strony internetowej, reklamy AdWords, czy marketing efektywnościowy.
1. Długość: 155 znaków 2. Bezpośredni zwrot do użytkownika:„skorzystaj”, „zwiększ” 3. CTA: „skorzystaj z darmowej analizy”, „zwiększ swoją widoczność online” 4. Tematyczność: jasno wskazuje na działalność firmy – promocję stron w Internecie 5. Fraza kluczowa: „pozycjonowanie strony internetowej”, „reklamy AdWords”, „marketing efektywnościowy” 6. Unikalność: opis nie występuje nigdzie indziej w sieci
Profesjonalna firma o wieloletnim doświadczeniu w branży, gwarantująca indywidualne, kompleksowe podejście do każdego zlecenia oraz wysoką jakość usług realizowanych dla dużych, małych i średnich przedsiębiorstw, a także Klientów indywidualnych.
1. Długość: 244 znaki – ryzyko obcięcia opisu w wynikach wyszukiwania 2. Bezpośredni zwrot do użytkownika: BRAK 3. CTA: BRAK 4. Tematyczność: BRAK– nie zawiera informacji o branży, rodzaju działalności etc. 5. Fraza kluczowa: BRAK 6. Unikalność: opis nie występuje nigdzie indziej w sieci
Opisy stron zbyt często traktowane są po macoszemu. A to przecież one często decydują o tym, czy użytkownik zdecyduje się kliknąć w nasz link i odwiedzić naszą stronę, czy raczej przejdzie na stronę konkurencji. Co może mieć również znaczenie dla pozycjonowania.
Zachęcamy do stosowania się do powyższych wskazówek, a nawet do eksperymentowania z formą i treścią opisów. Być może w Twojej branży sprawdzają się też inne rozwiązania?
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: