Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:30 min Ikona 29.09.2015

6 cech dobrego meta description

Każdy meta description, czyli opis strony, który będzie się wyświetlał w wynikach wyszukiwania Google, powinien uwzględniać 2 elementy: wymagania wyszukiwarki internetowej oraz potrzeby internauty. Jeśli w pozycjonowaniu uda nam się połączyć te 2 aspekty w jednym opisie, a dodatkowo wykorzystamy proste sztuczki marketingowe, szansa na „klik”, czyli wizytę internauty na naszej stronie, znacznie wzrośnie.

Dlatego też przedstawiamy kilka prostych porad, ogólnych wyznaczników, jak powinno się tworzyć opisy stron, aby jak najpełniej wykorzystać ich potencjał.

 

 

1. Długość description

Około 140 – 160 znaków.

W zależności od zapytania i strony Google lubi jednak trochę poeksperymentować. Czasami wyświetli trochę więcej znaków, czasami mniej. Natomiast 140 do 160 znaków to względnie bezpieczny przedział, który powinien zawsze wyświetlać się w całości w wynikach wyszukiwania.

 

2. Styl tagu

Bezpośredni zwrot do użytkownika.

Również w pozycjonowaniu celem tworzenia description powinno być zachęcenie użytkownika do kliknięcia. Wykorzystanie utartych zwrotów wskazujących na „wysoką jakość” i „profesjonalizm” firmy z pewnością się nie sprawdzi.

 

3. CTA

Call-to-action – wezwanie do działania.

Powiedz użytkownikowi, co może zrobić. Zachęć go do kliknięcia, przeczytania artykułu, skorzystania z promocji, a może nawet zakupu lub skorzystania z usług.

 

4. Tematyczność

Krótko poinformuj użytkownika co oferujesz. Skup się na informacjach zawartych na danej podstronie i jasno poinformuj internautę, czym zajmuje się Twoja firma.

 

5. Fraza kluczowa

Jedno naturalne wystąpienie.

Upychanie na siłę fraz kluczowych w formie nieodmienionej może wręcz przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Należy wybrać 1-2 najważniejsze frazy, na które promujemy daną podstronę i umieścić je w opisie.

 

6. Unikalność

Opis nie może być duplikatem. Dodanie takiego samego opisu do całej grupy produktów lub podstron mija się z celem. Każdy z nich powinien być unikalny i opisywać zawartość tej podstrony, do której jest przypisany.

 

Opcjonalnie: dane techniczne

Np. dla aparatów fotograficznych, sprzętu audio etc.

W przypadku produktów tego rodzaju opis może zawierać np. producenta, cenę, rozdzielczość, funkcje itp. Osoby poszukujące sprzęt tego rodzaju już na wstępie otrzymają jasną informację o oferowanym produkcie i chętniej klikną w link, aby dowiedzieć się o nim więcej.

 

Przykłady

 

 

 Skorzystaj z darmowej analizy i zwiększ swoją widoczność online poprzez pozycjonowanie strony internetowej, reklamy AdWords, czy marketing efektywnościowy.

 

1. Długość: 155 znaków 2. Bezpośredni zwrot do użytkownika:„skorzystaj”, „zwiększ” 3. CTA: „skorzystaj z darmowej analizy”, „zwiększ swoją widoczność online” 4. Tematyczność: jasno wskazuje na działalność firmy – promocję stron w Internecie 5. Fraza kluczowa: „pozycjonowanie strony internetowej”, „reklamy AdWords”, „marketing efektywnościowy” 6. Unikalność: opis nie występuje nigdzie indziej w sieci

 

 Profesjonalna firma o wieloletnim doświadczeniu w branży, gwarantująca indywidualne, kompleksowe podejście do każdego zlecenia oraz wysoką jakość usług realizowanych dla dużych, małych i średnich przedsiębiorstw, a także Klientów indywidualnych.

 

1. Długość: 244 znaki – ryzyko obcięcia opisu w wynikach wyszukiwania 2. Bezpośredni zwrot do użytkownika: BRAK 3. CTA: BRAK 4. Tematyczność: BRAK– nie zawiera informacji o branży, rodzaju działalności etc. 5. Fraza kluczowa: BRAK 6. Unikalność: opis nie występuje nigdzie indziej w sieci

 

Podsumowanie

Opisy stron zbyt często traktowane są po macoszemu. A to przecież one często decydują o tym, czy użytkownik zdecyduje się kliknąć w nasz link i odwiedzić naszą stronę, czy raczej przejdzie na stronę konkurencji. Co może mieć również znaczenie dla pozycjonowania.

 

Zachęcamy do stosowania się do powyższych wskazówek, a nawet do eksperymentowania z formą i treścią opisów. Być może w Twojej branży sprawdzają się też inne rozwiązania?

 

Źródło: Search Engine Journal

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

IP i niekontrolowana migracja reklam Ikona 03:20 min 23.03.2011 Nie jest tajemnicą, że linki sponsorowane można kierować na wybrane kraje, województwa, miasta, dzielnice i ulice. Motywacja może być róźna: ograniczenia budżetowe, działalność jedynie lokalna czy świadomość różnic portfela potencjalnych klientów, np. z Polski A i B. Google te ograniczenie traktowało mimo wszystko z pewnym dystansem. Obecnie dystans ten, dzięki nowym metodom kierowania, można wykluczyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kary ręczne za podlinkowane widgety Ikona 01:30 min 12.09.2016 Chcąc uprzyjemnić użytkownikom pobyt na naszej stronie, często korzystamy z różnych interaktywnych dodatków, np. z widgetów, które pokazują między innymi wykresy lub licznik odwiedzin. Choć są przydatne, mogą stanowić zagrożenie dla pozycjonowania naszej strony ze względu na linki, które są do nich dodawane, a za które Google może nałożyć karę ręczną. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:40 min 10.03.2008 Każdy użytkownik Internetu ma z nimi do czynienia. Jednak nie każdy zwraca uwagę na to, że niektóre z wyników wyszukiwania Google to tzw. linki sponsorowane. Można je znaleźć na samej górze nad wynikami naturalnymi bądź też po prawej stronie. O co dokładnie chodzi z tą formą reklamy w sieci? Jak zbudować link sponsorowany? Chętnie podzielimy się z Wami swoją wiedzą. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700