Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:30 min Ikona 29.09.2015

6 cech dobrego meta description

 

Każdy meta description, czyli opis strony, który będzie się wyświetlał w wynikach wyszukiwania Google, powinien uwzględniać 2 elementy: wymagania wyszukiwarki internetowej oraz potrzeby internauty. Jeśli w pozycjonowaniu uda nam się połączyć te 2 aspekty w jednym opisie, a dodatkowo wykorzystamy proste sztuczki marketingowe, szansa na „klik”, czyli wizytę internauty na naszej stronie, znacznie wzrośnie.

 

Dlatego też przedstawiamy kilka prostych porad, ogólnych wyznaczników, jak powinno się tworzyć opisy stron, aby jak najpełniej wykorzystać ich potencjał.

 

1. Długość

Około 140 – 160 znaków.

W zależności od zapytania i strony Google lubi jednak trochę poeksperymentować. Czasami wyświetli trochę więcej znaków, czasami mniej. Natomiast 140 do 160 znaków to względnie bezpieczny przedział, który powinien zawsze wyświetlać się w całości w wynikach wyszukiwania.


2. Styl

Bezpośredni zwrot do użytkownika.

Również w pozycjonowaniu celem tworzenia description powinno być zachęcenie użytkownika do kliknięcia. Wykorzystanie utartych zwrotów wskazujących na „wysoką jakość” i „profesjonalizm” firmy z pewnością się nie sprawdzi.


3. CTA

Call-to-action – wezwanie do działania.

Powiedz użytkownikowi, co może zrobić. Zachęć go do kliknięcia, przeczytania artykułu, skorzystania z promocji, a może nawet zakupu lub skorzystania z usług.

 

4. Tematyczność

Krótko poinformuj użytkownika co oferujesz.
Skup się na informacjach zawartych na danej podstronie i jasno poinformuj internautę, czym zajmuje się Twoja firma.

 

5. Fraza kluczowa

Jedno naturalne wystąpienie.

Upychanie na siłę fraz kluczowych w formie nieodmienionej może wręcz przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Należy wybrać 1-2 najważniejsze frazy, na które promujemy daną podstronę i umieścić je w opisie.

 

6. Unikalność

Opis nie może być duplikatem.
Dodanie takiego samego opisu do całej grupy produktów lub podstron mija się z celem. Każdy z nich powinien być unikalny i opisywać zawartość tej podstrony, do której jest przypisany.

 

Opcjonalnie: dane techniczne

Np. dla aparatów fotograficznych, sprzętu audio etc.

W przypadku produktów tego rodzaju opis może zawierać np. producenta, cenę, rozdzielczość, funkcje itp. Osoby poszukujące sprzęt tego rodzaju już na wstępie otrzymają jasną informację o oferowanym produkcie i chętniej klikną w link, aby dowiedzieć się o nim więcej.

 

Przykłady

 

 Skorzystaj z darmowej analizy i zwiększ swoją widoczność online poprzez pozycjonowanie strony internetowej, reklamy AdWords, czy marketing efektywnościowy.

 

 

 

1. Długość: 155 znaków
2. Bezpośredni zwrot do użytkownika:„skorzystaj”, „zwiększ”
3. CTA: „skorzystaj z darmowej analizy”, „zwiększ swoją widoczność online”
4. Tematyczność: jasno wskazuje na działalność firmy – promocję stron w Internecie
5. Fraza kluczowa: „pozycjonowanie strony internetowej”, „reklamy AdWords”, „marketing efektywnościowy”
6. Unikalność: opis nie występuje nigdzie indziej w sieci

 

 Profesjonalna firma o wieloletnim doświadczeniu w branży, gwarantująca indywidualne, kompleksowe podejście do każdego zlecenia oraz wysoką jakość usług realizowanych dla dużych, małych i średnich przedsiębiorstw, a także Klientów indywidualnych.

 

1. Długość: 244 znaki – ryzyko obcięcia opisu w wynikach wyszukiwania
2. Bezpośredni zwrot do użytkownika: BRAK
3. CTA: BRAK
4. Tematyczność: BRAK– nie zawiera informacji o branży, rodzaju działalności etc.
5. Fraza kluczowa: BRAK
6. Unikalność: opis nie występuje nigdzie indziej w sieci

 

Podsumowanie

Opisy stron zbyt często traktowane są po macoszemu. A to przecież one często decydują o tym, czy użytkownik zdecyduje się kliknąć w nasz link i odwiedzić naszą stronę, czy raczej przejdzie na stronę konkurencji. Co może mieć również znaczenie dla pozycjonowania.

 

Zachęcamy do stosowania się do powyższych wskazówek, a nawet do eksperymentowania z formą i treścią opisów. Być może w Twojej branży sprawdzają się też inne rozwiązania?

 

Źródło: Search Engine Journal

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55