Ikona 03:30 min Ikona 29.09.2015

Każdy meta description, czyli opis strony, który będzie się wyświetlał w wynikach wyszukiwania Google, powinien uwzględniać 2 elementy: wymagania wyszukiwarki internetowej oraz potrzeby internauty. Jeśli w pozycjonowaniu uda nam się połączyć te 2 aspekty w jednym opisie, a dodatkowo wykorzystamy proste sztuczki marketingowe, szansa na „klik”, czyli wizytę internauty na naszej stronie, znacznie wzrośnie.

Dlatego też przedstawiamy kilka prostych porad, ogólnych wyznaczników, jak powinno się tworzyć opisy stron, aby jak najpełniej wykorzystać ich potencjał.

 

1. Długość description

Około 140 – 160 znaków.

W zależności od zapytania i strony Google lubi jednak trochę poeksperymentować. Czasami wyświetli trochę więcej znaków, czasami mniej. Natomiast 140 do 160 znaków to względnie bezpieczny przedział, który powinien zawsze wyświetlać się w całości w wynikach wyszukiwania.

 

2. Styl tagu

Bezpośredni zwrot do użytkownika.

Również w pozycjonowaniu celem tworzenia description powinno być zachęcenie użytkownika do kliknięcia. Wykorzystanie utartych zwrotów wskazujących na „wysoką jakość” i „profesjonalizm” firmy z pewnością się nie sprawdzi.

 

3. CTA

Call-to-action – wezwanie do działania.

Powiedz użytkownikowi, co może zrobić. Zachęć go do kliknięcia, przeczytania artykułu, skorzystania z promocji, a może nawet zakupu lub skorzystania z usług.

 

 

 

4. Tematyczność

Krótko poinformuj użytkownika co oferujesz. Skup się na informacjach zawartych na danej podstronie i jasno poinformuj internautę, czym zajmuje się Twoja firma.

 

5. Fraza kluczowa

Jedno naturalne wystąpienie.

Upychanie na siłę fraz kluczowych w formie nieodmienionej może wręcz przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Należy wybrać 1-2 najważniejsze frazy, na które promujemy daną podstronę i umieścić je w opisie.

 

6. Unikalność

Opis nie może być duplikatem. Dodanie takiego samego opisu do całej grupy produktów lub podstron mija się z celem. Każdy z nich powinien być unikalny i opisywać zawartość tej podstrony, do której jest przypisany.

 

Opcjonalnie: dane techniczne

Np. dla aparatów fotograficznych, sprzętu audio etc.

W przypadku produktów tego rodzaju opis może zawierać np. producenta, cenę, rozdzielczość, funkcje itp. Osoby poszukujące sprzęt tego rodzaju już na wstępie otrzymają jasną informację o oferowanym produkcie i chętniej klikną w link, aby dowiedzieć się o nim więcej.

 

 Skorzystaj z darmowej analizy i zwiększ swoją widoczność online poprzez pozycjonowanie strony internetowej, reklamy AdWords, czy marketing efektywnościowy.

 

1. Długość: 155 znaków 2. Bezpośredni zwrot do użytkownika:„skorzystaj”, „zwiększ” 3. CTA: „skorzystaj z darmowej analizy”, „zwiększ swoją widoczność online” 4. Tematyczność: jasno wskazuje na działalność firmy – promocję stron w Internecie 5. Fraza kluczowa: pozycjonowanie strony internetowej”, „reklamy AdWords”, „marketing efektywnościowy” 6. Unikalność: opis nie występuje nigdzie indziej w sieci

 

 Profesjonalna firma o wieloletnim doświadczeniu w branży, gwarantująca indywidualne, kompleksowe podejście do każdego zlecenia oraz wysoką jakość usług realizowanych dla dużych, małych i średnich przedsiębiorstw, a także Klientów indywidualnych.

 

1. Długość: 244 znaki – ryzyko obcięcia opisu w wynikach wyszukiwania 2. Bezpośredni zwrot do użytkownika: BRAK 3. CTA: BRAK 4. Tematyczność: BRAK– nie zawiera informacji o branży, rodzaju działalności etc. 5. Fraza kluczowa: BRAK 6. Unikalność: opis nie występuje nigdzie indziej w sieci

 

Podsumowanie

Opisy stron zbyt często traktowane są po macoszemu. A to przecież one często decydują o tym, czy użytkownik zdecyduje się kliknąć w nasz link i odwiedzić naszą stronę, czy raczej przejdzie na stronę konkurencji. Co może mieć również znaczenie dla pozycjonowania.

 

Zachęcamy do stosowania się do powyższych wskazówek, a nawet do eksperymentowania z formą i treścią opisów. Być może w Twojej branży sprawdzają się też inne rozwiązania?

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Fresh Crawl i Deep Crawl – czym są i dlaczego są ważne Ikona 05:50 min 11.08.2016 Jak wspomniałem w poprzedniej części cyklu o Googlebocie, robot sieciowy bywa nazywany również crawlerem (z ang. crawl – pełzać). Pomimo, iż pełzanie większości z nas kojarzy się z uległością, w tym wypadku to my musimy dostosowywać się do działań Googlebotów (pełzaczy), które na naszej stronie internetowej (prawdopodobnie) regularnie przeprowadzają fresh crawl i deep/main crawl. W tym artykule dowiecie się więcej o obu rodzajach „pełzania” wykonywanych przez roboty sieciowe. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Robots.txt – plik z instrukcjami dla robotów sieciowych Ikona 06:10 min 13.09.2016 W pierwszej części cyklu o Googlebocie wspominałem o pliku robots.txt, będącym swego rodzaju „przewodnikiem” dla robotów sieciowych w procesie indeksowania naszej witryny. Optymalizacja tego pliku wpływa również na efektywność wykonywanego przez boty deep/main crawla. W sieci można spotkać wiele faktów i mitów na temat pliku robots.txt. Poniżej postaram się w najprostszy możliwy sposób przybliżyć czym jest robots.txt, dlaczego odgrywa ważną rolę, a także jak go tworzyć i optymalizować. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Katalogowanie a wyniki pozycjonowania Ikona 01:50 min 02.04.2013 Katalogowanie ma znaczenie przy pozycjonowaniu - pod warunkiem spełnienia kryterium jakości i zadbania o własciwą liczbę linków przychodzących. 500 aktualizacji algorytmu (i ich liczba bedzie zapewne rosnąć), rosnące wymagania dotyczące jakości wyników - wszystko to każe zmieniać złe przyzwyczajenia odnośnie katalogów stron www. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700