Wyższy standard skuteczności
Oferta

Pozycjonowanie - oferta SEO

Pozycjonowanie stron internetowych (ang. search engine optimization) – to szereg działań marketingowych mających na celu uzyskanie możliwie najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarek internetowych (np. Google). Bardzo często pozycjonowanie nazywane jest również optymalizacją strony dla wyszukiwarek internetowych lub po prostu SEO.
Jeśli Twój klient czegoś szuka w Internecie, najpewniej używa do tego wyszukiwarki Google.
Skąd to wiadomo? Po prostu to narzędzie internauci wykorzystują najchętniej - udział Google w rynku wyszukiwarek w Polsce wynosi już 97% (1).
Walczyć o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania może każdy materiał, jaki tylko uda się odczytać i zaindeksować robotom sieciowym Google. Udział w tym niełatwym wyścigu mogą brać zarówno firmowe strony i sklepy internetowe, jak i blogi i portale o innym charakterze.
W zależności od tego, czy zależy nam na promocji ogólnopolskiej (lub nawet ogólnoświatowej!) czy też widoczności strony dla użytkowników z naszej okolicy, pozycjonowanie możemy podzielić na lokalne i globalne.
Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak działania prowadzące do uzyskania wysokich pozycji przede wszystkim dla użytkowników z naszego miasta lub regionu. Globalne to natomiast działania prowadzące do wyświetlenia promowanej witryny w całym kraju, niezależnie od regionu z którego wyszukuje użytkownik.
Lokalne SEO to dobre rozwiązanie w szczególności dla małych firm i przedsiębiorstw, które nie prowadzą działalności online, a swoje usługi wykonują wyłącznie w siedzibie firmy (np.: fryzjer, mechanik samochodowy, restauracja lub hotel). W przypadku firm prowadzących swoją działalność przez Internet (np. tworzenie stron www, księgowość online) oraz sklepów internetowych z możliwością sprzedaży wysyłkowej warto zainwestować w szerszą promocję – SEO w ogólnych (krajowych, globalnych) wynikach wyszukiwania.
Gdzie możesz pokazać swoją firmę w Google? Kliknij w poniższy obrazek i zobacz możliwości wyszukiwarki:

Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania Google?

Wyniki wyszukiwania Google najczęściej składają się z przynajmniej 2 typów wyników. Mowa o naturalnych wynikach wyszukiwania, nazywanych też organicznymi, oraz wynikach płatnych, należących do programu Google AdWords. Organiczne wyniki wyszukiwania to właśnie ta część, na którą bezpośredni wpływ ma pozycjonowanie serwisu.
Na widocznym zrzucie ekranu ten fragment wyników został zaznaczony kolorem zielonym. Zazwyczaj na pierwszej stronie prezentowanych jest dziesięć wyników naturalnych, jednak w zależności od zapytania użytkownika, liczba ta może się zmieniać.
Kolorem czerwonym oznaczyliśmy reklamy, za które Google pobiera opłaty. Mogą być wyświetlone zarówno u góry jak i u dołu strony. Najczęściej płatne reklamy prezentowane są w formie tekstowej, mogą jednak przedstawiać np. produkty ze sklepu internetowego wraz z ich zdjęciem i ceną.
Google bardzo stara się ułatwić życie użytkownikom i maksymalnie skrócić czas odnalezienia interesujących ich informacji. Właśnie dlatego wyniki wyszukiwania mogą być wspomagane dodatkowymi elementami, takimi jak na przykład tzw. lokalny 3-pak z wynikami z Map Google. Ten element zaznaczony został kolorem żółtym.
Dla właścicieli stron internetowych zarówno płatna reklama Google AdWords jak i obecność w lokalnych wynikach wyszukiwania może okazać się doskonałym wsparciem pozycjonowania. Warto przy tym pamiętać, że fakt uczestnictwa w programie Google AdWords nie ma bezpośredniego wpływu na efekty standardowego pozycjonowania w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Dlaczego skuteczne pozycjonowanie strony w Google jest takie ważne? Trudno nawet wyobrazić sobie, jak ogromną liczbę zapytań internauci wprowadzają do wyszukiwarki każdego dnia – a liczba ta stale rośnie! Wg bardzo przybliżonych wyliczeń w ciągu tylko jednego roku Google obsługiwał:
  • w 1999 roku – 1 miliard zapytań
  • w 2000 roku – 14 miliardów zapytań
  • 2001-2003 – ponad 55 miliardów zapytań
  • 2004-2008 – 73 miliardy zapytań
  • 2009 – ponad 365 miliardów zapytań
  • 2012-2015 – 1,2 biliona zapytań
  • 2016 – ponad 2 biliony zapytań
Jeszcze trudniej obliczyć jaki potencjał marketingowy stanowi to dla firm i ich stron www! Obecność w wynikach wyszukiwania tej najpopularniejszej wyszukiwarki pozwala na potencjalne wyświetlenie swojej „reklamy” nawet kilkaset razy w ciągu dnia – w zależności od tego jak często wyszukiwane są usługi podobne do oferowanych!
Według badań firmy Gemius z wyszukiwarki Google korzysta niemal 97% polskich internautów. Dorównanie w tej materii Google, które niezmiennie od lat zajmuje czołowe miejsce w rankingu wyszukiwarek, jest praktycznie niemożliwe.
Z pewnością każdy z Państwa niejednokrotnie szukał za pomocą Google informacji, usług lub produktów, albo porównywał oferty kilku obecnych na rynku firm. Być może również dzięki obecności danej firmy w Google dokonali Państwo zakupu przez Internet lub podpisali umowę z inną firmą.

W Google warto „być” – warto dać się znaleźć!

Korzyści płynące z pozycjonowania

  • Nieograniczona przestrzeń reklamowa
    Z Internetu korzystają dziś niemal wszyscy. Zarówno młodzi jak i starsi. Wszyscy przeglądamy strony internetowe korzystając z komputerów stacjonarnych lub laptopów, ale również tabletów, smartfonów czy nawet telewizorów. Zanim jednak trafimy na interesująca nas stronę, najprawdopodobniej poszukamy jej w Google! Dzięki widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania mamy szansę pojawić się zawsze wtedy, kiedy jesteśmy poszukiwani!
  • Odpowiedź na oczekiwania użytkownika
    Korzystając z wyszukiwarki Google to internauta decyduje czego szuka. Jeśli użytkownikowi szukającemu akurat „noclegu w Poznaniu” wyświetli się strona prowadzonego przez nas hotelu, trafimy z naszą ofertą do potencjalnego klienta – osoby faktycznie zainteresowanej noclegiem w naszym hotelu. Im lepiej wypozycjonujemy naszą witrynę, tym większe prawdopodobieństwo, że skorzysta ona właśnie z naszej oferty (a nie oferty konkurencji).
  • Widoczność zawsze tam gdzie trzeba
    A co jeśli użytkownik nieoczekiwanie zmuszony będzie poszukać np. restauracji? Najpewniej skorzysta ze swojego smartfona, aby za pomocą Google poszukać dobrego lokalu w swojej okolicy. W przeciwieństwie do reklam przestrzennych takich jak np. billboardy, w Google nasza strona może pokazać się dokładnie tam, gdzie jest potrzebna – na ekranie urządzenia naszego potencjalnego klienta!
  • Widoczność zawsze wtedy kiedy trzeba
    Tradycyjne reklamy mają jedną wadę – rzadko pojawiają się dokładnie w tym momencie, w którym odbiorca chce dokonać zakupu lub poszukuje rozwiązania swojego problemu. Z pozycjonowaniem jest inaczej! Przez dobrą optymalizację strony internetowej i wypromowanie jej na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania dajemy użytkownikowi odpowiedź na jego potrzeby właśnie wtedy, kiedy tego potrzebuje.
  • Długofalowe efekty
    Chociaż profesjonalne pozycjonowanie wymaga czasu aby uzyskać bardzo dobre wyniki, w zdecydowanej większości przypadków osiągnięte efekty są długotrwałe. Dzięki skutecznej promocji witryny uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania może przynosić korzyści przez bardzo długi czas. Raz zainwestowane środki procentują więc nie tylko obecnie, ale i w przyszłości.
  • Zwiększenie zaufania i świadomości marki
    Im częściej pojawiamy się w wynikach wyszukiwania, tym większe zaufanie możemy wzbudzać. Dla potencjalnego kontrahenta staniemy się firmą, którą „zna”. W końcu widział naszą stronę już wielokrotnie. Pozycjonowanie jest więc również świetnym sposobem na skuteczne budowaniu świadomości marki u odbiorców.
  • Niskie koszty dotarcia do klienta
    W porównaniu do kosztów, jakie trzeba przeznaczyć na każdy inny typ marketingu, reklama w wyszukiwarce internetowej generuje relatywnie niskie koszty dotarcia do klienta. Jednocześnie jest to reklama trafiająca do odbiorców już zainteresowanych naszą działalnością – w końcu sami wpisali w wyszukiwarkę hasło, po którym wyświetliła się im nasza strona.

Wpływ SEO na odwiedziny użytkowników

Głównym celem pozycjonowania każdej witryny internetowej jest zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwarek internetowych. Zwiększanie jej zasięgu w sieci powinno iść w parze również ze wzrostem ruchu na stronie, a więc większą liczbą potencjalnych klientów, którzy zobaczą naszą ofertę.
Bez wątpienia, im wyższą pozycję zajmiemy w Google, tym większe prawdopodobieństwo, że internauta odwiedzi właśnie naszą stronę. Według statystyk Advanced Web Ranking pierwsze miejsce w Google może zyskać aż 34% ruchu z Google (statystyki międzynarodowe na dzień 05.04.2017 roku). Warto zadbać o to, aby na pierwszym miejscu znalazła się właśnie nasza witryna!
Przykładowo, wg. Google AdWords Keyword Planner fraza „sklep zoologiczny” wyszukiwana jest około 33 100 razy miesięcznie (statystyki na dzień 05.04.2017 roku). Zajmując pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania możemy liczyć zatem na 34%, a więc na aż 11254 odwiedziny – i to tylko w skali miesiąca!

W jaki sposób Google ustala kolejność wyświetlanych stron?

Każda strona, która jest dostępna w Google, musiała zostać odwiedzona przez roboty sieciowe tej wyszukiwarki i zapisana w jej indeksie. Oznacza to, że Google dotarło do witryny, „przeczytało” jej zawartość i zapisało ją w swojej bazie.
Skąd jednak Google wie, która strona powinna być na pierwszym miejscu, która na dziesiątym, a która w ogóle nie powinna zostać zaprezentowana użytkownikowi?
Za taką ocenę stron i ustalanie kolejności witryny w wynikach wyszukiwania odpowiadają zaawansowane algorytmy stworzone przez Google. Ich zadaniem jest właśnie ocena witryny i podjęcie decyzji, na której pozycji powinna się ona pojawić.
Google deklaruje, że podczas ustalania rankingu stron pod uwagę branych jest ponad 200 wskaźników, które dodatkowo każdego roku przechodzą tysiące aktualizacji!
Przykładowe czynniki rankingowe wskazane przez Google w powyższym dokumencie to:
  • Aktualność treści na stronie;
  • Liczba innych stron, które zawierają linki do danej strony, i waga tych linków;
  • Słowa na stronie;
  • Synonimy wyszukiwanych słów kluczowych;
  • Poprawność pisowni;
  • Jakość treści na stronie;
  • URL i tytuł strony;
Tak częste zmiany i zaawansowany proces sprawiają, że wyniki wyszukiwania są coraz lepsze. Jednocześnie odpowiednie pozycjonowanie strony wymaga ciągłego trzymania ręki na pulsie i szerokiej znajomości wiedzy z tego zakresu.

Jak wygląda pozycjonowanie?

Na zakres pozycjonowania składają się działania, które w podstawowej wersji możemy podzielić na dwie główne grupy:
  • Prace on-page – to wszystkie działania techniczne podejmowane bezpośrednie na stronie internetowej, którą promujemy. W skład działań on-page wchodzą wszystkie zmiany niewidoczne dla przeciętnego internauty (czyli optymalizacja kodu źródłowego witryny), jak i działania mające na celu zmianę wyglądu strony, w tym przede wszystkim optymalizacja jej contentu.
  • Prace off-page – polegają na zwiększaniu popularności strony w Internecie. Duża popularność powinna wpłynąć na rosnącą liczbę wysokiej jakości linków prowadzących do pozycjonowanej domeny, co jest głównym celem prac off-page. Wartość linków przychodzących ma bardzo istotne znaczenie w procesie pozycjonowania witryny.
To jakie prace są realizowane w ramach SEO, zależy od specyfiki strony oraz umówionego zakresu współpracy.
Co do zasady, strategiczne aspekty SEO to:
  • Optymalizacja - dostosowanie strony zarówno do mechanizmów wyszukiwania, jak i preferencji internautów, w tym:
    • optymalizacja kodu - poprzez m.in. uporządkowanie struktury wewnętrznej serwisu, usunięcie istotnych błędów w kodzie;
    • optymalizacja treści strony pod kątem promowanych wyrażeń kluczowych;
  • Link Building - promowanie witryny na zewnętrznych serwisach poprzez linkowanie, np. z katalogów stron;
  • Content Marketing - tworzenie dodatkowych, unikalnych i merytorycznych materiałów o firmie, marce czy poszukiwanych przez użytkowników produktach, z uwzględnieniem zasad SEO Copywritingu.
Podobno „nieplanowanie to planowanie katastrofy”. Właśnie dlatego proces pozycjonowania rozpoczynamy od szeregu kompleksowych analiz. Na ich podstawie indywidualny opiekun pozycjonowania przygotowuje kilkumiesięczną strategię optymalizacji oraz linkowania witryny, która następnie jest starannie realizowana.
Ponieważ każda strona jest oceniana indywidualnie, nie ma jednej recepty na skuteczne pozycjonowanie. Podczas prowadzenia analiz uwzględniamy wiele czynników takich jak na przykład:
  • meta tagi,
  • struktura kodu HTML,
  • struktura strony i jej nawigacja,
  • nagłówki HTML i treści,
  • duplikaty treści,
  • dostępność strony dla robotów sieciowych,
  • linki wychodzące i przychodzące.
Co więcej, nasi specjaliści poddają analizie nie tylko przekazaną do pozycjonowania stronę www, ale również analizę aktualnych wyników wyszukiwania oraz stron konkurencji.
Pierwszy etap prac to optymalizacja najważniejszych czynników technicznych. Witryna zoptymalizowana zostanie w taki sposób, aby Google mógł poprawnie zaindeksować pełną strukturę witryny bez zbędnych duplikatów wewnętrznych oraz stron o niskiej wartości. Zadbamy również o skorelowanie witryny z najważniejszymi wyrażeniami kluczowymi.
W kolejnym etapie optymalizacji podlega zawartość strony i jej warstwa wizualna. Treść, jej ilość, jakość, tematyczność czy nasycenie wyrażeniami kluczowymi i słowami powiązanymi, można uznać za jeden z najważniejszych czynników rankingowych.
Oprócz działań typowo technicznych, przez cały okres naszej współpracy realizujemy również dodatkowe działania off-page, w tym przede wszystkim dostarczamy odnośniki wspomagające pozycjonowanie strony.
Pozycjonowanie stron internetowych to ogromne możliwości dla wszystkich firm, zarówno tych niewielkich, jak i największych korporacji. Dobrze zaplanowana i starannie przeprowadzona promocja w organicznych wynikach wyszukiwania może przynieść długofalowe efekty w postaci np. zwiększonego ruchu na stronie, czy większej rozpoznawalności marki. Warto zaufać w tej kwestii specjalistom SEO, którzy od lat wspierają tysiące firm w promocji działalności w Google.
W czasie trwania umowy do Państwa dyspozycji pozostaną indywidualni opiekunowie, którzy chętnie odpowiedzą na wszelkie nurtujące Państwa pytania. Tymczasem zapraszamy do zapoznania się z najczęściej zadawanymi pytaniami.

Czy wiesz, że...

  • „Obecnie algorytmy Google biorą pod uwagę ponad 200 niepowtarzalnych wskaźników (czy też „wskazówek”), dzięki którym można odgadnąć, czego tak naprawdę szukasz” (2)
  • 79% polskich użytkowników korzysta z Internetu codziennie lub prawie codziennie (4) - to miliony potencjalnych odbiorców
  • Witryny Grupy Google są najpopularniejsze wśród użytkowników - korzysta z nich ponad 95% internautów – czyli ponad 23 mln osób w Polsce (5)
  • Wg badań - reklamy w wyszukiwarce na każdą sprzedaż online generują 2,6 sprzedaży w sklepach tradycyjnych, a każdy zainwestowany w wyszukiwarkę funt generuje 2,32 funta przychodu (6)
  • Organiczne wyniki wyszukiwania generują 24% zakupów przez Internet (7)
  • 53% internautów kupiło produkt / usługę przez Internet w ciągu ostatnich 30 dni (8)
Czy warto zlecać pozycjonowanie zewnętrznej firmie?
Tak, szczególnie, jeśli w swojej firmie nie masz zespołu gotowego na pełnoetatową pracę na rzecz promocji strony.

Weź pod uwagę:

  1. SEO to nie jednorazowe działanie, lecz proces. Osiągnięcie wysokiej pozycji strony wymaga zaangażowania różnych specjalistów, czasu i systematyczności.
  2. SEO to dziedzina rozwijająca się w imponującym tempie. Google regularnie aktualizuje swoje algorytmy (nawet kilka tysięcy razy w ciągu roku (3)) - tak, by stawały sie coraz bardziej dokładne. Chodzi o to, by wyszukiwarka zwracała te wyniki, na jakich zależy internautom.
  3. Google w roku 2006 (na przykład) i Google dekadę później to inne środowiska. Wyszukiwarka zmieniła się wizualnie, więcej kryteriów jest branych pod uwagę przy ustalaniu rankingu stron. Pozycjonowanie wymaga dużej wiedzy i jeszcze większej elastyczności. Metody skuteczne wczoraj dziś po prostu mogą okazać się niewystarczające.
  4. Skuteczność pozycjonowania zależy zatem m. in. od:
    • nakładów – i w dużej mierze chodzi tu o czas
    • potencjału promowanej strony – w tym jej zawartości, historii etc.
    • kwalifikacji zespołu SEO – bo SEO to gra drużynowa.
  5. Dlaczego w Sunrise System?
Jeśli również Twoi Klienci używają wyszukiwarki …i chcesz dać się znaleźć - jesteśmy do Twojej dyspozycji! Zapytaj o szczegóły już dzisiaj.
Jeśli interesuje Cię również promocja w wynikach sponsorowanych (Google AdWords) lub połączenie SEO z Google Adwords – sprawdź kompleksowe możliwości reklamy w wyszukiwarkach.
Źródła statystyk:
4.IAB Polska, Raport strategiczny Internet 2015/2016, s. 12
5.IAB Polska, Raport strategiczny Internet 2015/2016, s. 16
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się