Wyższy standard skuteczności
Oferta

Pozycjonowanie - oferta SEO

Pozycjonowanie stron internetowych (ang. search engine optimization) – to szereg działań marketingowych mających na celu uzyskanie możliwie najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarek internetowych (np. Google). Bardzo często pozycjonowanie nazywane jest również optymalizacją strony dla wyszukiwarek internetowych lub po prostu SEO.
Pozycjonowanie
Jeśli Twój klient czegoś szuka w Internecie, najpewniej używa do tego wyszukiwarki Google.
Skąd to wiadomo? Po prostu to narzędzie internauci wykorzystują najchętniej - udział Google w rynku wyszukiwarek w Polsce wynosi już 97% (1).
Walczyć o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania może każdy materiał, jaki tylko uda się odczytać i zaindeksować robotom sieciowym Google. Udział w tym niełatwym wyścigu mogą brać zarówno firmowe serwisy i sklepy internetowe, jak i blogi i portale o innym charakterze.
W zależności od tego, czy zależy nam na promocji ogólnopolskiej (lub nawet ogólnoświatowej!) czy też widoczności strony dla użytkowników z naszej okolicy, pozycjonowanie możemy podzielić na lokalne i globalne.
Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak działania prowadzące do uzyskania wysokich pozycji przede wszystkim dla użytkowników z naszego miasta lub regionu. Globalne to natomiast działania prowadzące do wyświetlenia promowanej witryny w całym kraju, niezależnie od regionu z którego wyszukuje użytkownik.
Lokalne SEO to dobre rozwiązanie w szczególności dla małych firm i przedsiębiorstw, które nie prowadzą działalności online, a swoje usługi wykonują wyłącznie w siedzibie firmy (np.: fryzjer, mechanik samochodowy, restauracja lub hotel). W przypadku firm prowadzących swoją działalność przez Internet (np. tworzenie stron www, księgowość online) oraz sklepów internetowych z możliwością sprzedaży wysyłkowej warto zainwestować w szerszą promocję – SEO w ogólnych (krajowych, globalnych) wynikach wyszukiwania.
Gdzie możesz pokazać swoją firmę w Google? Kliknij w poniższy obrazek i zobacz możliwości wyszukiwarki:

Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania Google?

Wyniki wyszukiwania najczęściej składają się z przynajmniej 2 typów wyników. Mowa o naturalnych wynikach wyszukiwania, nazywanych też organicznymi, oraz wynikach płatnych, należących do programu Google Ads. Organiczne wyniki wyszukiwania to właśnie ta część, na którą bezpośredni wpływ ma pozycjonowanie strony w Google.
Na widocznym zrzucie ekranu ten fragment wyników został zaznaczony kolorem zielonym. Zazwyczaj na pierwszej stronie prezentowanych jest dziesięć wyników naturalnych, jednak w zależności od zapytania użytkownika, liczba ta może się zmieniać.
Kolorem czerwonym oznaczyliśmy reklamy, za które Google pobiera opłaty. Mogą być wyświetlone zarówno u góry jak i u dołu wyników naturalnych. Najczęściej płatne reklamy prezentowane są w formie tekstowej, mogą jednak przedstawiać np. produkty ze sklepu internetowego wraz z ich zdjęciem i ceną.
Google bardzo stara się ułatwić życie użytkownikom i maksymalnie skrócić czas odnalezienia interesujących ich informacji. Właśnie dlatego wyniki wyszukiwania mogą być wspomagane dodatkowymi elementami, takimi jak na przykład tzw. lokalny 3-pak z wynikami z Map Google. Ten element zaznaczony został kolorem żółtym.
Dla właścicieli stron internetowych zarówno płatna reklama Google Ads jak i obecność w lokalnych wynikach wyszukiwania może okazać się doskonałym wsparciem pozycjonowania. Warto przy tym pamiętać, że fakt uczestnictwa w programie Google Ads nie ma bezpośredniego wpływu na efekty standardowego pozycjonowania w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Dlaczego warto pozycjonować stronę?

Dlaczego skuteczne pozycjonowanie strony w Google jest takie ważne? Trudno nawet wyobrazić sobie, jak ogromną liczbę zapytań internauci wprowadzają do wyszukiwarki każdego dnia – a liczba ta stale rośnie! Wg bardzo przybliżonych wyliczeń w ciągu tylko jednego roku wyszukiwarka obsłużyła:
  • 1999 – 1 miliard zapytań
  • 2000 – 14 miliardów zapytań
  • 2001-2003 – ponad 55 miliardów zapytań
  • 2004-2008 – 73 miliardy zapytań
  • 2009 – ponad 365 miliardów zapytań
  • 2012-2015 – 1,2 biliona zapytań
  • 2016 – ponad 2 biliony zapytań
Jeszcze trudniej obliczyć jaki potencjał marketingowy stanowi to dla firm i ich stron www! Obecność w wynikach wyszukiwania tej najpopularniejszej wyszukiwarki pozwala na potencjalne wyświetlenie swojej „reklamy” nawet kilkaset razy w ciągu dnia – w zależności od tego jak często wyszukiwane są usługi podobne do oferowanych!
Według badań firmy Gemius z wyszukiwarki Google korzysta niemal 97% polskich internautów. Dorównanie w tej materii Google, które niezmiennie od lat zajmuje czołowe miejsce w rankingu wyszukiwarek, jest praktycznie niemożliwe.
Z pewnością każdy z Państwa niejednokrotnie szukał za pomocą tej wyszukiwarki informacji, usług lub produktów, albo porównywał oferty kilku obecnych na rynku firm. Być może również dzięki obecności danej firmy w wynikach wyszukiwania dokonali Państwo zakupu przez Internet lub podpisali umowę z inną firmą.

W Google warto „być” – warto dać się znaleźć!

Korzyści płynące z pozycjonowania domeny w Google

  • Nieograniczona przestrzeń reklamowa
    Z Internetu korzystają dziś niemal wszyscy. Zarówno młodzi jak i starsi. Wszyscy przeglądamy strony internetowe korzystając z komputerów stacjonarnych lub laptopów, ale również tabletów, smartfonów czy nawet telewizorów. Zanim jednak trafimy na interesująca nas witrynę, najprawdopodobniej poszukamy jej w Google! Dzięki widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania mamy szansę pojawić się zawsze wtedy, kiedy jesteśmy poszukiwani!
  • Odpowiedź na oczekiwania użytkownika
    Korzystając z wyszukiwarki to internauta decyduje czego szuka. Jeśli użytkownikowi szukającemu akurat „noclegu w Poznaniu” wyświetli się strona prowadzonego przez nas hotelu, trafimy z naszą ofertą do potencjalnego klienta – osoby faktycznie zainteresowanej noclegiem w naszym hotelu. Im lepiej wypozycjonujemy naszą witrynę, tym większe prawdopodobieństwo, że skorzysta ona właśnie z naszej oferty (a nie oferty konkurencji).
  • Widoczność zawsze tam gdzie trzeba
    A co jeśli użytkownik nieoczekiwanie zmuszony będzie poszukać np. restauracji? Najpewniej skorzysta ze swojego smartfona, aby za pomocą wyszukiwarki poszukać dobrego lokalu w swojej okolicy. W przeciwieństwie do reklam przestrzennych takich jak np. billboardy, w Google nasza strona może pokazać się dokładnie tam, gdzie jest potrzebna – na ekranie urządzenia naszego potencjalnego klienta!
  • Widoczność zawsze wtedy kiedy trzeba
    Tradycyjne reklamy mają jedną wadę – rzadko pojawiają się dokładnie w tym momencie, w którym odbiorca chce dokonać zakupu lub poszukuje rozwiązania swojego problemu. Z pozycjonowaniem jest inaczej! Przez dobrą optymalizację strony internetowej i wypromowanie jej na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania dajemy użytkownikowi odpowiedź na jego potrzeby właśnie wtedy, kiedy tego potrzebuje.
  • Długofalowe efekty
    Chociaż profesjonalne pozycjonowanie stron w Google wymaga czasu aby uzyskać bardzo dobre wyniki, w zdecydowanej większości przypadków osiągnięte efekty są długotrwałe. Dzięki skutecznej promocji witryny uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania może przynosić korzyści przez bardzo długi czas. Raz zainwestowane środki procentują więc nie tylko obecnie, ale i w przyszłości.
  • Zwiększenie zaufania i świadomości marki
    Im częściej pojawiamy się w wynikach wyszukiwania, tym większe zaufanie możemy wzbudzać. Dla potencjalnego kontrahenta staniemy się firmą, którą „zna”. W końcu widział naszą stronę już wielokrotnie. Pozycjonowanie strony w Google jest więc również świetnym sposobem na skuteczne budowaniu świadomości marki u odbiorców.
  • Niskie koszty dotarcia do klienta
    W porównaniu do kosztów, jakie trzeba przeznaczyć na każdy inny typ marketingu, reklama w wyszukiwarce internetowej Google poprzez pozycjonowanie czy linki sponsorowane generuje relatywnie niskie koszty dotarcia do klienta. Jednocześnie jest to reklama trafiająca do odbiorców już zainteresowanych naszą działalnością – w końcu sami wpisali w wyszukiwarkę hasło, po którym wyświetliła się im nasza strona.

Wpływ SEO na odwiedziny użytkowników

Głównym celem pozycjonowania każdej witryny internetowej jest zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwarek internetowych. Zwiększanie jej zasięgu w sieci powinno iść w parze również ze wzrostem ruchu na stronie, a więc większą liczbą potencjalnych klientów, którzy zobaczą naszą ofertę.
Bez wątpienia, im wyższą pozycję zajmiemy w Google, tym większe prawdopodobieństwo, że internauta odwiedzi właśnie nasz serwis. Według statystyk Advanced Web Ranking pierwsze miejsce w Google może zyskać aż 34% ruchu z tej wyszukiwarki (statystyki międzynarodowe na dzień 05.04.2017 roku). Warto zadbać o to, aby na pierwszym miejscu znalazła się właśnie nasza witryna!
Przykładowo, wg Keyword Plannera fraza „sklep zoologiczny” wyszukiwana jest około 33 100 razy miesięcznie (statystyki na dzień 05.04.2017 roku). Zajmując pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania możemy liczyć zatem na 34%, a więc na aż 11254 odwiedziny – i to tylko w skali miesiąca!

W jaki sposób Google ustala kolejność wyświetlanych stron?

Każda strona, która jest dostępna w Google, musiała zostać odwiedzona przez roboty sieciowe tej wyszukiwarki i zapisana w jej indeksie. Oznacza to, że wyszukiwarka dotarła do witryny, „przeczytała” jej zawartość i zapisała ją w swojej bazie.
Skąd jednak Google wie, która witryna powinna być na pierwszym miejscu, która na dziesiątym, a która w ogóle nie powinna zostać zaprezentowana użytkownikowi?
Za taką ocenę stron i ustalanie kolejności witryny w wynikach wyszukiwania odpowiadają zaawansowane algorytmy stworzone przez Google. Ich zadaniem jest właśnie ocena witryny i podjęcie decyzji, na której pozycji powinna się ona pojawić.
Google deklaruje, że podczas ustalania rankingu stron pod uwagę brane są setki różnych wskaźników, które dodatkowo każdego roku przechodzą tysiące aktualizacji!
Przykładowe czynniki rankingowe wskazane w powyższym dokumencie dotyczą przede wszystkim budowy i zawartości strony, a w tym:
  • Aktualności treści;
  • Liczby innych witryn, które zawierają linki do danego serwisu, i waga tych linków;
  • Słów w obrębie witryny;
  • Synonimów wyszukiwanych słów kluczowych;
  • Poprawności pisowni;
  • Jakości treści;
  • URLa i tytułu strony;
Tak częste zmiany i zaawansowany proces sprawiają, że wyniki wyszukiwania są coraz lepsze. Jednocześnie odpowiednie pozycjonowanie strony w Google wymaga ciągłego trzymania ręki na pulsie i szerokiej znajomości wiedzy z tego zakresu.

Jak wygląda pozycjonowanie stron w Google?

Na zakres pozycjonowania składają się działania, które w podstawowej wersji możemy podzielić na dwie główne grupy:
  • Prace on-page – to wszystkie działania techniczne podejmowane bezpośrednio na stronie internetowej, którą promujemy. W skład działań on-page wchodzą wszystkie zmiany niewidoczne dla przeciętnego internauty (czyli optymalizacja kodu źródłowego witryny), jak i działania mające na celu zmianę wyglądu serwisu, w tym przede wszystkim optymalizacja jego contentu.
  • Prace off-page – polegają na zwiększaniu popularności strony w Internecie. Duża popularność powinna wpłynąć na rosnącą liczbę wysokiej jakości linków prowadzących do pozycjonowanej domeny, co jest głównym celem prac off-page. Wartość linków przychodzących ma bardzo istotne znaczenie w pozycjonowaniu strony w Google.
To jakie prace są realizowane w ramach SEO, zależy od specyfiki witryny oraz umówionego zakresu współpracy.
Co do zasady, strategiczne aspekty SEO to:
  • Optymalizacja - dostosowanie witryny zarówno do mechanizmów wyszukiwania, jak i preferencji internautów, w tym:
    • optymalizacja kodu - poprzez m.in. uporządkowanie struktury wewnętrznej serwisu, usunięcie istotnych błędów w kodzie;
    • optymalizacja treści pod kątem promowanych wyrażeń kluczowych;
  • Link Building - promowanie witryny na zewnętrznych serwisach poprzez linkowanie, np. z katalogów stron;
  • Content Marketing - tworzenie dodatkowych, unikalnych i merytorycznych materiałów o firmie, marce czy poszukiwanych przez użytkowników produktach, z uwzględnieniem zasad SEO Copywritingu.
Podobno „nieplanowanie to planowanie katastrofy”. Właśnie dlatego proces pozycjonowania strony w Google rozpoczynamy od szeregu kompleksowych analiz. Na ich podstawie indywidualny opiekun pozycjonowania przygotowuje kilkumiesięczną strategię optymalizacji oraz linkowania witryny, która następnie jest starannie realizowana.
Ponieważ każda witryna jest oceniana indywidualnie, nie ma jednej recepty na skuteczne pozycjonowanie. Podczas prowadzenia analiz uwzględniamy wiele czynników takich jak na przykład:
  • meta tagi,
  • struktura kodu HTML,
  • struktura i jej nawigacja,
  • nagłówki HTML i treści,
  • duplikaty treści,
  • dostępność strony dla robotów sieciowych,
  • linki wychodzące i przychodzące.
Co więcej, nasi specjaliści poddają analizie nie tylko przekazaną do pozycjonowania stronę www, ale również analizę aktualnych wyników wyszukiwania oraz serwisów konkurencji.
Pierwszy etap pozycjonowania to optymalizacja najważniejszych czynników technicznych. Witryna zoptymalizowana zostanie w taki sposób, aby roboty mogły poprawnie zaindeksować pełną strukturę serwisu bez zbędnych duplikatów wewnętrznych oraz stron o niskiej wartości. Zadbamy również o skorelowanie witryny z najważniejszymi wyrażeniami kluczowymi.
W kolejnym etapie optymalizacji podlega zawartość strony i jej warstwa wizualna. Treść, jej ilość, jakość, tematyczność czy nasycenie wyrażeniami kluczowymi i słowami powiązanymi, można uznać za jeden z najważniejszych czynników rankingowych.
Oprócz działań typowo technicznych, przez cały okres naszej współpracy realizujemy również dodatkowe działania off-page, w tym przede wszystkim dostarczamy odnośniki wspomagające pozycjonowanie strony w Google.
Pozycjonowanie stron internetowych to ogromne możliwości dla wszystkich firm, zarówno tych niewielkich, jak i największych korporacji. Dobrze zaplanowana i starannie przeprowadzona promocja w organicznych wynikach wyszukiwania może przynieść długofalowe efekty w postaci np. zwiększonego ruchu na stronie czy większej rozpoznawalności marki. Warto zaufać w tej kwestii specjalistom SEO, którzy od lat wspierają tysiące firm w promocji działalności w wyszukiwarce.
W czasie trwania umowy do Państwa dyspozycji pozostaną indywidualni opiekunowie, którzy chętnie odpowiedzą na wszelkie nurtujące Państwa pytania. Tymczasem zapraszamy do zapoznania się z najczęściej zadawanymi pytaniami.

Efekty pozycjonowania

Opisywane poniżej case study utwierdza tylko w przekonaniu, że nowa strona internetowa nie musi być z góry skazana na niepowodzenie w SEO. Dzięki naszej innowacyjnej usłudze SEO Cloud masz możliwość podjęcia wielowymiarowego pozycjonowania, które zapewnia regularne analizy i systematyczne optymalizacje strony internetowej. Nasze niekonwencjonalne rozwiązanie stworzone jest do uzyskiwania długotrwałych efektów, co można zobaczyć na poniższym przykładzie.

Cel i założenia

Klient postanowił stworzyć i uruchomić nową wersję serwisu internetowego w połowie 2017 roku. Od momentu zmiany witryny klient powierzył ją nam. Niewątpliwie zaletą usługi SEO Cloud, którą wybrał, jest brak ograniczeń w przypadku promowanych wyrażeń. Głównym celem naszej współpracy było zwiększenie widoczności całej oferty klienta. Podjęte przez nas działania miały zwiększyć liczbę wyświetleń serwisu o co najmniej 100% w stosunku do wyników poprzedniej wersji witryny, co przełożyłoby się bezpośrednio na zwiększenie liczby leadów.

Podjęte działania

Pierwszym etapem było przeprowadzenie kompleksowego audytu SEO, który umożliwił nam podjęcie planowej optymalizacji serwisu wraz z systematyczną rozbudową contentu serwisu (dzięki pracy zespołu Copywriterów). Kolejnym etapem były tzw. działania off-page (poza stroną) mające na celu analizę profilu linkowego i systematyczną publikację wartościowych wpisów, które wpływają na skuteczne pozycjonowanie strony w Google.
Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, m.in. przez ciągle zmieniające się algorytmy Google. Dlatego do dnia dzisiejszego systematycznie analizujemy stronę i podejmujemy na niej regularne działania SEO.

Osiągnięte efekty

Systematyczne prace optymalizacyjne wraz z działaniami off-page spowodowały, że już po kilku miesiącach współpracy uzyskaliśmy trzykrotnie wyższą widoczność na ponad tysiąc fraz. Dodatkowym efektem był również spektakularny wzrost odwiedzin serwisu przez użytkowników i wzrost zapytań o ofertę klienta. Z kolei dzięki optymalizacji wersji mobilnej serwisu uzyskaliśmy również ponadtrzykrotny wzrost odwiedzin z urządzeń mobilnych.
Na poniższym zrzucie ekranu prezentujemy efekty naszej współpracy miesiąc po miesiącu, od jej samego początku. Już 6 miesięcy wystarczyło, aby uzyskać satysfakcjonujące wyniki dla klienta, a w kolejnych miesiącach jeszcze bardziej je poprawialiśmy.
Przez niecały rok współpracy doszliśmy do niemal 300 tys. wyświetleń serwisu w wyszukiwarce Google, przy łącznej liczbie 19,2 tys. kliknięć.
Pozycjonowanie
Powyższy wykres przedstawia wzrost liczby kliknięć i wyświetleń w organicznych wynikach wyszukiwania – porównanie wyników z lipca 2017 r. z efektami pozycjonowania w maju 2018 r.
Zastosowana przez nas strategia przerosła oczekiwania naszego Klienta: wypracowaliśmy aż 657% więcej kliknięć w porównaniu do danych z początków współpracy!

Czy wiesz, że...

  • „Obecnie algorytmy Google biorą pod uwagę ponad 200 niepowtarzalnych wskaźników (czy też „wskazówek”), dzięki którym można odgadnąć, czego tak naprawdę szukasz” (2)
  • 79% polskich użytkowników korzysta z Internetu codziennie lub prawie codziennie (4) - to miliony potencjalnych odbiorców
  • Witryny Grupy Google są najpopularniejsze wśród użytkowników - korzysta z nich ponad 95% internautów – czyli ponad 23 mln osób w Polsce (5)
  • Wg badań - reklamy w wyszukiwarce na każdą sprzedaż online generują 2,6 sprzedaży w sklepach tradycyjnych, a każdy zainwestowany w wyszukiwarkę funt generuje 2,32 funta przychodu (6)
  • Organiczne wyniki wyszukiwania generują 24% zakupów przez Internet (7)
  • 53% internautów kupiło produkt / usługę przez Internet w ciągu ostatnich 30 dni (8)

Najczęściej zadawane pytania

O co najczęściej pytają nasi nowi Klienci na pozycjonowanie? Zebraliśmy kwestie najczęściej poruszane przy podpisywaniu umowy. Jeżeli Ty masz inne pytania – jesteśmy do Twojej dyspozycji!

  • Jak wygląda współpraca z firmą SEO?

    Zapewniamy jasne zasady i pomoc całego zespołu SEO.

    Nic nie dzieje się bez Twojej wiedzy. Za każdym razem, kiedy planujemy wprowadzić zmiany widoczne na stronie, przesyłamy propozycję do Twojej akceptacji. Jesteś na bieżąco informowany o postępach prac, a w razie wątpliwości możesz skontaktować się z nami bezpośrednio.
    Nad pozycjonowaniem Twojej strony czuwają zawsze minimum 3 osoby:
    - Opiekun SEO zajmuje się kwestiami technicznymi i nadzoruje prawidłowość całego procesu pozycjonowania;
    - SEO Copywriter tworzy i redaguje treści, a także optymalizuje wpis firmy w Mapach Google;
    - indywidualny opiekun z Pionu Obsługi Klienta jest do Twojej dyspozycji we wszelkich kwestiach formalnych, np. związanych z warunkami współpracy.
    Jednocześnie ograniczamy liczbę kontaktów do absolutnego minimum, abyś mógł skupić się na prowadzeniu swojej firmy.

  • Jakie są warunki współpracy w zakresie pozycjonowania strony?

    Stawiamy na elastyczność.

    Każdy biznes i każda branża jest inna. Dlatego indywidualnie podchodzimy do Twoich potrzeb. Nie mamy więc jednego sztywnego szablonu współpracy – wszystko zależy od specyfiki Twojej firmy, Twoich oczekiwań a także możliwości. Najlepszy dowód? Niezwykle zróżnicowane portfolio naszych Klientów! Do wyboru kilka modeli rozliczeń, wszystkie w oparciu o krótką i przejrzystą umowę.

    Zadzwoń lub napisz, aby rozpocząć negocjacje.

  • Co jest potrzebne do rozpoczęcia pozycjonowania?

    Działająca strona internetowa.

    Idealnie, jeśli zawiera już wiele użytecznych informacji o firmie oraz fachowych materiałów branżowych. Jeśli nie, należy przyjąć, że trzeba będzie w nią włożyć jeszcze trochę pracy, by SEO przyniosło odpowiedni efekt.

    Nie jesteś pewien, czy Twoja strona nadaje się do pozycjonowania? Zgłoś się do nas! Przeanalizujemy ją, wskażemy silne i słabe strony oraz kluczowe obszary, wymagające korekty i/lub rozbudowy. Nasi specjaliści ds. pozycjonowania i SEO Copywriterzy są do Twojej dyspozycji, by przygotować wytyczne lub – samodzielnie wykonać wymagane zmiany.

  • SEO a zmiana strony - czy czekać z pozycjonowaniem aż zrobimy nową?

    Absolutnie nie! Zmiana strony to idealny moment na podjęcie działań SEO.

    W trakcie tworzenia nowej strony, wspólnie ze specjalistą SEO możesz przygotować witrynę przyjazną dla użytkowników oraz wyszukiwarki. Tym samym stworzony zostanie solidny fundament pod dalsze działania pozycjonerskie.
    Co więcej, dotychczas wypracowane efekty SEO można przenieść na nową wersję strony. Dlatego im szybciej zaczniemy współpracę, tym lepiej!

  • Od czego zależy cena pozycjonowania?

    Od skali trudności zleconego projektu SEO – czyli od ilości pracy niezbędnej do wypracowania efektów.

    Wpływ na to mają, między innymi:
    - konkurencyjność fraz – im większa konkurencja, tym osiągnięcie pozycji w top 10 naturalnych wyników wyszukiwania wymaga więcej nakładów i czasu,
    - architektura promowanej strony internetowej – czy jest przyjazna pozycjonowaniu, jak dużo czasu zajmuje wprowadzanie zmian, jaką ma historię
    - konieczność przeprowadzenia dodatkowych działań – np. rozbudowa treści witryny.

    Naturalnie, zawsze masz pełną kontrolę nad kosztami. Przed podpisaniem umowy informujemy, jakie są możliwości i wspólnie dobieramy optymalny model współpracy oraz jednoznacznie określamy budżet.

  • Czy pozycjonowanie wymaga wprowadzania zmian w wyglądzie strony?

    Niekiedy tak.
    Często są to jednak zmiany kosmetyczne.

    Najczęściej jest to związane z koniecznością umieszczenia wzbogaconych o słowa kluczowe tekstów lub całkowicie nowych treści.
    Czasami tworzymy również nowe podstrony lub sugerujemy zmiany w menu, aby użytkownicy i roboty Google mogli łatwiej dotrzeć do najważniejszych podstron serwisu.
    Żadna zmiana nie zostanie jednak wprowadzona bez Twojej wiedzy. Jeśli to możliwe, zawsze staramy się zaproponować alternatywne rozwiązania tak, aby pogodzić Twoją wizję wyglądu strony z wymogami SEO.

  • Kiedy mogę spodziewać się efektów pozycjonowania?

    Wiemy, że nie lubisz tej odpowiedzi, ale – to zależy. Czasy błyskawicznych efektów pozycjonowania minęły bezpowrotnie.

    Nie podajemy nigdy konkretnej daty – jej określenie nie jest możliwe. Liczba stron w Internecie nieustannie rośnie, co sprawia, że aby roboty sieciowe zaindeksowały optymalizację na danej stronie, musi minąć pewien czas.
    SEO to proces, a wynik może pojawić się równie dobrze po kilku tygodniach, jak i nawet kilku miesiącach. Próba przyspieszenia np. poprzez wykorzystanie technik niezalecanych przez Google może skończyć się dla strony obniżeniem rankingu, a nawet całkowitym usunięciem z indeksu wyszukiwarki. Pójście na skróty nie jest więc dobrym pomysłem.

  • Czy Sunrise System daje gwarancję osiągnięcia efektów?

    „Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w rankingu Google.”

    Powyższy cytat pochodzi z Pomocy Google*.
    Nie gwarantujemy więc wyników, szczególnie, że efekty SEO zależą od wielu różnorodnych, w tym od nas niezależnych czynników:
    - zmieniających się algorytmów Google,
    - historii Twojej witryny,
    - architektury strony,
    - stopnia rozbudowania witryny,
    - działań konkurencji
    - i wielu innych.

    *https://support.google.com/webmasters/answer/35291?hl=pl

  • Czy pozycjonowanie można zrobić jednorazowo?

    Nie, pozycjonowanie to proces, nastawiony na długofalowe efekty.

    Czy wiedziałeś, że w ciągu roku Google wprowadza nawet kilka tysięcy zmian i poprawek w swoich algorytmach? Dlatego obecnie SEO to cykl – optymalizacji, linkowania, analiz, kontroli, poprawek, kolejnej weryfikacji … etc.

    Co więcej, Google wybiera do top 10 te strony, które w jego ocenie najlepiej odpowiadają na oczekiwania użytkownika. A przecież konkurencja nie śpi! Niezbędna jest więc ciągła rozbudowa i aktualizacja oferty, zawartości strony, aby wyróżnić ją spośród konkurencji.

  • Czy pozycjonujecie w wyszukiwarkach zagranicznych?

    Tak – we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki Google.

    Z sukcesami pozycjonowaliśmy już strony między innymi w niemieckojęzycznych, rosyjskojęzycznych, anglojęzycznych i innych wersjach Google. Część z nich wymaga większego nakładu pracy, natomiast możliwe jest pozycjonowanie we właściwie dowolnym języku.

    Podstawą jest jednak strona internetowa stworzona w tym języku, w którym chcesz ją promować.

  • Ile słów kluczowych można pozycjonować?

    Bez ograniczeń!
    Nasze doświadczenie pokazuje, że aby SEO przełożyło się na widoczne efekty biznesowe, niezbędne jest przynajmniej 5 fraz kluczowych. Natomiast górny limit nie istnieje! Można promować stronę nawet na kilkadziesiąt czy kilkaset fraz kluczowych. Naturalnie w takim modelu nie da się osiągnąć efektu dla wszystkich fraz jednocześnie, a pozycjonowanie wymaga znacznie większego zaangażowania czasowego.

  • Czy wyrażenia można zmieniać w trakcie współpracy?

    Tak, przy zachowaniu równowagi współpracy.
    Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie danej frazy kluczowej to wiele godzin pracy Pozycjonera, SEO Copywritera, a także Twojego doradcy biznesowego z Działu Obsługi Klienta. Wspólnie z Tobą dobieramy wyrażenia na etapie negocjowania umowy.

    Oczywiście, dynamicznie zmieniająca się sytuacja na rynku wymusza elastyczność. Dlatego przygotowaliśmy modele współpracy, w których umożliwiamy wymianę nawet 20% fraz co pół roku współpracy.
    Zawsze jesteśmy też otwarci na Twoje sugestie: jeśli sytuacja tego wymaga, przygotujemy propozycję optymalnych zmian w umowie.

  • Jak weryfikować efekty pozycjonowania?

    Analizując pozycje i statystyki strony.

    Co miesiąc wysyłamy raport lub otrzymujesz dostęp do Panelu Klienta z podsumowaniem wypracowanych pozycji. Dzięki temu możesz na bieżąco śledzić postępy naszych działań.

    Pochodną pozycji strony w top 10 może być również zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Warto więc analizować statystyki dostępne między innymi w Google Search Console, czy bardziej zaawansowanym Google Analytics.

  • Jakie raporty otrzymam w ramach usługi?

    W zależności od wybranego modelu współpracy przygotowujemy staranne raporty z wykonanych prac i / lub osiągniętych efektów .

    Dbamy o to, abyś miał aktualną informację o zakresie prowadzonych prac na stronie i poza nią, planowanych działaniach i osiągniętych efektach. Zawsze masz też możliwość zgłaszania swoich uwag i zadawania pytań na temat naszych działań. Właśnie dlatego nad Twoją stroną pracuje cały zespół fachowców.

    Raporty ilościowe to jednak nie wszystko! Często wysyłamy również dodatkowe materiały, które wyjaśniają jak działa pozycjonowanie i jak je wspomóc, aby osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty.

Czy warto zlecać pozycjonowanie zewnętrznej firmie?
Tak, szczególnie, jeśli w swojej firmie nie masz zespołu gotowego na pełnoetatową pracę na rzecz promocji witryny.

Weź pod uwagę:

  1. SEO to nie jednorazowe działanie, lecz proces. Osiągnięcie wysokiej pozycji strony wymaga zaangażowania różnych specjalistów, czasu i systematyczności.
  2. SEO to dziedzina rozwijająca się w imponującym tempie. Google regularnie aktualizuje swoje algorytmy (nawet kilka tysięcy razy w ciągu roku (3)) - tak, by stawały się coraz bardziej dokładne. Chodzi o to, by wyszukiwarka zwracała te wyniki, na jakich zależy internautom.
  3. Google w roku 2006 (na przykład) a dekadę później to inne środowiska. Wyszukiwarka zmieniła się wizualnie, więcej kryteriów jest branych pod uwagę przy ustalaniu rankingu witryn. Pozycjonowanie stron w Google wymaga dużej wiedzy i jeszcze większej elastyczności. Metody skuteczne wczoraj dziś po prostu mogą okazać się niewystarczające.
  4. Skuteczność pozycjonowania stron w Google zależy zatem m. in. od:
    • nakładów – i w dużej mierze chodzi tu o czas
    • potencjału promowanej strony – w tym jej zawartości, historii etc.
    • kwalifikacji zespołu SEO – bo SEO to gra drużynowa.
  5. Dlaczego w Sunrise System?
Jeśli również Twoi Klienci używają wyszukiwarki …i chcesz dać się znaleźć - jesteśmy do Twojej dyspozycji! Zapytaj o szczegóły już dzisiaj.
Jeśli interesuje Cię również promocja w wynikach sponsorowanych (Google Ads) lub połączenie SEO z Google Ads – sprawdź kompleksowe możliwości reklamy w wyszukiwarkach.
Źródła statystyk:
4.IAB Polska, Raport strategiczny Internet 2015/2016, s. 12
5.IAB Polska, Raport strategiczny Internet 2015/2016, s. 16
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się