
Sprawdzimy Twoją stronę WWW i przygotujemy dla Ciebie ofertę
Różnica między SEO a pozycjonowaniem
Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania Google?

Dlaczego warto pozycjonować stronę www?
- 1999 – 1 miliard zapytań
- 2000 – 14 miliardów zapytań
- 2001-2003 – ponad 55 miliardów zapytań
- 2004-2008 – 73 miliardy zapytań
- 2009 – ponad 365 miliardów zapytań
- 2012-2015 – 1,2 biliona zapytań
- 2016 – ponad 2 biliony zapytań
W Google warto „być” – warto dać się znaleźć!
Dobór odpowiednich fraz kluczowych jest ważny
Cena pozycjonowania – ile kosztuje SEO?
Korzyści płynące z pozycjonowania domeny w Google
- Nieograniczona przestrzeń reklamowaZ Internetu korzystają dziś niemal wszyscy. Zarówno młodzi jak i starsi. Wszyscy przeglądamy strony internetowe korzystając z komputerów stacjonarnych lub laptopów, ale również tabletów, smartfonów czy nawet telewizorów. Zanim jednak trafimy na interesująca nas witrynę, najprawdopodobniej poszukamy jej w Google! Dzięki widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania mamy szansę pojawić się zawsze wtedy, kiedy jesteśmy poszukiwani!
- Odpowiedź na oczekiwania użytkownikaKorzystając z wyszukiwarki to internauta decyduje czego szuka. Jeśli użytkownikowi szukającemu akurat „noclegu w Poznaniu” wyświetli się strona prowadzonego przez nas hotelu, trafimy z naszą ofertą do potencjalnego klienta – osoby faktycznie zainteresowanej noclegiem w naszym hotelu. Im lepiej wypozycjonujemy naszą witrynę, tym większe prawdopodobieństwo, że skorzysta ona właśnie z naszej oferty (a nie oferty konkurencji).
- Widoczność zawsze tam gdzie trzebaA co jeśli użytkownik nieoczekiwanie zmuszony będzie poszukać np. restauracji? Najpewniej skorzysta ze swojego smartfona, aby za pomocą wyszukiwarki poszukać dobrego lokalu w swojej okolicy. W przeciwieństwie do reklam przestrzennych takich jak np. billboardy, w Google nasza strona www może pokazać się dokładnie tam, gdzie jest potrzebna – na ekranie urządzenia naszego potencjalnego klienta!
- Widoczność zawsze wtedy kiedy trzebaTradycyjne reklamy mają jedną wadę – rzadko pojawiają się dokładnie w tym momencie, w którym odbiorca chce dokonać zakupu lub poszukuje rozwiązania swojego problemu. Z pozycjonowaniem jest inaczej! Przez dobrą optymalizację strony internetowej i wypromowanie jej na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania dajemy użytkownikowi odpowiedź na jego potrzeby właśnie wtedy, kiedy tego potrzebuje.
- Długofalowe efektyChociaż profesjonalne pozycjonowanie stron w Google wymaga czasu aby uzyskać bardzo dobre wyniki, w zdecydowanej większości przypadków osiągnięte efekty są długotrwałe. Dzięki skutecznej promocji witryny uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania może przynosić korzyści przez bardzo długi czas. Raz zainwestowane środki procentują więc nie tylko obecnie, ale i w przyszłości.
- Zwiększenie zaufania i świadomości markiIm częściej pojawiamy się w wynikach wyszukiwania, tym większe zaufanie możemy wzbudzać. Dla potencjalnego kontrahenta staniemy się firmą, którą „zna”. W końcu widział naszą stronę www już wielokrotnie. Pozycjonowanie strony w Google jest więc również świetnym sposobem na skuteczne budowaniu świadomości marki u odbiorców.
- Niskie koszty dotarcia do klientaW porównaniu do kosztów, jakie trzeba przeznaczyć na każdy inny typ marketingu, reklama w wyszukiwarce internetowej Google poprzez pozycjonowanie czy linki sponsorowane generuje relatywnie niskie koszty dotarcia do klienta. Jednocześnie jest to reklama trafiająca do odbiorców już zainteresowanych naszą działalnością – w końcu sami wpisali w wyszukiwarkę hasło, po którym wyświetliła się im nasza strona.
Wpływ SEO na odwiedziny użytkowników
Audyt SEO - na czym polega i czy jest potrzebny?
Skorzystaj z naszego autorskiego narzędzia, uzyskasz informacje w niecałą minutę!
W jaki sposób Google ustala kolejność wyświetlanych stron?
- Aktualności treści;
- Liczby innych witryn, które zawierają linki do danego serwisu, i waga tych linków;
- Słów w obrębie witryny;
- Synonimów wyszukiwanych słów kluczowych;
- Poprawności pisowni;
- Jakości treści;
- URLa i tytułu strony;
Różne kanały ruchu organicznego
- Mapy Google – ten kanał ruchu organicznego jest jednym z tych, bez których trudno wyobrazić sobie obecnie wyszukiwanie nowych lokali czy wyznaczenie trasy z jednego punktu do drugiego. Właśnie dlatego każda firma powinna mieć swoją wizytówkę na Mapach Google. Utworzenie Profilu Firmy w Google jest proste i każdy powinien sobie z tym poradzić. To, o czym warto pamiętać, to uzupełnianie profilu aktualnymi danymi, które są umieszczone również na stronie internetowej. Chodzi przede wszystkim o to, aby nazwa, adres fizyczny, numer telefonu, a także adres URL były dokładnie takie same zarówno w wizytówce, jak i w witrynie. Dzięki temu Google będzie mógł powiązać je ze sobą. Warto w tym pomóc robotom poprzez umieszczenie mapki na stronie w zakładce Kontakt. Dodatkowo trzeba regularnie uzupełniać profil, zamieszczając informacje o godzinach otwarcia, ofercie usługowej, a także dodawać aktualne zdjęcia. Warto poprosić klientów o umieszczenie opinii po skorzystaniu z usług firmy, ponieważ Google promuje te przedsiębiorstwa, które posiadają wysokie oceny. Nową opcją jest dodawanie wpisów w postaci ogłoszeń czy nowych ofert i promocji.
- Google Grafika - to jeden z ważniejszych kanałów ruchu organicznego dla branży odzieżowej, ale nie tylko. Wszystko dlatego, że coraz więcej użytkowników internetu szuka odpowiednich produktów na podstawie zdjęć, podając odpowiednio szczegółowe zapytania. Warto zatem zadbać o to, aby nasze grafiki pojawiły się w Google Grafika. Jeśli zależy nam na tym, żeby dany obrazek faktycznie znalazł się w odpowiednich wynikach wyszukiwania, należy umieścić go na stronie internetowej i właściwie opisać. W tym przypadku niezwykle istotny jest atrybut „Alt” oraz cały tekst otaczający daną ilustrację. Warto pamiętać również o nazwie całego pliku, która może nawiązywać do tego, co znajduje się na grafice. Najlepiej w tym celu wykorzystać słowa kluczowe. Dzięki temu algorytmy oraz roboty indeksujące będą wiedziały, że ten element na stronie jest istotny. Oczywiście nie można zapominać o wysokiej jakości takiego obrazka. Wszystkie te, które są mało czytelne mogą zostać zignorowane, ponieważ nie będą użyteczne dla użytkowników.
- Google News - to doskonałe rozwiązanie dla różnego rodzaju portali informacyjnych. Ten kanał organiczny ma za zadanie gromadzić analizy i artykuły związane z aktualnymi wydarzeniami w danym kraju i na świecie. Pojawiają się one na pierwszej stronie wyników SERP po wprowadzeniu danego zapytania w wyszukiwarce. Co jest niezwykle istotne to fakt, że ten kanał ruchu organicznego wymaga treści użytecznych, wartościowych i aktualnych, aby faktycznie w nim zaistnieć. Na samej stronie internetowej artykuły muszą ukazywać się regularnie.
- YouTube - filmy na tej platformie to doskonały sposób na zwiększenie ruchu organicznego. Firmowy kanał z użytecznymi i ciekawymi treściami z pewnością doskonale się sprawdzi! Wystarczy tylko stosować się do kilku ważnych zasad, aby uzyskać wymierne korzyści. Należy pamiętać o tym, aby utworzone nagranie miało wysoką jakość i posiadało dopasowaną do tematyki miniaturę. Co więcej, warto zwrócić szczególną uwagę na tytuł oraz opis, gdzie powinny się znaleźć słowa kluczowe. Przy odpowiednich zapytaniach, to właśnie filmiki umieszczone w ramach portalu YouTube mogą być częścią odnośników na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Na czym polega i jak wygląda pozycjonowanie stron w Google?
- Prace on-page – to wszystkie działania techniczne podejmowane bezpośrednio na stronie internetowej, którą promujemy. W skład działań on-page wchodzą wszystkie zmiany niewidoczne dla przeciętnego internauty (czyli optymalizacja kodu źródłowego witryny), jak i działania mające na celu zmianę wyglądu serwisu, w tym przede wszystkim optymalizacja jego contentu.
- Prace off-page – polegają na zwiększaniu popularności strony w Internecie. Duża popularność powinna wpłynąć na rosnącą liczbę wysokiej jakości linków prowadzących do pozycjonowanej domeny, co jest głównym celem prac off-page. Wartość linków przychodzących ma bardzo istotne znaczenie w pozycjonowaniu strony w Google.
- Optymalizacja - dostosowanie witryny zarówno do mechanizmów wyszukiwania, jak i preferencji internautów, w tym:
- optymalizacja kodu - poprzez m.in. uporządkowanie struktury wewnętrznej serwisu, usunięcie istotnych błędów w kodzie;
- optymalizacja treści pod kątem promowanych wyrażeń kluczowych;
- Link Building - promowanie witryny na zewnętrznych serwisach poprzez linkowanie, np. z katalogów stron;
- Content Marketing - tworzenie dodatkowych, unikalnych i merytorycznych materiałów o firmie, marce czy poszukiwanych przez użytkowników produktach, z uwzględnieniem zasad SEO Copywritingu.
- Meta tagi - to znaczniki umieszczane w wybranych sekcjach strony internetowej. Ich treść kierowana jest przede wszystkim do robotów wyszukiwarki, które na tej podstawie oceniają zawartość witryny (choć nie bez znaczenia pozostaje tu zadowolenie użytkownika sieci). Znaczników jest wiele, jednak w pozycjonowaniu najistotniejszą rolę odgrywają dwa: title (tytuł) i meta description. Pierwszy z nich to jeden z czynników rankingowych Google. Od jego poprawności zależeć będzie to, czy strona internetowa pojawi się w wynikach SERP. Drugi to opis witryny składający się zwykle z ok. 160 znaków, który ma zachęcić do kliknięcia w linki. Atrybut ma bezpośredni wpływ na konwersję, czyli konkretne działanie użytkownika podjęte na stronie internetowej.
- Struktura kodu HTML - HTML to szkielet strony internetowej, w którym umieszcza się tekst. Jeśli całość ma być czytelna dla algorytmów, należy zadbać o solidność i trwałość struktury HTML, czyli głowę (head) oraz ciało (body). W sekcji head umieszcza się informacje dotyczące witryny – w tym dane właściciela, tytuł oraz różnego rodzaju kody umożliwiające właściwe odczytanie znaków, które stanowią body - główną część dokumentu.
- Struktura i nawigacja serwisu - ogromną rolę w skutecznym pozycjonowaniu odgrywa nawigacja, którą tworzy dobrze przemyślana struktura linków wewnętrznych odsyłających do poszczególnych odsłon strony internetowej. Im to kierowanie bardziej intuicyjne, tym więcej korzyści wynika z pozytywnego odbioru witryny przez użytkowników sieci. Mówiąc o przemyślanej strukturze odnośników na stronie, mamy na myśli m.in. proste i zhierarchizowane menu, linkowanie wewnętrzne czy responsywność (dopasowywanie się zawartości witryny do typu urządzenia).
- Adresy URL - to, w jaki sposób skonstruowana jest nazwa strony internetowej, ma spore znaczenie dla jej właściwego odbioru. Dlatego w pozycjonowaniu funkcjonuje pojęcie przyjaznego adresu URL. Co to znaczy? Link powinien zawierać odpowiedź na pytanie: gdzie jestem i czego szukam. Nazwa witryny musi być więc czytelna i zrozumiała dla odbiorcy.
- Nagłówki HTML i treści - elementem, który odgrywa niebagatelną rolę w działaniach SEO, jest Content Marketing, czyli tworzenie treści na stronę. Ich odczytywaniem zajmują się zarówno algorytmy, jak i użytkownicy sieci. Skuteczne pozycjonowanie skupia się na doborze właściwie skonstruowanych nagłówków oraz tworzeniu unikalnych treści, które następnie zostaną nasycone słowami kluczowymi charakteryzującymi daną branżę. Pusta, pozbawiona tego wypełnienia witryna nie będzie spełniać podstawowych warunków wyszukiwarki.
- Duplikaty treści - nie bez przyczyny tak podkreślamy, aby treści na stronie były unikalne. Teksty zduplikowane, a zatem powielone w obrębie witryny lub skopiowane od konkurencji, stanowią zagrożenie dla skutecznych działań SEO. Ze względu na wynikającą z tego szkodliwość należy je eliminować i zastępować oryginalną zawartością.
- Dostępność strony dla robotów sieciowych - pod tym pojęciem należy rozumieć takie zarządzanie stroną internetową, które nie ogranicza robotom wyszukiwarki zaglądania do jej zasobów. Jeśli witryna ma być widoczna i chętnie odwiedzana, powinna być dostępna dla botów internetowych odpowiedzialnych za ocenę strony.
- Linki wychodzące i przychodzące - wreszcie, działania SEO obejmują prace nad profilem linkowym strony (link building). Należy rozumieć przez to kontrolę odnośników zewnętrznych i wewnętrznych promujących stronę zarówno w obrębie jednej witryny, jak i na innych stronach internetowych.
Pamiętaj o bezpieczeństwie! Certyfikat SSL
Efekty pozycjonowania
Cel i założenia
Podjęte działania
Osiągnięte efekty

Strategia SEO
Nie zapomnij o analizie konkurencji!
Czy wiesz, że...
- „Obecnie algorytmy Google biorą pod uwagę ponad 200 niepowtarzalnych wskaźników (czy też „wskazówek”), dzięki którym można odgadnąć, czego tak naprawdę szukasz” (2)
- 79% polskich użytkowników korzysta z Internetu codziennie lub prawie codziennie (4) - to miliony potencjalnych odbiorców
- Witryny Grupy Google są najpopularniejsze wśród użytkowników - korzysta z nich ponad 95% internautów – czyli ponad 23 mln osób w Polsce (5)
- Wg badań - reklamy w wyszukiwarce na każdą sprzedaż online generują 2,6 sprzedaży w sklepach tradycyjnych, a każdy zainwestowany w wyszukiwarkę funt generuje 2,32 funta przychodu (6)
- Organiczne wyniki wyszukiwania generują 24% zakupów przez Internet (7)
- 53% internautów kupiło produkt / usługę przez Internet w ciągu ostatnich 30 dni (8)
Mity o pozycjonowaniu
Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze mity związane z pozycjonowaniem i pracami nad nim:
- MIT: Pozycjonowanie daje natychmiastowy efekt
Prace nad pozycjonowaniem cechuje długofalowość, dlatego ich realizacja wymaga trochę cierpliwości. To, jak długo trzeba będzie czekać na efekty, zależy od wielu aspektów, np. konkurencyjności. Pozycjonowanie to niezwykle złożony proces, w którego skład wchodzi: tworzenie contentu zgodnego z zasadami SEO, wybór odpowiedniego dostawcy usług hostingowych, projektowanie strony według wytycznych Google, responsywna i przyjazna dla urządzeń mobilnych wersja witryny i wiele więcej. Natychmiastowe efekty przynieść może natomiast płatna kampania reklamowa.
- MIT: Pozycjonowanie gwarantuje efekty/sprzedaż
Nie można nigdy zagwarantować konkretnej, stałej pozycji i efektu. Dzieje się tak, ponieważ działania są wykonywane w środowisku zewnętrznym. Celem pozycjonowania jest oczywiście zapewnienie witrynie jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania, jednak nie można zagwarantować konkretnego miejsca w rankingu. Doskonałym przykładem jest tutaj konkurencja ogromnych, międzynarodowych przedsiębiorstw oraz małych, lokalnych sklepów. Te drugie nie uzyskają lepszej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania niż znane na całym świecie marki.
- MIT: Pozycjonowanie to krótkofalowa, raz wykonana seria działań
Efektów pozycjonowania nie możemy oczekiwać od razu po wdrożeniu zmian na stronie internetowej. Działania z nimi związane trwają miesiącami, a często nawet latami i jest to całkowicie naturalny proces. W zależności od tego, z jakim serwisem i jakimi celami mamy do czynienia, prace związane z pozycjonowaniem mogą być niezwykle szerokie. Nie można zapominać także o tym, że Google regularnie aktualizuje swoje algorytmy oraz wytyczne, do których należy się dostosować.
- MIT: Do osiągnięcia lepszych wyników wystarczy samo linkowanie
Pozycjonowanie możemy podzielić na działania on-site oraz off-site. Link building to tylko jeden z elementów z zakresu działań off-site. Do osiągnięcia jak najlepszego rezultatu niezbędne jest wdrożenie także innych prac, takich jak optymalizacja treści znajdujących się na stronie, stworzenie profilu firmy w Google, zadbanie o odpowiednią szybkość ładowania strony, zgodność treści z zasadami SEO czy wdrożenie certyfikatu SSL (szczególnie wymaganego dla podstron logowania oraz płatności).
- MIT: Rozbudowa treści na stronie nie jest potrzebna
Regularne rozbudowywanie treści na stronie internetowej jest jednym z najważniejszym elementów, które pozwalają algorytmom powiązać ją z wyrażeniami kluczowymi. Dzięki niej witryna może zostać lepiej oceniona względem konkurencji, co z kolei wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto zadbać zatem nie tylko o samą rozbudowę contentu, ale także jego zgodność z zasadami SEO oraz wytycznymi Google. Ważnym aspektem jest także użyteczność proponowanych treści dla potencjalnych odbiorców, którzy na naszej stronie mogą odnaleźć odpowiedzi na nurtujące ich pytania lub interesujące produkty czy usługi.
- MIT: Reklama płatna (Google Ads) wpływa na wyniki organiczne
Wyniki organiczne i płatne to całkowicie niezależne od siebie środowiska. Za notowanie w wynikach organicznych odpowiada szeroki zakres działań z zakresu pozycjonowania. Google Ads to natomiast płatny rodzaj reklamy, który gwarantuje nam widoczność po opłaceniu kampanii. Wyniki płatne wyświetlają się na samej górze wyszukiwarki, jednak należy pamiętać, że pozycja ta nie jest powiązana z wynikami organicznymi uzyskanymi dzięki działaniom SEO. W momencie zaprzestania opłacania kampanii w Google Ads link do naszej strony zniknie.
- MIT: Po wypracowaniu efektów, współpraca z agencją SEO nie jest już potrzebna
Pozycjonowanie to proces długotrwały, a uzyskanie pożądanej widoczności nie oznacza, że nasza pozycja pozostanie na zawsze w tym samym miejscu. Google to niezwykle dynamiczne środowisko, wciąż wprowadzające nowe zmiany i wytyczne związane z pozycjonowaniem. Dlatego wypracowanie efektów nie oznacza, że współpraca z agencją SEO jest nam już zbędna. Pamiętajmy jednocześnie, że konkurencja również może intensywnie pracować nad swoją pozycją i z czasem algorytm przyzna jej lepszą widoczność, jeśli nie będziemy regularnie dbać o swoje notowania.
- MIT: Google Ads bez SEO organicznego to w pełni wystarczająca strategia
Choć wydawać się może, że jest to znacznie łatwiejsze rozwiązanie, długofalowe opłacanie kampanii Google Ads jest zwyczajnie niekorzystne dla naszego portfela. Wdrażając działania związane z pozycjonowaniem walczymy z konkurencją o coraz lepszą pozycję. Prowadzenie długofalowych działań dla wyników organicznych jest bardziej opłacalne od kosztów, jakie ponosimy regularnie opłacając reklamy za pośrednictwem Google Ads.
- MIT: Dodanie i utrzymywanie wizytówki w Mapach Google jest płatne
Usługa proponowana przez Google jest w pełni darmowa dla wszystkich użytkowników. Stworzenie Profilu Firmy jest jednym z przykładów działań off-site, które umożliwiają uzyskanie lepszej widoczności strony internetowej. Dodasz w nim informacje na temat godzin otwarcia, adresu, danych kontaktowych czy innych dodatkowych informacji. A dzięki geolokalizacji internauci z łatwością odnajdą lokal, a Ty zyskasz nowych klientów!
- MIT: Firmy SEO mają wgląd do działania algorytmów Google
Nie ma na świecie agencji SEO, która miałaby dostęp do schematów działań algorytmów Google. Prace realizowane przez pozycjonerów oparte są na wieloletnim doświadczeniu, branżowym know-how, własnoręcznie wykonanych analizach oraz oficjalnych dokumentacjach Google. Schemat działania algorytmów jest owiany tajemnicą, dlatego tak cenna jest wiedza specjalistów z zakresu SEO, którzy dzięki swoim wnikliwym obserwacjom potrafią ocenić, w jaki sposób kierować działania związane z pozycjonowaniem, aby przyniosły jak najlepsze efekty.
Narzędzia wspomagające prace SEO
Najczęściej zadawane pytania
O co najczęściej pytają nasi nowi Klienci na pozycjonowanie? Zebraliśmy kwestie najczęściej poruszane przy podpisywaniu umowy. Jeżeli Ty masz inne pytania – jesteśmy do Twojej dyspozycji!
- Jak wygląda współpraca z firmą SEO?
Zapewniamy jasne zasady i pomoc całego zespołu SEO.
Nic nie dzieje się bez Twojej wiedzy. Za każdym razem, kiedy planujemy wprowadzić zmiany widoczne na stronie, przesyłamy propozycję do Twojej akceptacji. Jesteś na bieżąco informowany o postępach prac, a w razie wątpliwości możesz skontaktować się z nami bezpośrednio.
Nad pozycjonowaniem Twojej strony czuwają zawsze minimum 3 osoby:
- Opiekun SEO zajmuje się kwestiami technicznymi i nadzoruje prawidłowość całego procesu pozycjonowania;
- SEO Copywriter tworzy i redaguje treści, a także optymalizuje wpis firmy w Mapach Google;
- indywidualny doradca z Customer Service jest do Twojej dyspozycji we wszelkich kwestiach formalnych, np. związanych z warunkami współpracy.
Jednocześnie ograniczamy liczbę kontaktów do absolutnego minimum, abyś mógł skupić się na prowadzeniu swojej firmy. - Jakie są warunki współpracy w zakresie pozycjonowania strony?
Stawiamy na elastyczność.
Każdy biznes i każda branża jest inna. Dlatego indywidualnie podchodzimy do Twoich potrzeb. Nie mamy więc jednego sztywnego szablonu współpracy – wszystko zależy od specyfiki Twojej firmy, Twoich oczekiwań a także możliwości. Najlepszy dowód? Niezwykle zróżnicowane portfolio naszych Klientów! Do wyboru kilka modeli rozliczeń, wszystkie w oparciu o krótką i przejrzystą umowę.
Zadzwoń lub napisz, aby rozpocząć negocjacje. - Co jest potrzebne do rozpoczęcia pozycjonowania?
Działająca strona internetowa.
Idealnie, jeśli zawiera już wiele użytecznych informacji o firmie oraz fachowych materiałów branżowych. Jeśli nie, należy przyjąć, że trzeba będzie w nią włożyć jeszcze trochę pracy, by SEO przyniosło odpowiedni efekt.
Nie jesteś pewien, czy Twoja strona nadaje się do pozycjonowania? Zgłoś się do nas! Przeanalizujemy ją, wskażemy silne i słabe strony oraz kluczowe obszary, wymagające korekty i/lub rozbudowy. Nasi specjaliści ds. pozycjonowania i SEO Copywriterzy są do Twojej dyspozycji, by przygotować wytyczne lub – samodzielnie wykonać wymagane zmiany. - SEO a zmiana strony - czy czekać z pozycjonowaniem aż zrobimy nową?
Absolutnie nie! Zmiana strony to idealny moment na podjęcie działań SEO.
W trakcie tworzenia nowej strony, wspólnie ze specjalistą SEO możesz przygotować witrynę przyjazną dla użytkowników oraz wyszukiwarki. Tym samym stworzony zostanie solidny fundament pod dalsze działania pozycjonerskie.
Co więcej, dotychczas wypracowane efekty SEO można przenieść na nową wersję strony. Dlatego im szybciej zaczniemy współpracę, tym lepiej! - Od czego zależy cena pozycjonowania?
Od skali trudności zleconego projektu SEO – czyli od ilości pracy niezbędnej do wypracowania efektów.
Wpływ na to mają, między innymi:
- konkurencyjność fraz – im większa konkurencja, tym osiągnięcie pozycji w top 10 naturalnych wyników wyszukiwania wymaga więcej nakładów i czasu,
- architektura promowanej strony internetowej – czy jest przyjazna pozycjonowaniu, jak dużo czasu zajmuje wprowadzanie zmian, jaką ma historię
- konieczność przeprowadzenia dodatkowych działań – np. rozbudowa treści witryny.
Naturalnie, zawsze masz pełną kontrolę nad kosztami. Przed podpisaniem umowy informujemy, jakie są możliwości i wspólnie dobieramy optymalny model współpracy oraz jednoznacznie określamy budżet. - Czy pozycjonowanie wymaga wprowadzania zmian w wyglądzie strony?
Niekiedy tak.
Często są to jednak zmiany kosmetyczne.
Najczęściej jest to związane z koniecznością umieszczenia wzbogaconych o słowa kluczowe tekstów lub całkowicie nowych treści.
Czasami tworzymy również nowe podstrony lub sugerujemy zmiany w menu, aby użytkownicy i roboty Google mogli łatwiej dotrzeć do najważniejszych podstron serwisu.
Żadna zmiana nie zostanie jednak wprowadzona bez Twojej wiedzy. Jeśli to możliwe, zawsze staramy się zaproponować alternatywne rozwiązania tak, aby pogodzić Twoją wizję wyglądu strony z wymogami SEO. - Kiedy mogę spodziewać się efektów pozycjonowania?
Wiemy, że nie lubisz tej odpowiedzi, ale – to zależy. Czasy błyskawicznych efektów pozycjonowania minęły bezpowrotnie.
Nie podajemy nigdy konkretnej daty – jej określenie nie jest możliwe. Liczba stron w Internecie nieustannie rośnie, co sprawia, że aby roboty sieciowe zaindeksowały optymalizację na danej stronie, musi minąć pewien czas.
SEO to proces, a wynik może pojawić się równie dobrze po kilku tygodniach, jak i nawet kilku miesiącach. Próba przyspieszenia np. poprzez wykorzystanie technik niezalecanych przez Google może skończyć się dla strony obniżeniem rankingu, a nawet całkowitym usunięciem z indeksu wyszukiwarki. Pójście na skróty nie jest więc dobrym pomysłem. - Czy Sunrise System daje gwarancję osiągnięcia efektów?
„Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w rankingu Google.”
Powyższy cytat pochodzi z Pomocy Google*.
Nie gwarantujemy więc wyników, szczególnie, że efekty SEO zależą od wielu różnorodnych, w tym od nas niezależnych czynników:
- zmieniających się algorytmów Google,
- historii Twojej witryny,
- architektury strony,
- stopnia rozbudowania witryny,
- działań konkurencji
- i wielu innych.
*https://support.google.com/webmasters/answer/35291?hl=pl - Czy pozycjonowanie można zrobić jednorazowo?
Nie, pozycjonowanie to proces, nastawiony na długofalowe efekty.
Czy wiedziałeś, że w ciągu roku Google wprowadza nawet kilka tysięcy zmian i poprawek w swoich algorytmach? Dlatego obecnie SEO to cykl – optymalizacji, linkowania, analiz, kontroli, poprawek, kolejnej weryfikacji … etc.
Co więcej, Google wybiera do top 10 te strony, które w jego ocenie najlepiej odpowiadają na oczekiwania użytkownika. A przecież konkurencja nie śpi! Niezbędna jest więc ciągła rozbudowa i aktualizacja oferty, zawartości strony, aby wyróżnić ją spośród konkurencji. - Czy pozycjonujecie w wyszukiwarkach zagranicznych?
Tak – we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki Google.
Z sukcesami pozycjonowaliśmy już strony między innymi w niemieckojęzycznych, rosyjskojęzycznych, anglojęzycznych i innych wersjach Google. Część z nich wymaga większego nakładu pracy, natomiast możliwe jest pozycjonowanie we właściwie dowolnym języku.
Podstawą jest jednak strona internetowa stworzona w tym języku, w którym chcesz ją promować. - Ile słów kluczowych można pozycjonować?
Bez ograniczeń!
Nasze doświadczenie pokazuje, że aby SEO przełożyło się na widoczne efekty biznesowe, niezbędne jest przynajmniej 5 fraz kluczowych. Natomiast górny limit nie istnieje! Można promować stronę nawet na kilkadziesiąt czy kilkaset fraz kluczowych. Naturalnie w takim modelu nie da się osiągnąć efektu dla wszystkich fraz jednocześnie, a pozycjonowanie wymaga znacznie większego zaangażowania czasowego. - Czy wyrażenia można zmieniać w trakcie współpracy?
Tak, przy zachowaniu równowagi współpracy.
Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie danej frazy kluczowej to wiele godzin pracy Pozycjonera, SEO Copywritera, a także Twojego doradcy biznesowego z Działu Obsługi Klienta. Wspólnie z Tobą dobieramy wyrażenia na etapie negocjowania umowy.
Oczywiście, dynamicznie zmieniająca się sytuacja na rynku wymusza elastyczność. Dlatego przygotowaliśmy modele współpracy, w których umożliwiamy wymianę nawet 20% fraz co pół roku współpracy.
Zawsze jesteśmy też otwarci na Twoje sugestie: jeśli sytuacja tego wymaga, przygotujemy propozycję optymalnych zmian w umowie. - Jak weryfikować efekty pozycjonowania?
Analizując pozycje i statystyki strony.
Co miesiąc wysyłamy raport lub otrzymujesz dostęp do Panelu Klienta z podsumowaniem wypracowanych pozycji. Dzięki temu możesz na bieżąco śledzić postępy naszych działań.
Pochodną pozycji strony w top 10 może być również zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Warto więc analizować statystyki dostępne między innymi w Google Search Console, czy bardziej zaawansowanym Google Analytics. - Jakie raporty otrzymam w ramach usługi?
W zależności od wybranego modelu współpracy przygotowujemy staranne raporty z wykonanych prac i / lub osiągniętych efektów .
Dbamy o to, abyś miał aktualną informację o zakresie prowadzonych prac na stronie i poza nią, planowanych działaniach i osiągniętych efektach. Zawsze masz też możliwość zgłaszania swoich uwag i zadawania pytań na temat naszych działań. Właśnie dlatego nad Twoją stroną pracuje cały zespół fachowców.
Raporty ilościowe to jednak nie wszystko! Często wysyłamy również dodatkowe materiały, które wyjaśniają jak działa pozycjonowanie i jak je wspomóc, aby osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty.
Weź pod uwagę:
- SEO to nie jednorazowe działanie, lecz proces. Osiągnięcie wysokiej pozycji strony wymaga zaangażowania różnych specjalistów, czasu i systematyczności.
- SEO to dziedzina rozwijająca się w imponującym tempie. Google regularnie aktualizuje swoje algorytmy (nawet kilka tysięcy razy w ciągu roku (3)) - tak, by stawały się coraz bardziej dokładne. Chodzi o to, by wyszukiwarka zwracała te wyniki, na jakich zależy internautom.
- Google w roku 2006 (na przykład) a dekadę później to inne środowiska. Wyszukiwarka zmieniła się wizualnie, więcej kryteriów jest branych pod uwagę przy ustalaniu rankingu witryn. Pozycjonowanie stron w Google wymaga dużej wiedzy i jeszcze większej elastyczności. Metody skuteczne wczoraj dziś po prostu mogą okazać się niewystarczające.
- Skuteczność pozycjonowania stron w Google zależy zatem m. in. od:
- nakładów – i w dużej mierze chodzi tu o czas
- potencjału promowanej strony – w tym jej zawartości, historii etc.
- kwalifikacji zespołu SEO – bo SEO to gra drużynowa.
- Dlaczego w Sunrise System?