
Sprawdzimy Twoją stronę WWW i przygotujemy dla Ciebie ofertę
Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania Google?

Dlaczego warto pozycjonować stronę www?
- 1999 – 1 miliard zapytań
- 2000 – 14 miliardów zapytań
- 2001-2003 – ponad 55 miliardów zapytań
- 2004-2008 – 73 miliardy zapytań
- 2009 – ponad 365 miliardów zapytań
- 2012-2015 – 1,2 biliona zapytań
- 2016 – ponad 2 biliony zapytań
W Google warto „być” – warto dać się znaleźć!
Korzyści płynące z pozycjonowania domeny w Google
- Nieograniczona przestrzeń reklamowaZ Internetu korzystają dziś niemal wszyscy. Zarówno młodzi jak i starsi. Wszyscy przeglądamy strony internetowe korzystając z komputerów stacjonarnych lub laptopów, ale również tabletów, smartfonów czy nawet telewizorów. Zanim jednak trafimy na interesująca nas witrynę, najprawdopodobniej poszukamy jej w Google! Dzięki widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania mamy szansę pojawić się zawsze wtedy, kiedy jesteśmy poszukiwani!
- Odpowiedź na oczekiwania użytkownikaKorzystając z wyszukiwarki to internauta decyduje czego szuka. Jeśli użytkownikowi szukającemu akurat „noclegu w Poznaniu” wyświetli się strona prowadzonego przez nas hotelu, trafimy z naszą ofertą do potencjalnego klienta – osoby faktycznie zainteresowanej noclegiem w naszym hotelu. Im lepiej wypozycjonujemy naszą witrynę, tym większe prawdopodobieństwo, że skorzysta ona właśnie z naszej oferty (a nie oferty konkurencji).
- Widoczność zawsze tam gdzie trzebaA co jeśli użytkownik nieoczekiwanie zmuszony będzie poszukać np. restauracji? Najpewniej skorzysta ze swojego smartfona, aby za pomocą wyszukiwarki poszukać dobrego lokalu w swojej okolicy. W przeciwieństwie do reklam przestrzennych takich jak np. billboardy, w Google nasza strona www może pokazać się dokładnie tam, gdzie jest potrzebna – na ekranie urządzenia naszego potencjalnego klienta!
- Widoczność zawsze wtedy kiedy trzebaTradycyjne reklamy mają jedną wadę – rzadko pojawiają się dokładnie w tym momencie, w którym odbiorca chce dokonać zakupu lub poszukuje rozwiązania swojego problemu. Z pozycjonowaniem jest inaczej! Przez dobrą optymalizację strony internetowej i wypromowanie jej na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania dajemy użytkownikowi odpowiedź na jego potrzeby właśnie wtedy, kiedy tego potrzebuje.
- Długofalowe efektyChociaż profesjonalne pozycjonowanie stron w Google wymaga czasu aby uzyskać bardzo dobre wyniki, w zdecydowanej większości przypadków osiągnięte efekty są długotrwałe. Dzięki skutecznej promocji witryny uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania może przynosić korzyści przez bardzo długi czas. Raz zainwestowane środki procentują więc nie tylko obecnie, ale i w przyszłości.
- Zwiększenie zaufania i świadomości markiIm częściej pojawiamy się w wynikach wyszukiwania, tym większe zaufanie możemy wzbudzać. Dla potencjalnego kontrahenta staniemy się firmą, którą „zna”. W końcu widział naszą stronę www już wielokrotnie. Pozycjonowanie strony w Google jest więc również świetnym sposobem na skuteczne budowaniu świadomości marki u odbiorców.
- Niskie koszty dotarcia do klientaW porównaniu do kosztów, jakie trzeba przeznaczyć na każdy inny typ marketingu, reklama w wyszukiwarce internetowej Google poprzez pozycjonowanie czy linki sponsorowane generuje relatywnie niskie koszty dotarcia do klienta. Jednocześnie jest to reklama trafiająca do odbiorców już zainteresowanych naszą działalnością – w końcu sami wpisali w wyszukiwarkę hasło, po którym wyświetliła się im nasza strona.
Wpływ SEO na odwiedziny użytkowników
Skorzystaj z naszego autorskiego narzędzia, uzyskasz informacje w niecałą minutę!
W jaki sposób Google ustala kolejność wyświetlanych stron?
- Aktualności treści;
- Liczby innych witryn, które zawierają linki do danego serwisu, i waga tych linków;
- Słów w obrębie witryny;
- Synonimów wyszukiwanych słów kluczowych;
- Poprawności pisowni;
- Jakości treści;
- URLa i tytułu strony;
Jak wygląda pozycjonowanie stron w Google?
- Prace on-page – to wszystkie działania techniczne podejmowane bezpośrednio na stronie internetowej, którą promujemy. W skład działań on-page wchodzą wszystkie zmiany niewidoczne dla przeciętnego internauty (czyli optymalizacja kodu źródłowego witryny), jak i działania mające na celu zmianę wyglądu serwisu, w tym przede wszystkim optymalizacja jego contentu.
- Prace off-page – polegają na zwiększaniu popularności strony w Internecie. Duża popularność powinna wpłynąć na rosnącą liczbę wysokiej jakości linków prowadzących do pozycjonowanej domeny, co jest głównym celem prac off-page. Wartość linków przychodzących ma bardzo istotne znaczenie w pozycjonowaniu strony w Google.
- Optymalizacja - dostosowanie witryny zarówno do mechanizmów wyszukiwania, jak i preferencji internautów, w tym:
- optymalizacja kodu - poprzez m.in. uporządkowanie struktury wewnętrznej serwisu, usunięcie istotnych błędów w kodzie;
- optymalizacja treści pod kątem promowanych wyrażeń kluczowych;
- Link Building - promowanie witryny na zewnętrznych serwisach poprzez linkowanie, np. z katalogów stron;
- Content Marketing - tworzenie dodatkowych, unikalnych i merytorycznych materiałów o firmie, marce czy poszukiwanych przez użytkowników produktach, z uwzględnieniem zasad SEO Copywritingu.
- meta tagi,
- struktura kodu HTML,
- struktura i jej nawigacja,
- nagłówki HTML i treści,
- duplikaty treści,
- dostępność strony dla robotów sieciowych,
- linki wychodzące i przychodzące.
Efekty pozycjonowania
Cel i założenia
Podjęte działania
Osiągnięte efekty

Czy wiesz, że...
- „Obecnie algorytmy Google biorą pod uwagę ponad 200 niepowtarzalnych wskaźników (czy też „wskazówek”), dzięki którym można odgadnąć, czego tak naprawdę szukasz” (2)
- 79% polskich użytkowników korzysta z Internetu codziennie lub prawie codziennie (4) - to miliony potencjalnych odbiorców
- Witryny Grupy Google są najpopularniejsze wśród użytkowników - korzysta z nich ponad 95% internautów – czyli ponad 23 mln osób w Polsce (5)
- Wg badań - reklamy w wyszukiwarce na każdą sprzedaż online generują 2,6 sprzedaży w sklepach tradycyjnych, a każdy zainwestowany w wyszukiwarkę funt generuje 2,32 funta przychodu (6)
- Organiczne wyniki wyszukiwania generują 24% zakupów przez Internet (7)
- 53% internautów kupiło produkt / usługę przez Internet w ciągu ostatnich 30 dni (8)
Najczęściej zadawane pytania
O co najczęściej pytają nasi nowi Klienci na pozycjonowanie? Zebraliśmy kwestie najczęściej poruszane przy podpisywaniu umowy. Jeżeli Ty masz inne pytania – jesteśmy do Twojej dyspozycji!
- Jak wygląda współpraca z firmą SEO?
Zapewniamy jasne zasady i pomoc całego zespołu SEO.
Nic nie dzieje się bez Twojej wiedzy. Za każdym razem, kiedy planujemy wprowadzić zmiany widoczne na stronie, przesyłamy propozycję do Twojej akceptacji. Jesteś na bieżąco informowany o postępach prac, a w razie wątpliwości możesz skontaktować się z nami bezpośrednio.
Nad pozycjonowaniem Twojej strony czuwają zawsze minimum 3 osoby:
- Opiekun SEO zajmuje się kwestiami technicznymi i nadzoruje prawidłowość całego procesu pozycjonowania;
- SEO Copywriter tworzy i redaguje treści, a także optymalizuje wpis firmy w Mapach Google;
- indywidualny doradca z Customer Service jest do Twojej dyspozycji we wszelkich kwestiach formalnych, np. związanych z warunkami współpracy.
Jednocześnie ograniczamy liczbę kontaktów do absolutnego minimum, abyś mógł skupić się na prowadzeniu swojej firmy. - Jakie są warunki współpracy w zakresie pozycjonowania strony?
Stawiamy na elastyczność.
Każdy biznes i każda branża jest inna. Dlatego indywidualnie podchodzimy do Twoich potrzeb. Nie mamy więc jednego sztywnego szablonu współpracy – wszystko zależy od specyfiki Twojej firmy, Twoich oczekiwań a także możliwości. Najlepszy dowód? Niezwykle zróżnicowane portfolio naszych Klientów! Do wyboru kilka modeli rozliczeń, wszystkie w oparciu o krótką i przejrzystą umowę.
Zadzwoń lub napisz, aby rozpocząć negocjacje. - Co jest potrzebne do rozpoczęcia pozycjonowania?
Działająca strona internetowa.
Idealnie, jeśli zawiera już wiele użytecznych informacji o firmie oraz fachowych materiałów branżowych. Jeśli nie, należy przyjąć, że trzeba będzie w nią włożyć jeszcze trochę pracy, by SEO przyniosło odpowiedni efekt.
Nie jesteś pewien, czy Twoja strona nadaje się do pozycjonowania? Zgłoś się do nas! Przeanalizujemy ją, wskażemy silne i słabe strony oraz kluczowe obszary, wymagające korekty i/lub rozbudowy. Nasi specjaliści ds. pozycjonowania i SEO Copywriterzy są do Twojej dyspozycji, by przygotować wytyczne lub – samodzielnie wykonać wymagane zmiany. - SEO a zmiana strony - czy czekać z pozycjonowaniem aż zrobimy nową?
Absolutnie nie! Zmiana strony to idealny moment na podjęcie działań SEO.
W trakcie tworzenia nowej strony, wspólnie ze specjalistą SEO możesz przygotować witrynę przyjazną dla użytkowników oraz wyszukiwarki. Tym samym stworzony zostanie solidny fundament pod dalsze działania pozycjonerskie.
Co więcej, dotychczas wypracowane efekty SEO można przenieść na nową wersję strony. Dlatego im szybciej zaczniemy współpracę, tym lepiej! - Od czego zależy cena pozycjonowania?
Od skali trudności zleconego projektu SEO – czyli od ilości pracy niezbędnej do wypracowania efektów.
Wpływ na to mają, między innymi:
- konkurencyjność fraz – im większa konkurencja, tym osiągnięcie pozycji w top 10 naturalnych wyników wyszukiwania wymaga więcej nakładów i czasu,
- architektura promowanej strony internetowej – czy jest przyjazna pozycjonowaniu, jak dużo czasu zajmuje wprowadzanie zmian, jaką ma historię
- konieczność przeprowadzenia dodatkowych działań – np. rozbudowa treści witryny.
Naturalnie, zawsze masz pełną kontrolę nad kosztami. Przed podpisaniem umowy informujemy, jakie są możliwości i wspólnie dobieramy optymalny model współpracy oraz jednoznacznie określamy budżet. - Czy pozycjonowanie wymaga wprowadzania zmian w wyglądzie strony?
Niekiedy tak.
Często są to jednak zmiany kosmetyczne.
Najczęściej jest to związane z koniecznością umieszczenia wzbogaconych o słowa kluczowe tekstów lub całkowicie nowych treści.
Czasami tworzymy również nowe podstrony lub sugerujemy zmiany w menu, aby użytkownicy i roboty Google mogli łatwiej dotrzeć do najważniejszych podstron serwisu.
Żadna zmiana nie zostanie jednak wprowadzona bez Twojej wiedzy. Jeśli to możliwe, zawsze staramy się zaproponować alternatywne rozwiązania tak, aby pogodzić Twoją wizję wyglądu strony z wymogami SEO. - Kiedy mogę spodziewać się efektów pozycjonowania?
Wiemy, że nie lubisz tej odpowiedzi, ale – to zależy. Czasy błyskawicznych efektów pozycjonowania minęły bezpowrotnie.
Nie podajemy nigdy konkretnej daty – jej określenie nie jest możliwe. Liczba stron w Internecie nieustannie rośnie, co sprawia, że aby roboty sieciowe zaindeksowały optymalizację na danej stronie, musi minąć pewien czas.
SEO to proces, a wynik może pojawić się równie dobrze po kilku tygodniach, jak i nawet kilku miesiącach. Próba przyspieszenia np. poprzez wykorzystanie technik niezalecanych przez Google może skończyć się dla strony obniżeniem rankingu, a nawet całkowitym usunięciem z indeksu wyszukiwarki. Pójście na skróty nie jest więc dobrym pomysłem. - Czy Sunrise System daje gwarancję osiągnięcia efektów?
„Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w rankingu Google.”
Powyższy cytat pochodzi z Pomocy Google*.
Nie gwarantujemy więc wyników, szczególnie, że efekty SEO zależą od wielu różnorodnych, w tym od nas niezależnych czynników:
- zmieniających się algorytmów Google,
- historii Twojej witryny,
- architektury strony,
- stopnia rozbudowania witryny,
- działań konkurencji
- i wielu innych.
*https://support.google.com/webmasters/answer/35291?hl=pl - Czy pozycjonowanie można zrobić jednorazowo?
Nie, pozycjonowanie to proces, nastawiony na długofalowe efekty.
Czy wiedziałeś, że w ciągu roku Google wprowadza nawet kilka tysięcy zmian i poprawek w swoich algorytmach? Dlatego obecnie SEO to cykl – optymalizacji, linkowania, analiz, kontroli, poprawek, kolejnej weryfikacji … etc.
Co więcej, Google wybiera do top 10 te strony, które w jego ocenie najlepiej odpowiadają na oczekiwania użytkownika. A przecież konkurencja nie śpi! Niezbędna jest więc ciągła rozbudowa i aktualizacja oferty, zawartości strony, aby wyróżnić ją spośród konkurencji. - Czy pozycjonujecie w wyszukiwarkach zagranicznych?
Tak – we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki Google.
Z sukcesami pozycjonowaliśmy już strony między innymi w niemieckojęzycznych, rosyjskojęzycznych, anglojęzycznych i innych wersjach Google. Część z nich wymaga większego nakładu pracy, natomiast możliwe jest pozycjonowanie we właściwie dowolnym języku.
Podstawą jest jednak strona internetowa stworzona w tym języku, w którym chcesz ją promować. - Ile słów kluczowych można pozycjonować?
Bez ograniczeń!
Nasze doświadczenie pokazuje, że aby SEO przełożyło się na widoczne efekty biznesowe, niezbędne jest przynajmniej 5 fraz kluczowych. Natomiast górny limit nie istnieje! Można promować stronę nawet na kilkadziesiąt czy kilkaset fraz kluczowych. Naturalnie w takim modelu nie da się osiągnąć efektu dla wszystkich fraz jednocześnie, a pozycjonowanie wymaga znacznie większego zaangażowania czasowego. - Czy wyrażenia można zmieniać w trakcie współpracy?
Tak, przy zachowaniu równowagi współpracy.
Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie danej frazy kluczowej to wiele godzin pracy Pozycjonera, SEO Copywritera, a także Twojego doradcy biznesowego z Działu Obsługi Klienta. Wspólnie z Tobą dobieramy wyrażenia na etapie negocjowania umowy.
Oczywiście, dynamicznie zmieniająca się sytuacja na rynku wymusza elastyczność. Dlatego przygotowaliśmy modele współpracy, w których umożliwiamy wymianę nawet 20% fraz co pół roku współpracy.
Zawsze jesteśmy też otwarci na Twoje sugestie: jeśli sytuacja tego wymaga, przygotujemy propozycję optymalnych zmian w umowie. - Jak weryfikować efekty pozycjonowania?
Analizując pozycje i statystyki strony.
Co miesiąc wysyłamy raport lub otrzymujesz dostęp do Panelu Klienta z podsumowaniem wypracowanych pozycji. Dzięki temu możesz na bieżąco śledzić postępy naszych działań.
Pochodną pozycji strony w top 10 może być również zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Warto więc analizować statystyki dostępne między innymi w Google Search Console, czy bardziej zaawansowanym Google Analytics. - Jakie raporty otrzymam w ramach usługi?
W zależności od wybranego modelu współpracy przygotowujemy staranne raporty z wykonanych prac i / lub osiągniętych efektów .
Dbamy o to, abyś miał aktualną informację o zakresie prowadzonych prac na stronie i poza nią, planowanych działaniach i osiągniętych efektach. Zawsze masz też możliwość zgłaszania swoich uwag i zadawania pytań na temat naszych działań. Właśnie dlatego nad Twoją stroną pracuje cały zespół fachowców.
Raporty ilościowe to jednak nie wszystko! Często wysyłamy również dodatkowe materiały, które wyjaśniają jak działa pozycjonowanie i jak je wspomóc, aby osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty.