61 655 95 55
Wyższy standard skuteczności
Oferta

Skuteczne pozycjonowanie stron - oferta SEO

Pozycjonowanie stron internetowych (ang. search engine optimization) – to szereg działań marketingowych mających na celu uzyskanie możliwie najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarek internetowych (np. Google). Bardzo często pozycjonowanie nazywane jest również optymalizacją strony dla wyszukiwarek internetowych lub po prostu SEO.
Pozycjonowanie
Jeśli Twój klient czegoś szuka w Internecie, najpewniej używa do tego wyszukiwarki Google.
Skąd to wiadomo? Po prostu to narzędzie internauci wykorzystują najchętniej - udział Google w rynku wyszukiwarek w Polsce wynosi już 97% (1).
Walczyć o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania może każdy materiał, jaki tylko uda się odczytać i zaindeksować robotom sieciowym Google. Udział w tym niełatwym wyścigu mogą brać zarówno firmowe serwisy i sklepy internetowe, jak i blogi i portale o innym charakterze.
W zależności od tego, czy zależy nam na promocji ogólnopolskiej (lub nawet ogólnoświatowej!) czy też widoczności strony dla użytkowników z naszej okolicy, pozycjonowanie możemy podzielić na lokalne i globalne.
Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak działania prowadzące do uzyskania wysokich pozycji przede wszystkim dla użytkowników z naszego miasta lub regionu. Globalne to natomiast działania prowadzące do wyświetlenia promowanej witryny w całym kraju, niezależnie od regionu z którego wyszukuje użytkownik.
Lokalne SEO to dobre rozwiązanie w szczególności dla małych firm i przedsiębiorstw, które nie prowadzą działalności online, a swoje usługi wykonują wyłącznie w siedzibie firmy (np.: fryzjer, mechanik samochodowy, restauracja lub hotel). W przypadku firm prowadzących swoją działalność przez Internet (np. tworzenie stron www, księgowość online) oraz sklepów internetowych z możliwością sprzedaży wysyłkowej warto zainwestować w szerszą promocję – SEO w ogólnych (krajowych, globalnych) wynikach wyszukiwania.
Gdzie możesz pokazać swoją firmę w Google? Kliknij w poniższy obrazek i zobacz możliwości wyszukiwarki:
Bądź widoczny w Google!
Sprawdzimy Twoją stronę WWW i przygotujemy dla Ciebie ofertę

Różnica między SEO a pozycjonowaniem

Wbrew powszechnie panującej opinii, pozycjonowanie stron internetowych nie do końca jest pojęciem tożsamym z SEO. Czym różnią się te dwa terminy?
Pozycjonowanie to zagadnienie oznaczające szereg działań marketingowych, których podstawowym założeniem jest zwiększenie widoczności witryny w sieci, np. poprzez uzyskanie jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwarek internetowych. Działania te obejmują wiele aspektów m.in. link building, przygotowywanie wartościowego contentu zawierającego wcześniej wybrane frazy kluczowe, czy też przeprowadzenie odpowiedniej analityki.
Co oznacza SEO?
Skrót ten wywodzi się z angielskiej terminologii od słów Search Engine Optimalization, co w wolnym tłumaczeniu oznacza optymalizację witryn pod kątem wyszukiwarek internetowych. Na ten proces składa się wiele elementów, które objawiają się przede wszystkim w działaniach technicznych, ale także contentowych. Nadrzędnym celem jest jednak uzyskanie efektu końcowego w postaci jak najwyższego miejsca w SERP-ach, czyli organicznych wynikach wyszukiwania.
Czym różni się SEO od pozycjonowania stron internetowych?
Na pozór oba objaśnione terminy mają podobne znaczenie. Warto jednak nadmienić, że SEO, czyli bezpośrednia optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek jest w zasadzie częścią działań składających się na pozycjonowanie stron internetowych. Jest to bardzo ważny element ogólnej całości, która ma na celu zwiększenie widoczności w sieci.

Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania Google?

Wyniki wyszukiwania najczęściej składają się z przynajmniej 2 typów wyników. Mowa o naturalnych wynikach wyszukiwania, nazywanych też organicznymi, oraz wynikach płatnych, należących do programu Google Ads. Organiczne wyniki wyszukiwania to właśnie ta część, na którą bezpośredni wpływ ma pozycjonowanie strony w Google.
Na widocznym zrzucie ekranu ten fragment wyników został zaznaczony kolorem zielonym. Zazwyczaj na pierwszej stronie prezentowanych jest dziesięć wyników naturalnych, jednak w zależności od zapytania użytkownika, liczba ta może się zmieniać.
Kolorem czerwonym oznaczyliśmy reklamy, za które Google pobiera opłaty. Mogą być wyświetlone zarówno u góry jak i u dołu wyników naturalnych. Najczęściej płatne reklamy prezentowane są w formie tekstowej, mogą jednak przedstawiać np. produkty ze sklepu internetowego wraz z ich zdjęciem i ceną.
Google bardzo stara się ułatwić życie użytkownikom i maksymalnie skrócić czas odnalezienia interesujących ich informacji. Właśnie dlatego wyniki wyszukiwania mogą być wspomagane dodatkowymi elementami, takimi jak na przykład tzw. lokalny 3-pak z wynikami z Map Google. Ten element zaznaczony został kolorem żółtym.
Dla właścicieli stron internetowych zarówno płatna reklama Google Ads jak i obecność w lokalnych wynikach wyszukiwania może okazać się doskonałym wsparciem pozycjonowania. Warto przy tym pamiętać, że fakt uczestnictwa w programie Google Ads nie ma bezpośredniego wpływu na efekty standardowego pozycjonowania w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Dlaczego warto pozycjonować stronę www?

Dlaczego skuteczne pozycjonowanie strony www w Google jest takie ważne? Trudno nawet wyobrazić sobie, jak ogromną liczbę zapytań internauci wprowadzają do wyszukiwarki każdego dnia – a liczba ta stale rośnie! Wg bardzo przybliżonych wyliczeń w ciągu tylko jednego roku wyszukiwarka obsłużyła:
  • 1999 – 1 miliard zapytań
  • 2000 – 14 miliardów zapytań
  • 2001-2003 – ponad 55 miliardów zapytań
  • 2004-2008 – 73 miliardy zapytań
  • 2009 – ponad 365 miliardów zapytań
  • 2012-2015 – 1,2 biliona zapytań
  • 2016 – ponad 2 biliony zapytań
Jeszcze trudniej obliczyć jaki potencjał marketingowy stanowi to dla firm i ich stron www! Obecność w wynikach wyszukiwania tej najpopularniejszej wyszukiwarki pozwala na potencjalne wyświetlenie swojej „reklamy” nawet kilkaset razy w ciągu dnia – w zależności od tego jak często wyszukiwane są usługi podobne do oferowanych!
Według badań firmy Gemius z wyszukiwarki Google korzysta niemal 97% polskich internautów. Dorównanie w tej materii Google, które niezmiennie od lat zajmuje czołowe miejsce w rankingu wyszukiwarek, jest praktycznie niemożliwe.
Z pewnością każdy z Państwa niejednokrotnie szukał za pomocą tej wyszukiwarki informacji, usług lub produktów, albo porównywał oferty kilku obecnych na rynku firm. Być może również dzięki obecności danej firmy w wynikach wyszukiwania dokonali Państwo zakupu przez Internet lub podpisali umowę z inną firmą.

W Google warto „być” – warto dać się znaleźć!

Dobór odpowiednich fraz kluczowych jest ważny

Właściwa interpretacja potrzeb potencjalnego klienta to podstawa marketingu. W przypadku promocji internetowej oczekiwania te przyjmują dość bezpośrednią formę, która jednocześnie może być poddana precyzyjnym pomiarom. Mowa tutaj oczywiście o frazach kluczowych wyszukiwanych przez użytkowników Google. Analiza słów wpisywanych w okna wyszukiwarek to jedno z podstawowych działań składających się na skuteczne SEO, bez którego trudno o uzyskanie zadowalających efektów.
Dobór właściwych fraz kluczowych (czyli takich, które cieszą się faktycznym zainteresowaniem ze strony użytkowników) nie tylko pozwala Twojej witrynie piąć się w rankingach - analiza najpopularniejszych sformułowań to również dobry sposób na to, by śledzić trendy wśród konsumentów. Wiedza o potrzebach i tendencjach panujących wśród odbiorców konkretnej branży pozwala Ci trzymać rękę na pulsie, dostosowując własną ofertę do aktualnych realiów.
Regularna identyfikacja najbardziej korzystnych fraz (a tylko działając systematycznie mamy szansę na uzyskanie zadowalających efektów) wiąże się jednak z koniecznością weryfikacji bardzo dużej liczby danych. Takie działanie może okazać się zbyt trudne i czasochłonne dla osoby, która na co dzień nie jest specjalistą od pozycjonowania stron internetowych. Wsparcie profesjonalnej agencji SEO jest niezwykłą wartością, szczególnie dla małych i średnich firm.
Jednocześnie ważne jest, by działać kompleksowo. Przykładem takiej strategii jest usługa SEO Cloud - w tym przypadku zyskujesz cały pakiet działań (m.in. optymalizację Twojej witryny, analizę słów kluczowych oraz okresowe raporty efektów), mających na celu wypromowanie Twojego biznesu w internecie.

Cena pozycjonowania – ile kosztuje SEO?

Zadbaj o zwiększenie widoczności swojego biznesu w internecie razem z nami. Dlaczego? Od samego początku podjęcia współpracy wiesz bowiem doskonale za co płacisz. Zastanawiasz się więc, ile wynosi cena pozycjonowania w naszej firmie? Jest ona uzależniona od kilku czynników m.in. od rodzaju usługi oraz czasu trwania podpisanej umowy. Ponadto obejmuje ona aspekt zakresu działań podejmowanych przez naszych specjalistów, promowane frazy kluczowe czy też cele, w osiągnięciu których mamy Ci pomóc. To tylko przykładowe aspekty, które wpływają na cenę pozycjonowania.
Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie i dostosowujemy koszt świadczonych usług do możliwości finansowych zarówno małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Jeżeli nie znalazłeś na naszej witrynie modelu współpracy, który Cię interesuje, to zgłoś się do nas – zrobimy niezobowiązującą wstępna wycenę pozycjonowania Twojej strony. Dostosujemy propozycję do Twoich potrzeb oraz oczekiwań, by pomóc Ci w zwiększeniu widoczności Twojego biznesu w organicznych wynikach wyszukiwania.

Korzyści płynące z pozycjonowania domeny w Google

  • Nieograniczona przestrzeń reklamowa
    Z Internetu korzystają dziś niemal wszyscy. Zarówno młodzi jak i starsi. Wszyscy przeglądamy strony internetowe korzystając z komputerów stacjonarnych lub laptopów, ale również tabletów, smartfonów czy nawet telewizorów. Zanim jednak trafimy na interesująca nas witrynę, najprawdopodobniej poszukamy jej w Google! Dzięki widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania mamy szansę pojawić się zawsze wtedy, kiedy jesteśmy poszukiwani!
  • Odpowiedź na oczekiwania użytkownika
    Korzystając z wyszukiwarki to internauta decyduje czego szuka. Jeśli użytkownikowi szukającemu akurat „noclegu w Poznaniu” wyświetli się strona prowadzonego przez nas hotelu, trafimy z naszą ofertą do potencjalnego klienta – osoby faktycznie zainteresowanej noclegiem w naszym hotelu. Im lepiej wypozycjonujemy naszą witrynę, tym większe prawdopodobieństwo, że skorzysta ona właśnie z naszej oferty (a nie oferty konkurencji).
  • Widoczność zawsze tam gdzie trzeba
    A co jeśli użytkownik nieoczekiwanie zmuszony będzie poszukać np. restauracji? Najpewniej skorzysta ze swojego smartfona, aby za pomocą wyszukiwarki poszukać dobrego lokalu w swojej okolicy. W przeciwieństwie do reklam przestrzennych takich jak np. billboardy, w Google nasza strona www może pokazać się dokładnie tam, gdzie jest potrzebna – na ekranie urządzenia naszego potencjalnego klienta!
  • Widoczność zawsze wtedy kiedy trzeba
    Tradycyjne reklamy mają jedną wadę – rzadko pojawiają się dokładnie w tym momencie, w którym odbiorca chce dokonać zakupu lub poszukuje rozwiązania swojego problemu. Z pozycjonowaniem jest inaczej! Przez dobrą optymalizację strony internetowej i wypromowanie jej na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania dajemy użytkownikowi odpowiedź na jego potrzeby właśnie wtedy, kiedy tego potrzebuje.
  • Długofalowe efekty
    Chociaż profesjonalne pozycjonowanie stron w Google wymaga czasu aby uzyskać bardzo dobre wyniki, w zdecydowanej większości przypadków osiągnięte efekty są długotrwałe. Dzięki skutecznej promocji witryny uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania może przynosić korzyści przez bardzo długi czas. Raz zainwestowane środki procentują więc nie tylko obecnie, ale i w przyszłości.
  • Zwiększenie zaufania i świadomości marki
    Im częściej pojawiamy się w wynikach wyszukiwania, tym większe zaufanie możemy wzbudzać. Dla potencjalnego kontrahenta staniemy się firmą, którą „zna”. W końcu widział naszą stronę www już wielokrotnie. Pozycjonowanie strony w Google jest więc również świetnym sposobem na skuteczne budowaniu świadomości marki u odbiorców.
  • Niskie koszty dotarcia do klienta
    W porównaniu do kosztów, jakie trzeba przeznaczyć na każdy inny typ marketingu, reklama w wyszukiwarce internetowej Google poprzez pozycjonowanie czy linki sponsorowane generuje relatywnie niskie koszty dotarcia do klienta. Jednocześnie jest to reklama trafiająca do odbiorców już zainteresowanych naszą działalnością – w końcu sami wpisali w wyszukiwarkę hasło, po którym wyświetliła się im nasza strona.

Wpływ SEO na odwiedziny użytkowników

Głównym celem pozycjonowania każdej witryny internetowej jest zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwarek internetowych. Zwiększanie jej zasięgu w sieci powinno iść w parze również ze wzrostem ruchu na stronie, a więc większą liczbą potencjalnych klientów, którzy zobaczą naszą ofertę.
Bez wątpienia, im wyższą pozycję zajmiemy w Google, tym większe prawdopodobieństwo, że internauta odwiedzi właśnie nasz serwis. Według statystyk Advanced Web Ranking pierwsze miejsce w Google może zyskać aż 34% ruchu z tej wyszukiwarki (statystyki międzynarodowe na dzień 05.04.2017 roku). Warto zadbać o to, aby na pierwszym miejscu znalazła się właśnie nasza witryna!
Przykładowo, wg Keyword Plannera fraza „sklep zoologiczny” wyszukiwana jest około 33 100 razy miesięcznie (statystyki na dzień 05.04.2017 roku). Zajmując pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania możemy liczyć zatem na 34%, a więc na aż 11254 odwiedziny – i to tylko w skali miesiąca!

Audyt SEO - na czym polega i czy jest potrzebny?

Przed rozpoczęciem działań związanych z pozycjonowaniem warto dokonać dokładnej analizy serwisu. Doskonałym rozwiązaniem będzie więc audyt SEO. Usługa ta ma na celu dokładne sprawdzenie konkretnych elementów witryny mających wpływ na pozycję w wyszukiwarce Google. Pod uwagę brana jest zarówno budowa i zawartość samej strony (czynniki on-site), jak i elementy poza jej kodem źródłowym (czynniki off-site). Nie można także zapomnieć o samej analizie konkurencji, która z pewnością przyda się w trakcie planowania kroków związanych z optymalizacją strony www.
Pierwszy krok do skutecznego pozycjonowania? Audyt SEO!
Audyt SEO pozwala na sporządzenie raportu uwzględniającego niezwykle ważne z punktu widzenia pozycjonowania statystyki, a także rekomendacje. Dzięki dokładnej analizie możliwe będzie zaplanowanie wszystkich prac, mających na celu poprawę jakości strony zarówno dla algorytmów, jak i dla samych użytkowników. Co ważne, tego typu usługę można dopasować do indywidualnych oczekiwań każdego klienta, skupiając się na całej witrynie oraz na konkretnych elementach.
Darmowe narzędzie do analizy strony z Sunrise System
Z Sunrise System każdy zainteresowany może zamówić darmowy audyt SEO. Wszystko dzięki naszemu narzędziu, które w zaledwie 90 sekund zweryfikuje najważniejsze parametry witryny.
Nie wiesz jak oceniana jest Twoja strona WWW?
Skorzystaj z naszego autorskiego narzędzia, uzyskasz informacje w niecałą minutę!

W jaki sposób Google ustala kolejność wyświetlanych stron?

Każda strona www, która jest dostępna w Google, musiała zostać odwiedzona przez roboty sieciowe tej wyszukiwarki i zapisana w jej indeksie. Oznacza to, że wyszukiwarka dotarła do witryny, „przeczytała” jej zawartość i zapisała ją w swojej bazie.
Skąd jednak Google wie, która witryna powinna być na pierwszym miejscu, która na dziesiątym, a która w ogóle nie powinna zostać zaprezentowana użytkownikowi?
Za taką ocenę stron i ustalanie kolejności witryny w wynikach wyszukiwania odpowiadają zaawansowane algorytmy stworzone przez Google. Ich zadaniem jest właśnie ocena witryny i podjęcie decyzji, na której pozycji powinna się ona pojawić.
Google deklaruje, że podczas ustalania rankingu stron pod uwagę brane są setki różnych wskaźników, które dodatkowo każdego roku przechodzą tysiące aktualizacji!
Przykładowe czynniki rankingowe wskazane w powyższym dokumencie dotyczą przede wszystkim budowy i zawartości strony, a w tym:
  • Aktualności treści;
  • Liczby innych witryn, które zawierają linki do danego serwisu, i waga tych linków;
  • Słów w obrębie witryny;
  • Synonimów wyszukiwanych słów kluczowych;
  • Poprawności pisowni;
  • Jakości treści;
  • URLa i tytułu strony;
Tak częste zmiany i zaawansowany proces sprawiają, że wyniki wyszukiwania są coraz lepsze. Jednocześnie odpowiednie pozycjonowanie strony w Google wymaga ciągłego trzymania ręki na pulsie i szerokiej znajomości wiedzy z tego zakresu.

Różne kanały ruchu organicznego

Pozycjonowanie to nie tylko dbanie o wszystkie najważniejsze parametry strony, jej wygląd czy treści. To także inne kanały ruchu organicznego, o których nie można zapominać. Działając na wielu polach jednocześnie, możemy osiągnąć więcej korzyści. Właśnie dlatego warto zwrócić szczególną uwagę na:
  • Mapy Google – ten kanał ruchu organicznego jest jednym z tych, bez których trudno wyobrazić sobie obecnie wyszukiwanie nowych lokali czy wyznaczenie trasy z jednego punktu do drugiego. Właśnie dlatego każda firma powinna mieć swoją wizytówkę na Mapach Google. Utworzenie Profilu Firmy w Google jest proste i każdy powinien sobie z tym poradzić. To, o czym warto pamiętać, to uzupełnianie profilu aktualnymi danymi, które są umieszczone również na stronie internetowej. Chodzi przede wszystkim o to, aby nazwa, adres fizyczny, numer telefonu, a także adres URL były dokładnie takie same zarówno w wizytówce, jak i w witrynie. Dzięki temu Google będzie mógł powiązać je ze sobą. Warto w tym pomóc robotom poprzez umieszczenie mapki na stronie w zakładce Kontakt. Dodatkowo trzeba regularnie uzupełniać profil, zamieszczając informacje o godzinach otwarcia, ofercie usługowej, a także dodawać aktualne zdjęcia. Warto poprosić klientów o umieszczenie opinii po skorzystaniu z usług firmy, ponieważ Google promuje te przedsiębiorstwa, które posiadają wysokie oceny. Nową opcją jest dodawanie wpisów w postaci ogłoszeń czy nowych ofert i promocji.
  • Google Grafika - to jeden z ważniejszych kanałów ruchu organicznego dla branży odzieżowej, ale nie tylko. Wszystko dlatego, że coraz więcej użytkowników internetu szuka odpowiednich produktów na podstawie zdjęć, podając odpowiednio szczegółowe zapytania. Warto zatem zadbać o to, aby nasze grafiki pojawiły się w Google Grafika. Jeśli zależy nam na tym, żeby dany obrazek faktycznie znalazł się w odpowiednich wynikach wyszukiwania, należy umieścić go na stronie internetowej i właściwie opisać. W tym przypadku niezwykle istotny jest atrybut „Alt” oraz cały tekst otaczający daną ilustrację. Warto pamiętać również o nazwie całego pliku, która może nawiązywać do tego, co znajduje się na grafice. Najlepiej w tym celu wykorzystać słowa kluczowe. Dzięki temu algorytmy oraz roboty indeksujące będą wiedziały, że ten element na stronie jest istotny. Oczywiście nie można zapominać o wysokiej jakości takiego obrazka. Wszystkie te, które są mało czytelne mogą zostać zignorowane, ponieważ nie będą użyteczne dla użytkowników.
  • Google News - to doskonałe rozwiązanie dla różnego rodzaju portali informacyjnych. Ten kanał organiczny ma za zadanie gromadzić analizy i artykuły związane z aktualnymi wydarzeniami w danym kraju i na świecie. Pojawiają się one na pierwszej stronie wyników SERP po wprowadzeniu danego zapytania w wyszukiwarce. Co jest niezwykle istotne to fakt, że ten kanał ruchu organicznego wymaga treści użytecznych, wartościowych i aktualnych, aby faktycznie w nim zaistnieć. Na samej stronie internetowej artykuły muszą ukazywać się regularnie.
  • YouTube - filmy na tej platformie to doskonały sposób na zwiększenie ruchu organicznego. Firmowy kanał z użytecznymi i ciekawymi treściami z pewnością doskonale się sprawdzi! Wystarczy tylko stosować się do kilku ważnych zasad, aby uzyskać wymierne korzyści. Należy pamiętać o tym, aby utworzone nagranie miało wysoką jakość i posiadało dopasowaną do tematyki miniaturę. Co więcej, warto zwrócić szczególną uwagę na tytuł oraz opis, gdzie powinny się znaleźć słowa kluczowe. Przy odpowiednich zapytaniach, to właśnie filmiki umieszczone w ramach portalu YouTube mogą być częścią odnośników na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Jak widać, każdy z wymienionych kanałów ruchu organicznego oferuje nowe, dodatkowe możliwości, które warto wykorzystać. Wystarczy tylko przemyśleć strategię działań, aby były one dopasowane do konkretnej firmy i zacząć je realizować!

Na czym polega i jak wygląda pozycjonowanie stron w Google?

Na zakres profesjonalnego pozycjonowania składają się działania, które w podstawowej wersji możemy podzielić na dwie główne grupy:
  • Prace on-page – to wszystkie działania techniczne podejmowane bezpośrednio na stronie internetowej, którą promujemy. W skład działań on-page wchodzą wszystkie zmiany niewidoczne dla przeciętnego internauty (czyli optymalizacja kodu źródłowego witryny), jak i działania mające na celu zmianę wyglądu serwisu, w tym przede wszystkim optymalizacja jego contentu.
  • Prace off-page – polegają na zwiększaniu popularności strony w Internecie. Duża popularność powinna wpłynąć na rosnącą liczbę wysokiej jakości linków prowadzących do pozycjonowanej domeny, co jest głównym celem prac off-page. Wartość linków przychodzących ma bardzo istotne znaczenie w pozycjonowaniu strony w Google.
To jakie prace są realizowane w ramach SEO, zależy od specyfiki witryny oraz umówionego zakresu współpracy.
Co do zasady, strategiczne aspekty SEO to:
  • Optymalizacja - dostosowanie witryny zarówno do mechanizmów wyszukiwania, jak i preferencji internautów, w tym:
    • optymalizacja kodu - poprzez m.in. uporządkowanie struktury wewnętrznej serwisu, usunięcie istotnych błędów w kodzie;
    • optymalizacja treści pod kątem promowanych wyrażeń kluczowych;
  • Link Building - promowanie witryny na zewnętrznych serwisach poprzez linkowanie, np. z katalogów stron;
  • Content Marketing - tworzenie dodatkowych, unikalnych i merytorycznych materiałów o firmie, marce czy poszukiwanych przez użytkowników produktach, z uwzględnieniem zasad SEO Copywritingu.
Podobno „nieplanowanie to planowanie katastrofy”. Właśnie dlatego proces pozycjonowania strony w Google rozpoczynamy od szeregu kompleksowych analiz. Na ich podstawie indywidualny opiekun pozycjonowania przygotowuje kilkumiesięczną strategię optymalizacji oraz linkowania witryny, która następnie jest starannie realizowana.
Ponieważ każda witryna jest oceniana indywidualnie, nie ma jednej recepty na skuteczne pozycjonowanie. Podczas prowadzenia analiz uwzględniamy wiele czynników takich jak na przykład:
  • Meta tagi - to znaczniki umieszczane w wybranych sekcjach strony internetowej. Ich treść kierowana jest przede wszystkim do robotów wyszukiwarki, które na tej podstawie oceniają zawartość witryny (choć nie bez znaczenia pozostaje tu zadowolenie użytkownika sieci). Znaczników jest wiele, jednak w pozycjonowaniu najistotniejszą rolę odgrywają dwa: title (tytuł) i meta description. Pierwszy z nich to jeden z czynników rankingowych Google. Od jego poprawności zależeć będzie to, czy strona internetowa pojawi się w wynikach SERP. Drugi to opis witryny składający się zwykle z ok. 160 znaków, który ma zachęcić do kliknięcia w linki. Atrybut ma bezpośredni wpływ na konwersję, czyli konkretne działanie użytkownika podjęte na stronie internetowej.
  • Struktura kodu HTML - HTML to szkielet strony internetowej, w którym umieszcza się tekst. Jeśli całość ma być czytelna dla algorytmów, należy zadbać o solidność i trwałość struktury HTML, czyli głowę (head) oraz ciało (body). W sekcji head umieszcza się informacje dotyczące witryny – w tym dane właściciela, tytuł oraz różnego rodzaju kody umożliwiające właściwe odczytanie znaków, które stanowią body - główną część dokumentu.
  • Struktura i nawigacja serwisu - ogromną rolę w skutecznym pozycjonowaniu odgrywa nawigacja, którą tworzy dobrze przemyślana struktura linków wewnętrznych odsyłających do poszczególnych odsłon strony internetowej. Im to kierowanie bardziej intuicyjne, tym więcej korzyści wynika z pozytywnego odbioru witryny przez użytkowników sieci. Mówiąc o przemyślanej strukturze odnośników na stronie, mamy na myśli m.in. proste i zhierarchizowane menu, linkowanie wewnętrzne czy responsywność (dopasowywanie się zawartości witryny do typu urządzenia).
  • Adresy URL - to, w jaki sposób skonstruowana jest nazwa strony internetowej, ma spore znaczenie dla jej właściwego odbioru. Dlatego w pozycjonowaniu funkcjonuje pojęcie przyjaznego adresu URL. Co to znaczy? Link powinien zawierać odpowiedź na pytanie: gdzie jestem i czego szukam. Nazwa witryny musi być więc czytelna i zrozumiała dla odbiorcy.
  • Nagłówki HTML i treści - elementem, który odgrywa niebagatelną rolę w działaniach SEO, jest Content Marketing, czyli tworzenie treści na stronę. Ich odczytywaniem zajmują się zarówno algorytmy, jak i użytkownicy sieci. Skuteczne pozycjonowanie skupia się na doborze właściwie skonstruowanych nagłówków oraz tworzeniu unikalnych treści, które następnie zostaną nasycone słowami kluczowymi charakteryzującymi daną branżę. Pusta, pozbawiona tego wypełnienia witryna nie będzie spełniać podstawowych warunków wyszukiwarki.
  • Duplikaty treści - nie bez przyczyny tak podkreślamy, aby treści na stronie były unikalne. Teksty zduplikowane, a zatem powielone w obrębie witryny lub skopiowane od konkurencji, stanowią zagrożenie dla skutecznych działań SEO. Ze względu na wynikającą z tego szkodliwość należy je eliminować i zastępować oryginalną zawartością.
  • Dostępność strony dla robotów sieciowych - pod tym pojęciem należy rozumieć takie zarządzanie stroną internetową, które nie ogranicza robotom wyszukiwarki zaglądania do jej zasobów. Jeśli witryna ma być widoczna i chętnie odwiedzana, powinna być dostępna dla botów internetowych odpowiedzialnych za ocenę strony.
  • Linki wychodzące i przychodzące - wreszcie, działania SEO obejmują prace nad profilem linkowym strony (link building). Należy rozumieć przez to kontrolę odnośników zewnętrznych i wewnętrznych promujących stronę zarówno w obrębie jednej witryny, jak i na innych stronach internetowych.
Co więcej, nasi specjaliści poddają analizie nie tylko przekazaną do pozycjonowania stronę www, ale również analizę aktualnych wyników wyszukiwania oraz serwisów konkurencji.
Pierwszy etap pozycjonowania to optymalizacja najważniejszych czynników technicznych. Witryna zoptymalizowana zostanie w taki sposób, aby roboty mogły poprawnie zaindeksować pełną strukturę serwisu bez zbędnych duplikatów wewnętrznych oraz stron o niskiej wartości. Zadbamy również o skorelowanie witryny z najważniejszymi wyrażeniami kluczowymi.
W kolejnym etapie optymalizacji podlega zawartość strony i jej warstwa wizualna. Treść, jej ilość, jakość, tematyczność czy nasycenie wyrażeniami kluczowymi i słowami powiązanymi, można uznać za jeden z najważniejszych czynników rankingowych.
Oprócz działań typowo technicznych, przez cały okres naszej współpracy realizujemy również dodatkowe działania off-page, w tym przede wszystkim dostarczamy odnośniki wspomagające skuteczne pozycjonowanie strony w Google.
Pozycjonowanie stron internetowych to ogromne możliwości dla wszystkich firm, zarówno tych niewielkich, jak i największych korporacji. Dobrze zaplanowana i starannie przeprowadzona promocja w organicznych wynikach wyszukiwania może przynieść długofalowe efekty w postaci np. zwiększonego ruchu na stronie czy większej rozpoznawalności marki. Warto zaufać w tej kwestii specjalistom SEO, którzy od lat wspierają tysiące firm w promocji działalności w wyszukiwarce.
W czasie trwania umowy do Państwa dyspozycji pozostaną indywidualni opiekunowie, którzy chętnie odpowiedzą na wszelkie nurtujące Państwa pytania. Tymczasem zapraszamy do zapoznania się z najczęściej zadawanymi pytaniami.

Pamiętaj o bezpieczeństwie! Certyfikat SSL

Jednym z wielu czynników rankingowych mających wpływ na pozycjonowanie jest certyfikat SSL (z ang. Secure Socket Layer). To protokół sieciowy, który przede wszystkim pozwala na nawiązywanie bezpiecznego połączenia między przeglądarką, z której korzystamy, a serwerem, na którym umieszczona została nasza strona internetowa. Jak to działa? HTTPS umożliwia szyfrowanie wrażliwych danych, zamieniając je w ciąg cyfr, liczb i znaków tak, aby niepożądane osoby nie miały do nich dostępu.
Dzięki zastosowaniu certyfikatu zwiększamy zatem bezpieczeństwo internautów odwiedzających naszą witrynę. Co więcej, w przypadku sklepów internetowych jest on wymagany przynajmniej na podstronach transakcji oraz logowania. Google nie ukrywa, że jego obecność na stronie pozwala budować lepszą pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, ponieważ jest jednym z czynników rankingowych.
Ze względu na powyższe, certyfikat SSL w postaci zielonej kłódki przy adresie Twojej strony internetowej jest nie tylko dobrą praktyką, jeśli chodzi o budowanie pozycji, ale to także bezpieczeństwo osób odwiedzających Twoją witrynę.

Efekty pozycjonowania

Opisywane poniżej case study utwierdza tylko w przekonaniu, że nowa strona internetowa nie musi być z góry skazana na niepowodzenie w SEO. Dzięki naszej innowacyjnej usłudze SEO Cloud masz możliwość podjęcia wielowymiarowego pozycjonowania, które zapewnia regularne analizy i systematyczne optymalizacje strony internetowej. Nasze niekonwencjonalne rozwiązanie stworzone jest do uzyskiwania długotrwałych efektów, co można zobaczyć na poniższym przykładzie.

Cel i założenia

Klient postanowił stworzyć i uruchomić nową wersję serwisu internetowego w połowie 2017 roku. Od momentu zmiany witryny klient powierzył ją nam. Niewątpliwie zaletą usługi SEO Cloud, którą wybrał, jest brak ograniczeń w przypadku promowanych wyrażeń. Głównym celem naszej współpracy było zwiększenie widoczności całej oferty klienta. Podjęte przez nas działania miały zwiększyć liczbę wyświetleń serwisu o co najmniej 100% w stosunku do wyników poprzedniej wersji witryny, co przełożyłoby się bezpośrednio na zwiększenie liczby leadów.

Podjęte działania

Pierwszym etapem było przeprowadzenie kompleksowego audytu SEO, który umożliwił nam podjęcie planowej optymalizacji serwisu wraz z systematyczną rozbudową contentu serwisu (dzięki pracy zespołu Copywriterów). Kolejnym etapem były tzw. działania off-page (poza stroną) mające na celu analizę profilu linkowego i systematyczną publikację wartościowych wpisów, które wpływają na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w Google.
Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, m.in. przez ciągle zmieniające się algorytmy Google. Dlatego do dnia dzisiejszego systematycznie analizujemy stronę i podejmujemy na niej regularne działania SEO.

Osiągnięte efekty

Systematyczne prace optymalizacyjne wraz z działaniami off-page spowodowały, że już po kilku miesiącach współpracy uzyskaliśmy trzykrotnie wyższą widoczność na ponad tysiąc fraz. Dodatkowym efektem był również spektakularny wzrost odwiedzin serwisu przez użytkowników i wzrost zapytań o ofertę klienta. Z kolei dzięki optymalizacji wersji mobilnej serwisu uzyskaliśmy również ponadtrzykrotny wzrost odwiedzin z urządzeń mobilnych.
Na poniższym zrzucie ekranu prezentujemy efekty naszej współpracy miesiąc po miesiącu, od jej samego początku. Już 6 miesięcy wystarczyło, aby uzyskać satysfakcjonujące wyniki dla klienta, a w kolejnych miesiącach jeszcze bardziej je poprawialiśmy.
Przez niecały rok współpracy doszliśmy do niemal 300 tys. wyświetleń serwisu w wyszukiwarce Google, przy łącznej liczbie 19,2 tys. kliknięć.
Pozycjonowanie
Powyższy wykres przedstawia wzrost liczby kliknięć i wyświetleń w organicznych wynikach wyszukiwania – porównanie wyników z lipca 2017 r. z efektami pozycjonowania w maju 2018 r.
Zastosowana przez nas strategia przerosła oczekiwania naszego Klienta: wypracowaliśmy aż 657% więcej kliknięć w porównaniu do danych z początków współpracy!

Strategia SEO

Nie ma uniwersalnego schematu działań, które zapewnią witrynie wysokie pozycje i dobrą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Przepis na sukces stanowi profesjonalny audyt i opracowana na jego podstawie indywidualna strategia SEO. W zależności od wielu czynników, może sprawdzić się pozycjonowanie stron internetowych oparte o różne modele. Stąd też nie w każdym przypadku prace będą wyglądały tak samo.
Dlaczego strategia SEO jest potrzebna?
Należy pamiętać, że inne działania SEO podejmiemy dla stron sklepów online, inne dla firm prowadzących działalność lokalnie. Nie bez znaczenia jest także cel – może to być kampania wizerunkowa, sprzedażowa i nie tylko. Nieodpowiednio dobrane prace mogłyby okazać się stratą nie tylko czasu, ale też pieniędzy.
Przykładowo, w przypadku sklepów internetowych sprawdzi się budowanie widoczności przede wszystkim na szczegółowe frazy, tzw. long tail. Natomiast dla firm działających lokalnie warto skupić się na wyrażeniach geolokalizowanych. Zdarza się też, że głównym celem pozycjonowania jest budowanie pozytywnego wizerunku marki i zwiększanie jej świadomości – w takim przypadku główny nacisk należy kłaść na frazy związane bezpośrednio z brandem. A co jeśli chcesz podbić rynki zagraniczne? Wówczas koniecznie będzie podjęcie działań różniących się od tych, które kierowane są do odbiorców w Polsce. Oczywiście, kwestia fraz to tylko jeden z wielu elementów indywidualnego planu pozycjonowania strony internetowej.
Jak widać, trudno o uniwersalną strategię SEO. Dlatego tak ważne jest, by zaufać profesjonalistom i powierzyć im przygotowanie planu działania dopasowanego do indywidualnych potrzeb.

Nie zapomnij o analizie konkurencji!

Choć w życiu porównywanie się do innych nie jest pożądaną praktyką, w świecie SEO panują zupełnie inne reguły. Tutaj analiza konkurencji to jeden z kluczowych elementów skutecznego pozycjonowania. Dlaczego powinniśmy bacznie obserwować, co robią firmy z tej samej branży i czy trzymanie ręki na pulsie naprawdę się opłaca? Wkrótce przekonacie się, że monitorowanie działań przedsiębiorstw rywalizujących o uwagę tej samej grupy docelowej, powinno wejść Wam w nawyk.
Na początek wspomnijmy o tym, jaki jest cel analizy konkurencji SEO w sieci. Dla większości osób zarządzających witrynami zdobywanie informacji na temat działań rywali to rodzaj cennych wskazówek wytyczających strategię marketingową. Podglądając, jak radzą sobie w sieci inne firmy, jesteśmy w stanie wyciągać cenne wnioski i zaprojektować skuteczniejsze działania SEO.
Wnikliwa weryfikacja poczynań konkurentów będzie nam potrzebna m.in. do tego, żeby ustalić listę priorytetowych fraz kluczowych, dzięki którym zyskamy przewagę w pozycjonowaniu witryny. Sprawdzając przy pomocy jakich słów serwisy promują swoją ofertę, możemy rozsądniej pozycjonować stronę internetową na konkretne wyrażenia.
W trakcie analizy konkurencji SEO w sieci, warto zwrócić uwagę nie tylko na dobór słów kluczowych, ale i na cały obszar contentu. Przeglądanie treści dostarczanych użytkownikom przez rywali może być kopalnią pomysłów i źródłem inspiracji.

Czy wiesz, że...

  • „Obecnie algorytmy Google biorą pod uwagę ponad 200 niepowtarzalnych wskaźników (czy też „wskazówek”), dzięki którym można odgadnąć, czego tak naprawdę szukasz” (2)
  • 79% polskich użytkowników korzysta z Internetu codziennie lub prawie codziennie (4) - to miliony potencjalnych odbiorców
  • Witryny Grupy Google są najpopularniejsze wśród użytkowników - korzysta z nich ponad 95% internautów – czyli ponad 23 mln osób w Polsce (5)
  • Wg badań - reklamy w wyszukiwarce na każdą sprzedaż online generują 2,6 sprzedaży w sklepach tradycyjnych, a każdy zainwestowany w wyszukiwarkę funt generuje 2,32 funta przychodu (6)
  • Organiczne wyniki wyszukiwania generują 24% zakupów przez Internet (7)
  • 53% internautów kupiło produkt / usługę przez Internet w ciągu ostatnich 30 dni (8)

 

Mity o pozycjonowaniu

Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze mity związane z pozycjonowaniem i pracami nad nim:

 

  • MIT: Pozycjonowanie daje natychmiastowy efekt

     

    Prace nad pozycjonowaniem cechuje długofalowość, dlatego ich realizacja wymaga trochę cierpliwości. To, jak długo trzeba będzie czekać na efekty, zależy od wielu aspektów, np. konkurencyjności. Pozycjonowanie to niezwykle złożony proces, w którego skład wchodzi: tworzenie contentu zgodnego z zasadami SEO, wybór odpowiedniego dostawcy usług hostingowych, projektowanie strony według wytycznych Google, responsywna i przyjazna dla urządzeń mobilnych wersja witryny i wiele więcej. Natychmiastowe efekty przynieść może natomiast płatna kampania reklamowa.

     

  • MIT: Pozycjonowanie gwarantuje efekty/sprzedaż

     

    Nie można nigdy zagwarantować konkretnej, stałej pozycji i efektu. Dzieje się tak, ponieważ działania są wykonywane w środowisku zewnętrznym. Celem pozycjonowania jest oczywiście zapewnienie witrynie jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania, jednak nie można zagwarantować konkretnego miejsca w rankingu. Doskonałym przykładem jest tutaj konkurencja ogromnych, międzynarodowych przedsiębiorstw oraz małych, lokalnych sklepów. Te drugie nie uzyskają lepszej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania niż znane na całym świecie marki.

     

  • MIT: Pozycjonowanie to krótkofalowa, raz wykonana seria działań

     

    Efektów pozycjonowania nie możemy oczekiwać od razu po wdrożeniu zmian na stronie internetowej. Działania z nimi związane trwają miesiącami, a często nawet latami i jest to całkowicie naturalny proces. W zależności od tego, z jakim serwisem i jakimi celami mamy do czynienia, prace związane z pozycjonowaniem mogą być niezwykle szerokie. Nie można zapominać także o tym, że Google regularnie aktualizuje swoje algorytmy oraz wytyczne, do których należy się dostosować.

     

  • MIT: Do osiągnięcia lepszych wyników wystarczy samo linkowanie

     

    Pozycjonowanie możemy podzielić na działania on-site oraz off-site. Link building to tylko jeden z elementów z zakresu działań off-site. Do osiągnięcia jak najlepszego rezultatu niezbędne jest wdrożenie także innych prac, takich jak optymalizacja treści znajdujących się na stronie, stworzenie profilu firmy w Google, zadbanie o odpowiednią szybkość ładowania strony, zgodność treści z zasadami SEO czy wdrożenie certyfikatu SSL (szczególnie wymaganego dla podstron logowania oraz płatności).

     

  • MIT: Rozbudowa treści na stronie nie jest potrzebna

     

    Regularne rozbudowywanie treści na stronie internetowej jest jednym z najważniejszym elementów, które pozwalają algorytmom powiązać ją z wyrażeniami kluczowymi. Dzięki niej witryna może zostać lepiej oceniona względem konkurencji, co z kolei wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto zadbać zatem nie tylko o samą rozbudowę contentu, ale także jego zgodność z zasadami SEO oraz wytycznymi Google. Ważnym aspektem jest także użyteczność proponowanych treści dla potencjalnych odbiorców, którzy na naszej stronie mogą odnaleźć odpowiedzi na nurtujące ich pytania lub interesujące produkty czy usługi.

     

  • MIT: Reklama płatna (Google Ads) wpływa na wyniki organiczne

     

    Wyniki organiczne i płatne to całkowicie niezależne od siebie środowiska. Za notowanie w wynikach organicznych odpowiada szeroki zakres działań z zakresu pozycjonowania. Google Ads to natomiast płatny rodzaj reklamy, który gwarantuje nam widoczność po opłaceniu kampanii. Wyniki płatne wyświetlają się na samej górze wyszukiwarki, jednak należy pamiętać, że pozycja ta nie jest powiązana z wynikami organicznymi uzyskanymi dzięki działaniom SEO. W momencie zaprzestania opłacania kampanii w Google Ads link do naszej strony zniknie.

     

  • MIT: Po wypracowaniu efektów, współpraca z agencją SEO nie jest już potrzebna

     

    Pozycjonowanie to proces długotrwały, a uzyskanie pożądanej widoczności nie oznacza, że nasza pozycja pozostanie na zawsze w tym samym miejscu. Google to niezwykle dynamiczne środowisko, wciąż wprowadzające nowe zmiany i wytyczne związane z pozycjonowaniem. Dlatego wypracowanie efektów nie oznacza, że współpraca z agencją SEO jest nam już zbędna. Pamiętajmy jednocześnie, że konkurencja również może intensywnie pracować nad swoją pozycją i z czasem algorytm przyzna jej lepszą widoczność, jeśli nie będziemy regularnie dbać o swoje notowania.

     

  • MIT: Google Ads bez SEO organicznego to w pełni wystarczająca strategia

     

    Choć wydawać się może, że jest to znacznie łatwiejsze rozwiązanie, długofalowe opłacanie kampanii Google Ads jest zwyczajnie niekorzystne dla naszego portfela. Wdrażając działania związane z pozycjonowaniem walczymy z konkurencją o coraz lepszą pozycję. Prowadzenie długofalowych działań dla wyników organicznych jest bardziej opłacalne od kosztów, jakie ponosimy regularnie opłacając reklamy za pośrednictwem Google Ads.

     

  • MIT: Dodanie i utrzymywanie wizytówki w Mapach Google jest płatne

     

    Usługa proponowana przez Google jest w pełni darmowa dla wszystkich użytkowników. Stworzenie Profilu Firmy jest jednym z przykładów działań off-site, które umożliwiają uzyskanie lepszej widoczności strony internetowej. Dodasz w nim informacje na temat godzin otwarcia, adresu, danych kontaktowych czy innych dodatkowych informacji. A dzięki geolokalizacji internauci z łatwością odnajdą lokal, a Ty zyskasz nowych klientów!

     

  • MIT: Firmy SEO mają wgląd do działania algorytmów Google

     

    Nie ma na świecie agencji SEO, która miałaby dostęp do schematów działań algorytmów Google. Prace realizowane przez pozycjonerów oparte są na wieloletnim doświadczeniu, branżowym know-how, własnoręcznie wykonanych analizach oraz oficjalnych dokumentacjach Google. Schemat działania algorytmów jest owiany tajemnicą, dlatego tak cenna jest wiedza specjalistów z zakresu SEO, którzy dzięki swoim wnikliwym obserwacjom potrafią ocenić, w jaki sposób kierować działania związane z pozycjonowaniem, aby przyniosły jak najlepsze efekty.

Narzędzia wspomagające prace SEO

Pozycjonowanie stron internetowych nie byłoby takie łatwe bez pomocy profesjonalnych narzędzi. Większość z nich oferowana jest twórcom witryn za darmo, co sprawia, że praktycznie każdy z nas może stworzyć platformę, która będzie spełniała nie tylko oczekiwania odbiorców, ale także algorytmów Google. A przecież właśnie o to chodzi w pozycjonowaniu!
Google Search Console
Z pomocą tego narzędzia sprawdzisz, czy Google może odnaleźć i zindeksować Twoją witrynę lub poprosisz o zindeksowanie nowego contentu. Platforma umożliwia także zweryfikowanie, na jakich stronach pojawiają się linki do Twojej domeny, jak często strona pojawia się w wynikach wyszukiwania i które zapytania są najlepiej klikane. Otrzymasz także alerty w momencie, gdy Google wykryje jakiekolwiek problemy związane z Twoim serwisem.
Google Analytics
To niezwykle złożony program, który pozwala na bieżąco śledzić liczbę osób aktualnie przebywających na Twojej witrynie. Udostępnia także informacje o tym, jakie podstrony użytkownicy odwiedzają i jakie są źródła, z których uzyskali dostęp do linku Twojego serwisu. Pozwala także na dostęp do danych związanych z liczbą nowych i stałych odwiedzających, współczynnikiem odrzuceń, średnim czasem sesji, liczby odsłon, najchętniej odwiedzanych stron, a także ścieżkach, po których klienci poruszają się, odwiedzając witrynę.
Senuto
Dzięki tej płatnej platformie masz dostęp do najważniejszych danych z zakresu pozycjonowania. Możesz z jej pomocą sprawdzić nie tylko widoczność swojej strony w Google i fraz, ale także sezonowość słów kluczowych, analizę treści w porównaniu z contentem konkurencji czy analizę linków wewnętrznych.
SEMSTORM
Jedno z najważniejszych narzędzi, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych. Dzięki kompleksowości, jaką oferuje platforma możesz na bieżąco śledzić ranking wybranych fraz, pisać teksty bezpośrednio w edytorze, prowadzić analizę konkurencji, monitorować swoją pozycję, czy przeprowadzać audyty swojego serwisu.
Ahrefs
Równie popularny, co pozostałe narzędzia, portal, który pozwala na dokładną ocenę pozycji strony w wynikach wyszukiwania w kilku językach. W przeciwieństwie do reszty programów, skupia się na prowadzeniu analiz profilu linkowania.
Majestic
Podobnie jak Ahrefs, jego głównym celem jest analiza pozycjonowania linków, jakie prowadzą do Twojej strony. Majestic umożliwia weryfikację w trybie rzeczywistym i historycznym. Zapewnia także możliwość sprawdzenia wskaźników Trust Flow oraz Citation Flow, które określają kolejno jakość oraz liczbę linków.
Screaming Frog
Jego głównym celem jest weryfikowanie kodu witryny oraz badanie contentu, jaki znajduje się na platformie. Zadaniem tego crawlera jest wykrywanie wszelkich nieprawidłowości tak, aby osoba zarządzająca stroną mogła je w łatwy i szybki sposób poprawić.
Surfer
Narzędzie, które zostało stworzone z myślą o optymalizacji treści znajdujących się na stronie. Dzięki niemu możesz w niezwykle łatwy sposób tworzyć teksty zgodne z zasadami SEO za pomocą edytora treści. Surfer pozwala także weryfikować odnośniki on-page oraz back-linki, analizować konkurencję i dopasować Twój content do wymagań Google.

Najczęściej zadawane pytania

O co najczęściej pytają nasi nowi Klienci na pozycjonowanie? Zebraliśmy kwestie najczęściej poruszane przy podpisywaniu umowy. Jeżeli Ty masz inne pytania – jesteśmy do Twojej dyspozycji!

  • Jak wygląda współpraca z firmą SEO?

    Zapewniamy jasne zasady i pomoc całego zespołu SEO.

    Nic nie dzieje się bez Twojej wiedzy. Za każdym razem, kiedy planujemy wprowadzić zmiany widoczne na stronie, przesyłamy propozycję do Twojej akceptacji. Jesteś na bieżąco informowany o postępach prac, a w razie wątpliwości możesz skontaktować się z nami bezpośrednio.
    Nad pozycjonowaniem Twojej strony czuwają zawsze minimum 3 osoby:
    - Opiekun SEO zajmuje się kwestiami technicznymi i nadzoruje prawidłowość całego procesu pozycjonowania;
    - SEO Copywriter tworzy i redaguje treści, a także optymalizuje wpis firmy w Mapach Google;
    - indywidualny doradca z Customer Service jest do Twojej dyspozycji we wszelkich kwestiach formalnych, np. związanych z warunkami współpracy.
    Jednocześnie ograniczamy liczbę kontaktów do absolutnego minimum, abyś mógł skupić się na prowadzeniu swojej firmy.

  • Jakie są warunki współpracy w zakresie pozycjonowania strony?

    Stawiamy na elastyczność.

    Każdy biznes i każda branża jest inna. Dlatego indywidualnie podchodzimy do Twoich potrzeb. Nie mamy więc jednego sztywnego szablonu współpracy – wszystko zależy od specyfiki Twojej firmy, Twoich oczekiwań a także możliwości. Najlepszy dowód? Niezwykle zróżnicowane portfolio naszych Klientów! Do wyboru kilka modeli rozliczeń, wszystkie w oparciu o krótką i przejrzystą umowę.

    Zadzwoń lub napisz, aby rozpocząć negocjacje.

  • Co jest potrzebne do rozpoczęcia pozycjonowania?

    Działająca strona internetowa.

    Idealnie, jeśli zawiera już wiele użytecznych informacji o firmie oraz fachowych materiałów branżowych. Jeśli nie, należy przyjąć, że trzeba będzie w nią włożyć jeszcze trochę pracy, by SEO przyniosło odpowiedni efekt.

    Nie jesteś pewien, czy Twoja strona nadaje się do pozycjonowania? Zgłoś się do nas! Przeanalizujemy ją, wskażemy silne i słabe strony oraz kluczowe obszary, wymagające korekty i/lub rozbudowy. Nasi specjaliści ds. pozycjonowania i SEO Copywriterzy są do Twojej dyspozycji, by przygotować wytyczne lub – samodzielnie wykonać wymagane zmiany.

  • SEO a zmiana strony - czy czekać z pozycjonowaniem aż zrobimy nową?

    Absolutnie nie! Zmiana strony to idealny moment na podjęcie działań SEO.

    W trakcie tworzenia nowej strony, wspólnie ze specjalistą SEO możesz przygotować witrynę przyjazną dla użytkowników oraz wyszukiwarki. Tym samym stworzony zostanie solidny fundament pod dalsze działania pozycjonerskie.
    Co więcej, dotychczas wypracowane efekty SEO można przenieść na nową wersję strony. Dlatego im szybciej zaczniemy współpracę, tym lepiej!

  • Od czego zależy cena pozycjonowania?

    Od skali trudności zleconego projektu SEO – czyli od ilości pracy niezbędnej do wypracowania efektów.

    Wpływ na to mają, między innymi:
    - konkurencyjność fraz – im większa konkurencja, tym osiągnięcie pozycji w top 10 naturalnych wyników wyszukiwania wymaga więcej nakładów i czasu,
    - architektura promowanej strony internetowej – czy jest przyjazna pozycjonowaniu, jak dużo czasu zajmuje wprowadzanie zmian, jaką ma historię
    - konieczność przeprowadzenia dodatkowych działań – np. rozbudowa treści witryny.

    Naturalnie, zawsze masz pełną kontrolę nad kosztami. Przed podpisaniem umowy informujemy, jakie są możliwości i wspólnie dobieramy optymalny model współpracy oraz jednoznacznie określamy budżet.

  • Czy pozycjonowanie wymaga wprowadzania zmian w wyglądzie strony?

    Niekiedy tak.
    Często są to jednak zmiany kosmetyczne.

    Najczęściej jest to związane z koniecznością umieszczenia wzbogaconych o słowa kluczowe tekstów lub całkowicie nowych treści.
    Czasami tworzymy również nowe podstrony lub sugerujemy zmiany w menu, aby użytkownicy i roboty Google mogli łatwiej dotrzeć do najważniejszych podstron serwisu.
    Żadna zmiana nie zostanie jednak wprowadzona bez Twojej wiedzy. Jeśli to możliwe, zawsze staramy się zaproponować alternatywne rozwiązania tak, aby pogodzić Twoją wizję wyglądu strony z wymogami SEO.

  • Kiedy mogę spodziewać się efektów pozycjonowania?

    Wiemy, że nie lubisz tej odpowiedzi, ale – to zależy. Czasy błyskawicznych efektów pozycjonowania minęły bezpowrotnie.

    Nie podajemy nigdy konkretnej daty – jej określenie nie jest możliwe. Liczba stron w Internecie nieustannie rośnie, co sprawia, że aby roboty sieciowe zaindeksowały optymalizację na danej stronie, musi minąć pewien czas.
    SEO to proces, a wynik może pojawić się równie dobrze po kilku tygodniach, jak i nawet kilku miesiącach. Próba przyspieszenia np. poprzez wykorzystanie technik niezalecanych przez Google może skończyć się dla strony obniżeniem rankingu, a nawet całkowitym usunięciem z indeksu wyszukiwarki. Pójście na skróty nie jest więc dobrym pomysłem.

  • Czy Sunrise System daje gwarancję osiągnięcia efektów?

    „Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w rankingu Google.”

    Powyższy cytat pochodzi z Pomocy Google*.
    Nie gwarantujemy więc wyników, szczególnie, że efekty SEO zależą od wielu różnorodnych, w tym od nas niezależnych czynników:
    - zmieniających się algorytmów Google,
    - historii Twojej witryny,
    - architektury strony,
    - stopnia rozbudowania witryny,
    - działań konkurencji
    - i wielu innych.

    *https://support.google.com/webmasters/answer/35291?hl=pl

  • Czy pozycjonowanie można zrobić jednorazowo?

    Nie, pozycjonowanie to proces, nastawiony na długofalowe efekty.

    Czy wiedziałeś, że w ciągu roku Google wprowadza nawet kilka tysięcy zmian i poprawek w swoich algorytmach? Dlatego obecnie SEO to cykl – optymalizacji, linkowania, analiz, kontroli, poprawek, kolejnej weryfikacji … etc.

    Co więcej, Google wybiera do top 10 te strony, które w jego ocenie najlepiej odpowiadają na oczekiwania użytkownika. A przecież konkurencja nie śpi! Niezbędna jest więc ciągła rozbudowa i aktualizacja oferty, zawartości strony, aby wyróżnić ją spośród konkurencji.

  • Czy pozycjonujecie w wyszukiwarkach zagranicznych?

    Tak – we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki Google.

    Z sukcesami pozycjonowaliśmy już strony między innymi w niemieckojęzycznych, rosyjskojęzycznych, anglojęzycznych i innych wersjach Google. Część z nich wymaga większego nakładu pracy, natomiast możliwe jest pozycjonowanie we właściwie dowolnym języku.

    Podstawą jest jednak strona internetowa stworzona w tym języku, w którym chcesz ją promować.

  • Ile słów kluczowych można pozycjonować?

    Bez ograniczeń!
    Nasze doświadczenie pokazuje, że aby SEO przełożyło się na widoczne efekty biznesowe, niezbędne jest przynajmniej 5 fraz kluczowych. Natomiast górny limit nie istnieje! Można promować stronę nawet na kilkadziesiąt czy kilkaset fraz kluczowych. Naturalnie w takim modelu nie da się osiągnąć efektu dla wszystkich fraz jednocześnie, a pozycjonowanie wymaga znacznie większego zaangażowania czasowego.

  • Czy wyrażenia można zmieniać w trakcie współpracy?

    Tak, przy zachowaniu równowagi współpracy.
    Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie danej frazy kluczowej to wiele godzin pracy Pozycjonera, SEO Copywritera, a także Twojego doradcy biznesowego z Działu Obsługi Klienta. Wspólnie z Tobą dobieramy wyrażenia na etapie negocjowania umowy.

    Oczywiście, dynamicznie zmieniająca się sytuacja na rynku wymusza elastyczność. Dlatego przygotowaliśmy modele współpracy, w których umożliwiamy wymianę nawet 20% fraz co pół roku współpracy.
    Zawsze jesteśmy też otwarci na Twoje sugestie: jeśli sytuacja tego wymaga, przygotujemy propozycję optymalnych zmian w umowie.

  • Jak weryfikować efekty pozycjonowania?

    Analizując pozycje i statystyki strony.

    Co miesiąc wysyłamy raport lub otrzymujesz dostęp do Panelu Klienta z podsumowaniem wypracowanych pozycji. Dzięki temu możesz na bieżąco śledzić postępy naszych działań.

    Pochodną pozycji strony w top 10 może być również zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Warto więc analizować statystyki dostępne między innymi w Google Search Console, czy bardziej zaawansowanym Google Analytics.

  • Jakie raporty otrzymam w ramach usługi?

    W zależności od wybranego modelu współpracy przygotowujemy staranne raporty z wykonanych prac i / lub osiągniętych efektów .

    Dbamy o to, abyś miał aktualną informację o zakresie prowadzonych prac na stronie i poza nią, planowanych działaniach i osiągniętych efektach. Zawsze masz też możliwość zgłaszania swoich uwag i zadawania pytań na temat naszych działań. Właśnie dlatego nad Twoją stroną pracuje cały zespół fachowców.

    Raporty ilościowe to jednak nie wszystko! Często wysyłamy również dodatkowe materiały, które wyjaśniają jak działa pozycjonowanie i jak je wspomóc, aby osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty.

Czy warto zlecać pozycjonowanie zewnętrznej firmie?
Tak, szczególnie, jeśli w swojej firmie nie masz zespołu gotowego na pełnoetatową pracę na rzecz promocji witryny.

Weź pod uwagę:

  1. SEO to nie jednorazowe działanie, lecz proces. Osiągnięcie wysokiej pozycji strony wymaga zaangażowania różnych specjalistów, czasu i systematyczności.
  2. SEO to dziedzina rozwijająca się w imponującym tempie. Google regularnie aktualizuje swoje algorytmy (nawet kilka tysięcy razy w ciągu roku (3)) - tak, by stawały się coraz bardziej dokładne. Chodzi o to, by wyszukiwarka zwracała te wyniki, na jakich zależy internautom.
  3. Google w roku 2006 (na przykład) a dekadę później to inne środowiska. Wyszukiwarka zmieniła się wizualnie, więcej kryteriów jest branych pod uwagę przy ustalaniu rankingu witryn. Pozycjonowanie stron w Google wymaga dużej wiedzy i jeszcze większej elastyczności. Metody skuteczne wczoraj dziś po prostu mogą okazać się niewystarczające.
  4. Skuteczność pozycjonowania stron w Google zależy zatem m. in. od:
    • nakładów – i w dużej mierze chodzi tu o czas
    • potencjału promowanej strony – w tym jej zawartości, historii etc.
    • kwalifikacji zespołu SEO – bo SEO to gra drużynowa.
  5. Dlaczego w Sunrise System?
Jeśli również Twoi Klienci używają wyszukiwarki …i chcesz dać się znaleźć - jesteśmy do Twojej dyspozycji! Zapytaj o szczegóły już dzisiaj.
Jeśli interesuje Cię również promocja w wynikach sponsorowanych (Google Ads) lub połączenie SEO z Google Ads – sprawdź kompleksowe możliwości reklamy w wyszukiwarkach.
Źródła statystyk:
4.IAB Polska, Raport strategiczny Internet 2015/2016, s. 12
5.IAB Polska, Raport strategiczny Internet 2015/2016, s. 16
Zadaj pytanie ekspertowi
 
Administratorem danych osobowych jest Sunrise System sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Poznaniu. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty.
Polityka Prywatności Sunrise System
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się