Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę
Pingwin 4.0 - aktualizacja algorytmu Google
Opublikowano: 23-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min
Długo wyczekiwana aktualizacja algorytmu Pingwin wreszcie została oficjalnie potwierdzona przez Google! Po niemal dwóch latach od ostatniej aktualizacji inżynierowie Google zakończyli testy i rozpoczęli wprowadzanie tego jednego z najgroźniejszych algorytmicznych zwierząt wyszukiwarki. Co ważne, algorytm będzie wprowadzony na całym świecie we wszystkich językach.
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów )
Robots.txt - plik z instrukcjami dla robotów sieciowych
Opublikowano: 13-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 4:35 min

W pierwszej części cyklu o Googlebocie wspominałem o pliku robots.txt, będącym swego rodzaju „przewodnikiem” dla robotów sieciowych w procesie indeksowania naszej witryny. Optymalizacja tego pliku wpływa również na efektywność wykonywanego przez boty deep/main crawla. W sieci można spotkać wiele faktów i mitów na temat pliku robots.txt. Poniżej postaram się w najprostszy możliwy sposób przybliżyć czym jest robots.txt, dlaczego odgrywa ważną rolę, a także jak go tworzyć i optymalizować.

Autor
Łukasz Faliszewski
Ocena artykułu
4.80 - (5 głosów )
Kary ręczne za podlinkowane widgety
Opublikowano: 12-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min

Chcąc uprzyjemnić użytkownikom pobyt na naszej stronie, często korzystamy z różnych interaktywnych dodatków, np. z widgetów, które pokazują między innymi wykresy lub licznik odwiedzin. Choć są przydatne, mogą stanowić zagrożenie dla naszej strony ze względu na linki, które są do nich dodawane, a za które Google może nałożyć karę ręczną.

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy )
Pole opisu znika z Map Google i Google Moja Firma
Opublikowano: 02-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Opis działalności firmy na Mapach Google już od dłuższego czasu pełnił funkcję bardziej dekoracyjną niż praktyczną. Nic więc dziwnego, że od początku sierpnia nie można już dodawać opisu w panelu edycji Google Moja Firma. W zamian mamy otrzymać możliwość edycji tajemniczych "atrybutów" (wciąż nie wiemy co dokładnie Google ma na myśli), a jeśli uparcie chcemy dodać opis, wciąż możemy to zrobić w Google+.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy )
Kara za interstitial w mobilnym wynikach i wątpliwości webmasterów
Opublikowano: 01-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:58 min

Ile razy uderzasz palcem w ekran swojego smartfona, żeby wyłączyć reklamę tym maleńkim iksem zawsze, ale to zawsze ukrytym w samym rogu? Już wkrótce problem pop-upów i interstitials zakrywających cały ekran powinien zniknąć. No przynajmniej z Top10. Mobilni użytkownicy wyszukiwarki Google cieszą się, jednak co na tę zmianę w algorytmie webmasterzy i inni specjaliści IT?

Autor
Marta Ciechomska
Ocena artykułu
4.80 - (5 głosów )
4 proste rady: jak tworzyć przyjazne adresy URL?
Opublikowano: 31-08-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:57 min

Przyjazny adres URL (ang. friendly URL) to skuteczne wsparcie w osiąganiu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. To rozwiązanie doceniane jest zarówno przez roboty wyszukiwarek, jak i samych użytkowników internetu. Ludzie łatwiej zapamiętują i zapisują przyjazne adresy URL, z kolei roboty na ich podstawie mogą skuteczniej rozpoznać strukturę serwisu, a także powiązać z zapytaniem użytkownika. To może być atut w osiągnięciu przewagi nad konkurencją. Jak powinien wyglądać taki adres?

Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy )
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się