Wyższy standard skuteczności
Blog

Pozycjonowanie

Wybierz dziedzinę
Czy jesteś lepszy niż konkurencja? 3 rzeczy, które musisz sprawdzić porównując strony
Opublikowano: 23-05-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 4:20 min

Wciąż bezskutecznie próbujesz poprawić ranking Twojej strony internetowej? Wiesz, że spełniasz wytyczne dla webmasterów, jednak uzyskanie pozycji w Top10 na wybrane słowa kluczowe pozostaje poza Twoim zasięgiem i nie możesz znaleźć przyczyny? Koniecznie sprawdź, czy Twoja witryna jest lepsza od serwisów konkurencji! Być może Twój serwis może być jeszcze lepszy!

Autor
Marta Ciechomska
Ocena artykułu
5.00 - (8 głosów)
Fake newsy – koniec fałszywych informacji w Google?
Opublikowano: 27-04-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Fałszywe, nieprawdziwe informacje w Google (np. w autouzupełnianiu) były w ostatnim czasie małą plagą. W Stanach Zjednoczonych, wg niektórych obserwatorów, mogły nawet zmienić wynik ostatnich wyborów prezydenckich. Wyszukiwarka nie pozostała jednak bierna i przygotowała swoją odpowiedź: projekt o kryptonimie "Sowa", który ma zwalczać "fake newsy" w wynikach wyszukiwania.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Pozycjonowanie lokalne – SEO skupione na Twojej okolicy
Opublikowano: 06-04-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 6:00 min

Prawie połowa wszystkich wyszukiwań w Google to zapytania lokalne. Ty także pewnie nie raz siadałeś przed komputerem lub sięgałeś po telefon, żeby znaleźć najbliższy sklep, restaurację, lekarza, czy jakąś firmę usługową. To samo robią Twoi Klienci, jeśli oferujesz usługi/produkty okolicznym mieszkańcom. Jak działa, czym jest i przede wszystkim, jak może pomóc Ci pozycjonowanie lokalne?

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
8 porad SEO Copywritera
Opublikowano: 28-02-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 4:00 min
Budzisz się rano, robisz kawę, a na słoiku: „content”… otwierasz gazetę, a tam: „content”… jedziesz autobusem, wyglądasz przez okno, tam billboard a na nim: „content”… otwierasz książkę, a tam… no, już chyba wiadomo do czego zmierzam: content jest dosłownie wszędzie. Dlaczego miałoby być inaczej wSEO? Jak w takim razie pisać, żeby zainteresować? Jak nie zanudzić i nie zniechęcić czytelnika?
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Nowe SEO - skupione na użytkowniku
Opublikowano: 31-01-2017
Czas potrzebny do przeczytania: 2:30 min

Tak, to kolejny tekst o tym, że powinniśmy się skupić – również w SEO – na użytkowniku i jego potrzebach. Zgadza się, nie jest to nowość, ale trend, o którym od dłuższego czasu mówi się nie tylko w naszej branży. Oczywiście, pokażę kilka zmian i trendów w wyszukiwarkach, które jednoznacznie wskazują, że skupienie na użytkowniku jest koniecznością. I tak, postaram się przekonać pozostałą garstkę niedowiarków, że SEO to nie tylko ograniczona lista fraz i schemat standardowych działań optymalizacyjnych.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (6 głosów)
Co czeka SEO w 2017 roku?
Opublikowano: 29-12-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 4:00 min
Zbliża się koniec roku więc i prognoz dotyczących przyszłości SEO, wyszukiwarki i ogólnie „świata technologii” jest coraz więcej. My również przyłączamy się do tego nurtu, dodając swoich kilka groszy w kwestii zmian w branży pozycjonowania. Czy przyszłość opierać się będzie na wyszukiwaniach mobilnych, zlokalizowanych i spersonalizowanych? Czy sztuczna inteligencja i wyszukiwanie głosowe zyskają na znaczeniu?
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.20 - (5 głosów)
Osobny indeks mobilny Google już wkrótce?
Opublikowano: 02-11-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min
Już od dłuższego czasu Google bawi się myślą o stworzeniu osobnego indeksu mobilnego. Choć „bawi się” to może jednak za mało powiedziane, skoro pracujący w Google Gary Illyes przekazał niedawno, że odrębny indeks mobilny może powstać w ciągu "miesięcy". I choć wiemy, że w przypadku Google „miesiące” mogą łatwo zmienić się w „lata”, bez wątpienia coś jest na rzeczy – i warto się temu przyjrzeć bliżej.
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
5 sposobów na uniknięcie duplikatów
Opublikowano: 06-10-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Duplikat treści (z ang. duplicate content) to skuteczna przeszkoda w osiągnięciu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Pod pojęciem duplicate content rozumiemy każdy rodzaj treści występującej pod więcej niż jednym adresem URL. To nie tylko tekst, ale także filmiki, grafika czy pliki PDF. Wielu właścicieli serwisów internetowych publikuje fragmenty tych samych treści w katalogach branżowych czy stronach typu YP (yellow pages, ang. żółte strony - serwisy dostarczające informacje o firmach, produktach i usługach). Nie są świadomi, jak bardzo szkodzą swojej domenie.

Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
4.18 - (11 głosów)
Pingwin 4.0 - aktualizacja algorytmu Google
Opublikowano: 23-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min
Długo wyczekiwana aktualizacja algorytmu Pingwin wreszcie została oficjalnie potwierdzona przez Google! Po niemal dwóch latach od ostatniej aktualizacji inżynierowie Google zakończyli testy i rozpoczęli wprowadzanie tego jednego z najgroźniejszych algorytmicznych zwierząt wyszukiwarki. Co ważne, algorytm będzie wprowadzony na całym świecie we wszystkich językach.
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.00 - (14 głosów)
Robots.txt - plik z instrukcjami dla robotów sieciowych
Opublikowano: 13-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 4:35 min

W pierwszej części cyklu o Googlebocie wspominałem o pliku robots.txt, będącym swego rodzaju „przewodnikiem” dla robotów sieciowych w procesie indeksowania naszej witryny. Optymalizacja tego pliku wpływa również na efektywność wykonywanego przez boty deep/main crawla. W sieci można spotkać wiele faktów i mitów na temat pliku robots.txt. Poniżej postaram się w najprostszy możliwy sposób przybliżyć czym jest robots.txt, dlaczego odgrywa ważną rolę, a także jak go tworzyć i optymalizować.

Autor
Łukasz Faliszewski
Ocena artykułu
4.83 - (6 głosów)
Kary ręczne za podlinkowane widgety
Opublikowano: 12-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min

Chcąc uprzyjemnić użytkownikom pobyt na naszej stronie, często korzystamy z różnych interaktywnych dodatków, np. z widgetów, które pokazują między innymi wykresy lub licznik odwiedzin. Choć są przydatne, mogą stanowić zagrożenie dla naszej strony ze względu na linki, które są do nich dodawane, a za które Google może nałożyć karę ręczną.

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Pole opisu znika z Map Google i Google Moja Firma
Opublikowano: 02-09-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Opis działalności firmy na Mapach Google już od dłuższego czasu pełnił funkcję bardziej dekoracyjną niż praktyczną. Nic więc dziwnego, że od początku sierpnia nie można już dodawać opisu w panelu edycji Google Moja Firma. W zamian mamy otrzymać możliwość edycji tajemniczych "atrybutów" (wciąż nie wiemy co dokładnie Google ma na myśli), a jeśli uparcie chcemy dodać opis, wciąż możemy to zrobić w Google+.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się