Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Ster na SEO - Twój kompletny poradnik SEO

Opublikowano: 15-03-2019
Czas potrzebny do przeczytania: 5:10 min
Oddajemy w Wasze ręce wyjątkową serię – poradnik pozycjonowania „Ster na SEO. W ramach naszego SEO bloga będziemy regularnie publikować artykuły poradnikowe, przeznaczone dla każdego – od osób stawiających dopiero pierwsze kroki w świecie Google, po ekspertów, poszukujących szczegółowych informacji o pozycjonowaniu.

W Sterze na SEO znajdziecie też mnóstwo ciekawostek, informacji z szeroko pojętego marketingu w wyszukiwarkach internetowych i gigantyczną porcję grafik i infografik. Będziemy więc bawić, uczyć i radzić – w tym samym czasie.

Na początek startujemy skromnie, ale regularnie będziemy dodawać kolejne poradniki SEO. Nie przegap aktualizacji!
 
Ostatnia aktualizacja: 12.08.2019
Nasz poradnik SEO został podzielony na 5 sekcji tematycznych


Podstawy pozycjonowania
To najlepsze miejsce do rozpoczęcia swojego mini-szkolenia pozycjonerskiego. Staramy się w prosty sposób naświetlić absolutne podstawy branży oraz wyjaśnić w jaki sposób działa Google. Zyskasz podstawową wiedzę na temat indeksowania strony i robotów Google, poznasz ogólne ramy czasowe pozycjonowania, a także co wchodzi w skład kosztów działań pozycjonerskich.

Czyli z naszego poradnika SEO dowiesz się co to jest pozycjonowanie, jak funkcjonuje wyszukiwarka oraz dlaczego to tak długo trwa i dlaczego to tyle kosztuje!

Poza tym wprowadzimy Cię w skomplikowany świat algorytmów Google i doradzimy jak interpretować raporty SEO (i jakich informacji w nich szukać).

Jest z czym się zapoznawać, więc do dzieła!
 
Ogólnie o pozycjonowaniu
W tej sekcji poruszamy tematy bardzo różnorodne, ale zawsze związane z pozycjonowaniem. Wyjaśnimy między innymi podstawowe pojęcia w naszym słowniku, znacznie bardziej szczegółowo opiszemy algorytmy i ich historię, oraz podamy mnóstwo innych ciekawostek i praktycznych porad SEO.

Np. czy wiedzieliście, że Google jest warte 171 portretów Mona Lisy?

W tym miejscu poradnika SEO zaczniemy wprowadzać również nieco bardziej zaawansowane pojęcia, jak np. kary ręczne Google, czy metody pozycjonowania sklepu internetowego, sposoby na wykorzystanie semantyki w promocji w wyszukiwarce i wiele więcej.

Poruszymy też kilka tematów około-pozycjonerskich, jak np. UX (User Experience – doświadczenie użytkownika z korzystania ze strony) i UI (User Interface – interfejs użytkownika), które wbrew pozorom mogą mieć wpływ na ranking w wyszukiwarce.

Tematów w naszym poradniku SEO będzie bardzo dużo… mówiąc szczerze: to tutaj wrzuciliśmy wszystkie teksty, które nie pasowały do pozostałych sekcji! Na pewno będzie ciekawie.

Pozycjonowanie lokalne
Mapy Google, Google Moja Firma i inne elementy składające się na budowanie swojej widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwarek. Od paru ładnych lat obserwujemy zmianę w zachowaniu użytkowników, którzy często szukają online, a kupują offline. Google oczywiście również zauważyło ten trend i odpowiednio zmieniło swoje algorytmy i funkcje wyszukiwarki, aby dostosować się do potrzeb użytkowników.

Dlatego pozycjonowanie lokalne jest tak ważne – i dlatego zdecydowaliśmy się poświęcić całą osobną sekcję poradnika SEO właśnie temu zagadnieniu. Wskażemy najważniejsze czynniki rankingu lokalnego, podpowiemy jak w sposób praktyczny podejść do tematu promocji lokalnej, ale poruszymy też sporo tematów znacznie bardziej zaawansowanych oraz „przyszłościowych” (jak np. nowe funkcje w Google Moja Firma).

Pozycjonowanie dla zaawansowanych

To sekcja poradnika dla osób już zaznajomionych z tematem SEO, a więc nie stronimy w niej od fachowych określeń i opisywania działań znacznie wybiegających od tzw. podstawowej optymalizacji strony pod kątem wymagań wyszukiwarki. To tutaj przekazujemy „wiedzę tajemną” związaną z pozycjonowaniem oraz zagłębiamy się w tematy, których Google dokładnie nie wyjaśnia (a my spróbujemy).

Zaczniemy od tematów nieco prostszych, związanych z podstawową optymalizacją kodu, ale z biegiem czasu przejdziemy do zaawansowanych metod optymalizacyjnych, szczegółowej analityki, a nawet postaramy się krótko naświetlić tajniki maszynowego uczenia się i sztucznej inteligencji, mających coraz większy wpływ na wyszukiwarkę.

Tylko dla ekspertów!

 

SEO Copywriting

„Content is king!” – szczególnie w przypadku wyszukiwarki Google. Nasi Copywriterzy poprowadzą Cię przez proces tworzenia treści na strony internetowe – treści, które spodobają się nie tylko algorytmom wyszukiwarki, ale spełnią również inne zadania, w tym będą wspierać rozwój Twojego biznesu!

Zakres informacji w „copywiterskiej” części poradnika SEO będzie niezwykle szeroki. Od absolutnych podstaw, czyli wyjaśnienia co to właściwie jest SEO Copywriting, przez słowa kluczowe oraz tworzenie tekstów, które sprzedają, aż po tak zaawansowane rozwiązania jak TF*IDF.

 

Zachęcamy do lektury!

 


Czerwony robot Google
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (10 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się