Jednym z elementów optymalizacji kampanii jest śledzenie realnie wpisywanych do wyszukiwarki fraz kluczowych, gdy w grupach reklam stosujemy dopasowania inne niż ścisłe. Z racji, że obecnie Google pyta się już o właściwie wszystko, to również reklamy mogą być wyświetlane po dość zastanawiających wpisach internautów do wyszukiwarki.Czytaj więcej
Yandex to największa wyszukiwarka rosyjskiego Internetu, która zostawiła daleko w tyle całą swoją konkurencję, wliczając w to Google. Nieustannie rozszerza ona zakres swojej działalności, udoskonala istniejące rozwiązania i wprowadza ułatwienia dla użytkowników, mające na celu spopularyzowanie swoich usług i serwisów. Dzisiaj prezentujemy pierwszą część przewodnika Sunrise System po świecie Yandex. Zaczynamy od programów i wtyczek dla komputerów.Czytaj więcej
Jeżeli jeszcze nie założyłeś firmowego bloga – ten czas właśnie nadszedł! Wstawianie firmowych wpisów jest działaniem na pograniczu marketingu i PR-u. Z pewnością nie przetrwają blogi o charakterze typowo reklamowym i ... zawierającym nieprawdę. Jak na prywatnej stronie, tak i na blogu firmy powinny znajdować się realne wydarzenia z życia firmy i branży. To jak pamiętnik, tylko wyjęty z szuflady i udostępniony klientom.Czytaj więcej
Pod koniec maja Google wprowadziło kolejną aktualizację algorytmu wyszukiwarki – Penguin 2.0. Okazała się ona zgubna dla wielu serwisów internetowych, które pozycjonowały się za pomocą narzędzi zabronionych lub nietolerowanych przez Google. Wiele agencji interaktywnych musiało po raz kolejny zmienić swój sposób działania i zastanowić się jak podnieść jakość oraz efektywność swojej pracy. Można oczekiwać, że Google będzie zaostrzać polityke dotyczącą jakości wyników. W tym kontekście warto przypomnieć o jednym z aspektów troski o jakość - właściwym contencie.Czytaj więcej
Kolejne aktualizacje algorytmu Google są niekiedy zmorą pozycjonerów i pozycjonowania, a także przedsiębiorców, którzy prowadzą biznes w Internecie. Tym razem postrach znowu sieje niewielkie zwierzątko – Pingwin. To już druga edycja wielkich zmian, które wprowadza Pingwin 2.0. Czego dotyczą i jak duży zamęt spowodowały w wyszukiwarce? Komu zaszkodzi, a komu pomoże? Zgodnie z polityką Google, ponownie chodzi o jakość.Czytaj więcej
Spotkania branży sem z Google przekraczają granice. Tegoroczny event nie był skierowany jedynie do polskich agencji sem. Tym razem Warszawę odwiedziło również kilkadziesiąt firm z branży marketingu internetowego z kilkunastu krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Tematem spotkania był szeroko pojęty eksport, integracja rozwiązań reklamowych i… koniec Programu Google dla Agencji.Czytaj więcej
Strony internetowe, aplikacje webowe i reklamy – nowy pomysł internetowego giganta ma na celu wsparcie informatyków w tworzeniu tych formatów. Propozycja będzie atrakcyjna nie tylko z punktu widzenia programistów, ale także odbiorców – użytkowników internetu. Najważniejsze w przypadku nowego narzędzia są oczywiście reklamy, bo to one przynoszą ekipie z Mountain View zyski.Czytaj więcej
Od wczoraj pozycjonerzy mogą korzystać z nowego narzędzia - systemu wymiany linków rotacyjnych www.seo.net.pl. Wygląda na to, iż nowy system będzie stanowić twardą konkurencję dla popularnego systemu e-weblink. Nowy system jest zbyt świeży by stwierdzać jaka jest jego skuteczność, ale już teraz oferuje on większe możliwości konfiguracyjne niż e-weblink.Czytaj więcej
O contencie jest coraz głośniej, a słowa Billa Gatesa „Content is King”, wypowiedziane w 1996 roku, są dziś aktualnie jak nigdy dotąd. Dlaczego? Na przestrzeni ostatnich miesięcy dużo się mówiło i pisało o contencie – czyli treści, szczególnie w kontekście zawartości wyników wyszukiwania Google. Zmiany algorytmów najpopularniejszej w Polsce wyszukiwarki internetowej zwróciły uwagę na konieczność profesjonalnego tworzenia wartościowych tekstów na potrzeby pozycjonowania.Czytaj więcej
Wielu menadżerów wybierając strategię marketingową dla swojej firmy ogranicza się do jednego z dwóch podstawowych kanałów : pozycjonowania w wynikach organicznych albo kampanii AdWords. Jest to jeden z podstawowych błędów wynikający głównie z nieznajomości zachowań internautów w procesie wyszukiwania informacji w Google.Czytaj więcej
Jak sprawić żeby dostęp do Facebooka był jeszcze szybszy? Co zrobić by być na bieżąco z postami naszych znajomych? W odpowiedzi na między innymi te potrzeby facebookowiczów specjaliści z Menlo Park przygotowali innowacyjny interfejs na smartfony z systemem operacyjnym Android, który uczyni urządzenia mobilne jeszcze bardziej społecznościowymi. Czym więc jest Facebook Home?Czytaj więcej
Według danych GUS mamy w kraju 18 mln użytkowników Internetu, z czego według Social Baker 9,7 mln to aktywni użytkownicy Facebooka. Najpopularniejsze fanpage w Polsce skupiają od 1,5 mln do 1,8 mln użytkowników. Możliwość dotarcia do tak szerokiego grona potencjalnych klientów jest na pewno bardzo kusząca. Jeżeli przeanalizujemy naszą kampanię w mediach społecznościowych i zobaczymy, że tylko pozornie jest ona darmowa, to powinniśmy oczekiwać konkretnych skutków naszych działań.Czytaj więcej
Facebook to już nie tylko portal społecznościowy, ale, jak zauważa wielu użytkowników, systematycznie zaczyna przekształcać się w portal reklamowy. Firmy dostrzegają w możliwości reklamowania się na Facebooku ogromny potencjał, natomiast użytkownicy zastanawiają się, „jak usunąć Facebooka”. Potęguje to dodatkowo plan wejścia Facebooka na rynek reklamy wideo.Czytaj więcej
Nowelizacja z 21 grudnia 2012r. ustawy Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800 z poz. zm.) wniosła sporo zmian zarówno do życia internautów jak i właścicieli stron internetowych. Od 22 marca 2013r. na wielu stronach zaczęły pojawiać się informacje, że dana witryna korzysta z plików cookie i że korzystanie z nich jest niezbędnym elementem działania witryny. W podobnym tempie zaczęły powstawać firmy, które za niewielką opłatą wprowadzają odpowiedni kod na stronę. Pytanie tylko, kogo faktycznie dotyczy wspomniana nowelizacja?Czytaj więcej
Marketing w wyszukiwarkach to nadal jeden z najdynamiczniej rozwijających się trendów w branży. Coraz więcej powstających agencji oraz stale zmieniający się algorytm Google sprawia, że najlepsi wciąż szukają najskuteczniejszej drogi dotarcia do klientów. Dziś nie można skupiać się wyłącznie na tradycyjnym pozycjonowaniu, lecz integrować ze sobą różne kanały komunikacji. Silna i obecna w Internecie marka ma o wiele większe szanse na zdobycie najwyższych miejsc w wyszukiwarkach.Czytaj więcej
W świecie celebrytów goszczących na okładkach kolorowych magazynów króluje przeświadczenie, że nieważne jak o nas mówią, ważne że mówią i nie przekręcają nazwiska. W marketingu internetowym i pozycjonowaniu natomiast zarządzanie reputacją w sieci jest procesem skrupulatnie zaplanowany. Orężem wykorzystywanym do budowania wizerunku jest SEO Copywriting.Czytaj więcej
Manager nieaktywnych kont to nowa usługa Google pozwalająca na usunięcie konta Google po Twojej śmierci, z takich serwisów jak: Google+, Blogger, Google Drive, Gmail, Picasa, Google Voice i YouTube. Google pozwala skorzystać z dwóch opcji: możemy zadecydować czy nieużywane konto ma zostać bezpowrotnie usunięte a dane wymazane lub możemy przekazać zgromadzone przez nas dane komuś innemu.Czytaj więcej
Dynamiczny rozwój Facebooka sprawił, że stał się on jednym z najważniejszych kanałów komunikacji marketingowej. Potencjał portali społecznościowych dostrzega wielu przedsiębiorców, którzy poprzez swoje fanpage budują trwałe relacje z klientami. Każdy przedsiębiorca kieruje się innymi zasadami komunikacji na swoich profilach.Czytaj więcej
Globalna wioska opleciona globalną siecią wymaga od firm promujących się w Internecie przygotowania kilku wersji językowych swojej strony dla użytkowników z różnych regionów. 10 kwietnia dwie największe wyszukiwarki internetowe w Rosji ujednoliciły sposób przygotowania takich witryn z atrybutami rel=”alternate” hreflang=”x”. Jak ich używać dla prawidłowej indeksacji? Przedstawiamy szczegóły.Czytaj więcej
Pliki cookies istnieją nie od dziś, jednak dopiero niedawno wprowadziły zamęt w przestrzeni internetowej. Ich obecność dla nikogo nie była tajemnicą, jednak wraz z wprowadzeniem nowej regulacji zostały szerzej zauważone. Na forum rozgorzała dyskusja na temat znaczenia plików cookies – czy są nam potrzebne, komu służą i czy mogą uczynić z internautów niewolników cyberprzestrzeni?Czytaj więcej
Pojawiły się nowe udogodnienia dla właścicieli firm posiadających swoje profile na najpopularniejszym portalu społecznościowym. Dzięki nim reklamodawcy korzystający z Facebook Ads Manager będą mieli ułatwione zadanie – prostsze stanie się zarówno prowadzenie kampanii, jak i monitorowanie jej rezultatów. Zmiany pojawią się już za kilka tygodni.Czytaj więcej
Marzenia się spełniają, ale trzeba im pomóc, a zanim do tego dojdzie – warto wzbudzić w sobie emocje, które pomogą i napędzą nas w ich realizacji. Od jakiegoś czasu skutecznie pomagają w tym Mapy Google. Ostatnio dzięki nim, w ramach usługi Street View możliwe jest odwiedzenie m. in. najwyższych szczytów świata, a także miejsc, które w świecie uważane są za zapomniane, zakazane, praktycznie niedostępne. Prawdziwa pasja może narodzić się na ekranie komputera, a taka podróż wiele nie kosztuje.Czytaj więcej
Na tą chwilę istnieje sporo modeli współpracy, które pozwalają efektywnie pozyskiwać klienta za pomocą marketingu internetowego. Jedną z najpopularniejszych usług jest Google Adwords, ostatnio rozszerzone o usługę Google Adwords Express. Aby zrozumieć różnice należy zacząć od odpowiedzi na pytania: Czym są linki sponsorowane? Czym różnią się linki sponsorowane od klasycznego pozycjonowania?Różnica jest niezwykle istotna.Czytaj więcej
Kobiece spojrzenie na sprawy biznesowe może w pewnych przypadkach zostać sprowadzona do codziennych, ,,babskich spraw''. Troska o wizerunek wewnętrzny i zewnętrzny danej firmy może być np. porównana do codziennej pielęgnacji paznokci. Jedną z form tego marketingowe manicure może być aktywność reklamowa. Efektywne zareklamowanie swoich produktów umożliwia Facebook, testując wprowadzenie reklam z Facebook Exchange do news feedu.
Czytaj więcej