Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 02:30 min Ikona 12.07.2013

Dopasowania AdWords, czyli jak bocian sprzątał… Sopot

Na początek krótkie przypomnienie, że zależnie od strategii, specyfiki branży, możliwości, planów, budżetów, ustawień, wybranych fraz itd. stosujemy różne dopasowania fraz kluczowych.

 

Najbardziej przewidywalne jest dopasowanie ścisłe (oznaczone w koncie, przed i po frazie, nawiasami []). Tutaj tylko po wpisaniu dokładnie takiego wyrażenia jak sobie życzymy, pojawi się nasz link sponsorowany.

Kolejne dopasowanie do wyrażenia (oznaczone w koncie, przed i po frazie, cudzysłowami „”) zezwala na indywidualne dopiski użytkownika. Np. po frazie „kwiaty warszawa” reklama pokaże się, gdy internauta wpisze: „tanie kwiaty warszawa dla ukochanej kupię dziś z dowozem  po godzinie 16 pod jej dom za darmo”, ale nie pokaże się gdy użytkownik wpisze: kwiaty tanie Warszawa. Wykluczone są zatem wszelkie modyfikacje w środku frazy – składającej się z więcej niż jednego słowa. Możliwe są natomiast literówki, błędy, zapisy w liczbie mnogiej oraz różny zapis wielkości liter.

Dopasowanie luźne (bez oznaczeń w koncie, przed i po frazie) umożliwia wpisy bliskie i dalsze od zadanej frazy. I np. przy frazie „kwiaty warszawa” reklama pojawi się, gdy internauta wpisze: kwiaty warszawa Ursynów, kwiaty z warszawskich kwiaciarni kupię dziś, warszawa kwiaty tanio itp. Przy tym dopasowaniu link może być również widoczny przy: bukiety Mokotów, czy wiązanki na ślub tanio w warszawie na sobotę.

Tak dalekie skojarzenia fraz przy dopasowaniu luźnym doprowadziło do wprowadzenia dopasowania z modyfikatorem dopasowania przybliżonego. Takie dopasowanie (oznaczone na koncie, przed frazą znakiem +) umożliwia większą kontrolę wyświetleń i niepokazywanie reklam np. po synonimach i skojarzeniach dalekich od naszego zamysłu. Przy użyciu + wskazujemy, który element frazy (możemy bowiem oznaczać pojedyncze słowa w frazie kluczowej) musi być częścią zadanego zapytania do Google, aby reklama mogła zostać wyświetlona. Np. po wyrażeniu „+kwiaty warszawa” reklama nie będzie widoczna po „wiązanki warszawa”.

Z powyższych dopasowań skorzystać można w każdym momencie kampanii. Często w jednej grupie reklam stosuje się wszystkie dopasowania i po analizie efektów – wprowadza kolejne zmiany. Wszystko zależy od wskazanych wyżej strategii, specyfiki branży etc. etc.

 

Użycie innych dopasowań niż ścisłe doprowadza zatem do sytuacji, że reklamy mogą być widoczne po bardzo… indywidualnych zapytaniach. Oto krótka lista najciekawszych fraz z ostatniego okresu pracy z kontami:

najgłempsze polskie morze (fraza dopasowania do „polskie morze”)

 

najgłempsze polskie może („polskie morze”)

 

boby sapp vs. pudziań (fraza „sap”)

 

seksbomba toruń („hotel Toruń”)

 

jak bocian zachęcił zwierzęta do sprzątania stawu i lasu (fraza w kampanii: „sprzątanie sopot”)

 

gniecie mnie sandal na obcasie w duży palec co zrobic („sandały na obcasach”)

 

imprezy dla dzieci w gdańsku („klub go go w sopocie”)

 

list do kolegi na detoksie („ośrodek uzależnień”)

 

oprysk na komary dla królików („oprysk na komary”)

 

łóżko dzieciece z drewna litego dla ksiezniczki („łóżko dziecięce”)

 

atrakcje dla dzieci wielkopolska („ogrodzenia wielkopolska”)

 

chcę na wakacje na malediwach, ale mojego starego na to nie stać („wakacje na malediwach”)

 

portal randkowy dla singlów i nie tylko („nice”)

 

ekskluzywny hotel w karpaczu za 20 zł („hotel karpacz”)

 

Podsumuję krótko, że rolą specjalisty AdWors jest śledzenie realnych wpisów do wyszkuwiarki, wyłapywanie takich (i wielu innych mniej zaskakujących) fraz oraz ich blokowanie poprzez wykluczenie na stałe z kampanii.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 31.07.2013 Reklama mobilna za swój priorytet uznaje targetowanie - treść przekazu reklamowego powinna docierać jedynie do tych osób, które będą nią zainteresowane. Marketing mobilny jest więc bardziej osobisty, bliższy konkretnemu człowiekowi. Co to zmienia? Przede wszystkim reklama mobilna nie będzie odbierana jako coś niechcianego i natrętnego. Będzie źródłem informacji, dostosowanym do oczekiwań odbiorców. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:35 min 31.07.2013 Podobnie jak Google, również Yandex zmierza do tego, aby użytkownicy mieli dostęp do jak największej ilości usług z poziomu jednego konta, co oznacza konieczność zapamiętania tylko jednej nazwy użytkownika i hasła. Dlatego też właściwie niezbędne stało się posiadanie konta gmail dla korzystania z serwisów Google, a w przypadku runetu – Yandex.Poczty. Przedstawiamy instrukcję jak zrobić pierwszy krok w kierunku wykorzystania serwisów rosyjskiego kolosa: zakładanie i konfiguracja konta na Yandex.Poczcie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:20 min 08.07.2013 Yandex to największa wyszukiwarka rosyjskiego Internetu, która zostawiła daleko w tyle całą swoją konkurencję, wliczając w to Google. Nieustannie rozszerza ona zakres swojej działalności, udoskonala istniejące rozwiązania i wprowadza ułatwienia dla użytkowników, mające na celu spopularyzowanie swoich usług i serwisów. Dzisiaj prezentujemy pierwszą część przewodnika Sunrise System po świecie Yandex. Zaczynamy od programów i wtyczek dla komputerów. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700