Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:30 min Ikona 12.07.2013

Dopasowania AdWords, czyli jak bocian sprzątał… Sopot

Na początek krótkie przypomnienie, że zależnie od strategii, specyfiki branży, możliwości, planów, budżetów, ustawień, wybranych fraz itd. stosujemy różne dopasowania fraz kluczowych.

 

Najbardziej przewidywalne jest dopasowanie ścisłe (oznaczone w koncie, przed i po frazie, nawiasami []). Tutaj tylko po wpisaniu dokładnie takiego wyrażenia jak sobie życzymy, pojawi się nasz link sponsorowany.

Kolejne dopasowanie do wyrażenia (oznaczone w koncie, przed i po frazie, cudzysłowami „”) zezwala na indywidualne dopiski użytkownika. Np. po frazie „kwiaty warszawa” reklama pokaże się, gdy internauta wpisze: „tanie kwiaty warszawa dla ukochanej kupię dziś z dowozem  po godzinie 16 pod jej dom za darmo”, ale nie pokaże się gdy użytkownik wpisze: kwiaty tanie Warszawa. Wykluczone są zatem wszelkie modyfikacje w środku frazy – składającej się z więcej niż jednego słowa. Możliwe są natomiast literówki, błędy, zapisy w liczbie mnogiej oraz różny zapis wielkości liter.

Dopasowanie luźne (bez oznaczeń w koncie, przed i po frazie) umożliwia wpisy bliskie i dalsze od zadanej frazy. I np. przy frazie „kwiaty warszawa” reklama pojawi się, gdy internauta wpisze: kwiaty warszawa Ursynów, kwiaty z warszawskich kwiaciarni kupię dziś, warszawa kwiaty tanio itp. Przy tym dopasowaniu link może być również widoczny przy: bukiety Mokotów, czy wiązanki na ślub tanio w warszawie na sobotę.

Tak dalekie skojarzenia fraz przy dopasowaniu luźnym doprowadziło do wprowadzenia dopasowania z modyfikatorem dopasowania przybliżonego. Takie dopasowanie (oznaczone na koncie, przed frazą znakiem +) umożliwia większą kontrolę wyświetleń i niepokazywanie reklam np. po synonimach i skojarzeniach dalekich od naszego zamysłu. Przy użyciu + wskazujemy, który element frazy (możemy bowiem oznaczać pojedyncze słowa w frazie kluczowej) musi być częścią zadanego zapytania do Google, aby reklama mogła zostać wyświetlona. Np. po wyrażeniu „+kwiaty warszawa” reklama nie będzie widoczna po „wiązanki warszawa”.

Z powyższych dopasowań skorzystać można w każdym momencie kampanii. Często w jednej grupie reklam stosuje się wszystkie dopasowania i po analizie efektów – wprowadza kolejne zmiany. Wszystko zależy od wskazanych wyżej strategii, specyfiki branży etc. etc.

 

Użycie innych dopasowań niż ścisłe doprowadza zatem do sytuacji, że reklamy mogą być widoczne po bardzo… indywidualnych zapytaniach. Oto krótka lista najciekawszych fraz z ostatniego okresu pracy z kontami:

najgłempsze polskie morze (fraza dopasowania do „polskie morze”)

 

najgłempsze polskie może („polskie morze”)

 

boby sapp vs. pudziań (fraza „sap”)

 

seksbomba toruń („hotel Toruń”)

 

jak bocian zachęcił zwierzęta do sprzątania stawu i lasu (fraza w kampanii: „sprzątanie sopot”)

 

gniecie mnie sandal na obcasie w duży palec co zrobic („sandały na obcasach”)

 

imprezy dla dzieci w gdańsku („klub go go w sopocie”)

 

list do kolegi na detoksie („ośrodek uzależnień”)

 

oprysk na komary dla królików („oprysk na komary”)

 

łóżko dzieciece z drewna litego dla ksiezniczki („łóżko dziecięce”)

 

atrakcje dla dzieci wielkopolska („ogrodzenia wielkopolska”)

 

chcę na wakacje na malediwach, ale mojego starego na to nie stać („wakacje na malediwach”)

 

portal randkowy dla singlów i nie tylko („nice”)

 

ekskluzywny hotel w karpaczu za 20 zł („hotel karpacz”)

 

Podsumuję krótko, że rolą specjalisty AdWors jest śledzenie realnych wpisów do wyszkuwiarki, wyłapywanie takich (i wielu innych mniej zaskakujących) fraz oraz ich blokowanie poprzez wykluczenie na stałe z kampanii.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55