Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:50 min Ikona 16.04.2013

Siła tkwi w społeczności

Ponad 99% polskich internautów deklaruje korzystanie z serwisów społecznościowych (badanie Megapanel PBI). Facebook to trzecia witryna zaraz po Google i YouTube pod względem zasięgu. Według Deloitte w Social Media jest obecnych zaledwie 5% z blisko 2 milionów firm w Polsce.

 

Jak Facebook i inne serwisy rewolucjonizują biznes i komunikację w Polsce

 

Użytkownicy portali społecznościaowych są bardzo zróżnicowani, dlatego też sposoby komunikacji trzeba dostosować zarówno do przyzwyczajeń jak i upodobań konkretnej grupy docelowej. Nie powinno stosować się jednolitych zasad.

Niektórzy kojarzą portale społecznościowe z rozrywką i czasem wolnym, jednakże nie jest to jedyne oblicze tego serwisu. Przez portale społecznościowe łatwiej jest dotrzeć do wielu specjalistów i profesjonalistów. Profil na portalu można wykorzystać do budowy wizerunku, na przykład poprzez odesłanie na profil firmowy z reklam czy wizytówek. Dzięki takiemu działaniu można wykorzystać siłę społeczności na swoją korzyść przekonując potencjalnych klientów do swoich usług.

Niewątpliwą zaleta portali społecznościowych jest możliwość bardzo intensywnej komunikacji. Tworzenie kont firmowych na Facebooku jest, podstawą nowoczesnego public relations. Serwis proponuje liczne rozwiązania dla biznesu. Każdy przedsiębiorca czy spółka, a także znana osoba czy zespół może stworzyć na Facebooku swoją stronę i prezentować się w ujęciu zawodowym. Serwis społecznościowy łączy ludzi niewielkim kosztem i jest niebywale korzystny dla przedsiębiorców i sektora małych i średnich firm, chcących rozszerzyć zakres swoich kontaktów, choć swoje strony na Facebooku mają również duże korporacje. Poprzez serwis wpływać można na potencjalnego klienta, wykreować nowa lub nieznaną markę, komunikować o nowościach, nowych produktach, trendach, ofercie, podejmowanych inicjatywach czy przeprowadzać kampanie reklamowe.

 

Social Media jako narzędzie biznesowe

 

Użytkownicy Facebooka coraz bardziej korzystają z największego serwisu społecznościowego mobilnie. Jak wynika z raportu comScore w USA ilość czasu spędzanego na Facebooku mobilnie vs desktop jest ponad 2x większa. Obsługa klienta za pośrednictwem social media to ważne działanie podejmowane przez markę obecną w społecznościach. 1 na 3 konsumentów preferuje rozmowę z marką za pośrednictwem Facebooka, Twittera, bloga firmowego niż rozmowę telefoniczną.

Konsumenci wymagają od marki obecnej w social media szybkiej reakcji. Jeżeli nie zapewnimy bardzo dobrej obsługi klienta w social media to damy się wyprzedzić naszej konkurencji, która na pewno zważa uwagę na to, co mówią jej klienci.

Social media zmieniają sposób w jaki klienci podejmują decyzje zakupowe. Internauci korzystają z serwisów social media, żeby słuchać i uczyć się z doświadczeń innych, na temat marek i produktów, komplementują marki.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55