Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:40 min Ikona 06.05.2013

Skuteczne czy inwazyjne – reklamy na Facebooku

Marketing na Facebooku to nie tylko reklamy, ale również szereg innych metod, z których korzystają firmy, aby skupić uwagę użytkowników na ich stronie. Jest dużo sposobów na generowanie ruchu na fan page’u, z czego wiele z nich jest nieregulaminowych i nielegalnych. Choć reklamy w serwisie umieszczane są legalnie, to właśnie one są przyczyną największej frustracji odbiorców.


Wyskakujące zewsząd okienka reklamowe to jedna z najbardziej irytujących rzeczy, jakie spotykają nas w Internecie. Nie ogranicza się to już tylko do reklam ilustrowanych, ale rozszerza w zastraszającym tempie na reklamy wideo, przed którymi nie da się uciec. Podobne rozwiązanie ma też zostać wprowadzone na Facebooku.

 

Zewsząd słychać domysły na temat nowego formatu, jako że oficjalnych informacji jeszcze nie ma. Prawdopodobnie reklamy wideo na Facebooku mają być ograniczone do długości 15 sekund. Dodatkowo nałożony zostanie limit na liczbę wyświetleń reklam do trzech dziennie. Póki co, nierozstrzygnięta zostaje kwestia, czy reklamodawca będzie mógł wyjść z wideo poza krąg fanów swojej strony.

 

Oczywiście częstotliwość i ilość umieszczanych reklam można wyważyć, jednak są one zbyt kuszące dla reklamodawców, którzy w całej sieci zasypują nimi internautów. Doświadczenie pokazuje, że firmy lekceważą regulamin. Widać to na przykład w sposobie organizacji konkursów w serwisie. Choć z założenia nie powinny wychodzić one poza obszar fan page’a, to wciąż obserwujemy szeroko stosowaną taktykę „udostępnień i lajków”.

Jak utrzymuje Google wszystko to skutecznie prowadzi użytkowników do rezygnacji z obecności w portalu. Stąd coraz częstsze zapytania w wyszukiwarce: „how to delete Facebook account”, czy równie powszechne w wersji polskiej: „jak usunąć Facebooka”. Gigant z Mountain View zapewnia, że polityka reklamowa w Google+  „nie będzie tak inwazyjna”, chcąc tym samym wpłynąć na przejście do swojego serwisu zawiedzionych byłych użytkowników Facebooka.

 

Komentarze internautów nie stanowią dobrej wróżby:

Źródło: Natemat.pl

 

Czy możliwość promowania reklam w formie wideo przyniesie Zuckebergowi zyski czy zniechęci tylko do serwisu użytkowników? Wydaje się, że tak duża firma przeanalizowała szanse i zagrożenie nowego rozwiązania, jednak nastroje internautów mogą zmienić się diametralnie w jednej chwili, a ich cierpliwość ma swoje granice. Kwestia przyzwyczajenia do nowego formatu jest równie prawdopodobnym scenariuszem. Czy Facebook ryzykuje tym posunięciem, o tym pewnie przekonamy się niebawem.

 

Źródło: Sprawnymarketing.pl, Natemat.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55