Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:40 min Ikona 06.05.2013

Skuteczne czy inwazyjne – reklamy na Facebooku

Marketing na Facebooku to nie tylko reklamy, ale również szereg innych metod, z których korzystają firmy, aby skupić uwagę użytkowników na ich stronie. Jest dużo sposobów na generowanie ruchu na fan page’u, z czego wiele z nich jest nieregulaminowych i nielegalnych. Choć reklamy w serwisie umieszczane są legalnie, to właśnie one są przyczyną największej frustracji odbiorców.

 

Czy wprowadzenie reklam wideo to krok w dobrą czy złą stronę

 

Wyskakujące zewsząd okienka reklamowe to jedna z najbardziej irytujących rzeczy, jakie spotykają nas w Internecie. Nie ogranicza się to już tylko do reklam ilustrowanych, ale rozszerza w zastraszającym tempie na reklamy wideo, przed którymi nie da się uciec. Podobne rozwiązanie ma też zostać wprowadzone na Facebooku.

Zewsząd słychać domysły na temat nowego formatu, jako że oficjalnych informacji jeszcze nie ma. Prawdopodobnie reklamy wideo na Facebooku mają być ograniczone do długości 15 sekund. Dodatkowo nałożony zostanie limit na liczbę wyświetleń reklam do trzech dziennie. Póki co, nierozstrzygnięta zostaje kwestia, czy reklamodawca będzie mógł wyjść z wideo poza krąg fanów swojej strony.

Oczywiście częstotliwość i ilość umieszczanych reklam można wyważyć, jednak są one zbyt kuszące dla reklamodawców, którzy w całej sieci zasypują nimi internautów. Doświadczenie pokazuje, że firmy lekceważą regulamin. Widać to na przykład w sposobie organizacji konkursów w serwisie. Choć z założenia nie powinny wychodzić one poza obszar fan page’a, to wciąż obserwujemy szeroko stosowaną taktykę „udostępnień i lajków”.

 

Czy portal ryzykuje utratę użytkowników wprowadzając nowe formaty?

 

Jak utrzymuje Google wszystko to skutecznie prowadzi użytkowników do rezygnacji z obecności w portalu. Stąd coraz częstsze zapytania w wyszukiwarce: „how to delete Facebook account”, czy równie powszechne w wersji polskiej: „jak usunąć Facebooka”. Gigant z Mountain View zapewnia, że polityka reklamowa w Google+  „nie będzie tak inwazyjna”, chcąc tym samym wpłynąć na przejście do swojego serwisu zawiedzionych byłych użytkowników Facebooka.

Komentarze internautów nie stanowią dobrej wróżby:

Źródło: Natemat.pl

 

Czy możliwość promowania reklam w formie wideo przyniesie Zuckebergowi zyski czy zniechęci tylko do serwisu użytkowników? Wydaje się, że tak duża firma przeanalizowała szanse i zagrożenie nowego rozwiązania, jednak nastroje internautów mogą zmienić się diametralnie w jednej chwili, a ich cierpliwość ma swoje granice. Kwestia przyzwyczajenia do nowego formatu jest równie prawdopodobnym scenariuszem. Czy Facebook ryzykuje tym posunięciem, o tym pewnie przekonamy się niebawem.

Źródło: Sprawnymarketing.pl, Natemat.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:30 min 14.02.2017 „Jak pozbyć się plamy z wina, Siri?” Jeszcze niedawno zadawanie swojemu telefonowi na głos pytań mogłoby zostać wzięte za objaw szaleństwa. Nie teraz – w związku ze wzrostem popularności metody wyszukiwania głosowego na ulicach coraz częściej możemy spotkać osoby dyskutujące ze swoimi smartfonami. Czy głosowe komendy mają szanse wyprzeć tradycyjne stukanie w klawiaturę? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:40 min 25.02.2013 W ubiegłym roku został zaobserwowany wyraźny wzrost korzystania z Internetu poprzez urządzenia mobilne, bo aż dwukrotny w stosunku do roku poprzedniego. W 2011 roku korzystanie z Internetu w telefonie  deklarowało ok. 6% Polaków, gdzie w 2012 było ponad 14% zdeklarowanych internautów mobilnych. W roku 2011 średnio spędzaliśmy 16 minut dziennie w Internecie, a rok później - aż 29 minut. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:40 min 20.01.2009 Teraz nic już nie stoi na przeszkodzie, aby obejrzeć dzieła najznamienitszych malarzy świata. Google Earth właśnie to umożliwia. Za jego pośrednictwem można podziwiać dzieła nie tylko Rembrandta, ale także Rubensa czy Tycjana. Wszystko to wprost z muzeum Prado w Madrycie. Zamiast więc bukować bilet do Hiszpanii, możesz skorzystać ze stale poszerzanych możliwości Google Earth! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700