Ikona 02:20 min Ikona 28.06.2013

Pingwin 2.0. na straży SEO uczciwości

Pewnego dnia standardowo sprawdzasz pozycje swojej witryny w wyszukiwarce Google. Kiedy zauważasz, że Twoja pozycjonowana strona odnotowała spadek o kilkadziesiąt miejsc, to wiedz, że nie jest to kwestią przypadku. Do akcji wkroczył Pingwin! To już jego czwarta odsłona, ale druga, która zaktualizowała algorytm, stąd jego nazwa Penguin 2.0.

 

Spadki na łeb na szyję

 

Wiele osób z branży pozycjonowania uważa Pingwina za wroga numer 1. Wbrew pozorom jednak Pingwin, jak przystało na prawdziwego strażnika wysokiej jakości, ma wyeliminować z wysokich pozycji lub w ogóle z indeksowania te witryny, które są linkowane w sposób niezgodny z wytycznymi Google. Piętnowane jest między innymi korzystanie z systemu wymiany linków oraz szerzej – działania obejmujące Black Hat SEO (pozycjonowanie niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki). Całe to zamieszanie ma zatem poprawić ogólną jakość witryn internetowych. Dlatego też strony spamerskie zaliczyły znaczne spadki.

Już tego samego dnia, kiedy pojawił się Pingwin 2.0 na polskich stronach dało się zauważyć niekorzystne zmiany, o czym dyskutowano otwarcie na forum o pozycjonowaniu: „Wczoraj wszystko na zielono, a dzisiaj niesamowicie mocny zjazd. Z  25% fraz wypadło z TOP 10… Podobnie było przy wcześniejszym update”.

 

Pingwinie skoki

 

Cieszyć się mogą właściciele stron, którzy dbają o wysoką jakość treści umieszczanych na swoich witrynach. Tym, co podkreśla Matt Cutts, przewodniczący zespołu Google Search Quality,  jest doprowadzenie do obecności w Internecie stron, które będą przyjazne dla użytkowników. Jeśli bowiem oni uznają stronę za wartościową, to bardziej prawdopodobne jest budowanie linków organicznych, czyli takich, które webmasterzy sami umieszczają w swoich serwisach uznając linkowaną stronę za przydatną. To znacznie wpływa na podniesienie jej pozycji w wyszukiwarce. Warto również zapracować swoimi działaniami, nie tylko w obszarze pozycjonowania, na trust rank dla danej domeny.

 

Prognoza długoterminowa

 

Matt Cutts podkreślił, że zespół Google pracuje obecnie nad bardziej wyrafinowanym systemem analizy linków. Pingwin 2.0 to zatem tylko przedsmak wielkich zmian. Strzec mają się przede wszystkim ci, którzy praktykują Black Hat SEO, czyli sztuczne podnoszenie wartości witryny dla wyszukiwarki Google. Zazwyczaj wiąże się to z masowym linkowaniem do stron oraz korzystaniem z systemu wymiany linków. Zespół Matta wyciąga więc poważne działa uderzające w „link building”. To prognozy i plany zespołu Cuttsa na najbliższe miesiące.

Pingwin był groźbą rewolucji już od dawna, jednak wszystko wskazuje na to, że najbliższe miesiące mogą przynieść więcej niespodzianek. Pingwin 2.0., według zapewnień jego twórców, nie jest groźny, jeśli tylko na stronie umieszczana jest wysokiej jakości treść oraz odsyła do niej przyjazny system linków. Bać mogą się tylko ci, którzy mają na sumieniu niedozwolone przez Google „SEO sztuczki”.

Źródła: Mattcutts.com, Antyweb.pl

Więcej:

Content is king. Really

SEO Copywriting – sztuka osiągania kilku celów jednocześnie

Rola SEO Copywritingu w zarządzaniu reputacją w Sieci

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:50 min 04.09.2013 Temat domen powraca niczym bumerang niemal przy każdym sporze w obszarze pozycjonowania i wywołuje wiele kontrowersji. Frazy kluczowe zawarte w nazwie strony to mile widziany przez algorytm wyszukiwarek zabieg, z drugiej zaś strony pojawia się kwestia rozszerzenia domen jako wartość wpływająca dodatnio na widoczność. Co umieścić po lewej stronie kropki? Jak dobierać słowa? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:25 min 09.09.2013 Pozycjonerzy z całego świata nieustannie poszukują nowych, skuteczniejszych sposobów na wypromowanie swoich stron internetowych do upragnionego top 10. Ma to szczególne znaczenie w świetle ostatnich zmian algorytmów Google, które mocno wpływają na osiągane pozycje. W tym kontekście duże zainteresowanie wywołuje wpływ usługi Google+ i przycisku +1 na wyniki wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:40 min 19.04.2013 Marketing w wyszukiwarkach to nadal jeden z najdynamiczniej rozwijających się trendów w branży. Coraz więcej powstających agencji oraz stale zmieniający się algorytm Google sprawia, że najlepsi wciąż szukają najskuteczniejszej drogi dotarcia do klientów. Dziś nie można skupiać się wyłącznie na tradycyjnym pozycjonowaniu, lecz integrować ze sobą różne kanały komunikacji. Silna i obecna w Internecie marka ma o wiele większe szanse na zdobycie najwyższych miejsc w wyszukiwarkach. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700