Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:20 min Ikona 28.06.2013

Pingwin 2.0. na straży SEO uczciwości

Pewnego dnia standardowo sprawdzasz pozycje swojej witryny w wyszukiwarce Google. Kiedy zauważasz, że Twoja pozycjonowana strona odnotowała spadek o kilkadziesiąt miejsc, to wiedz, że nie jest to kwestią przypadku. Do akcji wkroczył Pingwin! To już jego czwarta odsłona, ale druga, która zaktualizowała algorytm, stąd jego nazwa Penguin 2.0.

 

Pinger.pl

 

Spadki na łeb na szyję

Wiele osób z branży pozycjonowania uważa Pingwina za wroga numer 1. Wbrew pozorom jednak Pingwin, jak przystało na prawdziwego strażnika wysokiej jakości, ma wyeliminować z wysokich pozycji lub w ogóle z indeksowania te witryny, które są linkowane w sposób niezgodny z wytycznymi Google. Piętnowane jest między innymi korzystanie z systemu wymiany linków oraz szerzej – działania obejmujące Black Hat SEO (pozycjonowanie niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki). Całe to zamieszanie ma zatem poprawić ogólną jakość witryn internetowych. Dlatego też strony spamerskie zaliczyły znaczne spadki.

Już tego samego dnia, kiedy pojawił się Pingwin 2.0 na polskich stronach dało się zauważyć niekorzystne zmiany, o czym dyskutowano otwarcie na forum o pozycjonowaniu: „Wczoraj wszystko na zielono, a dzisiaj niesamowicie mocny zjazd. Z  25% fraz wypadło z TOP 10… Podobnie było przy wcześniejszym update”.

 

Pingwinie skoki

Cieszyć się mogą właściciele stron, którzy dbają o wysoką jakość treści umieszczanych na swoich witrynach. Tym, co podkreśla Matt Cutts, przewodniczący zespołu Google Search Quality,  jest doprowadzenie do obecności w Internecie stron, które będą przyjazne dla użytkowników. Jeśli bowiem oni uznają stronę za wartościową, to bardziej prawdopodobne jest budowanie linków organicznych, czyli takich, które webmasterzy sami umieszczają w swoich serwisach uznając linkowaną stronę za przydatną. To znacznie wpływa na podniesienie jej pozycji w wyszukiwarce. Warto również zapracować swoimi działaniami, nie tylko w obszarze pozycjonowania, na trust rank dla danej domeny.

 

Prognoza długoterminowa

Matt Cutts podkreślił, że zespół Google pracuje obecnie nad bardziej wyrafinowanym systemem analizy linków. Pingwin 2.0 to zatem tylko przedsmak wielkich zmian. Strzec mają się przede wszystkim ci, którzy praktykują Black Hat SEO, czyli sztuczne podnoszenie wartości witryny dla wyszukiwarki Google. Zazwyczaj wiąże się to z masowym linkowaniem do stron oraz korzystaniem z systemu wymiany linków. Zespół Matta wyciąga więc poważne działa uderzające w „link building”. To prognozy i plany zespołu Cuttsa na najbliższe miesiące.

Pingwin był groźbą rewolucji już od dawna, jednak wszystko wskazuje na to, że najbliższe miesiące mogą przynieść więcej niespodzianek. Pingwin 2.0., według zapewnień jego twórców, nie jest groźny, jeśli tylko na stronie umieszczana jest wysokiej jakości treść oraz odsyła do niej przyjazny system linków. Bać mogą się tylko ci, którzy mają na sumieniu niedozwolone przez Google „SEO sztuczki”.

 

Źródła: Mattcutts.com, Antyweb.pl

 

Więcej:

Content is king. Really

SEO Copywriting – sztuka osiągania kilku celów jednocześnie

Rola SEO Copywritingu w zarządzaniu reputacją w Sieci

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55