Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 12.04.2013

Nowy standard wyświetlania wielojęzycznych stron w Yandex i Google.ru

Nieograniczony zasięg Internetu oznacza nieograniczone możliwości rozwoju firm oraz pozyskiwania odbiorców z całego świata. Dlatego też dla coraz większej ilości witryn internetowych tworzonych jest kilka różnych wersji językowych wyświetlanych dla użytkowników z różnych regionów świata. W dniu 10 kwietnia Yandex i Google zdecydowali się przedstawić nowy, ujednolicony sposób prawidłowego przygotowania i pozycjonowania serwisów wielojęzycznych i multiregionalnych z wykorzystaniem atrybutu rel=”alternate” hreflang=”x”.

W celu prostego wyjaśnienia problemu posłużymy się przykładową mapką od Google:

Źródło: Google
http://example.com/ – domyślna strona główna w języku angielskim; http://example.com/ru-ru – strona w języku rosyjskim dla użytkowników z Rosji; http://example.com/ru-kz – strona w języku rosyjskim dla użytkowników z Kazachstanu; http://example.com/ru-ua – strona w jeżyku rosyjskim dla użytkowników z Ukrainy.
Poszczególne wersje mogą się różnić od siebie jedynie drobnymi detalami, np. w wersji ukraińskiej zmieniona zostanie tylko waluta, a dla użytkowników z innych regionów przetłumaczone zostanie wyłącznie menu (wykorzystywane często dla forum internetowego). Może to także być całkowicie przetłumaczona wersja, jak w powyższym przykładzie z angielskiego (http://example.com/) na rosyjski (http://example.com/ru-ru).

W celu prawidłowego przedstawienia wyszukiwarkom wszystkich wersji strony zaleca się wykorzystanie elementu link w sekcji <head> z atrybutami rel=”alternate” hreflang=”x”. W przypadku powyższej sytuacji, w kodzie każdej wersji językowej niezbędne jest umieszczenie adresu wszystkich pozostałych stron, czyli:

<link rel=”alternate” href=”http://example.com/ru-ru” hreflang=”ru-ru” />
<link rel=”alternate” href=”http://example.com/ru-ua” hreflang=”ru-ua” />
<link rel=”alternate” href=”http://example.com/ru-kz” hreflang=”ru-kz” />
<link rel=”alternate” href=”http://example.com/” hreflang=”en” />

Odnajdując taką sekcję w kodzie strony internetowej roboty sieciowe Google i Yandex prawidłowo rozpoznają jej strukturę co pozwoli na jej prawidłowe zaindeksowanie – co, jeśli chodzi o pozycjonowanie, jest kluczowe.

Nowy sposób kierowania użytkowników w zależności od ustawień, czy IP na różne wersje językowe witryny nie jest twardą dyrektywą, ale jedynie zaleceniem Google i Yandex. Jednak, jak to zwykle bywa, stosowanie się do zaleceń przynieść może pozytywne rezultaty, a już z całą pewnością nie zaszkodzi pozycjonowaniu serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania.

Dodatkowe informacje związane z wykorzystaniem atrybutów rel=”alternate” hreflang=”x” znaleźć można w pomocy dla webmasterów obu wyszukiwarek: Yandex, Google

Źródła: Google, Yandex

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55