Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
W wielkim skrócie, nowa propozycja Facebooka to interfejs zamieniający ekran główny smartfona w cover feed – miejsce wyświetlania się wpisów naszych znajomych, pojedynczo w formie zdjęć i tekstu, który zajmuje całą przestrzeń androidowego ekranu.
Powiadomienia z Facebooka pojawiają się na wyświetlaczu razem z miniaturami zdjęć osób, z którymi są związane. Jednym ruchem można je otworzyć lub odsunąć na bok. Jednym ruchem można również przejść z poziomu cover feedu do innych aplikacji zainstalowanych na urządzeniu, nie ogranicza to więc w żaden sposób korzystania z pozostałych funkcji telefonu.
Facebook Home dostępny jest już także w Polsce, znajdziemy go w Google Play. Aplikację może zainstalować każdy, kto ma odpowiednią wersję systemu Android lub jeden z wybranych modeli smartfonów (HTC One, HTC One X, HTC X+, HTC First, Samsung Galaxy S III, Samsung Galaxy S4, Samsung Galaxy Note II).
Warto zauważyć, że Facebook umożliwia tym samym jeszcze szybszy i prostszy kontakt nie tylko facebookowiczów między sobą, ale i chociażby firmowych fanpage’y ze swoimi użytkownikami. Skorzystają więc na tym firmy posługujące się tym serwisem do komunikacji ze swoimi klientami, co znacznie może ułatwić dotarcie z ciekawymi wiadomościami do naszych odbiorców.
Reasumumąc, opublikowanie nowego „dziecka” swiatoweg giganta ucięło tym samym wszelkie spekulacje na temat długo oczekiwanego Facebook Phone’a – zdaniem samego Zuckerberga by dotrzeć do całego grona użytkowników, należy wybrać rozwiązanie o szerszym zasięgu, takie, które w swoim telefonie może mieć niemal każdy. Jak na to reaguje konkurencja najpopularniejszego portalu społecznościowego? Michael Sippey, wiceprezes Twittera ds. produktów, nie wyklucza możliwości stworzenia przez jego firmę podobnej aplikacji. Przyznał, że sam chętnie zobaczyłby tweety na głównym ekranie telefonu. Czy szykuje się nam zatem kolejna potyczka, między Facebookiem i Twitterem, tym jednak razem o użytkowników smartfonów?
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: