Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:40 min Ikona 19.04.2013

Search Marketing Integration – SEO przyszłości

Search Marketing Integration (SMI) nie ma jednej prostej definicji. Sam w sobie zawiera niezwykle szeroki zakres działań, które połączone w całość przynoszą satysfakcjonujące efekty. Są to zmiany, które dzieją się na naszych oczach. W pozycjonowaniu obserwujemy odejście od przesycenia treści frazami, przy jednoczesnym postawieniu na ich jakość i przejrzystość. Jednym z najważniejszych kryteriów SMI jest jednak siła marki, którą można zbudować posługując się wieloma kanałami komunikacji. Jednym z najważniejszych z nich mają być media społecznościowe.

 

Postaw na content

 

Social media to w Polsce wciąż nieodkryty ląd, którego eksploracja następuje bardzo nieśmiało. Wydaje się, że wiele firm nadal nie zdaje sobie sprawy z potencjału jaki niesie ze sobą obecność w mediach społecznościowych. Facebook, Twitter, Google+, Youtube, Pinterest… można wymieniać długo, a im więcej platform, tym więcej możliwości.

Optymalizacja treści prezentowanych w social media zgodna z wizerunkiem marki i całą strategią komunikacji, a także dopasowanie jej do sposobu, w jaki marka wyszukiwana jest przez internautów, to dziś jeden z najważniejszych celów dla marketererów oraz agencji.

Algorytm Google oczekuje dziś nie tylko wysokiej jakości treści na stronie głównej, ale również zintegrowania jej z zewnętrznymi serwisami, wśród których największą moc mają wkrótce mieć właśnie portale społecznościowe. Like, share, retweet, +1 oraz inne elementy zaangażowania fanów mówią wyszukiwarkom jaką siłę i popularność ma dana marka, jaki jest jej wizerunek oraz jakie wartości ze sobą niesie. To fakt, na który należy zwrócić uwagę planując pozycjonowanie i inne kampanie w Internecie. Jeśli chcemy, aby były one skuteczne należy znaleźć spójną więź pomiędzy stroną naszej firmy, blogiem, profilami w social media oraz działaniami PR.

 

Człowiek, a nie robot

 

Search Marketing Integration ma być trendem, w którym czynnik ludzki ma największą wartość. Do lamusa powoli odchodzą metody pozycjonowania stron, roboty oraz algorytmy, które w konsekwencji często promowały strony o niskiej jakości, jedynie zalane falą fraz.

Dziś w SEO nie ma miejsca na takie podejście. Liczy się treść, która daje użytkownikom tylko te informacje, których szukają. W pozycjonowaniu liczą się firmy, które dbają o swojego klienta, wchodzą z nim w interakcję i budują silną więź. To klient, a nie robot jest najważniejszy w Search Marketing Integration. Dlatego też należy zapewnić mu cały szereg atrakcyjnych możliwości angażowania się w życie danej marki, co przełoży się na jego lojalność.

 

Co poza social media?

 

Media społecznościowe mają być jednym z najważniejszych gwarantów spójnej komunikacji, która stoi u podstaw SMI. Ważne jest jednak, aby zadbać o wykorzystanie nie tylko różnych serwisów social media, ale również o zaproponowanie użytkownikom swojej strony atrakcyjnych treści wideo, których zamieszczenie na stronie głównej pozwoli na szybsze osiągnięcie czołowych miejsc w wyszukiwarkach.

Dodatkowo do całej strategii komunikacji należy dodać działania mające na celu poprawianie wizerunku marki (Branding, Public Relations) oraz postarać się o jej szeroką i różnorodną obecność w Internecie, chociażby w formie zdjęć, filmów, czy profesjonalnego bloga.

Search Marketing Integration ma zmienić świat pozycjonowania i nadać mu więcej kolorytu. W żadnym wypadku nie oznacza jego końca. Wręcz przeciwnie. Dziś agencje SEO muszą stawić czoła kolejnym wyzwaniom, podchodząc do swojej pracy kreatywnie i z nastawieniem na jakość oraz kompleksowość kampanii. Może to przynieść korzyści wszystkim uczestnikom życia w sieci.

Źródła:

socialmediatoday.com

searchenginewatch.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55