Wyższy standard skuteczności
Blog

Linki sponsorowane

Wybierz dziedzinę
Ile za kliknięcie? Kiedy remarketing? AdWords w pytaniach i odpowiedziach
Opublikowano: 09-04-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Wyświetlać reklamę na pierwszej pozycji w Google i płacić mniej niż trzecia, czwarta czy ośma firma w tej samej stawce? Płacić jedynie dwa grosze za sprowadzenia użytkownika na stronę? Reklamy remarketingowe wyświetlane 6 sekund po wyjściu ze strony reklamodawcy z trackerem śledzącym? Moja odpowiedź brzmi: TAK. Jak to możliwe? Zapraszam do lektury.

 

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
4.00 - (12 głosów)
Korzystanie z AdWords Express i AdWords
Opublikowano: 03-04-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 0:40 min

Na tą chwilę istnieje sporo modeli współpracy, które pozwalają efektywnie pozyskiwać klienta za pomocą marketingu internetowego. Jedną z najpopularniejszych usług jest Google Adwords, ostatnio rozszerzone o usługę Google Adwords Express. Aby zrozumieć różnice należy zacząć od odpowiedzi na pytania: Czym są linki sponsorowane? Czym różnią się linki sponsorowane od klasycznego pozycjonowania?
Różnica jest niezwykle istotna.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
2.93 - (14 głosów)
Lepsza optymalizacja Google AdWords pod kątem konwersji
Opublikowano: 28-03-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Tzw. „ścieżki w sieci wyszukiwania” to wprowadzona przez Google nowość mająca na celu ułatwienie reklamodawcom skutecznej optymalizacji swoich kampanii pod kątem osiąganych konwersji. Do dyspozycji właścicieli kont oddany został kolejny zestaw bardzo interesujących informacji, pozwalających na sprawniejsze i przede wszystkim bardziej efektywne zarządzanie swoją strategią.

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
4.33 - (6 głosów)
NIE dla numerów telefonów w reklamach AdWords
Opublikowano: 28-03-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 0:30 min

Po przejściu na rozszerzone kampanie AdWords – Google – zabiera się również za uporządkowanie treści reklam sponsorowanych. Jak dotąd – bez ograniczeń – można było w linku płatnym umieszczać numery telefonów do firmy czy numery infolinii. Z początkiem kwietnia 2013 w treści reklam nie będzie można już wyświetlać numerów telefonów.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
4.20 - (10 głosów)
Tryumf wyszukiwań mobilnych. Kampanie rozszerzone w Google AdWords.
Opublikowano: 22-02-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min

Dziś podstawowym pytaniami nie jest: jak wyszukujemy w Google, ale z jakiego urządzenia korzystamy? Obecnie coraz więcej użytkowników (90% w USA) korzysta z Google za pomocą co najmniej dwóch urządzeń. Czyli rano stacjonarka, w ciągu dnia smartfon czy komórka a wieczorem tablet. Wcześniej właściwie każde z tych urządzeń rządziło się własnymi zasadami wyszukiwania, obecnie można już mówić o unifikacji całego procesu. Stąd zrodziła się duża zmiana w AdWords i wprowadzenie kampanii rozszerzonych.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
3.86 - (7 głosów)
Czy można reklamować papierosy w kampaniach Google AdWords?
Opublikowano: 22-01-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min

Po temacie linków sponsorowanych o alkoholu zajmę się papierosami, wyrobami tytoniowymi i akcesoriami dla osób palących. Czy można reklamować tego typu produkty w reklamach AdWords? Czy jeśli nie można to czy są odstępstwa od tych zasad? A jeśli można, to czy są jakiekolwiek ograniczenia? I czy można - choćby spróbować - „oszukać” system Google AdWords?

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Czy można reklamować alkohol w kampaniach Google AdWords?
Opublikowano: 14-01-2013
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min

Google AdWords nie jest dla wszystkich. W całym spectrum usług i produktów znaleźć można elementy, które: a) w żadnym razie reklamować w linkach płatnych nie można, b) można pod pewnym warunkami, c) można w krajach, gdy zezwala na to tamtejsze prawo, d) można reklamować zawsze i wszędzie. Dziś zatem o zasadach reklamowych systemu AdWords. Na pierwszy ogień pójdzie alkohol.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Idzie nowe w AdWords. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce.
Opublikowano: 05-11-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:45 min

Jak dotąd w kampanii AdWords kierowanej na wyszukiwarkę jedynym sposobem wyświetlania reklam był autorski wybór słów kluczowych. Po dobraniu fraz – napisaniu reklam tekstowych i wprowadzeniu odpowiednich ustawień – system Google wyświetlał linki sponsorowane po uprzednim skojarzeniu naszych wyrażeń z zapytaniem wpisanym przez internautę.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (7 głosów)
Jak łowić ruch za pomocą Sieci Google
Opublikowano: 02-10-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 4:30 min

Na co zwracać uwagę przy planowaniu kampanii kontekstowej w Sieci Google? Przede wszystkim na fakt, iż wyszukwiarka i sieć kontekstowa to odrębne media, rządzące się swoimi prawami. Niezbędna jest inna strategia doboru fraz, kierowania i nośników reklam oraz myślenie o licytacji w innych kategoriach. Jedną z generalnych zasad jest, że nie należy łączyć kampanii w Google z kampanią w sieciach - mimo, że to jedno z domyślnych ustawień kampanii AdWords.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
4.88 - (8 głosów)
Sprzedajesz w Sieci? Adwords działa
Opublikowano: 19-09-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:25 min

Sponsorowane wyniki w wyszukiwarce są w wielu przypadkach klikane nawet częściej niż linki obecne w wynikach organicznych. Dotyczy to w głównej mierze wyrażeń kluczowych zorientowanych sprzedażowo, czyli takich, które sugerują, że użytkownik zamierza kupić określony produkt lub usługę. Bezpłatne wyniki są znacznie częściej klikane przez internautów poszukujących w sieci opinii na dany temat bądź dowolnego rodzaju informacji.

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Retargeting w Yandex.ru
Opublikowano: 18-07-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:55 min

Największa rosyjska wyszukiwarka internetowa Yandex.ru uruchomiła nową usługę - retargeting. Dołącza ona w ten sposób do grona wyszukiwarek (m.in. Google), które oferują tę usługę reklamodawcom.  Czym jest retargeting i jakie daje możliwości? Najprościej rzecz ujmując są to reklamy, które są zawsze na temat. Zasada działania jest prosta – na podstawie historii wyszukiwań i akcji wykonanych przez użytkownika system dobiera najbardziej pasującą reklamę.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.00 - (4 głosy)
Podążaj za użytkownikiem. O tworzeniu kampanii remarketingowych
Opublikowano: 25-10-2011
Czas potrzebny do przeczytania: 3:30 min

Reklama jak pulsujący sygnał, jak przypomnienie; jedynie tło do wydarzeń ważnych i nieważnych, przemyka na pozór niepostrzeżenie, z lewej na prawą, z góry na dół strony, z filmu na baner, z tekstu na obraz animowany. Aby jednak w decydującym momencie, w chwili podjęcia decyzji powtórnie przywołać użytkownika do serwisu. Wskazać mu jedną i jedynie właściwą drogę do kupna; do wydania pieniędzy właśnie w naszym sklepie.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
4.38 - (13 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się