Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 17.03.2016

Wpis sponsorowany – jakich zasad przestrzegać?

Jeśli prowadzisz bloga, na którym demonstrujesz różne produkty – w tym te podarowane przez sponsorów, koniecznie zapoznaj się z panującymi w tym obszarze zasadami. Wbrew pozorom, Google zwraca uwagę na kilka kluczowych kwestii i jeśli nie będziemy postępować zgodnie z regułami, nasza strona może spotkać się z bolesnymi konsekwencjami wynikającymi z nieodpowiedniego postępowania.

 

Etyka i skuteczność wpisów sponsorowanych na blogach

 

Przeciętny użytkownik odwiedzający różne strony internetowe z wpisami sponsorowanymi może spotkać się wyjątkowo często. Współpraca z blogerami, których strony mają wielu aktywnych i zaangażowanych czytelników jest doskonałym medium, pozwalającym dotrzeć sklepom, producentom i dystrybutorom do potencjalnego klienta. Dodatkowym atutem jest tutaj fakt, że obiekt przedstawiony przez pewien autorytet zdecydowanie zyskuje w oczach czytelników.

Bez względu na to, czy mówimy o wpisach dotyczących nowej pomadki do ust, czajnika elektrycznego lub elektronarzędzi, jeśli dany produkt otrzymaliśmy za darmo i celem napisanego artykułu będzie, przede wszystkim, podkreślenie jego atutów (czyli zareklamowanie w ramach wdzięczności za otrzymany prezent) – koniecznie pamiętajmy o:

•    stosowaniu linków z tagami nofollow (neutralnymi z punktu widzenia pozycjonowania),

•    poinformowaniu czytelników, że jest to artykuł sponsorowany, •    stworzeniu unikalnego, przyciągającego uwagę contentu.

 

Wpisy sponsorowane: Jak zachować transparentność i pozycjonować profesjonalnie

 

W pierwszym przypadku, jeśli zamieścimy linki bez tagu nofollow do strony internetowej sponsora, witryny w mediach społecznościowych, strony internetowego dystrybutora, do aplikacji mobilnej sklepu, a nawet do strony z recenzjami produktu – naruszymy stworzony przez Google regulamin określający metody wymiany linków. Trzeba pamiętać, że linki tego typu nie są organiczne, ponieważ gdyby nie podarowany produkt, nigdy nie pojawiłyby się w naszym artykule.

Google zwraca również uwagę na to, czy zamieściliśmy jasną informację o tym, że opisywany produkt otrzymaliśmy za darmo. Może ona pojawić się w dowolnym miejscu, jednak poleca się zawarcie jej na początku wpisu. Taka informacja jest przede wszystkim przejawem naszej uczciwości i profesjonalnego podejścia do czytelników.

Tworząc zaś unikalną i rzetelną treść, zachęcającą czytelników do regularnego odwiedzania naszego bloga i nierzadko traktowania go jako skarbnicy wiedzy, tworzymy własną markę i zyskujemy miano specjalisty. To zaś może przełożyć się na duży sukces i dostarczyć zarówno korzyści, jak i satysfakcji z prowadzenia bloga.

Źródło: Google Webmaster Central Blog

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 16.05.2014 Na początku kwietnia Yandex opublikował statystyki dotyczące rozwoju rosyjskiego Internetu w 2013 roku. Wzrost, do czego się już zdążyliśmy przyzwyczaić, był imponujący. Ten ogromny, stale rosnący rynek jest bardzo wymagający, ale stanowi jednocześnie wielką szansę na rozpędzenie swojego biznesu i ekspansję swojej marki na wschód. Przedstawiamy statystyki obrazujące marketingową potęgę „runetu". Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:20 min 22.03.2013 Wszyscy mamy na głowie mnóstwo spraw i żeby nie zapomnieć o ich załatwieniu, trzeba je gdzieś zanotować. Najlepiej tam, gdzie zaglądamy najczęściej – np. w telefonie komórkowym.  Właśnie taki jest nowy pomysł Google, opracowany dla urządzeń wyposażonych w systemy takie jak Android, Ice Cream Sandwich i wyższe. Na pierwszy rzut okna Google Keep to zwykły internetowy notatnik w stylu Springpad czy Evernote. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:10 min 17.05.2013 O contencie  jest coraz głośniej, a słowa Billa Gatesa „Content is King”, wypowiedziane w 1996 roku, są dziś aktualnie jak nigdy dotąd. Dlaczego? Na przestrzeni ostatnich miesięcy dużo się  mówiło i pisało o contencie – czyli treści, szczególnie w kontekście zawartości wyników wyszukiwania Google. Zmiany algorytmów najpopularniejszej w Polsce  wyszukiwarki internetowej zwróciły uwagę na konieczność profesjonalnego tworzenia wartościowych tekstów na potrzeby pozycjonowania. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700