Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 4:40 min Ikona Michalina 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Długie adresy URL bywają problematyczne. Niezbyt estetycznie wyglądają we wpisach w social mediach czy prezentacjach, są trudne do zapamiętania bądź skopiowania. Do tego dochodzi kwestia limitu znaków, z którą można się spotkać chociażby na Twitterze. Co w takiej sytuacji? Na szczęście istnieje proste rozwiązanie – wystarczy skrócić linki. Jednak należy zrobić to umiejętnie! Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, by użytkownicy mieli do nich zaufanie i nie bali się w nie klikać.

Na czym polega skracanie linków?

Najogólniej mówiąc, jest to tworzenie krótkich, prostych odnośników do danej strony. Nie jest to typowe skracanie rozumiane jako ucinanie treści adresu URL. Dzięki użyciu odpowiednich narzędzi można w mgnieniu oka stworzyć nowy odnośnik, pod którym będzie się kryć nasza strona. Taki skrócony link może przybrać różną postać i zawierać nazwę wykorzystanego w tym celu programu, a nawet i naszą domenę czy markę. Wszystko zależy od tego, które narzędzie wybierzemy.

Warto przy tym pamiętać, że taki skrócony link w postaci prostego odnośnika nie ma negatywnego wpływu na pozycjonowanie strony. Oczywiście, o ile robimy to z głową!

Jak skracać linki, by były wiarygodne?

Coraz częściej słyszy się o oszustwach w sieci i podejrzanych linkach, które mogą sprowadzić na urządzenia użytkowników spore zagrożenie (wirusy, wyłudzenia haseł do kont bankowych i innych danych). Stąd też większa czujność i brak zaufania do linków, które wyglądają „podejrzanie”. Należy mieć to na uwadze przy skracaniu adresów URL. Jeśli skorzystamy z nieznanych szerszemu gronu internautów programów i w swoich wpisach, artykułach czy mailach lub wiadomościach SMS zamieścimy odnośniki zawierające nieznane nazwy – takie skracanie przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego.

Odbiorcy, zamiast chętniej wchodzić na stronę przez takie odnośniki, będą się bać, że kryje się pod nimi potencjalne niebezpieczeństwo. Jak temu zapobiec? Korzystając ze sprawdzonych narzędzi, które cieszą się zaufaniem zarówno użytkowników sieci, jak i Google.

 

Polecane przez nas programy do skracania linków to przede wszystkim:

Bit.ly

To chyba najbardziej znany skracacz linków, który przekształci nawet wyjątkowo długi adres URL w krótki i przyjazny odnośnik (za darmo!). Może on zawierać w sobie po prostu „bit.ly” + krótki ciąg losowych znaków, ale nie tylko! Ciekawą opcją jest również możliwość personalizacji odnośnika poprzez dodanie na przykład nazwy marki (funkcjonalność dostępna dla zalogowanych użytkowników). Platforma ta udostępnia także takie funkcje, jak śledzenie statystyk kliknięć.

TinyURL.com

Platforma ta również cieszy się sporą popularnością i zaufaniem. Pozwala skracać linki, personalizować je, a także śledzić ich historię pod kątem kliknięć. A to wszystko bez ponoszenia opłat.

Cutt.ly

To narzędzie z kolei umożliwia nie tylko tworzenie krótkich odnośników, ale też pogłębioną analizę kliknięć. Dzięki temu można profesjonalnie zarządzać linkami, a tym samym prowadzonymi kampaniami. Możliwości tego programu są o wiele szersze i są dostępne także inne funkcjonalności, jak na przykład generowanie kodów QR.

Rebrandly

W tym narzędziu możemy tworzyć krótkie odnośniki zawierające informacje o naszej domenie/marce, a także śledzić historię kliknięć.

Ow.ly

To narzędzie jest projektem Hootsuite – platformy do zarządzania mediami społecznościowymi. To świetne rozwiązanie do skracania linków, a także analizy klikalności.

utn.pl

To bardzo ciekawy program oferujący zarówno podstawową wersję darmową, jak i bardziej zaawansowaną, odpłatną. Dzięki niemu możemy nie tylko stworzyć przyjazne i łatwe do zapamiętania odnośniki, ale też skorzystać z opcji ich geotargetowania (co oznacza między innymi, że za pomocą tego samego skróconego adresu URL można przekierowywać użytkowników z różnych krajów na różne wersje językowe danej strony).

Oczywiście to tylko kilka z licznych narzędzi do skracania linków. Jeśli zależy nam wyłącznie na prostych odnośnikach, z powodzeniem sprawdzą się bezpłatne warianty. A jak to wszystko działa w praktyce? Bardzo prosto – wystarczy skopiować nasz link, wkleić go w odpowiednie pole w narzędziu do skracania i albo program automatycznie wygeneruje krótki odnośnik, albo wystarczy w tym celu kliknąć pole z zatwierdzeniem (zazwyczaj nazywa się ono „Shorten”). I oto mamy gotowy, krótki adres URL, który możemy skopiować i udostępniać dalej. W przypadku bardziej zaawansowanych funkcji trzeba będzie jeszcze podać na przykład dane (domena/marka) do personalizacji linku.

Dlaczego warto korzystać z narzędzi do skracania linków?

Długie linki są nieestetyczne, nie zachęcają do klikania, zajmują dużo miejsca w treści wpisu czy wiadomości. Ich skrócenie i podesłanie odbiorcom krótkich adresów URL, które bez problemu można nawet zapamiętać, zwiększa szansę na to, że wejdą oni na daną stronę, a także wrócą tutaj w przyszłości. Poza tym skracanie linków jest proste i darmowe – zazwyczaj trwa to zaledwie kilka sekund. Zatem nie jest to czasochłonne zajęcie, a potrafi pozytywnie wpłynąć na liczbę odwiedzin strony.

Wybierz odpowiednie narzędzie i nie bój się skracania linków!

Jak widać, skracanie linków jest banalnie proste! Krótkie i czytelne adresy URL to dobry sposób na zachęcenie odbiorców do klikania, a także na oszczędność znaków w komunikacie ograniczonym limitami (jak na przykład na Twitterze). Należy jednak pamiętać, by nie korzystać z przypadkowych narzędzi i dbać o spójność – tak aby w komunikacji z odbiorcami zawsze wykorzystywać linki o podobnej strukturze. Dzięki temu nie będą bali się w nie klikać i z chęcią będą odwiedzać naszą stronę internetową.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 36

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 09:35 min 21.12.2017 Święta za pasem! U nas to już chyba tradycja, że niecierpliwie wyczekujemy spotów świątecznych rodzimych i światowych marek. W tym roku zdradzam Wam nasze zakulisowe rozmowy – żebyście trochę nas poznali i byli na bieżąco ze świątecznymi trendami reklamowymi. W imieniu Działu Copywritingu Sunrise System przedstawiam oficjalny, absolutnie subiektywny ranking spotów świątecznych! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:40 min 31.10.2019 Twórcy stron internetowych nieustannie poszukują sposobów, aby uzyskać jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, z różnym skutkiem. Chcesz, aby Twoja witryna stała się niedoścignionym wzorem do naśladowania, pozostawiając konkurencję daleko w tyle? To dziecinnie proste! Rób to samo…  tylko inaczej – zgodnie z metodą "10x content", o której opowiemy Ci w naszym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:20 min 18.03.2014 Dzisiejsze technologie są wciąż modernizowane. W zależności od ich możliwości i wymagań, należy odpowiednio przekształcać oprogramowanie i interfejsy - w tym także strony internetowe. Dopasowanie ich do najnowszych standardów przyczyni się do zwiększonego komfortu użytkownika. To natomiast przekłada się na wysokie miejsca w wyszukiwarce. Ostatnim trendem jest Responsive Web Design. Opisujemy ten schemat tworzenia witryn i pokazujemy dlaczego jest istotny ze względów pozycjonowania. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700