Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 25.03.2015

Wpis firmy w Mapach Google: FAQ

Dla firm skupiających się na działalności lokalnej Mapy Google (zaraz obok optymalizacji mobilnej) stają się jednym z najważniejszych źródeł dotarcia do Klientów, kupujących offline. Coraz częściej szukamy sklepu w naszej okolicy za pomocą smartfona, czy tabletu, odpalając np. aplikację Google Maps.

 

Obecność w Mapach Google staje się więc koniecznością.

 

Pomimo wysiłków Google, zmierzających do uproszczenia sposobu tworzenia i optymalizacji wpisu swojej firmy, wciąż pojawia się mnóstwo pytań związanych z tym procesem.

Poniżej przedstawiamy krótką listę najczęściej zadawanych pytań, jakie przewijają się w rozmowach dotyczących Map Google. Mamy nadzieję, że to krótkie FAQ rozjaśni podstawowe zagadnienia, a w rezultacie pomoże lepiej poznać tę usługę… i ułatwi nam codzienną współpracę z firmami lokalnymi!

 

Pytanie 1: Kto stworzył wpis mojej firmy w Mapach Google? Nic mi o tym nie wiadomo!

 

Są 2 możliwości:

wpis został stworzony przez Google na podstawie danych przesłanych przez użytkowników (np. za pomocą Kreatora Map) – taki wpis można stosunkowo łatwo przejąć, bez konieczności kontaktu z pracownikami Google,

wpis został stworzony przez firmę zewnętrzną/poprzednią firmę pozycjonerską/pracownika naszej firmy/inną osobę – przejęcie takiego wpisu jest nieco bardziej czasochłonne: należy dokładnie wykonać czynności opisane w tym wątku pomocy Google.

 

Pytanie 2: Mam wpis w Mapach Google i stronę Google+ – czy można je połączyć?

 

Tak . Wystarczy wykonać czynności opisane w pomocy Google w temacie: Łączenie strony z Mapami Google.

 

Pytanie 3: Dlaczego nie mogę połączyć strony Google+ z wpisem w Mapach Google?

 

Najczęściej dzieje się tak, ponieważ stworzony został profil Google+ (przeznaczony dla osób fizycznych), a nie strona Google+ (przeznaczona dla firm) . Różnice pomiędzy profilami i stronami opisane są w pomocy Google.

 

Pytanie 4: Dlaczego nie mogę wpisać kategorii, odpowiadającej działalności mojej firmy?

 

Niestety, ilość kategorii w Google jest ograniczona . Dlatego trzeba dobrać taką, która jest najbardziej zbliżona do profilu działalności firmy. W skrajnych przypadkach jesteśmy zmuszeni wybrać tak ogólną kategorię, jak „ Firma ”, czy „ Producent ”.

Warto też co jakiś czas wracać na swój profil i szukać nowych kategorii – Google co jakiś czas aktualizuje dostępną listę .

 

Pytanie 5: Jak usunąć wpis mojej firmy?

 

Teoretycznie proces jest bardzo prosty – stronę lokalną usuwa się w ustawieniach .

Natomiast praktycznie nawet po usunięciu wpisu z naszego konta, firma może dalej wyświetlać się w Mapach Google . Dlatego warto dodatkowo odwiedzić Mapy Google, odszukać naszą firmę i ” zaproponować zmianę „, wybierając odpowiednią opcję   .

Pytanie 6: Jak usunąć duplikat wpisu mojej firmy?

 

Wykorzystując opcję zgłaszania zmian , dostępną bezpośrednio w widniejącym wpisie w Mapach Google (opisaną powyżej). W takim przypadku warto w uwagach podać adres URL właściwej, oryginalnej wizytówki.

 

Pytanie 7: Jak dodać zdjęcia mojej firmy?

 

Google udostępnia znakomity, bardzo przejrzysty panel do zarządzania zdjęciami swojej firmy (również logo i zdjęciem profilowym). W zależności od rodzaju zdjęcia, różne są wytyczne dotyczące ich minimalnych rozmiarów. Szczegóły znajdują się w artykule: „ Minimalne wymiary zdjęć w Google Moja Firma”.

 

Pytanie 8: Czy mogę ukryć dokładny adres siedziby firmy?

 

Tak . Wystarczy wykonać czynności opisane w pomocy Google. Trzeba jednak pamiętać, że opcja ta przeznaczona jest dla firm, obsługujących klientów w ich lokalizacjach/działających w terenie, a więc np. hydraulików, taksówkarzy etc.

 

Pytanie 9: Dlaczego wprowadzone przeze mnie zmiany się nie wyświetlają?

 

Google rezerwuje sobie zawsze kilka dni na sprawdzenie poprawności/jakości wprowadzonych informacji , stąd czasami nie wyświetlają się one od razu.

 

Pytanie 10: Jak sprawdzić, czy moje dane dostępowe pozwalają na zarządzanie istniejącym wpisem?

 

Aby sprawdzić, czy dane konto Google jest powiązane z naszą wizytówką, należy:

zalogować się z wykorzystaniem swojego loginu i hasła do konta Google ,

odwiedzić URL istniejącej strony Google+ , powiązanej z wpisem w Mapach Google,

– u góry ekranu powinien pojawić się czarny pasek z napisem „ Jesteś menedżerem tej strony ” i niebieskim przyciskiem „ Zarządzaj stroną ”.

Główny panel zarządzania swoją firmą można znaleźć odwiedzając jeden z poniższych adresów:

https://www.google.com/business/

https://www.google.pl/intl/pl/business/

 

 

Pytanie 11: Czy mogę założyć 2 wpisy w Mapach Google, jeśli posiadam 2 domeny, poświęcone różnym obszarom działalności mojej firmy?

 

Według wytycznych Google każda firma może założyć tylko 1 wpis w Mapach Google pod 1 adresem fizycznym . Dlatego też nawet jeśli jedna firma oferuje nawet bardzo różne usługi/produkty, może posiadać tylko jeden wpis w Mapach Google.

Naturalnie, jeśli firma posiada kilka adresów fizycznych, pod którymi obsługuje Klientów, dla każdego z nich można stworzyć osobny wpis, prowadzący do różnych domen. Warto także skorzystać z możliwości umieszczania adresów URL w opisie działalności swojej firmy.

 

Pytanie 12: Czy mogę założyć wpis na adres biura wirtualnego?

 

Nie . Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, w której biuro wirtualne będzie również obsługiwać Klientów naszej firmy w określonych godzinach i dniach tygodnia.

 

Pytanie 13: Jak być wyżej w wynikach wyszukiwania w Mapach Google?

 

Korzystając z porad, opisanych w artykule na naszym blogu.

Podsumowanie

 

Powyższa lista z pewnością nie wyczerpuje wszystkich pytań i wątpliwości, jakie pojawiają się podczas tworzenia i zarządzania obecnością swojej firmy w Google. Jest jednak formą „ pierwszej pomocy ” w przypadku najczęściej pojawiających się trudności.

Zachęcamy też do korzystania z naprawdę bogatego źródła informacji, jakim jest Centrum pomocy Google Moja Firma.

Źródła: Centrum pomocy Google Moja Firma, Centrum pomocy YouTube, Mapy Google

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55