Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 02:00 min Ikona 13.06.2016

Brzmi znajomo? Doskonale wiesz, że niedozwolone jest tworzenie wizytówek dla adresów, pod którymi nie jest prowadzona działalność, że nie wolno „zaspamić” nazwy firmy frazami kluczowymi? Skrupulatnie przestrzegasz tych zasad i dodatkowo zgłaszasz wszystkie napotkane, nieprawidłowo uzupełnione wizytówki? Doskonale.

 

A co na to Google My Business?

 

Odpowiedź na to pytanie jest, jakby to powiedzieć, odrobinę złożona. Na aktualną sytuację, jaka ma obecnie miejsce w obszarze Map Google wpływa wiele czynników. W dobie zażartej walki o topowe pozycje na liście wyszukiwań lokalnych zaobserwować można niestety bardzo częste niestosowanie się do wytycznych. Wiele wizytówek, które zostały utworzone przez użytkowników można określić tylko jednym słowem: SPAM.

 

Choć Google aktualnie dość dobrze radzi sobie z rozpoznawaniem duplikatów i potrafi namierzyć te wpisy, które nie są zgodne z wytycznymi, ich ilość, a także częstotliwość i ilość zmian, jakie użytkownicy nieustannie w nich wprowadzają jest tak monstrualna, że niejednokrotnie przerasta naszego giganta.

 

Czym jest to spowodowane?

 

Fakt, iż niezgodna z wytycznymi wizytówka może skutecznie umknąć uwadze Google przez dłuższy czas sprawia, że żądni wysokich pozycji w wynikach wyszukiwań użytkownicy chętnie sięgają po wciąż popularne sztuczki. Te działania niestety bywają skuteczne, co jeszcze bardziej zachęca do łamania regulaminu i do wykorzystywania, np. spamu, do efektywniejszego pozycjonowania swojej lokalnej firmy.

 

Najbardziej widoczne problemy z wpisami w Mapach Google to:

 

Nieprawidłowa nazwa firmy

 

Wytyczne jasno określają, że do nazwy (branda) nie wolno dodawać żadnych dodatkowych informacji. Jednak co się dzieje, kiedy użytkownicy dorzucają do niej nazwę miasta lub profil działalności? Niestety, niewiele… Nie ma tutaj długoterminowych, bolesnych kar oprócz potencjalnego zagrożenia zablokowaniem wpisu. W tym zakresie zdecydowanie przydałyby się pewne obostrzenia, ponieważ wizytówki niejednokrotnie posiadające w nazwie firmy adres, numery telefonów, frazy lub niepotrzebne znaki interpunkcyjne (np. wykrzykniki) mogą być widoczne w sieci przez lata.

 

Nieprawidłowy adres

 

Wiele firm prowadzących działalność chętnie promuje się na frazy geolokalizowane – w ten sposób łatwiej dotrzeć do Klientów mieszkających w konkretnych miejscowościach. I nie ma w tym nic złego! Niestety, wiąże się z tym kolejna przypadłość wizytówek tworzonych w Mapach Google, a mianowicie zakładanie przez użytkowników wpisów dla adresów w lokalizacjach, w których nie prowadzą oni żadnej działalności (np. używając adresu wynajmowanego mieszkania lub skrzynki pocztowej).

 

Weryfikacja przy pomocy kartki pocztowej pozwala na odsianie sporej ilości takich przypadków, a konsekwencją wychwycenia przez Google wizytówki założonej na niezgodny z wytycznymi adres jest usunięcie wpisu.

 

Bardzo długie oczekiwanie na reakcję Google na zgłoszony wpis

 

Raportowanie łamiących regulamin wpisów powinno być obowiązkiem każdego użytkownika Map Google. Jest to coraz częstsza praktyka, jednak oczekiwanie na reakcję Google bywa dość długie… zdarza się, że zajmuje to nawet 3 miesiące. Faktem również jest, iż bardzo duża ilość zgłoszeń zweryfikowanych wpisów jest odrzucana. Bardziej zaangażowani w misję oczyszczania map ze spamu Internauci zgłaszają problemy na forach internetowych wyszukiwarki, co zdecydowanie przyspiesza cały proces i jest znacznie bardziej skuteczne.

 

Obszar świadczenia usług narzędziem spamerów

 

Choć opcja ta jest wygodna dla wielu użytkowników, od dawna służy spamerom do ukrywania swoich niecnych działań przed Google. Zaznaczenie obszaru, na którym świadczymy usługi sprawia, że podany adres firmy staje się niewidoczny dla użytkowników. Co więcej – spamerzy często przejmują stare wpisy w Mapach Google wykorzystując to, że są one od dawna obecne w sieci (posiadają historię cenioną przez wyszukiwarkę) i nasycają dowolną zawartością. Taka wizytówka ze zmienionymi informacjami może przynieść spamerowi wiele korzyści, a co gorsza – może nigdy nie zostać wykryta.

 

Google Maps. A może Google Spam?

 

Mapy Google codziennie pomagają spotkać się przedsiębiorcom i Klientom. Bardzo dobrze sprawdzają się w tej roli, jednak ilość już dodanych, wciąż dodawanych i nieustannie edytowanych wpisów sprawia, że usługa ta niejednokrotnie prezentuje się dość chaotycznie. Z tego chaosu niestety bardzo często korzystają spamerzy, dla których niska szkodliwość kar za działanie niezgodne z wytycznymi nie stanowi wystarczającej konsekwencji.

 

Z tonu wypowiedzi ekspertów Google wynika jednak, że nieustannie pracują oni nad ulepszaniem usługi, eliminacją zaspamionych i niezgodnych z wytycznymi wpisów. Polegają przy tym na środowisku skupionych wokół Map Google użytkowników, a także nieustannie opracowują nowe narzędzia, ułatwiające błyskawiczne wytropienie naruszeń regulaminu.

 

Nie da się jednak ukryć, że ewidentnie potrzebny jest w tym zakresie jakiś złoty środek. Na szczęście Google robi wszystko, aby go znaleźć.

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kary ręczne za podlinkowane widgety Ikona 01:30 min 12.09.2016 Chcąc uprzyjemnić użytkownikom pobyt na naszej stronie, często korzystamy z różnych interaktywnych dodatków, np. z widgetów, które pokazują między innymi wykresy lub licznik odwiedzin. Choć są przydatne, mogą stanowić zagrożenie dla pozycjonowania naszej strony ze względu na linki, które są do nich dodawane, a za które Google może nałożyć karę ręczną. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jaki content pozyskuje linki? Ikona 04:30 min 28.12.2017 Czy istnieje sposób na budowanie zaplecza linkowego, który jest zgodny z założeniami Google oraz może wpłynąć pozytywnie na widoczność naszej strony? Jak najbardziej! Wystarczy, że skupisz się na treściach, które publikujesz na swojej stronie internetowej. Zobacz dlaczego warto stawiać na atrakcyjny i wartościowy content oraz w jaki sposób go tworzyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 17.03.2016 Prowadzenie bloga związanego z naszymi zainteresowaniami, który jest chętnie czytany przez dużą ilość użytkowników, nierzadko staje się czymś więcej, niż tylko rekreacyjnym dodawaniem okazjonalnych wpisów. Zdarza się, że wzbudzamy zainteresowanie różnych firm, które chętnie podarują nam swoje produkty w zamian za ich zaprezentowanie na naszym blogu. Warto jednak pamiętać, że takie działania wymagają postępowania z wytycznymi Google. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 8

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700