Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:55 min Ikona 26.01.2010

Budżet dzienny na linki

Pracę nad kampanią linków sponsorowanych zaczynamy od trzech podstawowych pytań kierowanych do klienta: dokąd? kiedy? za ile? Dokąd kierujemy reklamy? Kiedy będziemy je wyświetlać? Za ile licytujemy w ciągu każdego dnia kampanii? Dziś o budżecie dziennym kampanii słów kilka.

Budżet dziennym odgrywa decydującą rolę w określeniu priorytetów kampanii. Czym wyższa suma dziennych wydatków, tym korzystniej dla całej kampanii. Dzięki dużej sumie na dzienne wydatki, możemy wyżej licytować określone słowa kluczowe, system Google wyświetla naszą (Waszą) reklamę częściej, a konkretny link sponsorowany może uzyskać więcej kliknięć w przeciągu całego dnia, pokazując kampanię regularnie i długo, do 24 godzin na dobę włącznie.

Powyższe zdania nakreślają oczywisty wygląd sytuacji. Czym więcej środków, tym większe możliwości – to banał znany chyba wszystkim. Zostawmy jednak truizmy na boku, i wróćmy do budżetu dziennego na linki. Tutaj bowiem skrywa się historia dość zagadkowa.

Dlaczego budżet dzienny na poziomie np. 50 złotych, prawie za każdym razem „wyklikuje” się w sumie powyżej 50? Skąd ta, skądinąd na pierwszy rzut oka wydawałoby się niekorzystna, nieścisłość w systemie (dla naszych klientów widoczna na raporcie)? Czyżbyśmy oszukiwali naszych partnerów biznesowych, sugerując im wspomniany budżet dzienny na poziomie 50 złotych, a sami dorzucali jeszcze 10?

Śpieszę zapewnić, że o takich praktykach nie może być mowy. A oto odpowiedź, która całe zamieszanie porządkuje. Google zastrzega sobie możliwość wykorzystania budżetu dziennego na poziomie o 20% wyższym od sugerowanego. Specjaliści Google wyjaśniają, że wynika to z nieokiełznanej dynamiki Internetu, gdzie każda sekunda przynosi tysiące (i miliony) kliknięć, co system AdWords rejestruje z pewnym opóźnieniem. Google zapewnia jednak, że wykorzystuje tylko i wyłącznie 20% ponad budżet dzienny. W razie gdy ta suma będzie wyższa, Google udziela kredytu na koncie klienta w wysokości nadprogramowej nadwyżki. Ot i cała zagadka z budżetem dziennym – rozwiązana.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55