Ikona 01:55 min Ikona 26.01.2010

Pracę nad kampanią linków sponsorowanych zaczynamy od trzech podstawowych pytań kierowanych do klienta: dokąd? kiedy? za ile? Dokąd kierujemy reklamy? Kiedy będziemy je wyświetlać? Za ile licytujemy w ciągu każdego dnia kampanii? Dziś o budżecie dziennym kampanii słów kilka.

 

Rola Budżetu Dziennego w Kampaniach Linków Sponsorowanych

 

Budżet dziennym odgrywa decydującą rolę w określeniu priorytetów kampanii. Czym wyższa suma dziennych wydatków, tym korzystniej dla całej kampanii. Dzięki dużej sumie na dzienne wydatki, możemy wyżej licytować określone słowa kluczowe, system Google wyświetla naszą (Waszą) reklamę częściej, a konkretny link sponsorowany może uzyskać więcej kliknięć w przeciągu całego dnia, pokazując kampanię regularnie i długo, do 24 godzin na dobę włącznie.

Powyższe zdania nakreślają oczywisty wygląd sytuacji. Czym więcej środków, tym większe możliwości – to banał znany chyba wszystkim. Zostawmy jednak truizmy na boku, i wróćmy do budżetu dziennego na linki. Tutaj bowiem skrywa się historia dość zagadkowa.

 

Zagadka Budżetu Dziennego w Reklamach Google AdWords

 

Dlaczego budżet dzienny na poziomie np. 50 złotych, prawie za każdym razem „wyklikuje” się w sumie powyżej 50? Skąd ta, skądinąd na pierwszy rzut oka wydawałoby się niekorzystna, nieścisłość w systemie (dla naszych klientów widoczna na raporcie)? Czyżbyśmy oszukiwali naszych partnerów biznesowych, sugerując im wspomniany budżet dzienny na poziomie 50 złotych, a sami dorzucali jeszcze 10?

Śpieszę zapewnić, że o takich praktykach nie może być mowy. A oto odpowiedź, która całe zamieszanie porządkuje. Google zastrzega sobie możliwość wykorzystania budżetu dziennego na poziomie o 20% wyższym od sugerowanego. Specjaliści Google wyjaśniają, że wynika to z nieokiełznanej dynamiki Internetu, gdzie każda sekunda przynosi tysiące (i miliony) kliknięć, co system AdWords rejestruje z pewnym opóźnieniem. Google zapewnia jednak, że wykorzystuje tylko i wyłącznie 20% ponad budżet dzienny. W razie gdy ta suma będzie wyższa, Google udziela kredytu na koncie klienta w wysokości nadprogramowej nadwyżki. Ot i cała zagadka z budżetem dziennym – rozwiązana.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Nowy system wymiany linków – www.seo.net.pl Ikona 01:30 min 23.05.2013 Od wczoraj pozycjonerzy mogą korzystać z nowego narzędzia - systemu wymiany linków rotacyjnych www.seo.net.pl. Wygląda na to, iż nowy system będzie stanowić twardą konkurencję dla popularnego systemu e-weblink. Nowy system jest zbyt świeży by stwierdzać jaka jest jego skuteczność, ale już teraz oferuje on większe możliwości konfiguracyjne niż e-weblink. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kupowanie linków – czy obecnie ma jakikolwiek sens? Ikona 04:00 min 10.10.2013 Co jakiś czas Google obdarowuje pozycjonerów „prezentami” w postaci zmiany w swoim algorytmie. Takie tąpnięcia w branży SEO obecnie zdarzają się na tyle często, że nawet jeśli dla pozycjonerów są one zaskoczeniem, już raczej nikogo nie dziwią. Prócz wartościowego contentu na stronie internetowej, należy szczególnie mocno dbać o jej reputację oraz sposób linkowania. To ostatnie coraz częściej zostaje poddane próbom poprzez kolejne aktualizacje algorytmu nazwane Pingwinem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak pisać linki sponsorowane Ikona 01:55 min 30.11.2009 Tworzenie treści linków sponsorowanych wbrew pozorom wcale nie jest takie proste. No bo w jaki sposób w kilkudziesięciu znakach zawrzeć całą historię firmy, przedstawić ofertę produktów i usług bądź inne aspekty, którymi chcemy się wyróżnić? Postaramy się w kilku prostych krokach pokazać, jak powinno się pisać dobre linki sponsorowane, które staną się reklamą naszej strony. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700