Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:55 min Ikona 26.01.2010

Budżet dzienny na linki

Pracę nad kampanią linków sponsorowanych zaczynamy od trzech podstawowych pytań kierowanych do klienta: dokąd? kiedy? za ile? Dokąd kierujemy reklamy? Kiedy będziemy je wyświetlać? Za ile licytujemy w ciągu każdego dnia kampanii? Dziś o budżecie dziennym kampanii słów kilka.

 

Rola Budżetu Dziennego w Kampaniach Linków Sponsorowanych

 

Budżet dziennym odgrywa decydującą rolę w określeniu priorytetów kampanii. Czym wyższa suma dziennych wydatków, tym korzystniej dla całej kampanii. Dzięki dużej sumie na dzienne wydatki, możemy wyżej licytować określone słowa kluczowe, system Google wyświetla naszą (Waszą) reklamę częściej, a konkretny link sponsorowany może uzyskać więcej kliknięć w przeciągu całego dnia, pokazując kampanię regularnie i długo, do 24 godzin na dobę włącznie.

Powyższe zdania nakreślają oczywisty wygląd sytuacji. Czym więcej środków, tym większe możliwości – to banał znany chyba wszystkim. Zostawmy jednak truizmy na boku, i wróćmy do budżetu dziennego na linki. Tutaj bowiem skrywa się historia dość zagadkowa.

 

Zagadka Budżetu Dziennego w Reklamach Google AdWords

 

Dlaczego budżet dzienny na poziomie np. 50 złotych, prawie za każdym razem „wyklikuje” się w sumie powyżej 50? Skąd ta, skądinąd na pierwszy rzut oka wydawałoby się niekorzystna, nieścisłość w systemie (dla naszych klientów widoczna na raporcie)? Czyżbyśmy oszukiwali naszych partnerów biznesowych, sugerując im wspomniany budżet dzienny na poziomie 50 złotych, a sami dorzucali jeszcze 10?

Śpieszę zapewnić, że o takich praktykach nie może być mowy. A oto odpowiedź, która całe zamieszanie porządkuje. Google zastrzega sobie możliwość wykorzystania budżetu dziennego na poziomie o 20% wyższym od sugerowanego. Specjaliści Google wyjaśniają, że wynika to z nieokiełznanej dynamiki Internetu, gdzie każda sekunda przynosi tysiące (i miliony) kliknięć, co system AdWords rejestruje z pewnym opóźnieniem. Google zapewnia jednak, że wykorzystuje tylko i wyłącznie 20% ponad budżet dzienny. W razie gdy ta suma będzie wyższa, Google udziela kredytu na koncie klienta w wysokości nadprogramowej nadwyżki. Ot i cała zagadka z budżetem dziennym – rozwiązana.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:30 min 19.12.2013 Jak co roku Google raczy nas listą najbardziej popularnych zapytań, jakie wpisywaliśmy do wyszukiwarki internetowej. Spośród milinów poszukiwanych przez Internautów haseł Google przygotowało dla nas zestawianie tych, które w 2013 roku generowały większy ruch na stronach internetowych niż w 2012 roku. Sprawdźmy zatem, które osoby oraz zagadnienia cieszyły się największą popularnością wśród polskich oraz światowych użytkowników. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 18.03.2016 Tradycyjna, niezmieniona w swojej formie od lat reklama skierowana do kobiet, w dzisiejszych czasach znacząco traci na sile swojego oddziaływania. Stereotypowe obrazy Matki-Polki szykującej rodzinny obiad, prasującej mężowi koszulę lub sterczącej nad stertą prania nie są tym, z czym utożsamiają się coraz silniejsze i świadome siebie kobiety z pokolenia Y. Komunikacja ze współczesną kobietą wymaga zatem zupełnie nowego podejścia, które weźmie pod uwagę zarówno kierunek zachodzących zmian, jak również drzemiący w każdej kobiecie potencjał. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jakie cechy powinien posiadać specjalista SEO? Ikona 02:35 min 07.03.2022 Interesujesz się pozycjonowaniem? Myślisz o pracy dla agencji interaktywnej? A może od jakiegoś czasu działasz w marketingu internetowym i chcesz być najlepszy w swoim fachu? Sprawdź, jakie cechy powinien posiadać każdy specjalista SEO. Nie tylko zaspokoimy Twoją ciekawość, ale podpowiemy też, jakimi ścieżkami podążać, aby odnaleźć się w się tak ciekawej branży jak nasza! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700