Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Doskonale znane jest surowe stanowisko Google wobec pozycjonowania za pomocą linków, które manipulują PageRankiem strony. Warto więc mieć na uwadze, że widgety, które dodajemy na naszą stronę internetową mogą stać się przyczyną nałożenia kary manualnej!
Widgety, które w pewnym sensie pozwalają na uprzyjemnienie użytkownikom odwiedzającym naszą stronę korzystanie z niej (zawierają interesujące informacje, jak na przykład licznik odwiedzin lub aktualne notowania giełdowe) w większości przypadków posiadają podpięte linki. Są to linki, nad którymi webmasterzy nie panują, nie planowali też ich dodania w celu wsparcia pozycjonowania.
Bardzo często zdarza się też, że są przesycone słowami kluczowymi, a ich jakość pozostawia wiele do życzenia. Ponieważ są one nienaturalne, są kategoryzowane przez Google jako łamanie wytycznych dla webmasterów.
Źródło: Google Webmaster Central Blog
Źródło: Google Webmaster Central Blog
Jeśli na naszą stronę zostanie już nałożona kara ręczna za występujące w obrębie witryny nienaturalne linki, zostaniemy o tym fakcie poinformowani powiadomieniem w Search Console. W takim przypadku należy podjąć odpowiednie działania (o których niżej) i po ich zakończeniu złożyć prośbę o sprawdzenie strony.
Nie jest to konieczne. Aby nie narazić się na nałożenie przez Google manualnej kary (co może mieć bardzo negatywny wpływ na naszą widoczność w sieci), należy upewnić się, że nie są brane pod uwagę przez PageRank. Wybrać można jedno z dwóch rozwiązań:
• usunąć linki z widgetów całkowicie, • oznaczyć linki atrybutem rel=”nofollow”.
Jeśli karę ręczną już otrzymaliśmy, po usunięciu lub oznaczeniu nienaturalnych linków atrybutem „nofollow”, korzystając z panelu Search Console, należy złożyć prośbę o ponowne sprawdzenie strony.
Więcej wiadomości dotyczących systemu wymiany linków znajduje się oczywiście w wytycznych dla webmasterów, na których należy bazować pozycjonowanie i wszelkie działania podejmowane w kierunku promocji strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Można też skorzystać z informacji dostępnych w wersji multimedialnej, w postaci filmiku.
Źródło: Google Webmaster Central Blog
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: