Ikona 01:30 min Ikona 12.09.2016

Doskonale znane jest surowe stanowisko Google wobec pozycjonowania za pomocą linków, które manipulują PageRankiem strony. Warto więc mieć na uwadze, że widgety, które dodajemy na naszą stronę internetową mogą stać się przyczyną nałożenia kary manualnej!

 

Podlinkowany widget

 

Widgety, które w pewnym sensie pozwalają na uprzyjemnienie użytkownikom odwiedzającym naszą stronę korzystanie z niej (zawierają interesujące informacje, jak na przykład licznik odwiedzin lub aktualne notowania giełdowe) w większości przypadków posiadają podpięte linki. Są to linki, nad którymi webmasterzy nie panują, nie planowali też ich dodania w celu wsparcia pozycjonowania.

 

Bardzo często zdarza się też, że są przesycone słowami kluczowymi, a ich jakość pozostawia wiele do życzenia. Ponieważ są one nienaturalne, są kategoryzowane przez Google jako łamanie wytycznych dla webmasterów.

Kara ręczna za podlinkowany widget

 

Jeśli na naszą stronę zostanie już nałożona kara ręczna za występujące w obrębie witryny nienaturalne linki, zostaniemy o tym fakcie poinformowani powiadomieniem w Search Console. W takim przypadku należy podjąć odpowiednie działania (o których niżej) i po ich zakończeniu złożyć prośbę o sprawdzenie strony.

 

Czy rezygnować z widgetów?

 

Nie jest to konieczne. Aby nie narazić się na nałożenie przez Google manualnej kary (co może mieć bardzo negatywny wpływ na naszą widoczność w sieci), należy upewnić się, że nie są brane pod uwagę przez PageRank. Wybrać można jedno z dwóch rozwiązań:

•    usunąć linki z widgetów całkowicie, •    oznaczyć linki atrybutem rel=”nofollow”.

 

Jeśli karę ręczną już otrzymaliśmy, po usunięciu lub oznaczeniu nienaturalnych linków atrybutem „nofollow”, korzystając z panelu Search Console, należy złożyć prośbę o ponowne sprawdzenie strony.

 

Niezbędne informacje

 

Więcej wiadomości dotyczących systemu wymiany linków znajduje się oczywiście w wytycznych dla webmasterów, na których należy bazować pozycjonowanie i wszelkie działania podejmowane w kierunku promocji strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Można też skorzystać z informacji dostępnych w wersji multimedialnej, w postaci filmiku.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jaki content pozyskuje linki? Ikona 04:30 min 28.12.2017 Czy istnieje sposób na budowanie zaplecza linkowego, który jest zgodny z założeniami Google oraz może wpłynąć pozytywnie na widoczność naszej strony? Jak najbardziej! Wystarczy, że skupisz się na treściach, które publikujesz na swojej stronie internetowej. Zobacz dlaczego warto stawiać na atrakcyjny i wartościowy content oraz w jaki sposób go tworzyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Przekierowania na przyjazne linki – jeden ze sposobów Ikona 01:35 min 28.05.2020 Stosowanie w witrynie przyjaznych linków jest dobrym pomysłem nie tylko z punktu widzenia pozycjonowania. Co jednak zrobić, jeśli dopiero wdrażamy przyjazne adresy URL, a do zmiany są setki, a nawet tysiące URLi? W przypadku bazy danych proces przekierowywania na nowe adresy można uprościć i zautomatyzować, oszczędzając w ten sposób mnóstwo czasu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Spam na Mapach Google Ikona 02:00 min 13.06.2016 Mapy Google są obecnie na szeroką skalę wykorzystywane przez przedsiębiorców – świetnie sprawdzają się jako narzędzie ułatwiające dotarcie firmom do potencjalnych Klientów. Przez ostatnie lata bardzo się rozwinęły, a ilość zweryfikowanych wizytówek jest olbrzymia. Ta swoista dżungla rozrosła się na tyle, że niejednokrotnie Google nie wyłapuje działań niezgodnych z wytycznymi, co jest bardzo chętnie wykorzystywane przez spamerów. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700