Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:30 min Ikona 12.09.2016

Kary ręczne za podlinkowane widgety

Doskonale znane jest surowe stanowisko Google wobec pozycjonowania za pomocą linków, które manipulują PageRankiem strony. Warto więc mieć na uwadze, że widgety, które dodajemy na naszą stronę internetową mogą stać się przyczyną nałożenia kary manualnej!

 

Podlinkowany widget

 

Widgety, które w pewnym sensie pozwalają na uprzyjemnienie użytkownikom odwiedzającym naszą stronę korzystanie z niej (zawierają interesujące informacje, jak na przykład licznik odwiedzin lub aktualne notowania giełdowe) w większości przypadków posiadają podpięte linki. Są to linki, nad którymi webmasterzy nie panują, nie planowali też ich dodania w celu wsparcia pozycjonowania.

Bardzo często zdarza się też, że są przesycone słowami kluczowymi, a ich jakość pozostawia wiele do życzenia. Ponieważ są one nienaturalne, są kategoryzowane przez Google jako łamanie wytycznych dla webmasterów.

Źródło: Google Webmaster Central Blog

Źródło: Google Webmaster Central Blog

Kara ręczna za podlinkowany widget

 

Jeśli na naszą stronę zostanie już nałożona kara ręczna za występujące w obrębie witryny nienaturalne linki, zostaniemy o tym fakcie poinformowani powiadomieniem w Search Console. W takim przypadku należy podjąć odpowiednie działania (o których niżej) i po ich zakończeniu złożyć prośbę o sprawdzenie strony.

 

Czy rezygnować z widgetów?

 

Nie jest to konieczne. Aby nie narazić się na nałożenie przez Google manualnej kary (co może mieć bardzo negatywny wpływ na naszą widoczność w sieci), należy upewnić się, że nie są brane pod uwagę przez PageRank. Wybrać można jedno z dwóch rozwiązań:

•    usunąć linki z widgetów całkowicie, •    oznaczyć linki atrybutem rel=”nofollow”.

Jeśli karę ręczną już otrzymaliśmy, po usunięciu lub oznaczeniu nienaturalnych linków atrybutem „nofollow”, korzystając z panelu Search Console, należy złożyć prośbę o ponowne sprawdzenie strony.

 

Niezbędne informacje

 

Więcej wiadomości dotyczących systemu wymiany linków znajduje się oczywiście w wytycznych dla webmasterów, na których należy bazować pozycjonowanie i wszelkie działania podejmowane w kierunku promocji strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Można też skorzystać z informacji dostępnych w wersji multimedialnej, w postaci filmiku.

Źródło: Google Webmaster Central Blog

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55