Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 3:20 min Ikona Natalia 19.04.2023

Zacznijmy od samego początku, a więc od wytłumaczenia, czym jest afiliacja. To nic innego, jak po prostu promocja oferty danej firmy, za którą uzyskuje się przychody. Jest to więc proste, a przede wszystkim skuteczne narzędzie pozwalające zarabiać pieniądze. Zanim poznasz definicję linku afiliacyjnego, najpierw musisz dowiedzieć się o dwóch podmiotach biorących udział w tym procesie. Chodzi tutaj o wydawcę oraz reklamodawcę. W pierwszym przypadku jest to osoba, która chce zarabiać poprzez reklamę produktów online. Może to być ktokolwiek, kto prowadzi swojego bloga, ma profil w social mediach czy kanał na YouTubie lub Pintereście. Co ciekawe, mogą z tego korzystać również porównywarki, a nawet i wyszukiwarki produktów, bazy mailingowe oraz serwisy cashbackowe. Natomiast reklamodawca to firma oferująca produkty/usługi, chcąca promować się w Internecie.

Linki afiliacyjne to nic innego, jak spersonalizowany adres URL do danej strony internetowej firmy.

Linki afiliacyjne – jak działają?

Aby link afiliacyjny mógł przynosić zyski dla wydawcy, musi najpierw zostać przetworzony w specjalnym systemie. Tam dochodzi do zaszyfrowania identyfikatora osoby reklamującej, przez co może zacząć zarabiać.

Dzięki przekonwertowanym adresom URL reklamodawca jest w stanie zebrać statystyki wydawcy związane z:

  • każdym kliknięciem i wejściem na daną domenę,
  • działaniem/sprzedażą do jakiej doszło po wejściu z unikalnego linku,
  • wyliczeniem prowizji od podjętych działań.

Co istotne, aby wydawca otrzymał prowizję, wcale nie musi dojść do zakupu od razu po wejściu we wskazany odnośnik. Modele rozliczania, które oparte są na efektywności zabezpieczają określoną żywotność plików cookie. Chodzi o czas, przez jaki zakup zostanie naliczony wydawcy od momentu wejścia w link. Zazwyczaj wynosi on 30 dni. Co ciekawe, użytkownik wcale nie musi wchodzić ponownie w unikalny adres URL – wystarczy, że pojawi się na danej stronie. Pliki cookie zapisały wcześniejszy ruch, przez co afiliacyjny system zanotuje prowizję wydawcy nawet po miesiącu!

Dodatkowo, wygenerowany link nigdy nie wygaśnie i nie zostanie zdezaktywowany, dzięki czemu prowizja będzie się naliczała przez kolejne tygodnie, a nawet miesiące czy lata.

W jaki sposób wygenerować link afiliacyjny?

Unikalny adres URL możesz uzyskać rejestrując się w sieci afiliacyjnej jako wydawca. Istnieje kilkanaście czy też kilkadziesiąt domen zrzeszających reklamodawców, gdzie z powodzeniem wygenerujesz samodzielnie link afiliacyjny do danej strony. Po zapisaniu się do konkretnego programu partnerskiego wystarczy skopiować URL z wyszukiwarki i wkleić do generatora, aby utworzyć spersonalizowany odnośnik.

linki

Gdzie można publikować linki afiliacyjne?

Ogromną zaletą linków afiliacyjnych jest fakt, że można je z powodzeniem publikować praktycznie wszędzie i to jednocześnie. Najważniejsze dla wydawcy jest to, aby zdobyć jak największą prowizję z danego odnośnika. Dla reklamodawcy ważna jest efektywność działań. Oczywiście dla obu podmiotów najistotniejszym punktem pozostaje dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Właśnie dlatego jednoczesna publikacja adresu URL na Facebooku, we wpisie blogowym i w komentarzu na forum tematycznym znacznie zwiększa szansę na spełnienie wszystkich oczekiwań. Oczywiście są kanały, na których tego typu reklama będzie działała lepiej niż na innych. Jeśli chcesz zacząć przygodę z linkami afiliacyjnymi, korzystaj z:

  • blogów czy też serwisów tematycznych, gdzie poleca się rzeczy, z których się korzysta w codziennym życiu. Znacznie bardziej wiarygodny będzie wpis o tym, że sam testowałeś dany produkt i dobrze się on sprawdził, dlatego właśnie zostawiasz do niego odnośnik, dodając praktyczne wskazówki do jego stosowania.
  • serwisu YouTube, gdzie odnośnik zamieścisz w opisie filmu. Najczęściej w trakcie recenzji czy tutoriali padają słowa: „Poniżej znajdziesz link, gdzie znajdziesz więcej informacji”. Oczywiście można umieścić hiperłącze również na samym wideo.
  • social mediów, przede wszystkim z Facebooka i Instagrama. W pierwszym przypadku warto umieszczać adresy URL w postach, opisach grafiki, a nawet wideo. Co więcej, z powodzeniem można je publikować w grupach tematycznych. W tym przypadku lepiej jednak uważać, ponieważ niektóre z nich nie wyrażają zgody na tego typu działania. Jeśli chodzi o Instagram, to najlepiej umieszczać odnośniki na InstaStory poprzez dodawanie tzw. link stickers.
  • porównywarek cenowych, które udostępniają właśnie linki afiliacyjne, kierujące użytkownika do danego sklepu internetowego, gdzie może zakupić dany produkt.
  • serwisów rabatowych. Jeśli już użytkownik trafi na odpowiednią okazję, to zazwyczaj jest już zdecydowany na zakup.
  • mailingu, gdzie umieścisz odnośnik do danego produktu.

Dobrą praktyką jest zamieszczanie komunikatu o podjęciu współpracy z daną marką, co wiąże się z otrzymywaniem prowizji poprzez polecanie usług/produktów za pomocą spersonalizowanych odnośników. Ma to związek z nowelizacją przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przez UOKiK.

Zacznij działać już dziś, wykorzystując linki afiliacyjne!

Niezależnie od tego, czy jesteś po stronie reklamodawcy czy też wydawcy, korzystanie z linków afiliacyjnych jest dobrym, prostym, a przede wszystkim skutecznym rozwiązaniem, z którego każdy będzie zadowolony. Z powodzeniem będziesz mógł śledzić wszystkie zmiany, transakcje i ruch na stronie lub też to, ile zarobisz na udostępnionych przez ciebie linkach. Nie zastanawiaj się więc i zacznij korzystać z przynoszących korzyści odnośników!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Anchor tekst – o roli linków i fraz kluczowych Ikona 3:00 min 21.04.2023 Możemy podjąć wiele działań, dzięki którym korzystnie wpłyniemy na pozycjonowanie strony internetowej. Warto dobrać frazy kluczowe, prawidłowo nasycić nimi treść oraz ją odpowiednio sformatować. Ale to nie wszystko! Nie zapominajmy o anchorach. Czym dokładnie są i dlaczego ich użycie jest tak ważne? Dowiesz się tego w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 37

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023 Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak „robić” Zakupy Google – praktyczny poradnik Ikona 5:55 min 01.03.2023 Zakupy Google, czyli Google Shopping funkcjonują w Polsce od 10 lat, a mimo to świadomość na temat tej usługi wśród właścicieli firm jest wciąż niewielka. Czym właściwie są Zakupy Google i dlaczego warto z nich korzystać w ramach reklamowania sklepu w wyszukiwarce? Tego dowiesz się z mojego artykułu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700