Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 3:20 min Ikona Natalia 19.04.2023

Jak działają linki afiliacyjne?

Zacznijmy od samego początku, a więc od wytłumaczenia, czym jest afiliacja. To nic innego, jak po prostu promocja oferty danej firmy, za którą uzyskuje się przychody. Jest to więc proste, a przede wszystkim skuteczne narzędzie pozwalające zarabiać pieniądze. Zanim poznasz definicję linku afiliacyjnego, najpierw musisz dowiedzieć się o dwóch podmiotach biorących udział w tym procesie. Chodzi tutaj o wydawcę oraz reklamodawcę. W pierwszym przypadku jest to osoba, która chce zarabiać poprzez reklamę produktów online. Może to być ktokolwiek, kto prowadzi swojego bloga, ma profil w social mediach czy kanał na YouTubie lub Pintereście. Co ciekawe, mogą z tego korzystać również porównywarki, a nawet i wyszukiwarki produktów, bazy mailingowe oraz serwisy cashbackowe. Natomiast reklamodawca to firma oferująca produkty/usługi, chcąca promować się w Internecie.

Linki afiliacyjne to nic innego, jak spersonalizowany adres URL do danej strony internetowej firmy.

Linki afiliacyjne – jak działają?

Aby link afiliacyjny mógł przynosić zyski dla wydawcy, musi najpierw zostać przetworzony w specjalnym systemie. Tam dochodzi do zaszyfrowania identyfikatora osoby reklamującej, przez co może zacząć zarabiać.

Dzięki przekonwertowanym adresom URL reklamodawca jest w stanie zebrać statystyki wydawcy związane z:

  • każdym kliknięciem i wejściem na daną domenę,
  • działaniem/sprzedażą do jakiej doszło po wejściu z unikalnego linku,
  • wyliczeniem prowizji od podjętych działań.

Co istotne, aby wydawca otrzymał prowizję, wcale nie musi dojść do zakupu od razu po wejściu we wskazany odnośnik. Modele rozliczania, które oparte są na efektywności zabezpieczają określoną żywotność plików cookie. Chodzi o czas, przez jaki zakup zostanie naliczony wydawcy od momentu wejścia w link. Zazwyczaj wynosi on 30 dni. Co ciekawe, użytkownik wcale nie musi wchodzić ponownie w unikalny adres URL – wystarczy, że pojawi się na danej stronie. Pliki cookie zapisały wcześniejszy ruch, przez co afiliacyjny system zanotuje prowizję wydawcy nawet po miesiącu!

Dodatkowo, wygenerowany link nigdy nie wygaśnie i nie zostanie zdezaktywowany, dzięki czemu prowizja będzie się naliczała przez kolejne tygodnie, a nawet miesiące czy lata.

W jaki sposób wygenerować link afiliacyjny?

Unikalny adres URL możesz uzyskać rejestrując się w sieci afiliacyjnej jako wydawca. Istnieje kilkanaście czy też kilkadziesiąt domen zrzeszających reklamodawców, gdzie z powodzeniem wygenerujesz samodzielnie link afiliacyjny do danej strony. Po zapisaniu się do konkretnego programu partnerskiego wystarczy skopiować URL z wyszukiwarki i wkleić do generatora, aby utworzyć spersonalizowany odnośnik.

linki

Gdzie można publikować linki afiliacyjne?

Ogromną zaletą linków afiliacyjnych jest fakt, że można je z powodzeniem publikować praktycznie wszędzie i to jednocześnie. Najważniejsze dla wydawcy jest to, aby zdobyć jak największą prowizję z danego odnośnika. Dla reklamodawcy ważna jest efektywność działań. Oczywiście dla obu podmiotów najistotniejszym punktem pozostaje dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Właśnie dlatego jednoczesna publikacja adresu URL na Facebooku, we wpisie blogowym i w komentarzu na forum tematycznym znacznie zwiększa szansę na spełnienie wszystkich oczekiwań. Oczywiście są kanały, na których tego typu reklama będzie działała lepiej niż na innych. Jeśli chcesz zacząć przygodę z linkami afiliacyjnymi, korzystaj z:

  • blogów czy też serwisów tematycznych, gdzie poleca się rzeczy, z których się korzysta w codziennym życiu. Znacznie bardziej wiarygodny będzie wpis o tym, że sam testowałeś dany produkt i dobrze się on sprawdził, dlatego właśnie zostawiasz do niego odnośnik, dodając praktyczne wskazówki do jego stosowania.
  • serwisu YouTube, gdzie odnośnik zamieścisz w opisie filmu. Najczęściej w trakcie recenzji czy tutoriali padają słowa: „Poniżej znajdziesz link, gdzie znajdziesz więcej informacji”. Oczywiście można umieścić hiperłącze również na samym wideo.
  • social mediów, przede wszystkim z Facebooka i Instagrama. W pierwszym przypadku warto umieszczać adresy URL w postach, opisach grafiki, a nawet wideo. Co więcej, z powodzeniem można je publikować w grupach tematycznych. W tym przypadku lepiej jednak uważać, ponieważ niektóre z nich nie wyrażają zgody na tego typu działania. Jeśli chodzi o Instagram, to najlepiej umieszczać odnośniki na InstaStory poprzez dodawanie tzw. link stickers.
  • porównywarek cenowych, które udostępniają właśnie linki afiliacyjne, kierujące użytkownika do danego sklepu internetowego, gdzie może zakupić dany produkt.
  • serwisów rabatowych. Jeśli już użytkownik trafi na odpowiednią okazję, to zazwyczaj jest już zdecydowany na zakup.
  • mailingu, gdzie umieścisz odnośnik do danego produktu.

Dobrą praktyką jest zamieszczanie komunikatu o podjęciu współpracy z daną marką, co wiąże się z otrzymywaniem prowizji poprzez polecanie usług/produktów za pomocą spersonalizowanych odnośników. Ma to związek z nowelizacją przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przez UOKiK.

Zacznij działać już dziś, wykorzystując linki afiliacyjne!

Niezależnie od tego, czy jesteś po stronie reklamodawcy czy też wydawcy, korzystanie z linków afiliacyjnych jest dobrym, prostym, a przede wszystkim skutecznym rozwiązaniem, z którego każdy będzie zadowolony. Z powodzeniem będziesz mógł śledzić wszystkie zmiany, transakcje i ruch na stronie lub też to, ile zarobisz na udostępnionych przez ciebie linkach. Nie zastanawiaj się więc i zacznij korzystać z przynoszących korzyści odnośników!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.2 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55