Ikona 04:00 min Ikona 10.10.2013

Co jakiś czas Google obdarowuje pozycjonerów „prezentami” w postaci zmiany w swoim algorytmie. Takie tąpnięcia w branży pozycjonowania obecnie zdarzają się na tyle często, że nawet jeśli dla pozycjonerów są one zaskoczeniem, już raczej nikogo nie dziwią. Prócz wartościowego contentu na stronie internetowej, należy szczególnie mocno dbać o jej reputację oraz sposób linkowania. To ostatnie coraz częściej zostaje poddane próbom poprzez kolejne aktualizacje algorytmu nazwane Pingwinem.

W świetle ciągle zmieniającego się środowiska należy przywiązywać znacznie większą wagę do podejmowanych czynności i tego, czy stoją w zgodzie z Wytycznymi Google dla Webmasterów. Sposoby linkowania, które jeszcze rok (ba! Być może nawet miesiąc temu) przynosiły rezultaty w pozycjonowaniu, zostały przy okazji Penguin Update 2.1 potraktowane bardzo surowo. Niemniej jednak w internecie nadal pojawia się wiele ofert, proponujących linkowanie w dużych ilościach, prawdopodobnie z mało wartościowych stron lub miejsc, których nawet nie jesteśmy w stanie zidentyfikować, a co dopiero mówić o kontroli.

 

 

Kuszące! Tym bardziej, że ceny poszczególnych aukcji są przystępne, więc praktycznie każdy może sobie pozwolić na taką dawkę linków.

Dlaczego jest to tylko pozorna korzyść przy zakupie linku sponsorowanego?

  1. Niezgodność z wytycznymi wyszukiwarki

    Samo kupowanie linków jest już od dawna oficjalnie zabronione przez Google:

    Linki, które mogą manipulować wartością PageRank lub pozycją witryny w wynikach wyszukiwania Google mogą zostać uznane za element systemu wymiany linków oraz za przykład naruszenia zasad podanych we Wskazówkach dla webmasterów. Dotyczy to wszystkich działań polegających na manipulowaniu linkami prowadzącymi do Twojej witryny lub z niej wychodzącymi.”

    Źródło: support.google.com

  2. Łatwa wykrywalność

    Za sprawą wielu usprawnień i zatrudnienia tzw. raterów do oceny organicznych wyników wyszukiwania, Google opracowało metody skutecznej walki ze spamem. Tak wielkie zaangażowanie w wielu przypadkach jest jednak nadmiarowe, ponieważ sztuczne schematy link-buildingu mogą zostać automatycznie wykryte za sprawą określenia bardzo prostych proporcji.

A tak mogą wyglądać profile linkowe po skorzystaniu z różnego rodzaju ofert linkowania:

Profil dla domeny – money keywords

Tak duży udział tzw. money keywords („linków zarobkowych” – słów kluczowych, które przynoszą stronie bezpośrednio potencjalne korzyści finansowe, np. domy drewniane, przeprowadzki warszawa) w profilu linkowym domeny jest już na pierwszy rzut oka bardzo nienaturalny. Od lat wiemy, że nie ma większego sensu „bombardowanie” domeny w podobny sposób, gdyż Google z ogromną łatwością (możliwe, że nawet przyjemnością ;)) rozpozna chęć szybkiego zyskania pozycji i zarobku. Takie działanie w ramach pozycjonowania jest przeważnie krótkofalowe i na pewno niesie ze sobą wielkie niebezpieczeństwo, gdyż naraża domenę na kary algorytmiczne, ręczne lub nawet całkowite usunięcie z indeksu.

 

Jak można sobie łatwo wyobrazić, przeciętna domena (nawet bardzo popularna) nie jest w stanie uzyskać odnośników w tak dużych ilościach, tym bardziej, że wszystkie z nich to linki zarobkowe. Dodatkowo można zwrócić uwagę, iż rozkład ilości domen linkujących jest bardzo zbliżony. To dodatkowo świadczy o tym, iż najprawdopodobniej domena korzystała z automatycznych „dodawarek”.

W codziennej pracy spotykamy się z bardzo wieloma stronami internetowymi, które już na początku współpracy z Sunrise System muszą zostać poddane wielu czynnościom naprawczym w odniesieniu do profilu linkowego. To świadczy m.in. o skuteczności działania algorytmów Google, jednak czy faktycznie trzeba być gigantem z Mountain View, by wykrywać przypadki podobne do przedstawionych? Wydaje się, że wystarczy tabliczka mnożenia i znajomość podstaw matematyki.

Podsumowanie

Wykrywanie przez Google sztucznych i szybkich sposobów linkowania jest obecnie bardzo efektywne, a z roku na rok staje się jeszcze lepsze. Należy o tym bezwzględnie pamiętać i nie kusić się na duże ilości tanich linków lub pozycjonowanie przez amatorów. Sednem jest nie tyle, że to niewiele daje, ale przede wszystkim fakt, że może przynieść bardzo wiele nieprzyjemności i zaszkodzić naszej domenie!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wpis firmy w Mapach Google: FAQ Ikona 02:00 min 25.03.2015 Kto stworzył wpis mojej firmy w Mapach Google? Jak połączyć stronę Google+ z wpisem w Mapach Google? Jak usunąć wpis mojej firmy? Czy mogę ukryć dokładny adres firmy? Pomimo wysiłków Google, zmierzających do uproszczenia sposobu tworzenia i optymalizacji wpisu swojej firmy, wciąż pojawia się mnóstwo pytań związanych z tym procesem. Przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, dotyczące tworzenia i zarządzania wpisem firmy w Mapach Google oraz Google Moja Firma. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 17.03.2016 Prowadzenie bloga związanego z naszymi zainteresowaniami, który jest chętnie czytany przez dużą ilość użytkowników, nierzadko staje się czymś więcej, niż tylko rekreacyjnym dodawaniem okazjonalnych wpisów. Zdarza się, że wzbudzamy zainteresowanie różnych firm, które chętnie podarują nam swoje produkty w zamian za ich zaprezentowanie na naszym blogu. Warto jednak pamiętać, że takie działania wymagają postępowania z wytycznymi Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Nowy system wymiany linków – www.seo.net.pl Ikona 01:30 min 23.05.2013 Od wczoraj pozycjonerzy mogą korzystać z nowego narzędzia - systemu wymiany linków rotacyjnych www.seo.net.pl. Wygląda na to, iż nowy system będzie stanowić twardą konkurencję dla popularnego systemu e-weblink. Nowy system jest zbyt świeży by stwierdzać jaka jest jego skuteczność, ale już teraz oferuje on większe możliwości konfiguracyjne niż e-weblink. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700