Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:30 min Ikona 28.12.2017

Jaki content pozyskuje linki?

To oczywiste, że zależy nam na tym, aby treści publikowane na naszej stronie firmowej czy blogu spodobały się innym użytkownikom i naszym czytelnikom. A gdy dodatkowo możemy jeszcze liczyć na pozyskanie linków prowadzących do naszej strony, sprawa staje się jeszcze bardziej korzystna – zarówno z punktu widzenia pozycjonowania naszej witryny, jak i jej rosnącej popularności. Jednak co zrobić, aby zbudować sobie zaplecze linków, które są wartościowe i nie wpłyną negatywnie na pozycjonowanie naszej strony? Kluczem jest wartościowy content!

Budowanie zaplecza linków

 

Wcale nie musi oznaczać pozyskiwania linków w sposób „sztuczny”. Takie praktyki nie spotykają się z aprobatą ze strony Google. Co więcej większość stron internetowych, które dobrze się pozycjonują, wcale nie pozyskuje linków prowadzących do swoich witryn w sposób nieuczciwy – czyli polegający np. na ich kupowaniu bądź proszeniu właścicieli innych stron o linkowanie. Ponadto nie podejmują one też aktywnych starań, związanych z budowaniem zaplecza linków. A mimo to cieszą się popularnością wśród użytkowników oraz dobrze się pozycjonują. Jak to robią?

Tworzą wartościowe i wyróżniające się treści!

Jeśli na naszej stronie internetowej znaleźć można świetne i użyteczne treści, użytkownicy chętnie będą je udostępniać i do nich linkować. To naturalny i niewymuszony sposób pozyskiwania odniesień do naszej witryny, który wspiera pozycjonowanie, jest zgodny z wytycznymi Google, a dodatkowo może pozytywnie przełożyć się na ranking strony.

 

 

Dobre treści = linki

 

Zapewne wiesz to z własnego doświadczenia – treści, które wyróżniają się dobrą jakością, wpływają na budowanie zasięgu naszej strony i pomagają w jej pozycjonowaniu. Chętniej do nich powracamy, przesyłamy je znajomym oraz udostępniamy w mediach społecznościowych lub na własnych stronach. Innymi słowy dobre treści umożliwiają nam pozyskanie darmowych linków do strony, a co z a tym idzie – wspierają podejmowane działania pozycjonerskie. Jednak czym charakteryzują się dobre treści oraz w jaki sposób je tworzyć?

Postaw na tzw. ”big content”!
Chodzi o zbiór różnych rodzajów treści – tekstów, ale także zdjęć, filmów, infografik, memów, gifów – które wyróżniają się tym, że są atrakcyjne oraz trudne to odtworzenia. Czyli takie treści, które trudno jest skopiować, gdyż wymagałoby to zbyt wiele pracy. Jeśli treść znajdująca się na naszej stronie odznacza się dużą wartością, ale jest trudna do skopiowania, to prawdopodobnie osoba, która chciałaby ją wykorzystać zdecyduje się na jej podlinkowanie.

 

Treści, na które warto postawić

 

Użytkownicy znacznie chętniej udostępniają treści wizualne, łatwe w odbiorze oraz takie, które dostarczają im przydatnych informacji.

Infografiki

Właściciele stron czy blogów często poszukują punktu odniesienia do własnych artykułów. Publikowanie infografik, które prezentują np. dane statystyczne i są atrakcyjne oraz łatwe w odbiorze dla użytkowników, to możliwość pozyskiwania wartościowych linków.

Wydarzenia

Tworzenie różnego rodzaju wydarzeń czy też akcji tematycznych (np. w mediach społecznościowych), wpływa na pozyskiwanie linków, a także na to, że nasza marka lub firma staje się bardziej rozpoznawalna.

Badania

Opracowywanie wyników różnego rodzaju badań, czy też publikowanie statystyk wymaga naszego sporego zaangażowania i poświęconego czasu. Jednak jeśli przeprowadzone przez nas badanie będzie ciekawym źródeł informacji, użytkownicy czy też właściciele innych stron chętnie będą do niego linkować.

Memy

Stworzenie ciekawego mema, który dobrze obrazuje jakąś sytuację lub jest po prostu zabawny, może nie tylko zainteresować użytkowników, ale także przełożyć się na udostępnianie naszej strony. Dobre memy są często źródłem rozrywki, a także rodzajem tzw. wirusowych treści, które szybko rozprzestrzeniają się po Internecie.

 

Prezentacje i slajdy

 

Możemy się z nimi spotkać już nie tylko na salach konferencyjnych czy wykładowych. Różnego rodzaju slajdy oraz prezentacje są okazją do przedstawienia oferty danej marki, a także do komunikacji z odbiorcami. Poza tym dobrze przygotowana prezentacja jest zrozumiała dla użytkowników, a co za tym idzie – chętnie przez nich udostępniana.

 

Podsumowanie

 

Oczywiście należy pamiętać o tym, że sam content nie zbuduje nam zaplecza linkowego – należy go uzupełnić o działania pozycjonerskie, które w pełnym stopniu zadbają o pozycje naszej witryny w wyszukiwarce. Natomiast content, który się wyróżnia i spotyka się z uznaniem odbiorców, jest naturalnym i popieranym przez Google sposobem na pozyskiwanie linków, prowadzących do naszej stromy internetowej.

Źródła: Search Engine Journal 1, 2, 3; Moz; Mobi Rank

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55