Ikona 06:45 min Ikona 16.03.2018

Temat contentu pojawia się na naszym blogu dość często. Nie, nie dlatego, że nie mamy już o czym pisać. Dobry content to podstawa do osiągnięcia sukcesu w internecie i zaprzyjaźnienia się zarówno z użytkownikiem, jak i robotami Google. Dlatego tak często wracamy do niego w swoich artykułach. Jednak tym razem nie będziemy pisać o content marketingu. O tym już pisaliśmy nie raznie dwa i mamy nadzieję, że możecie pochwalić się sporą wiedzą na ten temat. Dziś zajmiemy się innym rodzajem contentu, który ma szczególne znaczenie w branży e-commerce.

 

A konkretniej?

 

Content produktowy – bo o nim mowa – to tak naprawdę ogół treści na stronie oraz wszystkich podstronach związanej z  oferowanymi usługami oraz produktami. Niestety, nie da się  nie zauważyć, że jest to często bardzo zaniedbywana sfera  wielu stron internetowych z branży e-commerce.

Właściciele sklepów online skupiają całą swoją uwagę na poszerzaniu oferty i dotarciu z nią do klienta. Błędnie zakładają, że przecież klient dobrze wie, czego szuka i nie są mu potrzebne jakiekolwiek opisy. To ogromny błąd! Unikalny, specjalistyczny tekst na stronie to same korzyści!

 

Content produktowy = opisy produktów + artykuły produktowe + user generated content

 

To proste równanie przedstawia wszystkie elementy składowe contentu produktowego. Warto poświęcić im chwilę uwagi, by zrozumieć, na czym polegają i dlaczego odgrywają tak ważną rolę w pozycjonowanie strony internetowej.

 

 

Opisy produktów

 

Prowadząc sprzedaż towarów bądź usług, chcemy pokazać się jako specjalista z danej dziedziny. Uważamy, że skoro dla nas oczywiste jest, czym jest i do czego służy śruba z łbem walcowym z gniazdem sześciokarbowym, to nie musimy tego tłumaczyć – przecież klient dobrze wie, co to jest. W końcu tego szukał i po to wszedł na naszą stronę. Otóż nie! Często klient – nawet jeśli jest obeznany w danej branży – potrzebuje pomocy. W sklepie stacjonarnym może zobaczyć produkt z każdej strony, przeczytać informacje na  opakowaniu, zapytać sprzedawcę, poprosić o poradę. W sieci jest zdany sam na siebie. Dlatego pomóżmy mu w dokonaniu wyboru i zakupu. Udzielmy mu wyczerpujących informacji, by nie miał żadnych wątpliwości i by wrzucił produkt do wirtualnego koszyka!

 

 

Musimy jednak pamiętać, by uniknąć najczęściej popełnianych błędów, jakimi są:
  • całkowity brak opisów – wymienienie samych produktów jest złe zarówno z punktu widzenia użytkownika, jak i wyszukiwarek internetowych; dotyczy to zarówno opisów produktów, jak i kategorii
  • „sucha” specyfikacja techniczna – parametry techniczne i właściwości są bardzo ważne, ale nie mogą zastąpić opisu produktu – rzetelnego, specjalistycznego, napisanego fachowym aczkolwiek zrozumiałym dla przeciętnego użytkownika językiem
  • duplicate content  – czyli tzw. duplikaty treści, które powstają m.in. przy kopiowaniu w całości bądź fragmencie opisów pochodzących ze stron producenta bądź też z innych źródeł; szkodliwe z punktu widzenia pozycjonowania sklepu jest także powielanie treści w obrębie domeny – jeśli sprzedajemy kilkanaście modeli śrubek na nic zda się taki sam opis przy każdej z nich ze zmienioną jedynie nazwą/numerem.

Co powinien zawierać dobry opis produktów?

  • unikalną treść
  • naturalne nasycenie słowami kluczowymi
  • fotografie, ikonografiki
  • listę cech produktu, a także jego zastosowanie
  • język korzyści
  • specjalistyczny, aczkolwiek w miarę prosty język
  • przyjazną formę i odpowiednie sformatowanie tekstu (użytkownicy i roboty Google lubią m.in. zestawienia najważniejszych informacji w formie wypunktowania).

 

Artykuł produktowy

 

Zarówno użytkownik, jak i wyszukiwarka Google polubi naszą stronę za unikalne, ciekawe artykuły produktowe. Mogą mieć one formę wpisów na blogu czy też poradników, które pozwolą nam stworzyć wizerunek eksperta, a także wzbudzić zaufanie. Dzięki nim podpowiemy użytkownikowi ciekawe rozwiązania, wskażemy zastosowanie oferowanych przez nas produktów. Może to zachęcić go do dokonania zakupu, ale nie tylko. To również doskonały sposób na wzbudzenie zainteresowania, co daje szansę na to, że użytkownik chętnie do nas wróci w poszukiwaniu kolejnych porad czy też ciekawostek mniej lub bardziej powiązanych z oferowanym asortymentem.

Ale to nie wszystko! Wspomnieliśmy wcześniej, że content produktowy ma wpływ na pozycjonowanie strony. I to bardzo ważny aspekt! W pozycjonowaniu chodzi o to, by strona była oceniona jako użyteczna i wartościowa zarówno przez użytkownika, jak i roboty Google. To z kolei może przełożyć się na wzrost jej pozycji w wynikach wyszukiwania, a to już ogromny sukces – szansa na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów, a tym samym na wzrost odwiedzin strony i… Być może także i zwiększenie sprzedaży! Poza tym to doskonałe miejsce na to, by wykorzystać słowa kluczowe w sposób naturalny, co bardzo lubią roboty Google.

 

User generated content

 

Brzmi niezrozumiale? Już tłumaczymy! User generated content to nic innego jak treści tworzone przez samych użytkowników. Mogą to być zarówno opinie o produkcie/usłudze, rekomendacje, a także komentarze pozostawione na stronie ofertowej bądź też pod artykułem produktowym. Daje to dodatkową, unikalną treść na stronie, a także zwiększa zaufanie innych użytkowników. Może to być zarówno tradycyjna opinia w postaci oceny (liczbowej bądź w postaci gwiazdek) oraz komentarza, jak i w postaci zdjęć od klientów pokazujących dany produkt – co pokaże, że zakupiony towar jest w 100% zgodny z opisem oraz przedstawionymi w katalogu fotografiami. Zwiększy to wiarygodność marki, a także zmniejszy dystans pomiędzy marką a użytkownikiem. Może to również zwiększyć ruch na stronie, ale nie tylko!

User generated content pozwoli poznać bliżej klienta – poznać jego potrzeby, oczekiwania, zainteresowania… Dzięki temu zyskamy cenną wiedzę i dowiemy się, czego pragną klienci i na czym powinniśmy skupić swoje działania w najbliższym czasie.

 

I… co dalej?

 

Proste? W takim razie na koniec krótka lista najważniejszych wskazówek (tak, my również – tak jak i roboty Google – uwielbiamy wypunktowania!):

  • pamiętaj o starannie przygotowanych, unikalnych opisach produktów/usług
  • nie bagatelizuj roli artykułów produktowych – wpisy na blogu firmowym, poradniki nawiązujące do oferowanych produktów
  • daj internautom możliwość zostawienia opinii o produkcie na Twojej stronie
  • bądź oryginalny – nie kopiuj treści z innych stron ani nie powielaj tych samych treści w obrębie witryny
  • wykorzystuj w sposób naturalny słowa kluczowe
  • zachęcaj do działania (call to action)
  • stosuj język prosty i zrozumiały (ale nie prostacki!)
  • pokaż się jako ekspert w branży i pomocny doradca
  • staraj się w swoich tekstach odpowiadać na pytania, jakie klient prawdopodobnie zadałby ekspedientowi w sklepie stacjonarnym
  • nie lej wody, skup się na najważniejszych (z punktu widzenia klienta) informacjach
  • formatuj tekst
  • stosuj linkowanie wewnętrzne – używaj w tekście odnośników do innych podstron (np. w tekście na blogu firmowym o zastosowaniu danego produktu warto umieścić w sposób naturalny link do podstrony z danym produktem)
  • nie bądź nachalny – pokaż się w roli eksperta, przekazuj rzetelne informacje, nie pisz wprost o sprzedaży, nie podkreślaj, że zależy Ci na tym, żeby klient dokonał zakupu; pokaż, że zależy Ci na rozwiązaniu problemów użytkownika.

Źródła: doświadczenia własne;  poradnikprzedsiebiorcy.pl;  Econsultancy;  SearchEngineLand

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie z pomocą… pierwszego zdania? Ikona 04:35 min 11.06.2018 Według psychologów wystarczy 15 sekund, aby wyrobić sobie opinię o drugim człowieku. Co gorsza (co również potwierdzają badania) rzadko bywa ona mylna. Zasada pierwszego wrażenia działa nie tylko w przestrzeni publicznej. Także Twój tekst – poradnik, relacja czy opis produktu – stanowi pewną prezentację tego kim jesteś. Jak w tym przypadku zrobić dobre pierwsze wrażenie? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:45 min 14.06.2018 Na co zwracasz szczególną uwagę, przygotowując content na swoją stronę internetową? Tekst, formatowanie, dodatkowe filmiki, reklamy, a może jeszcze coś innego? Tak, jak w świecie, przy tworzeniu treści niezwykle ważna jest równowaga. Przedstawiamy niezawodny przepis na atrakcyjny i przyciągający uwagę content. Sprawdź, czy stosujesz wszystkie składniki. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak pisać użyteczne i atrakcyjne tytuły i śródtytuły Ikona 05:30 min 14.03.2018 Ważne jest, aby osoby zajmujące się tworzeniem treści na strony internetowe zdawały sobie sprawę z istotności tworzenia przyciągających uwagę tytułów oraz śródtytułów. To istotnie nie tylko dla kompfortu czytelnika, ale także robotów Google, które indeksują i "oceniają" stronę. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 13

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700