Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 06:45 min Ikona 16.03.2018

Content produktowy – to się opłaca!

Temat contentu pojawia się na naszym blogu dość często. Nie, nie dlatego, że nie mamy już o czym pisać. Dobry content to podstawa do osiągnięcia sukcesu w internecie i zaprzyjaźnienia się zarówno z użytkownikiem, jak i robotami Google. Dlatego tak często wracamy do niego w swoich artykułach. Jednak tym razem nie będziemy pisać o content marketingu. O tym już pisaliśmy nie raznie dwa i mamy nadzieję, że możecie pochwalić się sporą wiedzą na ten temat. Dziś zajmiemy się innym rodzajem contentu, który ma szczególne znaczenie w branży e-commerce.

 

A konkretniej?

 

Content produktowy – bo o nim mowa – to tak naprawdę ogół treści na stronie oraz wszystkich podstronach związanej z  oferowanymi usługami oraz produktami. Niestety, nie da się  nie zauważyć, że jest to często bardzo zaniedbywana sfera  wielu stron internetowych z branży e-commerce.

Właściciele sklepów online skupiają całą swoją uwagę na poszerzaniu oferty i dotarciu z nią do klienta. Błędnie zakładają, że przecież klient dobrze wie, czego szuka i nie są mu potrzebne jakiekolwiek opisy. To ogromny błąd! Unikalny, specjalistyczny tekst na stronie to same korzyści!

 

Content produktowy = opisy produktów + artykuły produktowe + user generated content

 

To proste równanie przedstawia wszystkie elementy składowe contentu produktowego. Warto poświęcić im chwilę uwagi, by zrozumieć, na czym polegają i dlaczego odgrywają tak ważną rolę w pozycjonowaniu strony internetowej.

 

 

Opisy produktów

 

Prowadząc sprzedaż towarów bądź usług, chcemy pokazać się jako specjalista z danej dziedziny. Uważamy, że skoro dla nas oczywiste jest, czym jest i do czego służy śruba z łbem walcowym z gniazdem sześciokarbowym, to nie musimy tego tłumaczyć – przecież klient dobrze wie, co to jest. W końcu tego szukał i po to wszedł na naszą stronę. Otóż nie! Często klient – nawet jeśli jest obeznany w danej branży – potrzebuje pomocy. W sklepie stacjonarnym może zobaczyć produkt z każdej strony, przeczytać informacje na  opakowaniu, zapytać sprzedawcę, poprosić o poradę. W sieci jest zdany sam na siebie. Dlatego pomóżmy mu w dokonaniu wyboru i zakupu. Udzielmy mu wyczerpujących informacji, by nie miał żadnych wątpliwości i by wrzucił produkt do wirtualnego koszyka!

 

Musimy jednak pamiętać, by uniknąć najczęściej popełnianych błędów, jakimi są:
  • całkowity brak opisów – wymienienie samych produktów jest złe zarówno z punktu widzenia użytkownika, jak i wyszukiwarek internetowych; dotyczy to zarówno opisów produktów, jak i kategorii
  • „sucha” specyfikacja techniczna – parametry techniczne i właściwości są bardzo ważne, ale nie mogą zastąpić opisu produktu – rzetelnego, specjalistycznego, napisanego fachowym aczkolwiek zrozumiałym dla przeciętnego użytkownika językiem
  • duplicate content  – czyli tzw. duplikaty treści, które powstają m.in. przy kopiowaniu w całości bądź fragmencie opisów pochodzących ze stron producenta bądź też z innych źródeł; szkodliwe z punktu widzenia pozycjonowania sklepu jest także powielanie treści w obrębie domeny – jeśli sprzedajemy kilkanaście modeli śrubek na nic zda się taki sam opis przy każdej z nich ze zmienioną jedynie nazwą/numerem.

Co powinien zawierać dobry opis produktów?

  • unikalną treść
  • naturalne nasycenie słowami kluczowymi
  • fotografie, ikonografiki
  • listę cech produktu, a także jego zastosowanie
  • język korzyści
  • specjalistyczny, aczkolwiek w miarę prosty język
  • przyjazną formę i odpowiednie sformatowanie tekstu (użytkownicy i roboty Google lubią m.in. zestawienia najważniejszych informacji w formie wypunktowania).

 

Artykuł produktowy

 

Zarówno użytkownik, jak i wyszukiwarka Google polubi naszą stronę za unikalne, ciekawe artykuły produktowe. Mogą mieć one formę wpisów na blogu czy też poradników, które pozwolą nam stworzyć wizerunek eksperta, a także wzbudzić zaufanie. Dzięki nim podpowiemy użytkownikowi ciekawe rozwiązania, wskażemy zastosowanie oferowanych przez nas produktów. Może to zachęcić go do dokonania zakupu, ale nie tylko. To również doskonały sposób na wzbudzenie zainteresowania, co daje szansę na to, że użytkownik chętnie do nas wróci w poszukiwaniu kolejnych porad czy też ciekawostek mniej lub bardziej powiązanych z oferowanym asortymentem.

Ale to nie wszystko! Wspomnieliśmy wcześniej, że content produktowy ma wpływ na pozycjonowanie strony. I to bardzo ważny aspekt! W pozycjonowaniu chodzi o to, by strona była oceniona jako użyteczna i wartościowa zarówno przez użytkownika, jak i roboty Google. To z kolei może przełożyć się na wzrost jej pozycji w wynikach wyszukiwania, a to już ogromny sukces – szansa na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów, a tym samym na wzrost odwiedzin strony i… Być może także i zwiększenie sprzedaży! Poza tym to doskonałe miejsce na to, by wykorzystać słowa kluczowe w sposób naturalny, co bardzo lubią roboty Google.

 

User generated content

 

Brzmi niezrozumiale? Już tłumaczymy! User generated content to nic innego jak treści tworzone przez samych użytkowników. Mogą to być zarówno opinie o produkcie/usłudze, rekomendacje, a także komentarze pozostawione na stronie ofertowej bądź też pod artykułem produktowym. Daje to dodatkową, unikalną treść na stronie, a także zwiększa zaufanie innych użytkowników. Może to być zarówno tradycyjna opinia w postaci oceny (liczbowej bądź w postaci gwiazdek) oraz komentarza, jak i w postaci zdjęć od klientów pokazujących dany produkt – co pokaże, że zakupiony towar jest w 100% zgodny z opisem oraz przedstawionymi w katalogu fotografiami. Zwiększy to wiarygodność marki, a także zmniejszy dystans pomiędzy marką a użytkownikiem. Może to również zwiększyć ruch na stronie, ale nie tylko!

User generated content pozwoli poznać bliżej klienta – poznać jego potrzeby, oczekiwania, zainteresowania… Dzięki temu zyskamy cenną wiedzę i dowiemy się, czego pragną klienci i na czym powinniśmy skupić swoje działania w najbliższym czasie.

 

I… co dalej?

 

Proste? W takim razie na koniec krótka lista najważniejszych wskazówek (tak, my również – tak jak i roboty Google – uwielbiamy wypunktowania!):

  • pamiętaj o starannie przygotowanych, unikalnych opisach produktów/usług
  • nie bagatelizuj roli artykułów produktowych – wpisy na blogu firmowym, poradniki nawiązujące do oferowanych produktów
  • daj internautom możliwość zostawienia opinii o produkcie na Twojej stronie
  • bądź oryginalny – nie kopiuj treści z innych stron ani nie powielaj tych samych treści w obrębie witryny
  • wykorzystuj w sposób naturalny słowa kluczowe
  • zachęcaj do działania (call to action)
  • stosuj język prosty i zrozumiały (ale nie prostacki!)
  • pokaż się jako ekspert w branży i pomocny doradca
  • staraj się w swoich tekstach odpowiadać na pytania, jakie klient prawdopodobnie zadałby ekspedientowi w sklepie stacjonarnym
  • nie lej wody, skup się na najważniejszych (z punktu widzenia klienta) informacjach
  • formatuj tekst
  • stosuj linkowanie wewnętrzne – używaj w tekście odnośników do innych podstron (np. w tekście na blogu firmowym o zastosowaniu danego produktu warto umieścić w sposób naturalny link do podstrony z danym produktem)
  • nie bądź nachalny – pokaż się w roli eksperta, przekazuj rzetelne informacje, nie pisz wprost o sprzedaży, nie podkreślaj, że zależy Ci na tym, żeby klient dokonał zakupu; pokaż, że zależy Ci na rozwiązaniu problemów użytkownika.

Źródła: doświadczenia własne;  poradnikprzedsiebiorcy.pl;  Econsultancy;  SearchEngineLand

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:35 min 23.04.2015 Powoli, z lekkim ociąganiem, może i niedowierzaniem dociera do nas wszystkich informacja o ogromnej sile warstwy tekstowej w reklamie. Content is King! Hasło, które po wprowadzaniu przez Google algorytmu Pingwin 3.0, pojawiało się w e-marketingu nieśmiało, dziś powtarzane jest przez każdą ceniącą się agencję jak mantra. Skoro więc wszyscy już o tym wiedzą, jak zdobyć przewagę na rynku? Jak wyróżnić się w tłumie? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:55 min 06.11.2018 Uniwersalny sposób na stworzenie treści dla każdej branży i na każdą stronę? Nie, to nie chwyt marketingowy, a faktyczna metoda ułatwiająca pisanie na strony i podstrony. Korzystając ze szkieletowej metafory wyjaśniamy, jak skonstruować tekst na podstawie produktu i oczekiwań klienta, jak wypełnić go treścią, a wreszcie – jak używać słów kluczowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Tryumf wyszukiwań mobilnych. Kampanie rozszerzone w Google AdWords. Ikona 01:20 min 22.02.2013 Dziś podstawowym pytaniami nie jest: jak wyszukujemy w Google, ale z jakiego urządzenia korzystamy? Obecnie coraz więcej użytkowników (90% w USA) korzysta z Google za pomocą co najmniej dwóch urządzeń. Czyli rano stacjonarka, w ciągu dnia smartfon czy komórka a wieczorem tablet. Wcześniej właściwie każde z tych urządzeń rządziło się własnymi zasadami wyszukiwania, obecnie można już mówić o unifikacji całego procesu. Stąd zrodziła się duża zmiana w AdWords i wprowadzenie kampanii rozszerzonych. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700