Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:45 min Ikona 14.06.2018

Przepis na sukces – jak tworzyć treści atrakcyjne dla użytkowników

Na naszym firmowym blogu można znaleźć wiele artykułów, traktujących o tym, jak kształtować poszczególne elementy contentu w witrynach internetowych. Wspomnieć można chociażby o wstępie, zachęceniu do działania, a nawet pierwszym zdaniu artykułu.

Należy jednak pamiętać, że sam tekst nie tworzy contentu. Oczywiście jest jego głównym elementem, ale często nie wystarczy do stworzenia ciekawej podstrony. Dlaczego? Spójrzcie na poniższe przykłady:

Przykład 1.

Przykład 2.

O ile w pierwszym przykładzie nie zostały zachowane zasady formatowania tekstu, o tyle drugi jest napisany poprawnie. Jednak brak jakichkolwiek kolorów, grafik czy wykresów sprawia, że użytkownik odwiedzający Twoją stronę szybko zrezygnuje z jej przeglądania, bowiem nie będzie ona atrakcyjna.  

Jaki jest więc skuteczny przepis na wysokiej jakości treści?

  1. Wymieszaj główne składniki – użyteczność, profesjonalizm oraz przystępność tekstu

Tak, jak wspomnieliśmy na początku, głównym elementem danej podstrony jest tekst. Bardzo ważne jest to, aby odpowiadał na poszczególne pytania czy wątpliwości użytkowników. Dlatego też należy zadbać o tematyczność oraz zrozumiały (lecz nie infantylny!) język.

Warto w tym miejscu ustalić również, kto jest potencjalnym odbiorcą danego artykułu – dzieci, młodzież, naukowcy czy osoby starsze. Dzięki temu łatwiej będzie dopasować odpowiednie słownictwo oraz sposób przekazania treści.

2. Otrzymaną masę ułóż do formy

Kiedy masz już napisany tekst, należy go odpowiednio sformatować. Najlepiej, aby każdy temat czy czynnik był przedstawiony w osobnym akapicie. Warto również zadbać, aby kolejne akapity były mniej więcej równej długości. Świetnie sprawdza się także wykorzystywanie śródtytułów, które dodatkowo porządkują tekst, a także sprawiają, że jest bardziej zrozumiały i uporządkowany.

3. Wyłóż dodatki

Wśród wielu czynników, wpływających na atrakcyjność contentu w witrynie internetowej są różnego rodzaju grafiki, gify, filmiki i inne. Należy jednak pamiętać o kilku niezwykle ważnych aspektach:

  • wszystkie grafiki czy filmiki powinny być jak najbardziej tematyczne – jeśli obrazki nie będą związane z danym tekstem, mogą tylko zaburzyć porządek, a nawet przeszkadzać w odbiorze artykułu,
  • zadbać trzeba także o odpowiednie rozmieszczenie grafik na stronie w taki sposób, aby dopełniały dany tekst,
  • dobrze jest dopasować grafiki do potencjalnych odbiorców – jeśli piszemy tekst do młodych osób, można wykorzystać obrazki ze zdecydowanymi, a nawet jaskrawymi kolorami; nie zaleca się jednak tego w przypadku artykułu kierowanego do osób starszych.

4. Udekoruj wypiek tak, aby był atrakcyjny dla gości

Na nic zdadzą się wszystkie powyższe zabiegi, jeśli nie będzie można znaleźć Twojego artykułu w wyszukiwarce. Dlatego niezwykle ważne jest również odpowiednie pozycjonowanie, dzięki któremu Twoja witryna pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania.  To z kolei sprawi, że więcej użytkowników będzie miało okazję odwiedzić Twoją stronę i zapoznać się ze świetnie przygotowanym artykułem.

5. A na koniec – wisienka na torcie

Mowa oczywiście o tytule. Jest one niezwykle ważny – często właśnie na jego podstawie użytkownicy decydują się na przeczytanie danego artykułu. Dlatego też zwróć uwagę na to, aby był on ciekawy.

Z drugiej strony tytuł musi być tematyczny. Powinien przedstawiać wyłącznie kwestie, które zostają poruszone w danym artykule. Zbuduje to zaufanie użytkowników i sprawi, że kiedy będą szukać porad z zakresu Twojej branży, zajrzą na Twoją stronę.

6. Po upieczeniu rozłóż wypiek na talerzu i zaproponuj gościom

Kiedy już przygotujesz wysokiej jakości artykuł, odpowiednie grafiki i tytuł, a także zadbasz o pozycjonowanie swojej strony internetowej, pozostaje tylko czekać na odzew użytkowników w postaci polepszenia statystyk odwiedzin, komentarzy czy opinii klientów, którzy skorzystali z Twoich usług.

Warto skorzystać z proponowanego przez nas przepisu i przekonać się, że dzięki niemu będziesz mógł przygotować ciekawą, atrakcyjną i profesjonalną stronę internetową.

Źródła:  Nowy Marketing;  Search Engine Journal;  Moz;  doświadczenia własne

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:05 min 08.03.2010 Trochę nawiązując do Dnia Kobiet skupiamy się na kosmetykach, a dokładniej na ich reklamie w sieci. Okazuje się, że większość konsumentów, jako główne źródło wiedzy na temat kosmetyków, wskazuje Internet. Co więcej informacje znalezione w sieci w znacznym stopniu determinują nasze decyzje, związane z zakupem konkretnego produktu do makijażu czy pielęgnacji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing na Snapchacie? Ikona 05:40 min 19.05.2016 Snapchat początkowo był aplikacją mobilną, przeznaczoną do tworzenia, personalizowania i przesyłania innym użytkownikom zdjęć czy krótkich filmików. Obecnie to również komunikator internetowy i portal społecznościowy. Co go wyróżnia na tle innych? Przede wszystkim ulotność przekazywanych treści - nie ma tu możliwości przesłania wcześniej wykonanych i obrobionych zdjęć, a tylko takie zrobione tu i teraz. Poza tym znikają one niemal natychmiast po odtworzeniu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 5:15 min 21.01.2019 Jeśli wierzyć znanej baśni, Szeherezadzie udało się uniknąć śmierci z ręki sułtana tylko dlatego, że umiała opowiadać piękne historie, które trzymały w napięciu i których zakończenia arabski książę nie mógł się doczekać. Dziś umiejętność storytellingu przydaje się copywriterom w zupełnie innej walce – o tworzenie angażującej treści i budowanie wokół marki oddanej społeczności. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700