Ikona 03:45 min Ikona Sunrise System 14.06.2018

Przepis na sukces – jak tworzyć treści atrakcyjne dla użytkowników

Na naszym firmowym blogu można znaleźć wiele artykułów, traktujących o tym, jak kształtować poszczególne elementy contentu w witrynach internetowych. Wspomnieć można chociażby o wstępie, zachęceniu do działania, a nawet pierwszym zdaniu artykułu.

Należy jednak pamiętać, że sam tekst nie tworzy contentu. Oczywiście jest jego głównym elementem, ale często nie wystarczy do stworzenia ciekawej podstrony. Dlaczego? Spójrzcie na poniższe przykłady:

 

Przykład 1.

Przykład 2.

 

O ile w pierwszym przykładzie nie zostały zachowane zasady formatowania tekstu, o tyle drugi jest napisany poprawnie. Jednak brak jakichkolwiek kolorów, grafik czy wykresów sprawia, że użytkownik odwiedzający Twoją stronę szybko zrezygnuje z jej przeglądania, bowiem nie będzie ona atrakcyjna.

Jaki jest więc skuteczny przepis na wysokiej jakości treści?

1. Wymieszaj główne składniki – użyteczność, profesjonalizm oraz przystępność tekstu

Tak, jak wspomnieliśmy na początku, głównym elementem danej podstrony jest tekst. Bardzo ważne jest to, aby odpowiadał na poszczególne pytania czy wątpliwości użytkowników. Dlatego też należy zadbać o tematyczność oraz zrozumiały (lecz nie infantylny!) język.

Warto w tym miejscu ustalić również, kto jest potencjalnym odbiorcą danego artykułu – dzieci, młodzież, naukowcy czy osoby starsze. Dzięki temu łatwiej będzie dopasować odpowiednie słownictwo oraz sposób przekazania treści.

 

2. Otrzymaną masę ułóż do formy

Kiedy masz już napisany tekst, należy go odpowiednio sformatować. Najlepiej, aby każdy temat czy czynnik był przedstawiony w osobnym akapicie. Warto również zadbać, aby kolejne akapity były mniej więcej równej długości. Świetnie sprawdza się także wykorzystywanie śródtytułów, które dodatkowo porządkują tekst, a także sprawiają, że jest bardziej zrozumiały i uporządkowany.

 

3. Wyłóż dodatki

Wśród wielu czynników, wpływających na atrakcyjność contentu w witrynie internetowej są różnego rodzaju grafiki, gify, filmiki i inne. Należy jednak pamiętać o kilku niezwykle ważnych aspektach:

  • wszystkie grafiki czy filmiki powinny być jak najbardziej tematyczne – jeśli obrazki nie będą związane z danym tekstem, mogą tylko zaburzyć porządek, a nawet przeszkadzać w odbiorze artykułu,
  • zadbać trzeba także o odpowiednie rozmieszczenie grafik na stronie w taki sposób, aby dopełniały dany tekst,
  • dobrze jest dopasować grafiki do potencjalnych odbiorców – jeśli piszemy tekst do młodych osób, można wykorzystać obrazki ze zdecydowanymi, a nawet jaskrawymi kolorami; nie zaleca się jednak tego w przypadku artykułu kierowanego do osób starszych.

4. Udekoruj wypiek tak, aby był atrakcyjny dla gości

Na nic zdadzą się wszystkie powyższe zabiegi, jeśli nie będzie można znaleźć Twojego artykułu w wyszukiwarce. Dlatego niezwykle ważne jest również odpowiednie pozycjonowanie, dzięki któremu Twoja witryna pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania.  To z kolei sprawi, że więcej użytkowników będzie miało okazję odwiedzić Twoją stronę i zapoznać się ze świetnie przygotowanym artykułem.

 

5. A na koniec – wisienka na torcie

Mowa oczywiście o tytule. Jest one niezwykle ważny – często właśnie na jego podstawie użytkownicy decydują się na przeczytanie danego artykułu. Dlatego też zwróć uwagę na to, aby był on ciekawy.

Z drugiej strony tytuł musi być tematyczny. Powinien przedstawiać wyłącznie kwestie, które zostają poruszone w danym artykule. Zbuduje to zaufanie użytkowników i sprawi, że kiedy będą szukać porad z zakresu Twojej branży, zajrzą na Twoją stronę.

 

6. Po upieczeniu rozłóż wypiek na talerzu i zaproponuj gościom

Kiedy już przygotujesz wysokiej jakości artykuł, odpowiednie grafiki i tytuł, a także zadbasz o pozycjonowanie swojej strony internetowej, pozostaje tylko czekać na odzew użytkowników w postaci polepszenia statystyk odwiedzin, komentarzy czy opinii klientów, którzy skorzystali z Twoich usług.

Warto skorzystać z proponowanego przez nas przepisu i przekonać się, że dzięki niemu będziesz mógł przygotować ciekawą, atrakcyjną i profesjonalną stronę internetową.

Źródła:  Nowy Marketing;  Search Engine Journal;  Moz;  doświadczenia własne

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 06:35 min 19.06.2018 Chyba każdy zajmujący się marketingiem, zastanawiał się czy (lub kiedy) roboty zastąpią ludzi w pisaniu tekstów (marketingowych i ogólnych). Czy roboty mogą tworzyć treści choć zbliżone do naszych? Czy mogą (lub będą mogły) przekazać w tekście odpowiednie emocje, zachęcić i potrafić zareklamować? Czy copywriterzy i pisarze na całym świecie powinni zacząć się bać? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:15 min 25.06.2018 Tworząc treści na nasze strony internetowe jesteśmy często zdeterminowani, by efekt osiągnąć zaraz, już, natychmiast. Okazuje się jednak, że wcale nie pośpiech, a systematyczna praca i dokładność pozwolą nam na najlepsze rezultaty. Cierpliwości uczyć powinniśmy się od ogrodników, którzy muszą wykazać się pieczołowitością i poświęceniem, aby doglądane przez nich rośliny mogły piąć się do nieba. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie z pomocą… pierwszego zdania? Ikona 04:35 min 11.06.2018 Według psychologów wystarczy 15 sekund, aby wyrobić sobie opinię o drugim człowieku. Co gorsza (co również potwierdzają badania) rzadko bywa ona mylna. Zasada pierwszego wrażenia działa nie tylko w przestrzeni publicznej. Także Twój tekst – poradnik, relacja czy opis produktu – stanowi pewną prezentację tego kim jesteś. Jak w tym przypadku zrobić dobre pierwsze wrażenie? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 18

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700