Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:30 min Ikona 14.03.2018

Jak pisać użyteczne i atrakcyjne tytuły i śródtytuły

Dlaczego wszedłeś na tę podstronę i planujesz przeczytać ten artykuł? Zapewne dlatego, że zauważyłeś tytuł, który Cię zainteresował. Dzięki temu wiesz, o czym będzie tekst i z czego możesz się z niego dowiedzieć.

Wiesz, o czym będzie tekst i czego możesz się z niego dowiedzieć. Warto więc, aby każdy, kto zajmuje się pisaniem tekstów na strony internetowe, zwracał szczególną uwagę na tworzenie konkretnych, przyciągających uwagę tytułów, a także śródtytułów, które pełnią podobne funkcje.

Dobrą definicją tytułu mogłoby być pojęcie obietnicy, którą dajemy czytelnikowi. Obietnica ta dotyczy przede wszystkim tego, co użytkownik otrzyma po przejściu do danego artykułu. Dlatego też to właśnie od tytułu często zależy, czy dany użytkownik będzie chciał przeczytać nasz tekst.

Po co nam tytuły i nagłówki?

Spójrz na dwa poniższe przykłady. Zwróć uwagę na to, który z nich będzie wyglądał lepiej pod kątem formatowania.

Nie ulega wątpliwości, że drugi przykład jest znacznie przyjemniejszy dla oka, a co za tym idzie, zapewne każdy z nas byłby bardziej skłonny do przeczytania artykułu, opartego na drugim przykładzie formatowania.

Patrząc na obie wersje, z pewnością każdy mógłby podać kilka najważniejszych funkcji, jakie pełnią tytuły i śródtytuły. Główną rolą, jaką odgrywają, jest wprowadzenie do tematu i krótkie określenie tego, jakie informacje znajdziemy w danym tekście. Wiadomo, że jeśli natrafimy na artykuł zatytułowany „15 inspiracji na nowoczesną aranżację łazienek”, nie znajdziemy w nim sposobów odetkania zlewu, a pomysły na stworzenie ciekawego wnętrza łazienki.

Jednocześnie tytuły i śródnagłówki mogą także zachęcać odbiorcę do przeczytania danego artykułu. Oczywiście zależy to od pomysłu autora. Ciekawy czy zaskakujący tytuł może być impulsem do otwarcia danego tekstu nawet wtedy, kiedy użytkownik docelowo szuka tekstu o innej tematyce.

Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że odpowiednio sformułowane tytuły artykułów, umieszczone w znaczniku title mogą wspierać pozycjonowanie danej witryny internetowej.

W przypadku śródtytułów należy także zwrócić uwagę na ich niezwykle ważną funkcję, jaką jest organizacja tekstu. Każdy czytelnik, widzący długi tekst oddzielony wyłącznie odstępami, nie będzie zachęcony do jego przeczytania. Znacznie lepiej będzie wyglądał tekst ze śródtytułami, które zorganizują tekst i poinformują, czego możemy oczekiwać po poszczególnych akapitach.

copywriter-freelance-and-blogger-author-create-online-article-co

6 sposobów na pisanie ciekawych tytułów

Znając najważniejsze funkcje tytułów, z pewnością łatwiej będzie je tworzyć. To jednak nie wszystko. Na podstawie badań content marketingu, a także naszych doświadczeń, stworzyliśmy krótki poradnik, który pomoże Ci w krótkim czasie napisać zachęcający tytuł.

  1. Zwróć uwagę na rzeczowość

Tematyczność jest najważniejszą cechą każdego tytułu. Musi on zawierać jasną informację o tym, co czytelnik znajdzie w treści artykułu.

Jeśli planujesz napisać poradnik o tym, jaki rower zabrać na przejażdżkę w góry, tytuł musi konkretnie do tego nawiązywać:

  • Na czym pojechać w góry?
  • Jaki rower wybrać na długie, górskie szlaki?
  1. Pisz krótko

Użytkownik, który przegląda listę artykułów, zazwyczaj tylko „rzuca okiem” na kolejne tytuły. Jeśli widzi taki, który ma ponad 100 znaków, najczęściej nawet nie fatyguje się, aby go przeczytać. Dlatego zadbaj o to, aby maksimum informacji było zawarte w możliwie jak najkrótszej treści, np:

  • Jaki rodzaj drewna będzie najlepiej pasował do stworzenia atrakcyjnej i wytrzymałej altanki w Twoim ogrodzie?
  • Jaki typ drewna najlepiej sprawdzi się w architekturze ogrodowej?
  1. Dostosuj język do odbiorcy

Planując napisanie artykułu na konkretny temat, powinieneś dostosować język tekstu, a także wyodrębnione cechy do potencjalnego odbiorcy. Jeśli piszesz o odzieży hip-hopowej, możesz pozwolić sobie na trochę luzu. W przypadku poradnika o rodzajach klejów do protez powinieneś użyć słownictwa zrozumiałego dla starszych osób.

  • Jak wybrać ciepłą odzież hip-hopową?
  • Najnowsze trendy w odzieży hip-hopowej.
  1. Warto zawrzeć informację o typie artykułu

Jeśli chcesz opublikować wywiad z profesjonalistą w danej branży, zaznacz to w tytule. Jest to dodatkowa informacja, która być może szczególnie zachęci czytelników do przeczytania. Podobnie może być z wykresami bądź infografikami.

  • [INFOGRAFIKA] Ile książek Polacy czytają rocznie?
  • [WYWIAD] Jakie opony wybierać – sezonowe czy całoroczne?
  1. Skorzystaj ze sprawdzonych propozycji

Istnieje wiele wzorów pisania ciekawych tytułów, które sprawdzają się w niemal każdej branży. Oczywiście zachęcamy przede wszystkim do tworzenia własnych propozycji. Jeśli jednak nie masz już pomysłu, możesz skorzystać z kilku inspiracji:

  • 5 sposobów na…
  • Jaka jest najlepsza metoda…
  • Co to jest…
  • Naucz się…
  • Sekrety…
  1. Pamiętaj o słowach kluczowych

Jeśli masz napisać jakikolwiek tekst na swoją stronę internetową, z pewnością chcesz, aby dotarł on do jak największej liczby odbiorców. Dlatego też zwróć uwagę na to, by Twój tytuł zawierał konkretne słowa kluczowe. Dzięki temu użytkownicy, którzy będą szukali konkretnych informacji, łatwiej odnajdą Twój tekst.

Jeśli odpowiednio oznaczysz swój tytuł w kodzie HTML strony (znaczniki title lub H1), może on wpłynąć pozytywnie na proces pozycjonowania danej podstrony.

Podsumowanie

Istnieje wiele różnych technik tworzenia ciekawych tytułów, które zachęcą odbiorców do czytania naszych artykułów. Być może powyższe wskazówki pomogą Ci w Twojej pracy Copywritera czy redaktora.

Pamiętaj, że napisanie świetnego artykułu czy poradnika jest ważne. Jednak bez dobrego, ciekawego tytułu, wielu użytkowników może nie skorzystać z Twoich wskazówek tylko dlatego, że tytuł nie zachęci ich do czytania.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55