Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:15 min Ikona 18.05.2009

Niemile widziany duplicate content

Opcja „kopiuj-wklej” to niekiedy najprostszy sposób zapełnienia treścią kilku podstron własnego serwisu. Skoro na stronie głównej i na podstronie z Ofertą zasadne jest powtórzenie pewnych informacji, najłatwiej je po prostu skopiować.

Tymczasem, nawet kopiowanie treści z własnej podstrony  możne w dużym stopniu zniweczyć efekty – długotrwałego często – pozycjonowania.

Choćby częściowy tylko duplicate content to jedna z niedźwiedzich przysług, jakie możemy zrobić swojej stronie internetowej – często w znacznym stopniu osłabiają siłę pozycjonowania danej witryny.

 

Jak zabezpieczyć się przed duplicate content?

 

Roboty wyszukiwarki Google są szczególnie wrażliwe na duplicate content. Od pewnego czasu zabezpieczają wyniki wyszukiwania przed powielającymi treści  podstronami wewnątrz jednego serwisu poprzez respektowanie nowego tagu.

Przykład – dwie podstrony o podobnym adresie:

http://twoj-sklep.pl/oferta.php?id=pralki
http://twoj-sklep.pl/oferta.php?id=pralki&sort=desc

zostaną namierzone przez roboty jako podstrony o identycznej treści, co może negatywnie wpłynąć na potencjał danego serwisu w wyszukiwarkach.

Przy tworzeniu stron internetowych nie warto iść na skróty. Nawet jeśli na dwóch różnych stronach czy podstronach opisujemy ten sam młotek i gwoździe – czy jakikolwiek inny produkt – powinny to być unikalne opisy.

Chyba, że pozycjonowanie i pozycje w wyszukiwarce są nam obojętne… Ale to dość nieprawdopodobne.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:10 min 18.02.2014 Uwaga! Czy również Tobie Google chce wypłacić 950,000 funtów brytyjskich za bycie jednym z najważniejszych użytkowników? Niestety, kalifornijski gigant, pomimo ogromnego budżetu, nie chce się ot tak pozbywać jego bądź co bądź znacznej części. Jest to znana już z zeszłego roku próba wyłudzenia danych osobowych (tzw. phishing). Czytaj więcej
Czy wzrost ruchu na stronie zwiększa sprzedaż? Case study ze współpracy z firmą Drewmod Ikona 05:10 min Pozycjonowanie jest jednym z narzędzi marketingowych. Dzięki odpowiedniej optymalizacji serwisu można zdecydowanie poprawić rozpoznawalność marki w internecie, a przez to zwiększyć ruch na stronie. Dobrze zaplanowane działania SEO dla firmy Drewmod wielokrotnie zwiększyły liczbę wyświetleń witryny i odwiedzin strony. Przeczytajcie w tym case study o naszej strategii. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Słowa „kluczowe” na profilu firmowym Ikona 01:50 min 02.07.2012 Aby treści zamieszczane na stronach internetowych były atrakcyjne zarówno dla czytelników, jak i wyszukiwarek, niezbędne jest umieszczenie w nich określonych fraz kluczowych. Okazuje się, że w postach publikowanych na fanpage'ach w mediach społecznościowych również warto zawrzeć odpowiednie słowa. Jakie? Zapraszamy do lektury naszego artykułu. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700