Wyższy standard skuteczności
Blog

Marketing internetowy

Wybierz dziedzinę
Co z tym CEE?
Opublikowano: 29-08-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:20 min
Populacja internautów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej stale wzrasta.  Dowodzą tego wyniki badań, które zostały przeprowadzone przez lidera w badaniach internetu - firmę Gemius, we współpracy z IAB Europe w ramach kolejnej edycji raportu "Do you CEE?" The Internet Market of Central and Eastern Europe 2011. CEE (Europa Środkowo-Wschodnia) okazuje się najszybszej rozwijającym się na świecie rynkiem reklamowym.
Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Efekt synergii w kampaniach Performance Marketing
Opublikowano: 10-08-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:55 min

Pisaliśmy o "efekcie surround" - jak dzięki łączeniu SEO i PPC wzrasta liczba zamówień przez stronę i inne istotne parametry e-commerce. Dobre efekty dają kampanie efektywnościowe - gdzie wzrost określonego parametru jest z góry założonym celem działań marketingowych. To tzw. Performance Marketing - ta forma reklamy i promocji z definicji łączy narzędzia SEO, PPC i wszelkie inne, dzięki którym rośnie pożądany, zakupowy ruch na stronie. Dla zobrazowania efektu - kilka przykładów.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.33 - (6 głosów)
Wyniki wyszukiwania a liczba kliknięć w reklamę
Opublikowano: 09-08-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 4:15 min

Czy zastanawiacie się, jak link sponsorowany wpływa na pozycję w wynikach? Czy jest sprzężenie zwrotne między widocznością w wynikach organicznych i sponsorowanych? Pisaliśmy o efekcie synergii, który powoduje zwielokrotnienie oddziaływania reklamowego. Z zainteresowaniem sięgnęliśmy również po wyniki badań Google na temat wpływu wyników na klikalność w reklamy.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.67 - (6 głosów)
Yandex vs Google – turecki pojedynek
Opublikowano: 07-08-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Yandex powoli rozpoczyna ofensywę marketingową na rynkach zupełnie obcych językowi rosyjskiemu. Turcja to ich pierwszy cel, który mają zamiar odbić z rąk Google posiadającego niemal 100% rynku w tym kraju. Do końca roku Yandex liczy na ok. 5%, a od 3 do 5 lat na nawet 20% rynku. Niedawno wybrany szef Yandex w Turcji Mehmeta Ali Yalçındağa oraz Ilya Segalovich, prezes rosyjskiego potentata mówią jednym głosem na temat swoich ambitnych planów. Co więcej, na celowniku Yandex są już inne kraje, tym razem europejskie. Czy jest w tym gronie Polska?

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.00 - (4 głosy)
Google Analytics - bezbłędne targetowanie i aptekarska precyzja
Opublikowano: 31-07-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 9:00 min

Fakt, że przytłaczająca większość internetowych akcji marketingowych wiąże się z promocją firmowych bądź dedykowanych witryn pozwolił przyjąć słuszne założenie, że o jakości danego nośnika reklamowego świadczy charakter generowanego przezeń ruchu. Obecnie najchętniej wybieranym i najbardziej cenionym narzędziem pomiaru ruchu i jego źródeł, pozostaje bezpłatna aplikacja Google Analytics. Mimo jej powszechności, profesjonalna osbługa i wyciąganie miarodajnych informacji wymaga specjalnych kwalifikacji. Google przyznaje je profesjonalistom po zdaniu eksperckiego egzaminu.

Autor
Michał Fortuniak
Ocena artykułu
4.43 - (7 głosów)
Marketingiem rządzi symbioza
Opublikowano: 30-07-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 5:35 min

Za kilkanaście miesięcy nikt nie będzie już dzielił rynku na tradycyjny i direct. Wraz z naszym wejściem w nowe kanały sprzedażowe tamte podziały odejdą do przeszłości. Research Online, Purchase Offline - to zjawisko znane nam wszystkim doskonale. Zanim dokonamy wyboru produktu, czy to będzie samochód, telewizor, kawa czy prezenty gwiazdkowe - dokładnie sprawdzamy możliwości w Internecie.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.00 - (6 głosów)
Projekt ustawy nr 89417-6. O włos od cenzury w „runecie”
Opublikowano: 25-07-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:55 min

Lipiec okazał się niezwykle gorącym miesiącem w rosyjskim Internecie. Wzburzenie i zakrojone na szeroką skalę protesty wywołał projekt ustawy „O ochronie dzieci przed treściami szkodliwymi dla ich zdrowia i rozwoju”. Istniało realne ryzyko, iż część jej zapisów pozwoli na cenzurę rosyjskiego Internetu. O jakie zapisy chodziło i jakie mogły być konsekwencje wprowadzenia ustawy w pierwotnej formie?

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
3.75 - (4 głosy)
TradeTracker wkracza na rynek rosyjski
Opublikowano: 19-07-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:05 min

TradeTracker, jedna z największych firm w branży marketingu internetowego, otwarła swoje biuro w Moskwie. Jest to pierwsze biuro otwarte na terenie Rosji, a już 13 biuro TradeTracker na świecie. Co nowego oferuje TradeTracker reklamodawcom? wynagrodzenie funkcjonuje na zasadzie „nie zarabiasz – nie płacisz”. Na naszym rynku i rynkach zachodnich taki model promocji strony internetowej działa już dosyć długo i zdążyliśmy się do niego przyzwyczaić. Natomiast w Rosji taki system jest właściwie nieznany, co może się wkrótce zmienić.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.00 - (4 głosy)
Yandex.ru – krótka historia rozwoju
Opublikowano: 05-07-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 3:40 min

Yandex.ru jest obecnie największą wyszukiwarką internetową w Rosji i w wielu krajach byłego Związku Radzieckiego. Jaka jest jej historia? Skąd wzięła się nazwa Yandex? Kto jest jej założycielem? Historia ciekawa jak w przypadku wszystkich internetowych sukcesów, a poza tym - czy można działać na rynku wschodnim i nic nie wiedzieć o Yandexie?

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.80 - (5 głosów)
Słowa „kluczowe” na profilu firmowym
Opublikowano: 02-07-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:50 min

Aby treści zamieszczane na stronach internetowych były atrakcyjne zarówno dla czytelników, jak i wyszukiwarek, niezbędne jest umieszczenie w nich określonych fraz kluczowych. Okazuje się, że w postach publikowanych na fanpage'ach w mediach społecznościowych również warto zawrzeć odpowiednie słowa. Jakie? Zapraszamy do lektury naszego artykułu.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Treść treści nierówna, czyli o „Edge Rank'u”
Opublikowano: 21-06-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:30 min

Facebook, podobnie jak Google, stara się zapewnić swoim użytkownikom treści możliwie adekwatne do ich zainteresowań. W obu przypadkach wymaga to wyłowienia przysłowiowej kropli z morza informacji, którym zalewa nas Internet. W przypadku Google, do określenia najadekwatniejszych witryn stosowany jest Page Rank. Facebook natomiast „priorytetyzuje” treści za pomocą niedawno wprowadzonego algorytmu Edge Rank.

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
5.00 - (6 głosów)
Chrome najpopularniejszy na świecie
Opublikowano: 20-06-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 0:50 min

W zeszłym miesiacu nastąpiła historyczna zmiana lidera na światowym rynku przeglądarek internetowych. Jak wynika z opublikowanych niedawno danych StatCounter - Google Chrome pokonał w maju Internet Explorera i pierwszy raz przez cały kalendarzowy miesiąc był najpopularniejszą światową przeglądarką. W Polsce bez zmian. Bezkonkurencyjny jest na razie Firefox.

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się