Ikona 4:00 min Ikona Natalia Golik 31.10.2023

Dlaczego warto przenieść biznes do internetu?

Powodów, dla których warto zastanowić się nad prowadzeniem biznesu nie tylko offline, a i online, istnieje co najmniej kilka. Skupmy się na tych najważniejszych – czyli najbardziej namacalnych. Wystarczy przyjrzeć się konkurencyjności branży e-commerce. Mnóstwo firm decyduje się na przeniesienie działalności do globalnej sieci ze względu na szereg opcji niedostępnych przy prowadzeniu klasycznego sklepu. Nie sposób z nich skorzystać, działając wyłącznie stacjonarnie.

  1. Jesteś dostępny nie tylko offline

Po pierwsze więc, prowadząc sklep internetowy, zwiększasz dostępność swojej firmy. Z ofertą można zapoznać się w każdej chwili, bez względu na porę. Zamówienia będą spływać także bez Twojego udziału. Zapomnij o godzinach otwarcia, zakazie handlu w wybrane dni czy innych ograniczeniach. Ponadto działasz już nie tylko lokalne – stajesz się rozpoznawalny także globalnie, a co więcej, docierasz do klientów, którzy wcześniej nie mieli pojęcia o istnieniu Twojej oferty.

  1. Masz dostęp do lepszych narzędzi marketingowych

Po drugie, zyskujesz całe mnóstwo narzędzi ułatwiających prowadzenie kampanii promocyjnych. Marketing internetowy daje ogromne możliwości reklamowania produktów i usług zgodnie z indywidualnymi potrzebami – zarówno Twoimi, jak i klientów. Postaw na działania SEO, płatne reklamy w wyszukiwarce Google, e-mail marketing, social media i wiele innych działań digitalowych. To przełoży się nie tylko na rozpoznawalność, ale także wiarygodność Twojej firmy.

  1. Docierasz do większej liczby klientów

Pod uwagę weź fakt, jak wielu potencjalnych odbiorców Twojej oferty korzysta dziś z internetu – a ściślej, z jaką częstotliwością to robi. Duży wzrost zainteresowania sklepami online zanotowano w 2020 roku, gdy z powodu pandemii wiele firm przeniosło się właśnie do globalnej sieci. Obecnie trend ten utrzymuje się na wysokim poziomie. Społeczeństwo doceniło przede wszystkim wygodę, z jaką robi się zakupy online, ale także wszechstronność ofert i łatwość ich wyszukiwania. Takich potrzeb nie należy lekceważyć, pamiętaj jednocześnie, że konkurencja nie śpi i równie bacznie obserwuje preferencje konsumentów.

  1. Prowadzenie biznesu w internecie kosztuje mniej

Ostatnie w naszym zestawieniu, ale nie mniej ważne – z chwilą całkowitego przeniesienia firmy z offline do online obniżasz koszty prowadzenia działalności. Przede wszystkim nie musisz już opłacać lokalu. Do pomocy potrzeba też mniejszej liczby rąk, zatrudniasz tylko tyle osób, które będą w stanie wspierać Cię w zarządzaniu stroną internetową. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby poprzez stronę internetową wspierać sprzedaż stacjonarną! Dzięki temu zyskasz na konkurencyjności i spełnisz oczekiwania klientów lubiących bezpośredni kontakt.

communication-and-social-network-concept-connection-on-line-network-business-vector-illustration

Jak przenieść sklep do internetu w kilku krokach

Wiesz już, dlaczego warto rozważyć przeniesienie biznesu do internetu. Teraz dowiesz się, jak możesz to zrobić!

  1. Określ cel

Zacznij od zastanowienia się nad tym, jaki cel przyświeca takiej, a nie innej decyzji. Powodem jest brak zainteresowania sklepem stacjonarnym, zbyt wysoki czynsz za wynajem lokalu, a może chęć wyjechania z kraju i prowadzenia działalności za pośrednictwem sieci? Nie należy zapominać też o potrzebach klientów: co powinno znaleźć na stronie internetowej sklepu, jakiego typu asortyment chcesz im polecić oraz jakie warunki współpracy proponujesz? Dopiero gdy cel będzie jasny, przejdź do kolejnych etapów.

  1. Wymyśl i wykup domenę

Obecnie nie wystarczy, że założysz stronę i wprowadzisz do niej produkty. Współczesny konsument dokładnie, ale zarazem bardzo szybko, jest w stanie ocenić już na podstawie zawartości strony głównej, czy dany sklep online spełni jego oczekiwania. Nie należy lekceważyć takiego podejścia – analiza jakości usługi zaczyna się czasem już na etapie wpisywania hasła do wyszukiwarki Google.

Mowa tu m.in. o domenie. To, jak będzie wyglądać, może mieć spory wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych. Nazwa e-sklepu powinna nawiązywać do firmy, być prosta, łatwa do zapamiętania, oryginalna i nie zawiera znaków specjalnych. Pozostaje jeszcze wybór dostawcy – jeśli na poważnie myślisz o przeniesieniu biznesu do internetu, rozważ zakup sprawdzonego hostingu.

  1. Wybierz formę kontaktu z klientem

Na tym etapie warto zastanowić się dodatkowo nad sposobem komunikacji z klientem. Czy ma się odbywać wyłącznie telefonicznie, przez e-mail czy jeszcze inaczej – za pośrednictwem gotowego formularza? Nie zapominaj o sile social mediów: przy przenoszeniu biznesu do sieci można jednocześnie założyć konto na platformie społecznościowej, starając się o bardziej bezpośredni kontakt z odbiorami oferty. Istotne, aby zachować spójność między tym, co dostępne jest na stronie sklepu, a tym, co odbiorca widzi w social mediach.

 

business-plan-the-team-stands-around-the-earth-map-and-discusses-the-business-strategy-vector-illustration
  1. Załóż stronę internetową

Kolejny etap to zakładanie strony internetowej – platformy, która będzie dźwigać zawartość sklepu online. Takie miejsce w sieci stworzysz na kilka sposobów: za pośrednictwem firmy hostingowej, z pomocą gotowych narzędzi do kreowania stron www lub przy użyciu intuicyjnego oprogramowania dla e-sklepów. W zależności od stopnia zaawansowania otrzymasz możliwość wypełnienia strony treścią oraz zdjęciami produktów: samodzielnie lub przy pomocy osób wyspecjalizowanych w projektowaniu witryn internetowych. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na początku skorzystać z gotowych szablonów. Z czasem warto pomyśleć jednak o czymś oryginalniejszym, co sprawi, że marka stanie się rozpoznawalna.

  1. Niech Twoi klienci odnajdą Cię w sieci

To jeszcze nie wszystko. Jeśli sklep ma generować zyski, potencjalni klienci muszą wiedzieć o jego istnieniu. Samo podjęcie działań marketingowych poza internetem nie wystarczy. Jeszcze na etapie uzupełniania e-sklepu o produkty dopilnuj, aby zawartość spełniała określone wymogi. Mowa tu m.in. o szybkim ładowaniu strony, łatwej nawigacji, intuicyjnej obsłudze, unikatowych opisach oraz wysokiej jakości zdjęciach. W następnej kolejności zadbaj o jakość obsługi klienta – jasne warunki współpracy, regulamin, najpopularniejsze metody płatności to niezbędne podstawy. Zastanów się ponadto nad usługą pozycjonowania – czyli takim zarządzaniem stroną www, które sprawi, że będzie zajmowała wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania Google.

Podsumowanie

Prowadzenie sklepu w branży e-commerce to ciekawa, kreatywna, ale i wymagająca przygoda. Wiele firm nie bez powodu decyduje się dziś na przeniesienie biznesu do sieci. Przemawiają za tym nie tylko względy praktycznie. Możliwości, jakie daje obecnie internet, są niemal nieograniczone. Oczywiście należy brać tu pod uwagę koszt związany z uruchomieniem platformy e-commerce, reklamą czy pozycjonowaniem. Efekty również mogą nie być widoczne od razu. W ostatecznym rozrachunku, przy dobrze zaplanowanych działaniach, prowadzenie firmy online jest wysoce opłacalne – o czym warto przekonać się samemu!

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 54

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 54

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zwiększ widoczność firmy w sieci dzięki zoptymalizowaniu strony w social mediach! Ikona 5:00 min 30.10.2023 Ponad 4 miliardy użytkowników sieci na świecie korzysta z social mediów! Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, LinkedIn – to tylko niektóre platformy, które cieszą się ogromną popularnością wśród internautów w każdym wieku. Dlatego nie można ich pomijać w strategii marketingowej firmy. Dziś przyjrzymy się zagadnieniu optymalizacji stron w mediach społecznościowych pod kątem zwiększenia ich widoczności w SERP-ach. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 18

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700