Wyższy standard skuteczności
Blog

Marketing internetowy

Wybierz dziedzinę
E-mail marketing w 2011 roku - renesans „dinozaura reklamy”
Opublikowano: 25-09-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:15 min

Marketerzy nie mogą lekceważyć faktu, że 64% internautów codziennie korzysta z poczty elektronicznej. W obliczu takich danych polskie firmy coraz częściej biorą pod uwagę jedną z tych najstarszych i często niedocenianych form marketingu internetowego e-mail marketing. Źle wykorzystany, cieszy się złą sławą spamu, ale odpowiednie targetowanie bazy odbiorców może przynieść zaskakująco dobry efekt.

Autor
Anna Gajewska
Ocena artykułu
4.50 - (2 głosy)
Duże może więcej? Prognozy dla reklamy displayowej
Opublikowano: 24-09-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:50 min

Jak wykazuje analiza danych raportu IAB za 2011 rok, reklama displayowa jest jeszcze najpopularniejszą w Polsce formą reklamy online. Ogromna elastyczność i wielość modeli rozliczeń pozwala na dopasowanie kampanii display'owej zasadniczo do każdego budżetu - jednak notowania z każdym rokiem systematycznie spadają. Najgroźniejszym konkurentem jest marketing w wyszukiwarkach – SEM nie ma irytujących wad reklamy graficznej.

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Miliardowy potencjał e-commerce
Opublikowano: 20-09-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 7:25 min

4,51 miliarda euro wydali Polacy na zakupy online w 2011. Wartość handlu elektronicznego w Polsce wzrosła w okresie 2010-2011 o 33,5%, co wyróżnia nasz rynek na tle innych krajów.
Szeroko rozumianą branżę e-commerce poza dobrodziejstwem wzrostu dotyka również szereg specyficznych wyzwań. Okres przedświąteczny – dopiero wrzesień, ale temperatura wokół gwiazdkowych budżetów Polaków powoli, lecz systematycznie narasta – będzie kolejnym sprawdzianem dla e-commerce.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.25 - (4 głosy)
Mobilny internet – zawsze i wszędzie
Opublikowano: 31-08-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

Od wielu lat firma Ericsson prowadzi badania nad komunikacją mobilną zarówno na terenach miejskich, jak i wiejskich. Analiza ostatnich wyników badań, przeprowadzona głównie na użytkownikach biznesowych, przyniosła zaskakujące wyniki. Okazało się, że ponad 90% badanych,  odczuwa silną potrzebę dostępu do Sieci w każdym miejscu i o każdej porze!

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Budżety na promocję w Internecie rosną i będą rosnąć
Opublikowano: 31-08-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:50 min

Firma Webmarketing123 opublikowała raport dotyczący rynku reklamy w Internecie w 2012 roku. Pięciuset amerykańskich specjalistów od marketingu z firm B2B oraz B2C odpowiadało na pytania dotyczące ich oczekiwań, osiągniętych wyników, oraz planów na przyszłość związanych z promocją w Internecie. Wyniki badań potwierdzają wzrostowe trendy panujące w tej branży.

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
AdWords za darmo
Opublikowano: 30-08-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min

Darmowa reklama w Internecie? Dotarcie ze swoim przekazem do precyzyjnie określonej grupy docelowej bez wiążących się z tym kosztów? Jeśli reklamujesz się, po to by zarobić – nie ma siły – musisz inwestować, jeśli jednak działasz charytatywnie, po to, by nieść pomoc innym – Google pomoże również Tobie, znacząco poszerzając Twoje możliwości działania.

Autor
Kornel Swiokła
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Co z tym CEE?
Opublikowano: 29-08-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:20 min
Populacja internautów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej stale wzrasta.  Dowodzą tego wyniki badań, które zostały przeprowadzone przez lidera w badaniach internetu - firmę Gemius, we współpracy z IAB Europe w ramach kolejnej edycji raportu "Do you CEE?" The Internet Market of Central and Eastern Europe 2011. CEE (Europa Środkowo-Wschodnia) okazuje się najszybszej rozwijającym się na świecie rynkiem reklamowym.
Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Efekt synergii w kampaniach Performance Marketing
Opublikowano: 10-08-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 1:55 min

Pisaliśmy o "efekcie surround" - jak dzięki łączeniu SEO i PPC wzrasta liczba zamówień przez stronę i inne istotne parametry e-commerce. Dobre efekty dają kampanie efektywnościowe - gdzie wzrost określonego parametru jest z góry założonym celem działań marketingowych. To tzw. Performance Marketing - ta forma reklamy i promocji z definicji łączy narzędzia SEO, PPC i wszelkie inne, dzięki którym rośnie pożądany, zakupowy ruch na stronie. Dla zobrazowania efektu - kilka przykładów.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.33 - (6 głosów)
Wyniki wyszukiwania a liczba kliknięć w reklamę
Opublikowano: 09-08-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 4:15 min

Czy zastanawiacie się, jak link sponsorowany wpływa na pozycję w wynikach? Czy jest sprzężenie zwrotne między widocznością w wynikach organicznych i sponsorowanych? Pisaliśmy o efekcie synergii, który powoduje zwielokrotnienie oddziaływania reklamowego. Z zainteresowaniem sięgnęliśmy również po wyniki badań Google na temat wpływu wyników na klikalność w reklamy.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
3.67 - (6 głosów)
Yandex vs Google – turecki pojedynek
Opublikowano: 07-08-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Yandex powoli rozpoczyna ofensywę marketingową na rynkach zupełnie obcych językowi rosyjskiemu. Turcja to ich pierwszy cel, który mają zamiar odbić z rąk Google posiadającego niemal 100% rynku w tym kraju. Do końca roku Yandex liczy na ok. 5%, a od 3 do 5 lat na nawet 20% rynku. Niedawno wybrany szef Yandex w Turcji Mehmeta Ali Yalçındağa oraz Ilya Segalovich, prezes rosyjskiego potentata mówią jednym głosem na temat swoich ambitnych planów. Co więcej, na celowniku Yandex są już inne kraje, tym razem europejskie. Czy jest w tym gronie Polska?

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.00 - (4 głosy)
Google Analytics - bezbłędne targetowanie i aptekarska precyzja
Opublikowano: 31-07-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 9:00 min

Fakt, że przytłaczająca większość internetowych akcji marketingowych wiąże się z promocją firmowych bądź dedykowanych witryn pozwolił przyjąć słuszne założenie, że o jakości danego nośnika reklamowego świadczy charakter generowanego przezeń ruchu. Obecnie najchętniej wybieranym i najbardziej cenionym narzędziem pomiaru ruchu i jego źródeł, pozostaje bezpłatna aplikacja Google Analytics. Mimo jej powszechności, profesjonalna osbługa i wyciąganie miarodajnych informacji wymaga specjalnych kwalifikacji. Google przyznaje je profesjonalistom po zdaniu eksperckiego egzaminu.

Autor
Michał Fortuniak
Ocena artykułu
4.43 - (7 głosów)
Marketingiem rządzi symbioza
Opublikowano: 30-07-2012
Czas potrzebny do przeczytania: 5:35 min

Za kilkanaście miesięcy nikt nie będzie już dzielił rynku na tradycyjny i direct. Wraz z naszym wejściem w nowe kanały sprzedażowe tamte podziały odejdą do przeszłości. Research Online, Purchase Offline - to zjawisko znane nam wszystkim doskonale. Zanim dokonamy wyboru produktu, czy to będzie samochód, telewizor, kawa czy prezenty gwiazdkowe - dokładnie sprawdzamy możliwości w Internecie.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
4.00 - (6 głosów)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się