Wyższy standard skuteczności
Blog

Marketing internetowy

Wybierz dziedzinę
Emoje – słowa to za mało czy za dużo?
Opublikowano: 20-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Po pracy umówiłam się z mężem na obiad na mieście. Jak zwykle upewniam się, że mówimy o tej samej restauracji. Godzina, miejsce i kilka ciepłych słów, a na końcu wiadomości, a jakżeby inaczej buźka ułożona w całusa. Po prostu nie mogłam się oprzeć. Nie zastępuję naturalnego języka obrazkowym pismem, ale przetykanie zdań emotikonami weszło mi w krew. Właściwie czemu? Czy słowa to za dużo, a może za mało, by  coś pokazać? Czy za pomocą niewielkich twarzyczek, ikonek gwiazd, chmur lub czegokolwiek innego łatwiej nam przekazać obecnie komunikat? Jak to jest z językiem emoji?

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
4.40 - (5 głosów)
Product placement – jak tego nie robić
Opublikowano: 19-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Lokowanie produktu jest dzisiaj niezwykle popularnym narzędziem marketingowym, którym promuje się wszystko – począwszy od przypraw, przez telefony i samochody, a skończywszy na olejach silnikowych. Każdy z nas, podczas oglądania filmu czy serialu, wielokrotnie zwrócił uwagę na wyeksponowaną nazwę znanego producenta czy nachalne reklamowanie produktu przez jednego z bohaterów. I pewnie na twarzy każdego z nas choć raz pojawił się w takiej sytuacji delikatny grymas, który był wyrazem niezadowolenia albo zażenowania. Bo product placement to narzędzie doskonałe, ale tylko w dobrych rękach.

Autor
Maciej Wiśniewski
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Zielone światło od Facebooka, czyli reklama natywna w publikowanych postach
Opublikowano: 15-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Mark Zuckerberg postanowił po raz kolejny wyciągnąć rękę do swoich partnerów biznesowych i zmienił politykę Facebooka, związaną z publikowanymi na portalu treściami. Chodzi o możliwość tworzenia postów w formie reklam natywnych. Czym jest ten rodzaj promocji i co odróżnia go od artykułu sponsorowanego? Jaki jest klucz do atrakcyjności reklam natywnych? Oto kilka przydatnych informacji.

Autor
Monika Jakubowska
Ocena artykułu
3.40 - (5 głosów)
Ruch na stronach sklepów internetowych w statystykach, czyli SEO wciąż żywe
Opublikowano: 14-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Wygląda na to, że sklepy internetowe wciąż najwięcej zyskują dzięki wejściom bezpośrednim oraz wejściom z wyników wyszukiwania. Zgodnie z raportem opublikowanym przez SimilarWeb, skupiającym się na danych dotyczących urządzeń stacjonarnych, również organiczne wyniki wyszukiwania wciąż znacznie przewyższają te płatne. Oznacza to ni mniej, ni więcej, że wbrew zapewnieniom niektórych – SEO nadal jest niezwykle ważne w promocji firmy online!

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
3.67 - (3 głosy)
Sieci jeszcze bardziej społecznościowe
Opublikowano: 13-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Przez samego Facebooka, Instagrama i WhatsAppa przewija się około dwóch miliardów zdjęć dziennie. Było więc kwestią czasu, że gigant z Mole Park zwróci uwagę również na tych użytkowników, którzy nie mogą zobaczyć dodawanych przez znajomych treści. Mowa o osobach niewidomych oraz niedowidzących, którzy stanowią niemały procent wszystkich miłośników publikowania postów.

Autor
Krystian Fred
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Pierwsze reakcje na Facebook Reactions
Opublikowano: 12-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

W roku 2009 Facebook wprowadził przycisk, który pozwalał użytkownikom za pomocą jednego kliknięcia informować o zainteresowaniu opublikowanymi przez osobę lub markę treściami. Po 7 latach udostępnionych zostało więcej opcji - Reakcji, skierowanych do zwolenników poglądu, że właściwie nie wszystko da się lubić.

Jakie były pierwsze reakcje na ich wprowadzenie i jak wygląda ich stosowanie po ponad miesiącu?

Autor
Monika Olszańska
Ocena artykułu
4.40 - (5 głosów)
Polskie facebookowe fanpage’e, z których warto brać przykład (cz. 1)
Opublikowano: 11-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Firmowego fanpage’a warto prowadzić świadomie i wzorować się przy tym na najlepszych tego typu profilach. Prezentujemy osiem polskich stron facebookowych, których autorzy sztukę komunikacji z odbiorcą i nieustannego przyciągania jego uwagi poprzez wzbudzanie w nim zróżnicowanych stanów emocjonalnych opanowali do perfekcji. A skoro o przyciąganiu uwagi mowa – za jakiś czas pojawi się część druga.

Autor
Wojciech Michalski
Ocena artykułu
4.56 - (9 głosów)
Muzyka w czasach streamingu i mediów społecznościowych
Opublikowano: 08-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Żyjemy w czasach nadmiaru, co szczególnie widoczne jest w praktycznie nieograniczonych możliwościach dostępu do muzyki i jej ogromnych zasobach w sieci. Undergroundowi twórcy w końcu uzyskali narzędzia, które dają im równe szanse w starciu z medialnymi potentatami. W jaki sposób odpowiednio sprofilowana reklama może wpłynąć na nasze audialne wybory? Sprawdźmy jak ma się muzyka w czasach online.

Autor
Wojciech Michalski
Ocena artykułu
4.40 - (5 głosów)
Koniec Złotego Trójkąta Google!
Opublikowano: 07-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Okazuje się, że sposób, w jaki nasze oczy widzą wyniki wyszukiwania, również uległ znaczącej zmianie. Przeprowadzone dwa lata temu badania eye-trackingowe udowadniają, że Google Golden Triangle przestaje obowiązywać, a my coraz więcej czasu poświęcamy na przeglądanie wyświetlających się stron internetowych. Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka, między innymi zmiany w samym sposobie wyświetlania wyników w SERP.

Autor
Marta Boniecka
Ocena artykułu
4.80 - (5 głosów)
DIY Wirtualna rzeczywistość
Opublikowano: 06-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Przez wysokie ceny okularów takich jak chociażby gogle Oculus Rift czy hełm HTC Vive technologia VR (ang. virtual reality) nie zwojowała jeszcze światowych rynków. Wirtualna rzeczywistość kusi jednak wielu z nas. Kto nie chciałby przecież samemu doświadczyć symulacji komputerowych przenoszących w światy, które wielu osobom wciąż kojarzą się raczej z science fiction? Jak być na bieżąco z nowinkami technologicznymi bez uszczerbku dla portfela? Google mówi: Zrób to sam!

Autor
Marta Młynarczyk
Ocena artykułu
4.00 - (3 głosy)
Snapchat szansą na zagospodarowanie pokolenia Z
Opublikowano: 05-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Urodzeni w połowie lat 90-tych lub też zaraz po roku 2000. Od dziecka są na bieżąco z wszystkimi nowinkami technologicznymi, szczególnie jeśli chodzi o urządzenia mobilne i dedykowane na nie aplikacje. Właśnie te narzędzia, a szczególnie platformy komunikacyjne są dla przedsiębiorstw szansą na dotarcie ze swoim przekazem reklamowym do osób w wieku 15-20 lat.

Autor
Łukasz Faliszewski
Ocena artykułu
4.00 - (3 głosy)
Kwiecień plecień... czyli słów kilka o zmianach na Instagramie i Facebooku
Opublikowano: 04-04-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 3:00 min

Zarówno miłośnicy social mediów, blogerzy, jak i marki wykorzystujące potencjał portali społecznościowych do budowania wizerunku firmy muszą w swoich najbliższych planach uwzględnić… ZMIANY. Kwiecień to zdecydowanie czas wzmożonego ruchu, który już teraz możemy zauważyć – zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Czy wiosenna odwilż przyniesie drastyczne zmiany czy jedynie ledwo zauważalne modyfikacje? Czy będą one miały znaczenie tylko dla użytkowników indywidualnych, czy wpłyną na dotychczasowe działania marketingowe wielkich korporacji? Warto już teraz przyjrzeć się wdrożonym i zapowiadanym udogodnieniom oraz nowościom.

Autor
Magdalena Jaroń
Ocena artykułu
4.00 - (3 głosy)
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się