Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:00 min Ikona 07.04.2017

Czy pokoleniom X, Y i Z YouTube smakuje tak samo?

 

Gdzie kończy się alfabet, tam zaczyna się sieć

 

Pokolenia X, Y i Z tworzą ludzie, którzy na co dzień posiadają nieograniczony dostęp po internetu. Chętnie spędzają czas w sieci na rozrywce, pracy oraz kontaktach z przyjaciółmi. Przy tak silnej popularności internetu nie sposób nie wykorzystać tkwiącego w nim potencjału.

Jak pokazują badania przeprowadzone na zlecenie Influenster (zaprezentowane przez Adweek), preferencje dotyczące filmów zależą od roku urodzenia, a tym samym czasów, w jakich przyszło dorastać każdemu z nas. Treści wideo pozwalają na pozyskiwanie z sieci potrzebnych informacji. Jednocześnie to wartościowy kontent dla reklamodawców, którzy (jeśli chcą generować zyski i poszerzać grupę konsumentów) powinni skupić się właśnie na tym kanale przekazu.

 

Co pokolenie, to inny YouTube

 

YouTube to największy serwis internetowy z treściami wideo, liczący ponad miliard użytkowników, którzy codziennie oglądają przy jego pomocy przeróżne filmy. Ich treść zależy od gustu potencjalnych odbiorców. A jak, zgodnie z badaniem, przedstawia się charakterystyka każdego pokolenia?

 

Smakosze – pokolenie Z

 

Najbardziej zżyci z internetem wydają się przedstawiciele pokolenia Z, urodzeni w latach 90. XX wieku. Są nie tylko bardziej przedsiębiorczy, ale większość informacji czerpią właśnie z sieci. 70% osób ogląda YouTube’a codziennie, korzystając z możliwości, jakie dają im inne platformy (Snapchat czy Instagram). Najchętniej decydują się na haul video – filmy tworzone przez osoby (w tym influencerów), które pokazują i komentują dokonane przez siebie zakupy. Równie sporą popularnością cieszą się unboxing video, filmy osób prezentujących najnowsze gadżety oraz produkty techniczne, rozpakowując i oceniając zawartość pudełek.

 

 

Eksperymentatorzy – pokolenie Y

 

Generacja Y, dzisiejsi 20- i 30-latkowie, aktywnie korzystają z zasobów internetu i wiedzą, jak odnaleźć się w globalnej wiosce. Wychowani w świecie wolnego rynku potrafią dostosować się do jego zmian. Niemal 50% millenialsów ogląda wideo codziennie. Najczęściej są to filmy treningowe lub motywacyjne. 64% osób lubi spędzać czas na poznawaniu wideo-recenzji, natomiast prawie połowa z nich ceni sobie teledyski. Wszystko odbywa się za pośrednictwem YouTube’a lub Instagrama.

 

 

Powściągliwi – pokolenie X

 

Pokolenie X, ludzie urodzeni i wychowywani w czasach Zimnej Wojny i rewolucji seksualnej w Stanach Zjednoczonych, a PRL-u i Solidarności w Polsce, jest nieco mniej skore do korzystania z zasobów sieci. Do codziennego oglądania wideo przyznało się zaledwie 35% badanych. „Iksy” szukają przede wszystkim treści poradnikowych i instruktażowych. Nieco rzadziej skupiają swoją uwagę na recenzjach produktów czy klipach muzycznych. Wszystko to z pomocą Youtube’a lub Facebooka.

 

Reasumując

 

O tym, w jaki sposób pokolenia konsumują treści internetowe, mogliśmy dowiedzieć się również w „Po co pokoleniu X YouTube?”, a także w Millenialsi w mediach społecznościowych. Sposób odbierania informacji, a także preferencje wideo zależą od tego, w którym roku przyszliśmy na świat i w jakich czasach przyszło nam się wychowywać. To z kolei wygenerowało zupełnie inne oczekiwania wobec poszukiwanych informacji oraz produktów.

Jak widać, tendencje zmieniają się dość szybko. Kolejne pokolenie (ZZ, A, a może 0?) zapewne podejdą do tej kwestii w jeszcze bardziej zaawansowany sposób. Youtube to wciąż najchętniej wybierana platforma do oglądania treści wideo. Stąd też warto inwestować w treści tego typu, szczególnie przy udziale influenserów. Stanowią silną grupę lubianych, oglądanych i podziwianych osób, które mają realny wpływ na decyzje zakupowe. Jasne preferencje pozwolą w przyszłości na jeszcze lepsze dopasowanie środków przekazu do oczekiwań odbiorców.

Źródła: Hubspot, Publicrelations, Stapler, Wyborcza, Adweek, Wikipedia, YouTube

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55