Ikona 03:00 min Ikona 07.04.2017

Pokolenia X, Y i Z tworzą ludzie, którzy na co dzień posiadają nieograniczony dostęp po internetu. Chętnie spędzają czas w sieci na rozrywce, pracy oraz kontaktach z przyjaciółmi. Przy tak silnej popularności internetu nie sposób nie wykorzystać tkwiącego w nim potencjału.

 

Jak pokazują badania przeprowadzone na zlecenie Influenster (zaprezentowane przez Adweek), preferencje dotyczące filmów zależą od roku urodzenia, a tym samym czasów, w jakich przyszło dorastać każdemu z nas. Treści wideo pozwalają na pozyskiwanie z sieci potrzebnych informacji. Jednocześnie to wartościowy kontent dla reklamodawców, którzy (jeśli chcą generować zyski i poszerzać grupę konsumentów) powinni skupić się właśnie na tym kanale przekazu.

 

Co pokolenie, to inny YouTube

 

YouTube to największy serwis internetowy z treściami wideo, liczący ponad miliard użytkowników, którzy codziennie oglądają przy jego pomocy przeróżne filmy. Ich treść zależy od gustu potencjalnych odbiorców. A jak, zgodnie z badaniem, przedstawia się charakterystyka każdego pokolenia?

 

Smakosze – pokolenie Z

 

Najbardziej zżyci z internetem wydają się przedstawiciele pokolenia Z, urodzeni w latach 90. XX wieku. Są nie tylko bardziej przedsiębiorczy, ale większość informacji czerpią właśnie z sieci. 70% osób ogląda YouTube’a codziennie, korzystając z możliwości, jakie dają im inne platformy (Snapchat czy Instagram). Najchętniej decydują się na haul video – filmy tworzone przez osoby (w tym influencerów), które pokazują i komentują dokonane przez siebie zakupy. Równie sporą popularnością cieszą się unboxing video, filmy osób prezentujących najnowsze gadżety oraz produkty techniczne, rozpakowując i oceniając zawartość pudełek.

 

Eksperymentatorzy – pokolenie Y

 

Generacja Y, dzisiejsi 20- i 30-latkowie, aktywnie korzystają z zasobów internetu i wiedzą, jak odnaleźć się w globalnej wiosce. Wychowani w świecie wolnego rynku potrafią dostosować się do jego zmian. Niemal 50% millenialsów ogląda wideo codziennie. Najczęściej są to filmy treningowe lub motywacyjne. 64% osób lubi spędzać czas na poznawaniu wideo-recenzji, natomiast prawie połowa z nich ceni sobie teledyski. Wszystko odbywa się za pośrednictwem YouTube’a lub Instagrama.

 

Powściągliwi – pokolenie X

 

Pokolenie X, ludzie urodzeni i wychowywani w czasach Zimnej Wojny i rewolucji seksualnej w Stanach Zjednoczonych, a PRL-u i Solidarności w Polsce, jest nieco mniej skore do korzystania z zasobów sieci. Do codziennego oglądania wideo przyznało się zaledwie 35% badanych. „Iksy” szukają przede wszystkim treści poradnikowych i instruktażowych. Nieco rzadziej skupiają swoją uwagę na recenzjach produktów czy klipach muzycznych. Wszystko to z pomocą Youtube’a lub Facebooka.

 

Reasumując

 

O tym, w jaki sposób pokolenia konsumują treści internetowe, mogliśmy dowiedzieć się również w „Po co pokoleniu X YouTube?”, a także w Millenialsi w mediach społecznościowych. Sposób odbierania informacji, a także preferencje wideo zależą od tego, w którym roku przyszliśmy na świat i w jakich czasach przyszło nam się wychowywać. To z kolei wygenerowało zupełnie inne oczekiwania wobec poszukiwanych informacji oraz produktów.

 

Jak widać, tendencje zmieniają się dość szybko. Kolejne pokolenie (ZZ, A, a może 0?) zapewne podejdą do tej kwestii w jeszcze bardziej zaawansowany sposób. Youtube to wciąż najchętniej wybierana platforma do oglądania treści wideo. Stąd też warto inwestować w treści tego typu, szczególnie przy udziale influenserów. Stanowią silną grupę lubianych, oglądanych i podziwianych osób, które mają realny wpływ na decyzje zakupowe. Jasne preferencje pozwolą w przyszłości na jeszcze lepsze dopasowanie środków przekazu do oczekiwań odbiorców.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reakcje w Messengerze Ikona 01:50 min 11.04.2017 Pod koniec marca użytkownicy aplikacji Messenger mogą korzystać z nowej funkcji – dodawania reakcji na pojedyncze wiadomości, w tym również zdjęcia i gify. Do wyboru jest siedem emotikon: miłość, śmiech, wow, smutek, złość, kciuk w górę, kciuk w dół. To dowód na to, że emocje obrazkowe są już stałym elementem wirtualnej komunikacji. Korzystacie z nowej funkcji Messengera? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Facebook Stories w marketingu – jak stworzyć ciekawą historię firmy Ikona 04:15 min 21.04.2017 W dzisiejszych czasach, aby zachęcić potencjalnych Klientów do zainteresowania się polecanym produktem lub świadczonymi usługami, trzeba postarać się nieco bardziej i stworzyć coś więcej niż stronę internetową i profil na Facebooku. Bardzo ważny jest stały kontakt z odbiorcą. Facebook Stories w marketingu to doskonała opcja dla przedsiębiorstw, którym zależy na utrzymywaniu dobrych relacji z obecnymi i przyszłymi Klientami.   Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Facebook jako marketingowy Gargantua? Znaczenie reklamy w mediach społecznościowych Ikona 02:30 min 08.02.2017 Korzystanie z mediów społecznościowych weszło nam w krew. Nie ma dnia, byśmy nie zaglądali na Facebooka czy Snapchata. Przy okazji i zupełnie niepozornie bierzemy udział w promocji kolejnych produktów. Jak pokazuje tegoroczny raport 4C Insights, wydatki na reklamę wyraźnie wzrosną w 2017 roku za sprawą popularności, jaką cieszą się obecnie serwisy społecznościowe. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700