Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:15 min Ikona 21.04.2017

Facebook Stories w marketingu – jak stworzyć ciekawą historię firmy

Krótka „historia historii”

 

Wszystko zapoczątkował Snapchat. To tam ludzie wstawiali krótkie filmiki, które po jakimś czasie znikały i nie było po nich żadnego śladu. Następnie do podobnej formy dołączył Instagram, a po nim Facebook.

Jak to działa?

 

Facebook poszedł o krok dalej. Postanowił wykorzystać możliwości Stories w marketingu. Ów format ma przybliżyć formę prezentacji treści do tej, którą znamy ze Snapchata bądź Instagrama. Działa on dokładnie tak samo, jak popularne aplikacje.

Krótkie formy filmowe, tzw. Stories to fragmenty z życia użytkownika, zlepione w jedno i przedstawione w niedługiej historyjce. To doskonały pomysł na przypomnienie sobie chwil ze swojej przeszłości. W dodatku, nie trzeba obawiać się, że w przyszłości będziemy się czegoś wstydzić – po 24 godzinach filmik znika.

 

 

Żródło: Youtube

Facebook oferuje dwie opcje – Direct oraz Stories.

Direct to jedna z funkcji Stories. Umożliwia wysyłanie prywatnych wiadomości oraz pozwala na oglądanie filmów, które zostały do nas wysłane.

Dzięki tej opcji, użytkownik może również napisać coś pod historią, umieszczoną za pomocą Stories. Należy pamiętać, że dzięki Direct można komunikować się wyłącznie za pomocą obrazu lub filmu – nie tekstowo.  

 

Użytkownik ma możliwość wyboru pomiędzy interesującymi go filmami – swoimi lub znajomych. Wystarczy kliknąć w wybraną historię i oglądać określony film lub zdjęcia.

Po obejrzeniu, widz może podzielić się swoją opinią, jednak będzie ona widoczna wyłącznie dla udostępniającego filmik.

Jak tworzyć ciekawe historie?

Przede wszystkim należy pamiętać, że aby stworzyć historię stworzoną ze zdjęć lub obrazu, musimy posiadać odpowiedni materiał na telefonie.

Jeśli jednak go nie mamy – nic straconego, można stworzyć go krótko przed zamieszczeniem historii. Facebook Stories umożliwia nam zrobienie zdjęcia lub wideo, trwającego do 40 sekund. Dodatkowo, dla poprawienia efektu możemy użyć odpowiednich masek, interaktywnych nakładek, modnych filtrów, a także okrasić historię interesującym tekstem lub zabawnym doodlem.

Kiedy już będziemy zadowoleni z efektu końcowego, możemy dodać filmik do swojej historii i po zebraniu wszystkich elementów, śmiało udostępnić wszystkie swoje przygody znajomym.

Źródło: Daily Mail

 

Wpływ na  historię  

Jeśli jednak stwierdzimy, że lepiej jest usunąć któryś nie do końca atrakcyjny element z życia, bez problemu możemy go usunąć ze swojej historii jednym kliknięciem.

Każdy udostępniający historię, ma możliwość sprawdzenia, komu się ona podobała i kto ją polubił, a także jaki fragment zainteresował obserwujących najbardziej.

Podziel się historią

 

Wiadomo, jedne historie są ciekawsze, inne mniej. Stosując Facebook Stories w marketingu musimy zwrócić uwagę na to, aby przedstawione wydarzenia były na tyle ciekawe, by poruszyć serca jak największej grupy potencjalnych Klientów.

Należy pamiętać, że udostępnioną historię widzą wyłącznie osoby, będące na liście znajomych użytkownika. W takiej sytuacji bardzo ważne jest również nawiązanie opłacalnych biznesowo kontaktów i dobór odpowiednich znajomości.

Dodatkowo, możemy również wybierać komu i jakie historie będziemy udostępniać, a z kim wolimy się nimi nie dzielić.

Źródło: Social Annex

Budowanie więzi

 

Facebook Stories to doskonałe miejsce na budowanie pozytywnych relacji biznesowych z potencjalnymi partnerami.

 

Za pomocą stworzonych przez siebie amatorskich filmów firma może zyskać rzeszę nowych Klientów, wzbudzając w nich zaufanie i wzmacniając swoją wiarygodność.

 

Stworzenie ciekawej historii, silnie wpływającej na emocje pomoże zebrać większą rzeszę Klientów. Jeśli film zostanie zrobiony z pomysłem, a do tego będzie realistyczny, z pewnością zyska popularność, dzięki przekazywaniu go ze „ściany” na „ścianę”.

Sprawdzone pomysły na dobry marketing

Za kulisami

„Zabranie” oglądających filmik za kulisy pracy, na konferencję lub ciekawe wydarzenie branżowe sprawi, że obserwatorzy będą mieli wrażenie jakby nam towarzyszyli i brali udział w naszym dniu. Dzięki temu, poczują się częścią firmy.

Pokaż na co Cię stać

Poszukujący odpowiedzi na konkretne pytania, oczekują opinii eksperta. Dzięki Facebook Stories możemy stworzyć filmowy odpowiednik FAQ.  Specjalna seria filmików w niebanalnej konwencji to doskonały pomysł na udzielenie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Wzbudź ciekawość

Krótkie filmowe zajawki, wprowadzające do całości tematu, umieszczonego na przykład na blogu firmowym, to doskonała forma „call to action”, która zbierze dużą ilość zainteresowanych czytelników.

Przedstaw swoje produkty i usługi inaczej

 

Udowodnij, że działania Twojej firmy, mają realny wpływ na tych, którzy skorzystają ze świadczonych przez Was usług lub z udostępnianych produktów. Stwórz odpowiednią historię.

Podsumowując, Facebook Stories z pewnością może być doskonałym elementem skutecznego marketingu w firmie. Należy jednak pamiętać o tym, że forma ta wymaga kreatywności i zaangażowania zarówno właściciela, jak i pracowników firmy.

 

Źródła: Content Marketing InstituteSocial Media ExaminerMy Social AgencyDaily  MailSocial Annex

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55