Ikona 04:15 min Ikona 21.04.2017

Wszystko zapoczątkował Snapchat. To tam ludzie wstawiali krótkie filmiki, które po jakimś czasie znikały i nie było po nich żadnego śladu. Następnie do podobnej formy dołączył Instagram, a po nim Facebook.

 

Jak to działa?

 

Facebook poszedł o krok dalej. Postanowił wykorzystać możliwości Stories w marketingu. Ów format ma przybliżyć formę prezentacji treści do tej, którą znamy ze Snapchata bądź Instagrama. Działa on dokładnie tak samo, jak popularne aplikacje.

 

Krótkie formy filmowe, tzw. Stories to fragmenty z życia użytkownika, zlepione w jedno i przedstawione w niedługiej historyjce. To doskonały pomysł na przypomnienie sobie chwil ze swojej przeszłości. W dodatku, nie trzeba obawiać się, że w przyszłości będziemy się czegoś wstydzić – po 24 godzinach filmik znika.

 

 

 

Facebook oferuje dwie opcje – Direct oraz Stories.

 

Direct to jedna z funkcji Stories. Umożliwia wysyłanie prywatnych wiadomości oraz pozwala na oglądanie filmów, które zostały do nas wysłane.

 

Dzięki tej opcji, użytkownik może również napisać coś pod historią, umieszczoną za pomocą Stories. Należy pamiętać, że dzięki Direct można komunikować się wyłącznie za pomocą obrazu lub filmu – nie tekstowo.  

 

Użytkownik ma możliwość wyboru pomiędzy interesującymi go filmami – swoimi lub znajomych. Wystarczy kliknąć w wybraną historię i oglądać określony film lub zdjęcia.

 

Po obejrzeniu, widz może podzielić się swoją opinią, jednak będzie ona widoczna wyłącznie dla udostępniającego filmik.

 

Jak tworzyć ciekawe historie?

 

Przede wszystkim należy pamiętać, że aby stworzyć historię stworzoną ze zdjęć lub obrazu, musimy posiadać odpowiedni materiał na telefonie.

 

Jeśli jednak go nie mamy – nic straconego, można stworzyć go krótko przed zamieszczeniem historii. Facebook Stories umożliwia nam zrobienie zdjęcia lub wideo, trwającego do 40 sekund. Dodatkowo, dla poprawienia efektu możemy użyć odpowiednich masek, interaktywnych nakładek, modnych filtrów, a także okrasić historię interesującym tekstem lub zabawnym doodlem.

 

Kiedy już będziemy zadowoleni z efektu końcowego, możemy dodać filmik do swojej historii i po zebraniu wszystkich elementów, śmiało udostępnić wszystkie swoje przygody znajomym.

 

Wpływ na  historię

 

Jeśli jednak stwierdzimy, że lepiej jest usunąć któryś nie do końca atrakcyjny element z życia, bez problemu możemy go usunąć ze swojej historii jednym kliknięciem.

 

Każdy udostępniający historię, ma możliwość sprawdzenia, komu się ona podobała i kto ją polubił, a także jaki fragment zainteresował obserwujących najbardziej.

 

Podziel się historią

 

Wiadomo, jedne historie są ciekawsze, inne mniej. Stosując Facebook Stories w marketingu musimy zwrócić uwagę na to, aby przedstawione wydarzenia były na tyle ciekawe, by poruszyć serca jak największej grupy potencjalnych Klientów.

 

Należy pamiętać, że udostępnioną historię widzą wyłącznie osoby, będące na liście znajomych użytkownika. W takiej sytuacji bardzo ważne jest również nawiązanie opłacalnych biznesowo kontaktów i dobór odpowiednich znajomości.

 

Budowanie więzi

 

Facebook Stories to doskonałe miejsce na budowanie pozytywnych relacji biznesowych z potencjalnymi partnerami.

 

Za pomocą stworzonych przez siebie amatorskich filmów firma może zyskać rzeszę nowych Klientów, wzbudzając w nich zaufanie i wzmacniając swoją wiarygodność.

 

Stworzenie ciekawej historii, silnie wpływającej na emocje pomoże zebrać większą rzeszę Klientów. Jeśli film zostanie zrobiony z pomysłem, a do tego będzie realistyczny, z pewnością zyska popularność, dzięki przekazywaniu go ze „ściany” na „ścianę”.

 

Sprawdzone pomysły na dobry marketing

 

Za kulisami

 

„Zabranie” oglądających filmik za kulisy pracy, na konferencję lub ciekawe wydarzenie branżowe sprawi, że obserwatorzy będą mieli wrażenie jakby nam towarzyszyli i brali udział w naszym dniu. Dzięki temu, poczują się częścią firmy.

 

Pokaż, na co Cię stać

 

Poszukujący odpowiedzi na konkretne pytania, oczekują opinii eksperta. Dzięki Facebook Stories możemy stworzyć filmowy odpowiednik FAQ.  Specjalna seria filmików w niebanalnej konwencji to doskonały pomysł na udzielenie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

 

Wzbudź ciekawość

 

Krótkie filmowe zajawki, wprowadzające do całości tematu, umieszczonego na przykład na blogu firmowym, to doskonała forma „call to action”, która zbierze dużą ilość zainteresowanych czytelników.

 

Przedstaw swoje produkty i usługi inaczej

 

Udowodnij, że działania Twojej firmy, mają realny wpływ na tych, którzy skorzystają ze świadczonych przez Was usług lub z udostępnianych produktów. Stwórz odpowiednią historię.

 

Podsumowując, Facebook Stories z pewnością może być doskonałym elementem skutecznego marketingu w firmie. Należy jednak pamiętać o tym, że forma ta wymaga kreatywności i zaangażowania zarówno właściciela, jak i pracowników firmy.

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Telewizor daj mi, luby! Czyli o najnowszych trendach w korzystaniu z YouTube Ikona 02:40 min 10.05.2017 Ci, którzy wieszczyli śmierć telewizji kosztem bujnego rozkwitu Internetu, mogą się srogo rozczarować. Statystyki dotyczące użytkowników YouTube’a (wykonane przez witrynę Brandcast) wskazują na nowe tendencje dotyczące oglądania filmów z pomocą tego popularnego portalu. Zamiast przesiadywać przed komputerem, wolimy wykorzystać inne, niemal spisane na straty medium. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Facebook podejmuje walkę z „maskowanymi” reklamami Ikona 02:45 min 16.08.2017 W związku z coraz częstszymi przypadkami „maskowania” nielegalnych treści promujących firmy, administratorzy Facebooka postanowili położyć kres przygotowywanym w ten sposób reklamom. Na swoim blogu zamieścili więc informację o wdrożeniu nowych mechanizmów wykrywania oszustów, opartych na sztucznej inteligencji. Metody te pozwoliły dotychczas na zweryfikowanie i odkrycie tysięcy niezgodnych ze Standardami Społeczności Facebooka materiałów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reakcje w Messengerze Ikona 01:50 min 11.04.2017 Pod koniec marca użytkownicy aplikacji Messenger mogą korzystać z nowej funkcji – dodawania reakcji na pojedyncze wiadomości, w tym również zdjęcia i gify. Do wyboru jest siedem emotikon: miłość, śmiech, wow, smutek, złość, kciuk w górę, kciuk w dół. To dowód na to, że emocje obrazkowe są już stałym elementem wirtualnej komunikacji. Korzystacie z nowej funkcji Messengera? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700