Ikona 03:20 min Ikona 03.02.2017

Każdy reklamodawca wybiera sobie grupę docelową, do której chciałby skutecznie trafić ze swoim przekazem. Nie da się ukryć, że obecnie najczęściej wybierani są millenialsi, znani również jako pokolenie Y. Urodzeni pomiędzy 1980 a 2000 rokiem są idealnymi konsumentami, ponieważ chętnie wydają pieniądze na reklamowane produkty.

 

W marketingu internetowym często zwraca się również uwagę na pokolenie Z (urodzeni po 2000 roku), ponieważ to oni mają wpływ na to co kupują inni. Wychowani podczas rozkwitu social media, chętnie mówią i dzielą się linkami, czy też proszą starsze pokolenia o kupienie reklamowanych produktów.

 

Pokolenie X w przestrzeni internetowej

 

Urodzeni pomiędzy rokiem 1960 a 1980 byli świadkami powstania Internetu, ucząc się na bieżąco jak się nim efektywnie posługiwać i jakie korzyści można odnieść. Ich obecność w przestrzeni wirtualnej jest przez to znacząca, choć na pierwszy rzut oka nie aż tak widoczna, jak pokolenia Y i Z.

 

Jednak to właśnie pokolenie X generuje każdego dnia ponad 1,5 miliarda odsłon na YouTube. 64% z nich przyznaje się do kupienia produktu lub też skorzystania z usługi, ponieważ widzieli powiązany z tym film na YouTube. To właśnie w tym pokoleniu tkwi bardzo duży potencjał reklamowy, który póki co nie jest właściwie wykorzystywany w marketingu.

 

Chcą pozostać „na czasie”

 

Istnieje kilka, głównych powodów, dla których pokolenie X tak chętnie korzysta z YouTube. Ich dzieci należą już do pokolenia Y, a nawet Z, czyli dla nich codzienne korzystanie z Internetu jest równie oczywiste, co oddychanie. Rodzice, chcąc zrozumieć potrzeby oraz oczekiwania swoich pociech zwracają się do YouTube o pomoc. Pomaga im to również znaleźć więcej wspólnych tematów do rozmowy, czy też po prostu bardziej zbliżyć się do swoich dzieci.

 

YouTube oferuje również przedstawienie najnowszych wydarzeń oraz informacji w przystępnej postaci, z którymi można się zapoznać w dowolnym momencie każdego dnia. Dla zapracowanej generacji X jest to najwygodniejsza forma zapoznawania się z aktualnościami ze świata.

 

Najważniejsza jest nostalgia

 

Pokolenie X lubi wspominać przeszłe wydarzenia, ludzi, muzykę, czy też filmy. Najlepszym miejscem, gdzie na pewno znajdą pożądane treści jest właśnie YouTube. Szacuje się, że ponad 75% użytkowników z pokolenia X właśnie dlatego odwiedza tę platformę. Zależy im przede wszystkim na filmach, które nawiązują do muzyków lub też wydarzeń muzycznych. David Bowie, Prince oraz George Michael to kilka z wielu osobistości, za którymi tęskni pokolenie X.

 

Równie często sprawdzane są seriale i filmy, takie jak Seinfeld, które nie zawsze można zobaczyć w telewizji. Podobnie jest z reklamami z lat 90-tych, które najsilniej przywołują wspomnienia oraz tęsknotę za „starymi, lepszymi czasami”. Wielokrotnie można było zauważyć powrót przykładowo produktów spożywczych, takich jak soczki Frugo, czy tez czekoladki Magic Stars, za którymi tęskniły rzesze Internautów. Ich nostalgia była tak skuteczna, że owe produkty znowu można znaleźć na półkach sklepowych.

 

Pokolenie X nową grupą docelową

 

Reklamodawcy nadal nie dostrzegają potencjału pokolenia X. Nie tylko dysponują oni zasobami, ale i są znacząco podatni na treści reklamowe. Odpowiednio przygotowane działania marketingowe mogą przyczynić się do zwiększonej sprzedaży, a także i większej widoczności marki w umysłach odbiorców. Warto zwłaszcza wykorzystać nostalgiczne utwory muzyczne, a w tym samym czasie nawiązać do aktualnych wydarzeń i trendów.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Facebook jako marketingowy Gargantua? Znaczenie reklamy w mediach społecznościowych Ikona 02:30 min 08.02.2017 Korzystanie z mediów społecznościowych weszło nam w krew. Nie ma dnia, byśmy nie zaglądali na Facebooka czy Snapchata. Przy okazji i zupełnie niepozornie bierzemy udział w promocji kolejnych produktów. Jak pokazuje tegoroczny raport 4C Insights, wydatki na reklamę wyraźnie wzrosną w 2017 roku za sprawą popularności, jaką cieszą się obecnie serwisy społecznościowe. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czy pokoleniom X, Y i Z YouTube smakuje tak samo? Ikona 03:00 min 07.04.2017 Czy wiesz, że rok, w którym przyszedłeś na świat, ma wpływ na treści wideo wybierane przez Ciebie w internecie? Najnowszy raport Influenster nie pozostawia co do tego żadnych wątpliwości. Badania wyraźnie wskazują, że pokolenia X, Y oraz Z zupełnie inaczej wykorzystują YouTube'a, pozyskując z niego wiedzę pasującą do ich własnych preferencji. Co ogląda "zet", co woli "iks", a przed czym wzbrania się "igrek"? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Faux pas na Facebooku Ikona 03:45 min 18.01.2017 Granice dobrych manier przesuwają się. To, co jeszcze kilka lat temu było nieprzyzwoite, dziś przechodzi bez echa. Taki dynamizm determinuje coraz powszechniejsze rozluźnienie konwenansów oraz niespotykana do tej pory szybkość wymiany danych. Media społecznościowe w mgnieniu oka pozwalają udostępnić dowolne informacje. Jednak czy potrafimy to właściwie wykorzystać? Czy wiemy, gdzie przebiegają granice dobrych manier na Facebooku? A może już całkiem się zatarły? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700