Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Każdy reklamodawca wybiera sobie grupę docelową, do której chciałby skutecznie trafić ze swoim przekazem. Nie da się ukryć, że obecnie najczęściej wybierani są millenialsi, znani również jako pokolenie Y. Urodzeni pomiędzy 1980 a 2000 rokiem są idealnymi konsumentami, ponieważ chętnie wydają pieniądze na reklamowane produkty.
W marketingu internetowym często zwraca się również uwagę na pokolenie Z (urodzeni po 2000 roku), ponieważ to oni mają wpływ na to co kupują inni. Wychowani podczas rozkwitu social media, chętnie mówią i dzielą się linkami, czy też proszą starsze pokolenia o kupienie reklamowanych produktów.
Urodzeni pomiędzy rokiem 1960 a 1980 byli świadkami powstania Internetu, ucząc się na bieżąco jak się nim efektywnie posługiwać i jakie korzyści można odnieść. Ich obecność w przestrzeni wirtualnej jest przez to znacząca, choć na pierwszy rzut oka nie aż tak widoczna, jak pokolenia Y i Z.
Jednak to właśnie pokolenie X generuje każdego dnia ponad 1,5 miliarda odsłon na YouTube. 64% z nich przyznaje się do kupienia produktu lub też skorzystania z usługi, ponieważ widzieli powiązany z tym film na YouTube. To właśnie w tym pokoleniu tkwi bardzo duży potencjał reklamowy, który póki co nie jest właściwie wykorzystywany w marketingu.
Istnieje kilka, głównych powodów, dla których pokolenie X tak chętnie korzysta z YouTube. Ich dzieci należą już do pokolenia Y, a nawet Z, czyli dla nich codzienne korzystanie z Internetu jest równie oczywiste, co oddychanie. Rodzice, chcąc zrozumieć potrzeby oraz oczekiwania swoich pociech zwracają się do YouTube o pomoc. Pomaga im to również znaleźć więcej wspólnych tematów do rozmowy, czy też po prostu bardziej zbliżyć się do swoich dzieci.
YouTube oferuje również przedstawienie najnowszych wydarzeń oraz informacji w przystępnej postaci, z którymi można się zapoznać w dowolnym momencie każdego dnia. Dla zapracowanej generacji X jest to najwygodniejsza forma zapoznawania się z aktualnościami ze świata.
Pokolenie X lubi wspominać przeszłe wydarzenia, ludzi, muzykę, czy też filmy. Najlepszym miejscem, gdzie na pewno znajdą pożądane treści jest właśnie YouTube. Szacuje się, że ponad 75% użytkowników z pokolenia X właśnie dlatego odwiedza tę platformę. Zależy im przede wszystkim na filmach, które nawiązują do muzyków lub też wydarzeń muzycznych. David Bowie, Prince oraz George Michael to kilka z wielu osobistości, za którymi tęskni pokolenie X.
Równie często sprawdzane są seriale i filmy, takie jak Seinfeld, które nie zawsze można zobaczyć w telewizji. Podobnie jest z reklamami z lat 90-tych, które najsilniej przywołują wspomnienia oraz tęsknotę za „starymi, lepszymi czasami”. Wielokrotnie można było zauważyć powrót przykładowo produktów spożywczych, takich jak soczki Frugo, czy tez czekoladki Magic Stars, za którymi tęskniły rzesze Internautów. Ich nostalgia była tak skuteczna, że owe produkty znowu można znaleźć na półkach sklepowych.
Reklamodawcy nadal nie dostrzegają potencjału pokolenia X. Nie tylko dysponują oni zasobami, ale i są znacząco podatni na treści reklamowe. Odpowiednio przygotowane działania marketingowe mogą przyczynić się do zwiększonej sprzedaży, a także i większej widoczności marki w umysłach odbiorców. Warto zwłaszcza wykorzystać nostalgiczne utwory muzyczne, a w tym samym czasie nawiązać do aktualnych wydarzeń i trendów.
Źródła: ThinkWithGoogle, TubeFilter, ExtraMile, Ama.org.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: