Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:30 min Ikona 08.02.2017

Facebook jako marketingowy Gargantua? Znaczenie reklamy w mediach społecznościowych

 

Gargantua i Pantagruel w sieci

 

Dawno, dawno temu (w 2004 roku) na świat przyszedł Facebook. Raczkujący serwis społecznościowy służył początkowo niewielkiej garstce młodych osób, które dzieliły się drobnymi informacjami w ramach studiów. Z czasem zaczął rosnąć, osiągając zaledwie 10 lat później liczbę miliarda użytkowników. Za jego przykładem poszły również inne serwisy: Instagram, a chwilę później Snapchat.

 

Media społecznościowe rosną w siłę

 

Facebook jest obecnie drugim co do wielkości medium, na które reklamodawcy chętnie wykładają pieniądze (pierwszym niezmiennie pozostaje Google).

Stopniowo wzrasta popularność aplikacji mobilnej Snapchat, która wiedzie prym wśród nastolatków.

Serwis, który lada dzień ma zaistnieć na amerykańskiej giełdzie, już liczy zyski. Według prognoz Snapchat zyska na reklamie nawet 350 mln dolarów.

W związku z tak ogromną i szybko rosnącą popularnością media społecznościowe stały się smacznym kąskiem dla marketingowców, którzy zaczęli dostrzegać w nich nadzieję na stworzenie atrakcyjnych i łatwiejszych w odbiorze reklam. Chętniej zaczęli też przenosić swoje działania na urządzenia mobilne i wykorzystywać nowoczesne technologie.

 

Rok 2017 – zyski i stabilizacja

 

Wartość mediów społecznościowych ma obecnie gargantuiczne znaczenie („uwielbiam słowo gargantuiczny, a tak rzadko mam okazję go użyć” – Elle Driver). Jak pokazuje najnowszy raport 4C Insights, wydatki na reklamę społeczną (Social  Advertising) w 2016 roku wyraźnie wzrosły, co pozwala przewidywać, że rok 2017 będzie sprzyjał działaniom marketingowym podejmowanym na tym polu. Dane nie pozostawiają wątpliwości: wydatki na promocję w  mediach społecznościowych mogą w ciągu 3 lat wzrosnąć nawet o 72%.  

Diabeł tkwi w Facebooku

 

Siła reklamy w mediach społecznościowych tkwi w szczegółach, które umykają naszym oczom:

Łatwo wtapia się w szum informacyjny panujący na portalu, dzięki czemu odbierana zostaje jako kolejny interesujący wpis (posty sponsorowane).

Korzysta z aktywności towarzyskiej użytkowników, stanowiąc główne źródło informacji i zarazem czerpiąc korzyści ze stałej obserwacji zmian i zachowań konsumenckich.

Okazuje się również atrakcyjniejsza i mniej natarczywa niż inne reklamy, z którymi można się spotkać podczas surfowania po sieci.

Umożliwia tworzenie trwałych więzi opartych na lojalności (co jest znacznie bardziej ograniczone w mediach innego typu).  

Podsumowując: nadzieja reklamy tkwi w „internetach”

 

Reklamodawcy, którzy pragną lepiej i szybciej docierać do odbiorów, powinni skupić się na magnetycznej sile serwisów społecznościowych, które wiodą prym na giełdach i sprawiają, że promocja zmienia swoje oblicze. Dostosowując się do nowych technologii mobilnych muszą mieć na uwadze, że wzrostowi ulegną również wydatki związane z reklamą.

Dane statystyczne nie pozostawiają zresztą pola do interpretacji: dynamika wydatków na reklamę w 2017 roku w Polsce wyniesie dla Internetu +12,1%, przy czym ogólne wydatki na promocję w mediach społecznościowych na świecie wzrosną w ciągu 3 lat o ponad o 70%.

Jak dopowiada raport 4C Insights, początek 2017 roku to dla reklamodawców czas na stabilizację, polubienie aplikacji mobilnych oraz uderzanie w wybrane grupy odbiorców (które dzięki mediom społecznościowym tworzą się praktycznie same).

 Źródło: interaktywnie.com

 

Źródła: interaktywnie.com, Business Insider, Wikipedia, Adweek

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55